Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 6243 Brickbeard's Bounty

2010.06.18. 06:03 - tutuka

Meg kell állapítsam, Batemannak lenni jó. Csak nézzétek meg a készleteket, amelyeket eddig értékelt a legoblogon, vagy épp a saját blogján. Érteni fogjátok miről beszéltem. Ma egy hatalmas kalózhajóba vág bele. Figyeljétek!

Májusban sem csökkent a Legó utáni szenvedélyem, így a legutóbbi Castle készletes kikacsintások után nem tértem vissza a City vonalhoz (lassan elfogynak a nekem tetsző készletek, még szerencse, hogy jönnek az újak…), hanem újabb, eddig felfedezetlen területekre indultam, konkrétan megvásároltam egy olyan készletet, amire mindig is vágytam gyerekként, de sosem jutottam oda, hogy birtokoljak is egyet. Kalózos Legóm a Castle-höz hasonlóan nem volt kölyökként, főleg nem kalózhajóm, és mikor az egyik boltban egy elég jelentős  (30%) leárazással találkoztam, hát nem tudtam nemet mondani az "ajánlatra", a pénztárhoz cipeltem a Feketeszakáll hajóját (amihez kaptam egy ajándék dobozt is, a 8397-est – Bambini, Westend). 

 
I. Alapadatok

Neve: Brickbeard's Bounty
Sorozatszám: 6243
Témakör: Pirates
Altéma: --
Kiadás éve: 2009
Kockaszám: 592
Minifig: 8
Ára: 16.000 - 25.000,- Ft.

II. Mi van a dobozban?

Négy nagyobb és hét kicsike zacskó, a hajótest lego léptékkel hatalmas elemei, továbbá két vaskos összerakási útmutató esik ki a csomagból a bontást követően. Amúgy a dobozt egy kicsit parasztvakításnak érzem, hiszen a tartalom a felét sem tölti ki, de egy olyan készletnek, amiért átlagosan 22 000 forintot kérnek el hazánkban, a boltok polcain is nagy helyet kell foglalnia.

III. Játékmenet

Nem kertelek, már az elején elárulom, hogy ez egy fantasztikus készlet, talán a legjobb (persze csak a dózer után), amit valaha birtokoltam. Már a dobozon is látszik, hogy ez nem egy mindennapi összeállítás, de összeépíteni egészen csodás érzés: ahogy szép sorban rácsodálkozunk az egyes részletekre és a különböző, igazi legós megoldásokra. Ami nekem pozitív csalódás volt, hogy a hajó teknője (a City-s hajókkal ellentétben) nem egyetlen darabból áll, hanem hat elemből épül fel, s ha ezeket egymásra is rakjuk, akkor sem vagyunk még sehol, hiszen számos apró elemmel kell még kiegészíteni a nagyobb részeket, hogy valódi hajótesthez hasonlító építményt kapjunk. Maga az összerakás amúgy több, mint másfél óráig tartott, s bár ebben bőven benne volt az is, hogy néha percekig csak nézegettem az egyes részleteket, azért ez akkor is egy igen korrekt játékidő.

Ha nekilátunk az összerakásnak, akkor a minifigek és az ágyúk, továbbá a kis csónak összeállítása után jöhet csak a nagy falat. Először a hajótest kerül kiépítésre, annak a "berendezése", aztán a hajó orra, majd mikor ezzel megvagyunk, akkor jön a kapitány (amúgy fantasztikusan kidolgozott) kabinja, végül az árbócszerkezet és a vitorlák felhelyezése. A kapitány kabinja amúgy hátul lenyitható, s habár a felnőtt kezeknek nem sok hely van matatni, a játékot nagyban elősegíti, hogy a kalózvezérnek nem kell mindig a fedélzeten tartózkodnia. A hajónak kétség kívül ez a kabin a legszebb része, összerakni sem könnyű, és a részletességére még egy héttel a vásárlás után is rácsodálkoztam. Gyönyörű korlát megoldások lámpásokkal, hat ablak, két ajtó, kardok, belül kis szék asztallal, kupával, kincses térképpel, felül pedig kincsesláda, hajókormány, ágyú, külön ágyúgolyós hordóval. Már nézni is jó, hát ha még egy gyerek játszik vele...

