Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Hiányzó elemek beszerzése

2010.08.12. 06:29 - Dornbi

Már nagyon régen ígértem egy Bricklinkes posztot. Na, most még mindig nem az jön, ellenben törzsolvasónk, Stefidzsi igen tanulságos tapasztalatokat küldött az itthon működő lehetőségekről, köszönet érte. A leírtak nem a szerkesztőség véleményét tükrözik. Ígérem, lesz Bricklink is nemsokára.

 

Mikor találkoztam a Lego bloggal, felfedeztem az internetes adatbázisokat is (katalógusok, elemlisták, összerakási útmutatók). Előástam a régi készleteimet és összeírtam a hiányzó elemeket, amiket szép lassan elkezdtem begyűjtögetni. (Már csak 3db hiányzik, ebből 2 úton van.) Nincs paypalom (még netbankingom sem), így a Bricklink kiesett, nem is nagyon értettem, hogyan működik. Ennek következtében egyéb módszer után kellett néznem, míg végül három megoldást találtam. Alább leírom a velük tapasztaltakat.

 

Lego-lánc webshop

Elérhetőségek:
Kiss Adél
- web: http://le-golanc.hu
- mail: adel[kukac]le-golanc.hu
- tel: +36-20/372-9203
Minimum rendelési összeg: bruttó 100 Forint.
Személyes átvétel: 1132 Budapest, Kassák u. 72., Papír-Írószer bolt

Maga a webshop szerintem iszonyú rosszul van összerakva. Órákat böngészgettem egy-egy keresett dologért és a legtöbbet nem ott találtam meg, ahol kerestem. Ha a bal fölső keresőbe beírod az alkatrész számát, akkor legtöbbször feldobja a kívánt dolgot, de ha nem akkor sem jelenti azt, hogy nincs. Viszont, ha kapok eredményt, akkor gyakran előfordul, hogy a keresett színben nincs. Ami még teljesen kiakasztott, az a randomra beállított minimum rendelési darabszám. Kis értékű tételeknél megérteném, hogy nem akarnak egy-egy darabbal vacakolni, de tapasztaltam olyat, hogy adott elemből az egyik színből a minimális mennyiség 1db volt, míg másik színből meg mondjuk 5db. Pedig ugyanannyiba kerültek.

Ezek miatt, ha kell valami, akkor inkább e-mailen küldök neki listát: alkatrész szám - név - szín - darab, van hogy még a képének a linkjét is megadom, hogy tuti legyen. Így simán kaptam olyan alkatrészeket is, amik egyáltalán nincsenek is a webshopban. Általában pár nap átfutás után jön rá a válasz, hogy ennyibe kerül. Akkor azt, ha jóváhagyod, ismét pár nap átfutás után jön a mail, hogy le lett adva a boltban, lehet értemenni.

- Milyen az áru? Elég változó. Mondjuk közepesnek mondanám. Előfordulnak koszos, kissé rágott, esetleg karcos elemek. Nekem megfelel, eddig még nem volt kirívóan silány darab. Legutóbbi rendelésemnél volt színcsere, de azt most megyek kicseréltetni.

- Milyenek az árak? Nem mondanám olcsónak. A gyakoribb elemek tűrhető áron vannak, de van jónéhány, ami szerintem túl van árazva. Ezen például nagyon kiakadtam. (nemtudom, hogy pl. bricklinken mit kérnek érte)

 

Zsibvásár

Vatera és TeszVesz klón, egyelőre jutalékmentes. Itt nagyon sok Lego van, alkatrészek és készletek is. Alapvetően az alkatrészek azonosítószámával hirdetnek az eladók, így könnyű a keresgélés.

Az előbb taglalt Lego-lánc is hirdet itt Ledaim néven. Személyes átvétel szintén a Kassák Lajos utcában. Ha tőle kell valami, akkor inkább megy a mail Adélnek.

Néhány felhasználó, akikkel a keresgélések során összefuttam, de nem vásároltam tőlük: Zala megyéből GOOTECH01, Bács-Kiskunból TKAniko1, Fejérből szepcsaba.

