Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

"Legózhatnál is azért. Mikor fogtál utoljára műanyagot?"

2011.10.15. 18:13 - tutuka

Egész egyszerűen nem legózom. A fenti képen a bontatlan dobozaim láthatók. És ez még nem minden! A hálószobámban van egy nagy rakás használtan beszerzett készletem, köztük olyan csodákkal, mint a 6380-as kórház, vagy a 6769-es western erőd. És mégsem. Persze ezer okot sorolhatnék, miért nem játszom, kezdve azzal, hogy a blog gyakorlatilag elviszi az összes szabadidőm, meg hogy a sok meló, meg, meg, meg, de attól még nem lenne jobb.

Pedig igaziból jobb lenne ám, ha játszanék. A legózás – emlékeim szerint :D – teljesen megnyugtat, kikapcsol. Amikor pár éve újrakezdtem a játékot – amellett, hogy kerestem a gyerekkorom –, az egyik legnagyobb jóság az volt az egészben, hogy totál el tudtam szakadni a valóságtól. Hogy talán más is így van ezzel, azt Borzol – aki a poszt címében látható kérdést nekem szegezte – is  megerősítette, mikor egyszer erről írt nekem: "(...) a LEGO megnyugtat. Lehet bármi a hír CHF meg család meg bármi. Leülök és kikapcsol." És tényleg.

Ti miért legóztok? Elsősorban az újrakezdő felnőtteket, és a magamfajta kocalegósokat kérdem, nem a profi építőket és a komoly gyűjtőket, mert az egy egészen más világ. Mi vitt rá Titeket, hogy újra leemeljetek egy készletet a boltban a polcról – magatoknak?

Egyébként kitűztem magam elé célokat: még ebben a hónapban összerakom a 10218 Pet Shopot. Már csak a kihívás kedvéért is, meg hogy vajon halálra unom-e magam az építése közben. Meg is írom majd jól.

Címkék: személyes lego újrakezdés 6380 borzol 6769 10218

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr373305436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jockos 2011.10.15. 18:21:25

Hogy miért legózom? Először is mert gyerek vagyok, másodszor is mert szeretem az izgő-mozgó részeket(technic)

kereszteslovag1 2011.10.15. 18:27:34

Én a gyűjtés miatt főleg. Pár éve még csodás várakat akartam építeni, de nem versenyezhetek a profikkal. És ha már nem lehetek a legjobb alkotók között akkor inkább nem is építek semmit. (Tudom ez rossz hozzáállás)

MaRc 2011.10.15. 18:37:40

Mért legózom?

Mérnök vagyok :)

(gyk.: szintén technic)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.10.15. 18:56:49

"Mi vitt rá Titeket, hogy újra leemeljetek egy készletet a boltban a polcról – magatoknak?"
Ez a hír:
kockagyar.blog.hu/2010/05/01/minifig_gyujtemeny
Köszönöm!

Llew 2011.10.15. 19:03:00

Még, hogy nem vagy MISB gyűjtő mi? :D
Legalább a Kingdoms Adventi naptárat kezd majd el karácsony előtt kinyitogatni.

Hogy én miért legózom? Hát, mert a blog olvasása kapcsán újra kezdtem. Egyébként, mert tényleg kikapcsol, meg kihozza a gyereket az emberből. Mondjuk az elmúlt két hónapban én is alább hagytam vele. Nyáron költözés miatt eldobozoltam őket. Aztán a 7947-es saját anyagából próbáltam valami jobbat kihozni a gyárinál, de nem volt elég ihlet és nem akart sikerülni. Azóta darabokban van. Közben vettem használtan egy 6086-ost, de az is elakadt a figurák összerakásánál.
Egyébként én is inkább koca legós vagyok. A sima játékhoz már öreg vagyok, a nagyon komoly MOC-olás meg nem is igazán vonz, meg nincs is elég ihletem, illetve anyagom hozzá.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.15. 19:12:42

@kereszteslovag1: "de nem versenyezhetek a profikkal" - éppen ezért nem kedvelem pl. a Brothers Bricket, és éppen ezért nem örülök annak, hogy a LEGO elkezdte a MOCokat komolyan venni (ld. cuusoo). felnőttként akarva-akaratlanul méregeti másokhoz magát az ember, és ennek bizony vannak ilyen következményei. (többek között éppen ezért törekszem a szerdai válogatásokban is rendre jelezni, hogy nem minden a sok kocka, meg a mindent elborító csempe)