Az árbócrendszer is egészen lenyűgöző ahogy a végére összeáll a teljes szerkezet, s habár a vitorláktól féltem, a képeken nincs csalás és ámítás, azok a valóságban is úgy állnak, mint a fotókon, az ember alig bír betelni a látvánnyal. Maga a hajó amúgy több, mint fél méter hosszú, és több, mint negyven centi magas, így igencsak vonzza a tekinteteket.

IV. Értékelés

10/10 a Minifigeknek. Egyrészt nem spóroltak a figurákkal, négy kalóz, két katona, egy elrabolt hercegnő és egy sellő van a csomagban (ő amúgy az orrárbócon kap helyet, mint dísz), a kidolgozásuk nagyon pöpec, főleg a kalózkapitány, akinek fa lába van, kampó keze, és fél szeme, király szakállal, király halálfejes sapkával. Ugyanígy a kalózok is változatosak, akárcsak a katonák, és végre vannak kétarcú női legófiguráim is, egyik felük mosolyog, a másik fél, szóval helyzettől függően játszhatunk velük.

Az értékelést tovább növeli, hogy a csomagban van cápa (hatalmaaaaaaaaas), majom, papagáj és még egy macska is -- ez utóbbi lehet amúgy, hogy egy patkány, nem vagyok biztos benne. Aztán persze van még csónak, meg egy csomó kiegészítő, szóval nem csak a minifigek, de a hozzájuk tartozó elemek okán is jár a maximális pontszám.

8/10 a kockákért. Alapvetően nem lehet panasz a készletre, hiszen 592 elemet találunk benne, csak az árbócelemek és a hajótest részei hatalmasak, a felhozatal amúgy igen változatos, vannak itt szürke, barna, bordó, kék és sárga elemek, egy csomó olyan kocka, ami máshol is jól használható, és az is biztos, hogy egy kreatív gyerek akár többféle hajót is kihozhat ezekből a kockákból. Azonban mégis jár két pont levonás, ugyanis a hajótestben négy ágyúnak van hely, azonban a csomagban csak kettő kapott helyet -- azaz három, de a harmadiknak a kabin felett van a helye. Szerintem egy alapból több, mint húszezres készletből azt a maradék tizenkét elemet igazán nem kellett volna kispórolni...

7/10 az árért. A készlet csodás, van benne majd hatszáz elem, nyolc minifig, de ennek ellenére szerintem az átlag 22 000 forint kicsit sok ezért a készletért. Emlékezzünk csak, ugyanennyi pénzért a Creatoron belül egy közel 1200 elemes dobozt kap az ember...
 
10/10 a játékélményért. Itt egyszerűen nem tudok pontot levonni, hiszen a játék hosszú volt, nem egyszerű és a végeredmény egész egyszerűen lenyűgöző. Ha gyerek lennék, tuti megőrülnék érte, és így felnőttként sem tudom kivonni magam a hatása alól. Annak idején tuti, hogy hatalmas csatákat vívtam volna vele, még akkor is, ha két ágyú hiányzik a teljes örömhöz...

Összesen: 9/10. Ha túltesszük magunkat az áron, vagy ha megtaláljuk akciósan (mint én), akkor igazából egy nagyszerű készlettel van dolgunk, aminek az ágyúkon kívül semmi hibája, igazi nagybetűs legó hangulat árad belőle, és hosszútávon is kiváló játékélményt biztosít.

V. lásd még

- Kraken Attackin' végigjátszás
- Pirates a blogon
- elemlista
- összerakási útmutató
- még több kritika

| A nem Bateman által lőtt fotók a lego.com-ról valók. |

Címkék: kritika lego 2009 pirates 9/10 bateman 6243 brickbeards bounty olvasó játszik

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr352088671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dracoo 2010.06.18. 08:00:28

Uhh, mindig is szerettem volna egy nagy kalózhajót... Meg egy lottó ötöst, hogy elérhető közelbe keróüljön. :D Nekem ez volt a kedvenc:

www.brickset.com/detail/?Set=6285-1

Anak 2010.06.18. 08:07:45

Batemen ugye továbbra is csak Bate?
A macska az patkány.
Még annak ellenére is gyönyörű készlet, hogy nem rajongtam soha a kalózos termékvonalért. Az ágyúk hiánya valóban fájó pont lehet.
A vicces hogy a készlet térkép gyanánt az un. grálnaplót tartalmazza az IJ szettekből, ami nem igazán illik a kalóz témához. Ebben a tekintetben a régi kalóztérkép a nyerő ahol tenger és kontinensek vannak és nem kanyon meg folyó.
www.bricklink.com/PL/3068px9.jpg