Akitől viszont vásároltam, Evh néven árul. Szimpatikus, nagyon segítőkész srác. Gyűjtő, nem kereskedő, általában nagy tételben vásárolja a Lego-t pl. Bricklinkről és ami nem kell neki, azt továbbadja. Az árai elég változóak, de szerintem elfogadható. A minőséggel nincs gond, ha valami defektes (pl. karcos), azt megadja a termékleírásnál. Ha 1000 Ft fölött vásárolsz tőle, akkor Budapesten és Pest megyén belül ingyen házhoz viszi. Egyébként a 17. kerületben lakik és a 18.-ban dolgozik, szóval az elég városszél. Viszont ahogy tapasztaltam, elég rugalmasan áll a dolgokhoz, és lehet gyűjtögetni is a termékeket, aztán egyben később lerendezni az adásvételt. 

 

TeszVesz

Innen PetyaBB felhasználótól vásároltam. Szintén gyűjtő, aki az árut osztrákokhoz átjáró kereskedőtől ("lomistól"?) szerzi be. A fölösleget általában kis csomagokban szokta feltenni aukcióra, amit két hétig futtat, szóval ilyen szempontból nem túl ideális. Simán lecsaphatják a kezedről, ha nem vagy elég ügyes. Vidéken lakik, de Műszaki Egyetemre jár és kollégista, így vele a Gellért tér-Móricz körtér vonalon lehet találkozni személyesen. Gondolom, most a nyári szünet miatt nincs terméke.

Egyszer vettem tőle valami kisebb értékűt, aztán hogy már megvolt a kontakt, tudott segíteni egyes alkatrészek beszerzésében is. Az áru, amit adott jó minőségű volt, nem volt vele semmi gond. Az árban pedig megegyeztünk a Lego-láncos árak alatt valamivel. Kontakt: Iberpaker Péter - fxl471[kukac]freemail.hu

Címkék: vásárlás lego teszvesz stefidzsi legolanc

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr202215261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.08.12. 14:05:11

Bocsi mindenkinek, úgy tűnik, elfelejtettem reggelre élesíteni a mai posztot. De most már itt van, cserébe estefelé rövid hírekkel jelentkezünk majd.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.08.12. 14:30:09

Ha van tapasztalatod, véleményed, küldd!

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.08.12. 14:34:57

@Almaspite: Én nem vásároltam tőlük, így kimaradtak az ismertetőből. Az ismertetőjük szerint csak utánvéttel küldenek, ami nekem néhány alkatrésznél nem éri meg.

Egyébként a lego-láncnál ezen akadtam ki. Ennek tényleg ilyen piaci értéke van?
le-golanc.hu/spd/0224_2335px7_05-/LEGO_FEKETE_POHARAS_ZASZLO

Almaspite 2010.08.12. 14:43:37

@Stefidzsi: Afffene tudja, a BrickLinken is drágák azok az elemek, amelyek csak egyetlenegy készletben szerepeltek 1958. óta... Nem tudom, meg kéne nézni ezt a zászlót a peeron.com-on, hogy mennyire ritka...

Az ismertetőjükből kimaradt, de van lehetőség náluk is a személyes átvételre, a Gödöllői HÉV sashalmi megállójában.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.08.12. 14:51:23

@Almaspite: Köszi ez új és hasznos információ volt. A webshopban találtam olyan elemet, amit már nagyon régen keresek. Írok is nekik, hogy mi a szitu.

Hanzsi 2010.08.12. 15:15:55

Na, ez a cikk aranyat ér! Köszönet érte!
Csak jutnék már a hiány összeírás végére!

@Almaspite:
Én egyszer már rendeltem a hasznaltlego.hu -ról.
Lassan jött meg a motyó és akadt közte kissé viharvert elem is.
Összességében a kapott kockák éppen közepesek voltak.
De azt mondom, hiánypótlásnak tűrhető forrás.

Hanzsi

Dregnarr1 2010.08.12. 15:41:41

Pont hét elején veszett el egy nagyon fontos elemem AT-AT-be, köszönöm a le-golanc linket!!

chimpy 2010.08.12. 16:55:25

Na ez tényleg jó kis cikk volt, csak most már azt kéne megtudnom, hogy amik nekem hiányoznak azoknak mi a száma. tud valaki olyan linket, ahol ennek utána tudok járni?

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.08.12. 16:56:53

Chimpy: ha tudod a készlet számát, akkor a peeron.com kidobja az alkatrészek listáját.