Brickfan 2011.10.15. 19:19:59

@Tutuka: Jajj, de nagyon átérzem, amit írsz. "Ész nélkül" veszem a készleteket egymás után (használt-új egyarátn), de szinte alig van időm rá. Vagy csak ráfogom, hogy nincs rá időm. Pedig tudom, hogy kikapcsol, meg minden, de valahogy mégsem jutok el odáig soha :(

Azzal nyugtatom magam, hogy egyrészt jó befeketetés, másrészt majd a gyerekemnek, harmadrészt majd ha nyugdíjas leszek :) :)

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2011.10.15. 19:32:30

@tutuka: Tutu ezzel nem vagy egyedül. Mondjuk én ezzel úgy vagyok hogy ha hozzájutok egy új készlethez, akkor azt azonnal ki kell rakni azonnal. Viszont pl költözéskor szét lett szedve az összes, és még most is, egy év után van egy csomó amit ki kellene rakni. Persze a javarésze össze van rakva.

Viszont a MOcozással én is hadilábon állok, pedig a gyári szettek mellett irdatlan mennyiségű kocka van még, gyönyörűen berendezve, és arra várnak hogy használjam őket.....

Szerintem kicsit a korral is jár. Viszont én ilyenkor azzal vígasztalom magamat, hogyha én már nem is fogom őket használni, a fiam imádni fogja! (zárójelben, 2 éves, beszereztem neki ebayrol irdatlan mennyiségű duplót, és nincs annyira rajta. Viszont múltkor beszabadult a LEGO szobába, es nekiesett egy system doboznak! Érdekes módon azzal egy órán át tudott játszani! Másnapra persze tele volt a lakás alkatrészekkel... :))

Krajczi76 2011.10.15. 20:16:59

Az a 6380-as jó készlet. Nálam is ott virít. Én csak szüneteltettem a legózást, mert azt mondták, kinőttem belőle. Jó, akkor kerestem mást (a villanyvasutazás nem jött annyira össze, autómakettezésbe fogtam, az sem). A legováros, ill. az összes lego összeszerelve ott maradt anyukámnál a padláson porosodni, mikor elköltöztem. Most, főleg a blog hatására fontolgatom az újrakezdést. Főleg a city a kedvencem, de a 6 széles járművek (az én 20-30 éves városi, 4 stud széles készleteim közé nem igazán illenek be) miatt nem tudom, mit válasszak. A kikötővel szimpatizálok most nagyon.

ainex 2011.10.15. 20:30:13

A készleteket ugyanazért veszem le a boltban a polcról, amiért a szüleim nyaggattam annak idején (igaz, akkor sikertelenül): meglátom, megtetszik, és beleőrülök, ha nem lehet az enyém.

Aztán azért rakom össze, mert imádom a friss dobozt megrázni, meggyőződni róla, hogy csörög, kicsomagolni, a zacskókat, lapozni a füzetet... Pont mint gyerekkoromban.

Amikor meg nincs bontatlan készlet, azt játsszom, hogy régen van, és olyanokat építek, amilyeneket régen építettem (vagy építettem volna, ha lettek volna kockáim). Épp ma délután építettem egy 8404-es Public Transport Station-t, ahogy kinézett volna 1985 körül, ha Albertfalván a Fehérvári úton látattokról mintáztam volna. Majd megy posztba.

Anak 2011.10.15. 20:44:00

Engem konkrétan ez a blog vett rá az újrakezdésre, de tényleg. Tudtam, hogy léteznek a legózás köré szerveződött közösségek az interneten is (MALUGról hallottam foszlányokat), ám valamiért nem kerestem a társaságukat.
Aztán valamikor úgy két évvel ezelőtt egy index címlapnak köszönhetően találtam erre a kis zugra, ahol leginkább szembesültem azzal a ténnyel hogy - bármennyire is állítják a környezetemben - a legózás felnőttként egyáltalán nem ciki és nem is egyedüli eset, így hát semmi szégyellnivaló nincs abban, ha valaki ezt választja (meglehetősen drága) hobbijának.