Anak 2010.06.18. 08:10:38

Ja és tetszik, hogy a kapitány neve Kockaszakáll.

bence1998 2010.06.18. 08:38:23

@Anak: igen,az szerintem is patkány(pláne azért mert van patkányom és macskám is).
igen amúgy ez egy jó készlet,de régiek(legtöbb,amik hasonló méretűek) általában ezt felülmulják.kezdjük pl. a működő iránytűnél(ami mamár elégé zavarosan működik :S ).vagy a kidölthető árbócok,a több ágyú rés(több ágyút nem mondok,mert nem sokkal van több).de mindegy,jó készlet,megéri az árát,főleg ha olcsóbban van.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.06.18. 09:45:03

Bate, ha esetleg van a kabinról képed, nem küldöd át? érdekelne.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.06.18. 09:45:48

egyébként ezek is fennmaradnak a víz tetején? vagy az illesztéseknél eresztenek?

Anak 2010.06.18. 10:21:03

@tutuka: Szerintem nem maradnak fenn, a réseken beszivárog a H2O.
Tényleg vannak még ilyen szőnyeg helyett kádba vihető hajók LEGO-ból?

Llew 2010.06.18. 10:28:29

A kabinról felkerülhetett volna egy kép. A hajó nagyon szép, bár a régiek szerintem jobbak voltak:
www.brickset.com/detail/?Set=6285-1
www.brickset.com/detail/?Set=6286-1
Talán ez nem
www.brickset.com/detail/?Set=6289-1
(mondom úgy, hogy se ez se azok közül nincs meg egyik sem).
Az ágyúk hiánya tényleg elég nevetséges. Ami még így a képek alapján nagyon nem tetszik, az a keresztárbocok megoldása. Ezek a póznák elég karcsúak. A régieknél sokkal jobban nézett ki, még a lapos elemekből is. Ha az Imperial Flagshipnél www.brickset.com/detail/?set=10210-1 megtudták jól oldani itt miért nem? Az a pár elem annyira gazdaságtalanná tette volna a készletet nem hiszem, viszont azokkal, meg a plusz ágyúval sokkal jobb lenne.
A minifigek száma összességében jónak tűnik, de ha megnézzük, akkor gyakorlatilag négy kalóz van csak, ami egy ekkora hajóra kevés. Harmad, negyed ekkora hajókhoz volt ennyi:
www.brickset.com/detail/?Set=6268-1
www.brickset.com/detail/?Set=6250-1
Persze a katonák miatt önmagában is jól játszható készlet, de azért lehetett volna 2-vel több haramia. Szerencsére a túlélősből könnyen feltölthető a legénység, ha az embert nem zavarja a klón legénység.:D

bate · http://bateman.hu 2010.06.18. 11:16:17

Készítek majd képet a kabinról, aztán beillesztem ide... :)

fck 2010.06.18. 11:37:58

Ez nagyon pöpec!
Egy kérdésem lenne: az ágyúkkal lehet lőni? Régen én csak olyanokkal találkoztam ismerősöknél, aztán egyszer kaptam az államokból hazatérő ismerőstől egy (szerintem) 1795-1 Imperial Cannon szettet, ami US only, value pack része. Na és ebben nagyon nem "lövős" ágyú van, hanem egy egybeöntött műanyag ház. Kicsit morcos is voltam.

Ugyanakkor a szett review-ji közt nem találok arra utaló jelet hogy az ágyú ne működött volna?!
De, menetközben megvan Peeronról a "disabled" cannon:
www.peeron.com/inv/parts/x110c02

Mekkora köcsögség már disabled verziót gyártani, a készleten pedig nem feltüntetni?:)

bate · http://bateman.hu 2010.06.18. 11:40:55

Az ágyú működik, a régi hátrahúzós fajta. Habár konkrétan nem "teszteltem".

Llew 2010.06.18. 12:22:53

Az amerikai készletekbe pakolt ágyúk vajon a felesleges pereskedések elkerülése végett kerültek hatástalanításra? Magyarul, hogy ne kelljen ráírni, hogy a hülye gyerek ne kacsintson a csőbe mikor a haver tűzparancsot ad.
Viszont akkor mi van az különféle katapultokkal, meg a pl. SW készletekben fellelhető rakéta, protontorpedó, meg egyéb vetőkkel? Azok maradhatnak?