Scorpicore 2010.08.12. 17:38:14

Én is rendeltem már a http://hasznaltlego.hu/-ról, és én teljes mértékben megvoltam elégedve. A figurák jó állapotban voltak, és az elemek is. Egy nagyobb plate volt ami picit koszos volt a pöckök tövénél.
A kiszállítási idő egy hét volt, ami nem mondható borzalmasnak (de persze expressnek sem).
Az oldaluk jól áttekinthető, csak számomra kissé hiányosak a készleteik. Persze alapelemekre ez nem vonatkozik.

Llew 2010.08.12. 18:39:25

@Stefidzsi: Ha azt nézed, hogy az a zászló legdrágábban a Bricklinkem is "csak" ~3000 Ft www.bricklink.com/search.asp?q=2335px7 akkor valóban drága. Viszont csak egy (a dupla kiadás miatt) két készletben volt és ha valaki elhagyta vagy anélkül vette meg, akkor gyakorlatilag bármennyi kérhető érte

pet-yaa · http://mocpages.com/home.php/68264 2010.08.12. 19:23:59

Nekem a hasznaltlego.hu nem jött be. 3 hétig "feldolgozás alatt" volt a rendelésem, majd amikor végre elküldték, azt elsőbbségivel tették, amit szintén én fizettem ki.
Az elemek nagy része koszos volt.
1/4ük kiváló, 1/4ük jó, 1/2 elégséges állapotban volt.
- Szóval nekem "összejöttek" a dolgok. -
Nem tervezek további rendelést...
:D

kopeszkugelu 2010.08.12. 19:41:39

nekem pont ellentétes a véleményem, a hasznaltlego-tól 90%-ban jó alkatrészeket kaptam, készletek esetén pedig tisztákat, hiánytalanokat.
a legolanc-nál pedig mindössze 10%-ban jókat. nem idegesít ha valami koszos, mert meg lehet tisztítani, de rengeteg a rágott elem. +vannak gondjaik az alkatrészek és színek beazonosításával is, többször nem azt kaptam amit rendeltem.
hasznaltlegonál további pozítívum volt számomra, hogy visszatérő vásárlóként van lehetőségem gyűjtögetésre, és későbbi postázásra.

hGabesz · http://topgearhungary.blogspot.com/ 2010.08.12. 20:59:33

Köszi a linkeket, eddig csak használtlegot ismertem, de pont nincs olyan kerék ami kellene :)

legofalo 2010.11.22. 08:20:03

Nekem teljesen jó véleményem van a legolanc-ról. Hibát találni szerintem mindenben lehet, amit ember csinál. No de ha hibáznak, rugalmasak, megoldjuk. Csak párszor vásároltam, de aki ajánlotta sokszor vásárolt már tőlük. Csak jót tud róluk mondani. Volt, hogy 1 hónapig nem tudott elmenni a termékekért és abból sem volt gond. Mivel használt lego, előfordul, hogy a termék tisztítást igényel. No de alap szerintem, ha használt játékot vesz az ember, hogy azt úgy is meg kell mosni! Nekem nem gond, hogy nem mos át minden db-ot, hiszen úgyis a lemosásukkal kezdem! Az árakról: A zászlón én is meglepődtem! No de az eszetekbe sem jut, hogy akár elírás is lehet? Egy biztos: én is és az ismerősöm is szívesen vásárolok tőlük!

Viktória Madár 2017.10.26. 10:50:31

Kedves Kockagyár!
Érdeklődve olvasom a blogját. Foglalkozik még Legoval? Nekem kérdésem lenne. Zenei szemléltetőeszközt készítenék. 7 különböző színből egy lépcsőt szeretnék összeállítani. A lépcsősorban két helyen alacsonyabb fokra lenne szükség. DÓ, RÉ, MI... DÓ' hanglépcső. Kék színből kellene világos és sötét, lila is kellene. Hol keressem?

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2017.10.26. 14:31:19

@Viktória Madár: Kedves Viktória - a blog már nem aktív, de azért még néha idenéznek az egykori szerzők :)

Ezt a két oldalt javaslom:

www.bricklink.com (részletesebb leírás: kockagyar.blog.hu/2010/08/26/bricklink_1_resz)

Illetve lehet a Lego-tól közvetlenül is rendelni:
shop.lego.com/en-HU/Pick-A-Brick-11998

Viktória Madár 2017.10.26. 17:50:06

@Dornbi: Köszönöm szépen a segítséget. Nagymamaként ismét LEGO korszakomhoz érkeztem. Csak a tempót már nehezen bírom. ☺
Modern idők!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...