Illetve kedves blogtársak, hozzászólok Ti vagytok az okai. Azzal, hogy vagytok...Bár legtöbbetekről semmi információm nincs nincs azon túl, mint ami hozzászólásaitok lenyomata, a tudat, hogy az ember fijja, lánya nincs egyedül ezzel a dilijével kifejezetten megnyugtató.
Szóval mostanában leginkább miattatok legózom, hogy meghallgassam a véleményeket, a dagadó büszkeséggel leközölt dicsekvéseket, hogy kinek mi tetszik és mi nem, vágyakat, csalódásokat és nem utolsó sorban azért is, hogy belekotyoghassak mindebbe és én is részese lehessek ennek a mókás szubkultúrának.

Anak 2011.10.15. 20:50:42

Valamint számomra a legózás egyfajta időutazás is, abba a korba amikor még önfeledt gyermek voltam és a családunk egész volt. A legózás visszahozza a rég eltávozott családtagokat. Egyfajta vigasz és gyógyír.
Tessék most is könnyek szöktek a szemembe...

melee sc 2011.10.15. 21:11:23

Nekem megszületett a kisfiam, majd elkezdtem a legokat nézegetni s újra bekattantam sok év kihagyás után.

Papageno68 2011.10.15. 21:17:16

Engem ez ez a blog piszkált fel újra. A Technic és a Creator készletek kedvenceim (de az itt jobban értékelt Systemek is 10 pontosak).
Köszi szépen!

Llew 2011.10.15. 21:33:39

Végső soron tehát kihoztuk, hogy tutuka a hibás, amiért "normális" felnőttek egész tömegétől komoly összegek vándorolnak a LEGO-hoz. :D

Lord Ickenham 2011.10.15. 21:38:37

Az összes gyerekkori legónk az unokahúgomnál landolt, náluk szoktam legózni. Vagy a régi készleteket építem "neki" újra, vagy saját ötleteket (ház, autó).

szakacsa 2011.10.15. 21:45:05

"Legózhatnál is azért. Mikor fogtál utoljára műanyagot?" - hna ez az! Én is lassan azon kapom magam, hogy MISB gyüjtő lettem, mert nem tudok ellenálni egy-egy készletnek, de összerakni...na azt már nem, arra nem kerül sor. Szerencsére épp ma sikerült egy kicsit erőt vennem magamon és majd 3 órányi "munkával" összeállt egy 4404 (brickset.com/detail/?set=4404-1).

misran 2011.10.15. 21:56:30

Tök hosszút írtam, erre eltűnt (nem a blog hibája).
Ezért címszavakban újra:

1., megírtátok előttem
2., gyerekkori szép emlékek
3., leköt, érdekel, kikapcsol
4., vannak gyerekeim, együtt toljuk
5., van egy halom MISB a szekrény tetején, nem tudom mikor nyitom fel, építem/jük meg
6., feleségem is szereti, de nem fanatikus
7., részben miattatok indultam újra
8., jó a közösség :)

Saját gyerekeimnek már most több Legoja van mint nekem valaha is volt az újrakezdés előtt. Ez jó, mert nincsenek alkatrészproblémák és ez rossz, mert nincsenek alkatrészproblémák. Azért a fiam csinál érdekes megoldásokat, nem csak kész dolgokat használ fel.

Lassan előjön pár dilemmám is. A pár éve megvett, MISB készleteim egyik másikát már nem is kéne kibontani, jobb befektetés mint a CHF :). De erről korábban értekeztünk már. Szóval ezeket most megvehetem bontottan újra.. :)

rozsamarci 2011.10.15. 22:13:31

Mert legózni hipszterség, mint ahogy bringázni, szakállt növeszteni, bmx-ezni vén f*szként. Maga a popart a sok hülye színével, modellvasút, terepasztal, ami mosható, szóval igazi hülyeség.
És az is biztos, hogy soha nem fogok megállni a gyári szetteknél, mert azért darabos, mint a tavaszi főzelék, hogy szétszedd és összerakd másképp. Úgy, ahogy odafönn a cégnél nem férne bele a büdzsébe, a dobozba vagy az elemszámba, mert ez itthon nálunk senkit sem érdekel.