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2010.06.18. 13:58:48

www.brickset.com/detail/?Set=6286-1
Ez a hajó emlékszem nagyon király volt (bár néhány rész pl. a kormány-lapát összekapcsolása elég instabil volt - vagy csak az én fiatalkori figyelmetlenségem tehet róla? egyszer újra összerakom és majd kiderül)
imádtam a lövő úgyúkat a sok embert meg úgy mindent
az egyetlen szomorú dolog ezzel kapcsolatban, hogy megkaptam akrácsonyra és anyumék suttyomban összerakták az éjszaka, meglepetésként (persze, akkor ennek még örültem, de így visszagondolva...) - mint kiderült, imádtak játszani a LEGO-immal:D

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.06.18. 16:25:21

Ez a 6286-os nekem is megvan! Nagyon állat, és a mérete sem kicsi! :)

BorZol 2010.06.18. 17:57:24

A vízen úszó hajo:7899-es meg az új city tűzoltós...

A kalózok a szőnyegen nyomják... meg itt:
www.peeron.com/inv/sets/6277-1

Longeye 2011.05.09. 21:46:50

Nagy...nagyon, nagyon ... nagy...
Ez volt az első gondolat, amikor 1011. május 8.-án felbontottam a karácsonyra kapott készletet és kicsúsztak belőle a hajótestet alkotó darabok.
Ezek a darabok nagyobbak, mint amekkorának gondoltam azokat és a cápa mérete se semmi. Valahogy az életben nagyobbnak tűnnek, mint ahogyan a képeken látszanak.
Valami nagyon hasonló élményben volt részem az építés során, mint a cikk szerzőjének és nekem is ugyanúgy megdobogtatta a szívemet, ahogyan az övét. Régi álmom volt egy vitorlás hajómodell, de mindig sajnáltam rá a pénzt. Ahogy azonban újra rátaláltam a lego-ra és erre a modellre, beteljesült egyik gyerekkori álmom.

Nekünk (a kislányommal) kb. 4 órába tellet az összerakás és annyira élvezte, hogy néha kikapkodta a kezemből az elemeket, mert Ő akarta a helyére tenni azokat (épp ma lett 6 éves). Sőt őszintén szólva én alig raktam össze belőle valamit.

Soha nem volt még ekkora lego modell a kezemben. Nagy-nagy, de valahogy mégsem túl nagy. Éppen jó. Ez a hajó nem csak gyönyörű, de ez bizony JÁTÉK. Méghozzá a javából. Magam sem gondoltam volna, de az árbócokat támasztó rácselemek pl., amik a kötélzetet személyesítik meg, meglehetősen stabillá teszik azokat. A hajótest is elég masszív ahhoz, hogy sokat kibírjon (ha meg szétesik, hát annál nagyobb öröm újra rendberakni :).

Amikor a bútorzatunkat terveztem, beterveztem egy vitrint is közvetlenül az íróasztalomhoz. Mondván, az úgyis egy olyan tér, amit nem lehet kihasználni, mert kényelmetlen oda beteszegetni bármit is, az én "vackaimnak" meg kell a hely ;o)
Sokat vaciláltam azon, hogy a belső- vagy a külső mérete legyen-e 60 cm. Végül jól döntöttem, hogy az előbbit választottam, mert így pont befér bele, egyébként nem férne el. A polcokat tartó elemekkel is szerencsém volt, hogy nem szereltem még be őket, mert ahová gondoltam a fölötte lévő polcot, oda nem fog bemenni. Azt hiszem pár centivel feljebb kell tennem :)

Én nem vagyok Pirates rajongó, ez az egyetlen készletem a témában és nem is hiszem, hogy lesz még több, de ezt a készletet bátran ajánlom bárkiinek...persze csak emberi áron...

Longeye 2011.05.09. 21:49:02

1. bocs a hosszú kommentért...
2. 1011. az persze 2011. Teljesen a hatása alá kerültem ... fejben már abba a korba hajóztam, amikor még ilyenek szelték a tengerek habjait ;o)

crusaderman 2011.06.27. 09:45:21

Nekem lenne egy ilyen hajóm eladó,teljesen új csak össze van rakva,játszva nem volt vele!16000ft-ért,posta felét én állom!Részletek a Malug fórum kínál topicjában Crusaderman elad topic -ban!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...