Viszont egyetlen egy gyerekkori készletem sincs és ha rajtam múlik, nem is lesz.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.15. 22:28:54

Hogy miért LEGO-zok? Jó kérdés! Sőt... őszinte leszek és talán meglepő. Én igazából nem is LEGO-zok. Új készleteket szinte nem is nem veszek (ez alól csak a technic a kivétel, az jöhetne bármennyi ill. vettem két Verdákat, mert elképesztően aranyosak a karakterek) ugyanakkor imádom túrni a vaterát régi készletek után. Megtalálni egy vágyott darabot, licitálni, megnyerni, várni a postást. Aztán ha itt van gyorsan megnézni a peeron-on, hogy tényleg megvan-e mindene, alaposan megmosni, összerakni, pár napig nézegetni (amíg nem hozza a következőt a postás), majd elcsomagolni egy nagy dobozba, feliratozni és tudni, hogy megvan a történelem egy darabja... Egy olyan kor lenyomata, ami biztos, hogy soha nem jön már vissza és tudni, hogy akkor voltam gyerek.

Elmélázni azon, h az adott készlet hol lehetett már korábban, ki játszott vele, mikor és hogy jött át az óceánon. Ez nagyon jó dolog és imádom!

Hát nagyjából így. Azt hiszem kiváló hobbira akadtam, így "játszva" talán nem is olyan drága.

Longeye 2011.10.15. 22:41:16

Tutuka, Te tényleg zseni vagy! Ez egy iszonyat jó kérdés!
Az egyik ok nálam is feltétlenül a blog (ejnye, ejnye a törvény nem bünteti a tömeges hisztéria okozását, tutka :), a másik, hogy a kislányom elkezdett belenőni a lego korszakba.
Mindig is imádtam a vonatokat, áhitattal néztem a terepasztalokat és szerettem volna egyet. El is jutottam odáig, hogy bementem egy ilyesmivel foglalkozó modellboltba és megnéztem mennyibe kerül egy digitális alapkészlet. Hát...egy olyan mozdony, ami már tetszett volna+ a sínek és az irányítórendszer csupaszon 100.000 Ft körül jött volna ki. Na ekkor találtam rá a blogra és ismertem meg a lego vasutakat. Azelőtt fogalmam sem volt a létezésükről. Nagyon megtetszett, hogy ha megveszek egy készletet, nem csak egy mozdonyom és néhány kocsim lesz, hanem kedvem szerint alakíthatom. Ráadásul kis helyen is elfér. El is kezdtem gyűjtögetni rá a pénzt, de idő közben a kislányom kapott karácsonyra egy ismerősünktől egy vonatot (7897), így az lett a vonatállományunk első darabja. Vonatos készletünk azóta sincs több, de BL-ről gyűjtögetve már 3 gyári készlet mozdonyát és két saját alkotást sikerült összehozni. További kettő pedig készülget... Kicsit kényelmetlen ugyan, hogy csak két motorom, két távirányítóm, két elemtartóm, és két vevőm van és azt mindig át kell szerelgetni, de legónál ez is a játék része ;o)
Nekem a vonatoknál nem számít a realisztikusság, sokkal inkább a játszhatóság, hogy a gyerekekkel együtt tudjam élvezni. Ezt pedig szerintem a lego sokkal jobban megvalósítja, mint egy terepasztal.

A történetemben van még egy...nem is tudom...bizarr momentum.
Mai napig, ha eljön a feleségem családjából valaki, mindig megjegyzi milyen sok legót kaptunk a Józsitól. A feleségem meg epésen megjegyzi, hogy a Józsitól egy kockát sem kaptunk.
A Józsi ugyanis, azon kívül, hogy a feleségem unokatestvére, gazdasági igazgató a LEGO-nál. Épp akkortájt lett belőle nagykutya, amikor én elkezdtem újra legózni. De a kettőnek semmi köze egymáshoz...és semmiféle előnyünk nem származott belőle a mai napig...

BorZol 2011.10.15. 23:02:44

@Longeye: Azért Józsi időnként lehetne az a bizionyos Jézuska aki megéld vmi kocka jósággal...

A téma lényegét leírtátok. Annyit tudok hozzátenni hogy a Fiaimnak megpróbálok egy olyan gyerekkort "kovácsolni" ahol a LEGO az a mindennapok, a jó játék, a vigyázni kell rá ,az ajándék, és minden ami történhet /történik....,de benne a fizika, a matematika, a mechanika....a precizitás...minden ami az "alapozáshoz" kell. Még a LEGOmotíválja őket azzal is nevelem ..bünti/jutalom. Már tudják mi az a MISB. (jutalom) bünti= nincs LEGOzás---(egy napig vagy fél napig...nem fognak műanyagot..)

Legoalbert · http://www.flickr.com/photos/legoalbert/ 2011.10.15. 23:15:56

A rajzolason utan MOC formajaban tudom leginkabb megvalositani az otleteimet, azthiszem ezert legozom.. Jo 3Dben latni (kb) azt amit kitalalok(:

Tier 2011.10.16. 09:02:33

Az újrakezdést már megírtam itt nálatok:
kockagyar.blog.hu/2011/09/05/egy_ujrakezdes_tortenete

A MOC, vagyis OOC : ) vonal tetszik, megnyugtat, kreatív és jól összekapcsolható a fotózással, esetleg stop-motion-el is.
Az új szettek nagyon ötletesek, emellett a régieket is elég jó móka a meglévő elemekből összerakni.

Viszont terápiás jelleggel, a Printában egy kávékóstoló közben azt a 6380-ast igazán összerakhatnánk : ) : )

Rékocs 2011.10.16. 10:01:52

Ennek a fotónak, amit készítettél tutu, az is lehetne a címe, hogy Mivel nem legózott Laura Palmer halála előtt - ezzel a szarvas fejjel nagyon Twin Peaks-es lett a hangulat. :))

A poszt kérdésére válaszolva nálunk úgy kezdődött, hogy nagyjából a gyermekünk születése és a blogra rátalálás közel ugyanakkor történt, és nem kellett sok, hogy előkerüljenek a gyerekkori készletek - hogy majd jó lesz a gyereknek.
Mivel sok idő kimaradt nekem a LEGO történetéből, csak ámultam-bámultam, mennyire megváltoztak a készletek, és hol jár most a LEGO. Én nagyon gyári legózós voltam, vagyis órákig elszórakoztam a készletek mutató alapján történő megépítésével, egyszerűen lenyűgözött, ahogy lépésről-lépésre haladva végül ott állt előttem a ház/posta/helikopter... Gyerekként nem bírtam betelni azzal, hogy milyen klasszak ezek a felnőttek, hogy ilyet találtak ki nekünk gyerekeknek.
Az újralegózásban pedig én is azt a - sokak által emlegetett - gyerekkori hangulatot keresem/találom meg, plusz teljesen (!) kikapcsol.

Jaj, az a 6380-as!!!!!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.16. 10:43:25

én mindig is legózónak tartottam magam, még akkor is ha egy ideig nem raktam össze semmit. a készleteket nézegettem, mondtam, h ez vagy az jó lenne.

ezért aztán nagyon fura érzés amikor látom, hogy valaki több dobozt tud venni, mint amit össze tud rakni. irigység? nem pontosan, mert nem sajnálom én senkitől. de ugyanezt éreztem, amikor vki azt mesélte, hogy vett sok jó könyvet, de nincs ideje elolvasni őket.
olyan furcsa az hallani, hogy valaki mostanában arra "panaszkodik" hogy van pénze vmire, csak nem tudja kiaknázni. :)

kissgergost 2011.10.16. 11:21:46

Az első újrakezdésem egyetemi évek egyik nyarán történt; Az összes legót alaposan megmostam. Készletenként szétválogattam, majd leltárt csináltam a hiányzó/törött elemekről (Ekkor már működött a peeron, bricklink még nem volt). Jó móka volt, mert a kockáim nagy részét egy már legózásból kinőtt barátomtól kaptam, természetesen dobozok és tervrajzok nélkül, így a jellemző alkatrészek és régi katalógusok alapján kellett kitalálni, hogy melyik készletek vannak meg. Végül a készletek lezacskózva egy nagy dobozba kerültek, mondván, hogy majd a gyereknek…
Aztán a fiam olyan 6 hónapja lehetett az anyja hasában (nem lehet elég korán kezdeni), amikor 0. karácsonyi ajándékként egy minifiget formázó bányászlámpát kapott, ami azóta is napi használatban van Nem sokkal ezután találtam erre a blogra. A lavinát a tavalyi match akció indította el. Persze egy 8-9 hónapos fiúnak már szüksége volt duplo készletekre, a „picikék” meg majd jók lesznek később  Szóval indok már volt. Ahogy gyűltek a pár év múlva kibontandó készletek, előkerült a feleségem egyetlen gyerekkori legoja (6349), erősen hiányos állapotban. Ez már kellő indok volt a bricklink regisztrációhoz. Ez ugye azzal járt, hogy pótolni lehetett a saját duploim apró hiányosságait, valamint előkerült a korábban elcsomagolt hiányzó/törött kocka lista. Persze a gyűjtögetés során elkezdtek szállingózni a használt készletek. Már majdnem kiűrült a wanted listem, amikor egy hirtelen jött gondolattól vezérelve feltöltöttem azon készleteket elemenként, amikre gyerekként csorgattam a nyálam a katalógusok felett, meg egy-két olyat, amit nem is ismerhettem, mert a Földgolyó ezen oldalán nem voltak kaphatók, még a dollárboltban sem. A 6393-at már csak a kedvenc gyerekkori filmem miatt is muszáj összehozni.
Mikor fogtam műanyagot? Az új készleteket majd a fiam fogja kibontani (a 3222-t már ki kellett…), a használtan érkezőket elmosom, és szétválogatom. Egyelőre a BL vadászat, és az új készletek minél olcsóbban beszerzése kellően szórakoztat és kikapcsol; „ A felnőttek az interneten legóznak”. De persze mindig van kivétel: az irodában össze kellett raknom a 7936-ot, ha már úgyis hasonló témában dolgozom nagyban  Szóval nagyon várom, hogy elkezdjen épülni a fiammal közös város … Ugyan még csak 1,5 éves múlt, de a duplo mellett egyre többször jön, hogy: „válogassunk… picikét”

Hanzsi 2011.10.16. 14:08:25

Azért legózom, mert belülről fakadó késztetést érzek rá! Kényszerít valami, ami bentről jön. Felnőttként is maradt a gyerekkori örömből, de a nosztalgia is erősíti ezt.
Még a blog indulása előtt újrakezdtem, az összedöntött régi készletek szétválogatásával, újra felfedezésével!
Aztán a blog hatására folytattam. Újat nem veszek, csak gyermekkorombeli, korhű készletet.
Van hogy hetekig, hónapokig feléjük sem nézek, aztán jön az az érzés, hogy legózni kéne, és nem hagy békén, nem hagy nyugodni. Nekiülök és akkor nagyon jó! :)

Végre egyszer nem vagyok irigy a bloggazdára! Ezt is megértük!
Engem is vár egy 6380, itthon, nagyon szép állapotban, amit össze kéne rakni! De előtte a nagy álom a 6081 jön! Már nagyon nem hagy nyugodni, bele kéne vetni magam!

Hanzsi

Konyvtaroslany 2011.10.16. 16:40:37

Azért kezdtem újra, mert most meg tudom venni saját zsebből azokat a készleteket, amelyekért gyerekként hiába nyaggattam a szüleimet. Sőt, a BrickLinknek hála olyanokat is, amelyeket itthon nem igazán lehetett akkoriban megkapni. Tudjátok, volt egy olyan, hogy vasfüggöny.

kaos2 kapitány 2011.10.16. 20:39:07

Egy kicsit hátra hököltem, mikor megláttam mennyi doboz várja, hogy kinyíljon. Talán el is mormogtam egy káromkodást (az irigység miatt). :)
Miért legózom?
Erre a legjobb válaszomat a napokban egy makett boltban (www.jatekudvar.hu/) a tündéri néninek adtam. Ő a Lego felelős ugyanis az üzletben (érdemes betérni). Kérdezte kinek lesz a Lego kisfiúnak, kislánynak?
Eleresztettem egy félmosolyt: -Kisfiúnak. Nekem. :)
Egyszóval én is azt keresem, amit úgysem találok meg. Ugyan azt a hangulatot. És nekem is doboz bontása, zacskó tépése, keresgélés jelenti ezt. Viszont nem vagyok olyan klassz helyzetben, mint Tutuka, vagy a többiek. (hála a CHF-nek :D )
Hála a fene rendes barátaimnak már volt részem olyan Peeron-os keresgélésben, mint kissgergost-nak.
A jövő héten ha minden igaz egy hatalmas kosár Lego érkezik hozzám, segítek eladni egy régi osztály társamnak őket. A szívem fog megszakadni. Ők minden ünnepre rége Lego-t kaptak az öccsével- gondolhatjátok. És nem kis készleteket, hanem "bázisokat"!! Amiről tudok az a vadnyugatos készletek összes, Aquariders, Aquasharks összes....
Alig várom, hogy mosogassam keresgéljem, rátaláljak még egy készletre, ami nekem soha nem volt meg....

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.16. 20:59:01

@kaos2 kapitány: mentségemre legyen mondva, hogy 2 év termése, mind jóárasítva :)

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2011.10.16. 21:12:21

@kaos2 kapitány: ha összeállt az "áru", akkor feldobod a blogon vagy a FB oldalon? Legalább a Vatera jutalékot megspórolhatjuk :)

Darth Brick 2011.10.16. 21:31:42

Volt ez a Droid escape nevezetű SW készletke a két kedvenc robottal, aztán az ewok attack, pár év szünet után a birodalmi battlepack betette a kaput, ahogy kijött: hármat is vettem.
A héten megvettem a 7965-öt(oldalt láttam a legoblog linket a kuponkóddal, köszi!), végigjátszás nem készült. Belefeledkeztem, csak a bontatlan dobozt fényképeztem le, aztán megszűnt a külvilág.
Gyári készleten kívül én sem legózok, csak újjáépítek, meg gyűjtök. Jelenleg egy teljesen fekete A-wing van 85%-ban kb. kész.

kaos2 kapitány 2011.10.16. 22:03:58

@tutuka: Elfogadva :D
@tío: Ha lehet ilyet akkor mindenképp itt a blogon fogom reklámozni. :D

Gino 2011.10.17. 08:56:48

Pár éve majdnem újra kezdtem, de akkor csak addig jutottam, hogy eltüntek a játékaim, és a peeronon próbáltam beazonosítani őket.
Tavalyi Match akció volt a végső "dőfés". Mire a keresztfiam eldöntötte, hogy melyiket szeretné karácsonyra, addigra én már megvettem a lehetséges jelölteket. Magamnak... Azután jött a blog, vatera, bricklink... Most épp ott tartok, hogy kinézek egy szettet, megtervezek egy MOC-ot, és darabonként rendelem meg...

rixman 2011.10.17. 10:18:46

Hát azért abba belegondolt valaki, hogy a legdrágább, és legolcsóbb készletben is előfordulhat ugyan az-az elem?
„Természetesen mivel drága” játék, ezért mindig is megvolt-van az a nimbusza (2000) ami önmagában is értékessé teszi.
De a lényeg az-az említett variálhatósága, melynek a pénz sem szabhat határt (mini méretek).
És valóban, míg ezzel „dolgozom, kikapcsolok”.

Attys 2011.10.17. 10:56:19

én azért kezdtem újra Legózni, mert régen jó volt.
+ inspirált egy volt kolléga (ja és a szakállról annyit hogy érzékeny a bőröm jó?! a bringázás meg egészséges ) ;O)
+ ha egy diplomás tanárnő Legózhat én miért nem (sógornőm)

viszont nem sok vonal van ami érdekel.
ettől az össze pattintós techniktől kiráz a hideg (bár amennyire jól tudnak kinézni)
a Cityből kinőttem, a vasút terepasztal meg most nem fér bele a költségvetésbe.
tehát maradt a régi technic és a creator jármű részlege.
és ha időm engedi most már tényleg küldök pár végig játszást.

fbalfonso 2011.10.17. 12:22:43

Az egész idén augusztusban kezdődött: valamelyik Belsőség-poszton legóautókat mutogattak, és a kommentek között valaki ajánlotta az LDD-t. Nosza, letöltés, építkezés, anyázás a brutál fizikai számítás miatt, körülnézés más virtuális építési szoftver irányába. MLCAD + tartozékai letöltése (utána szentségelés a három napig tartó nethiány miatt, drága U*C...). "Jó, hogy itt virtuálisan építkezek, de régen fogtam a kezemben igazi kockákat". A neten való körülnézés, 6752 megrendelése, itthoni címre. Másnap a munkatársak kérdéseire ("Mi a fene lehet abban a csomagban?") kitérő válasz adás. Hazamenés, futár megjön, örül, kibont, A modell összerakása, eddig nem ismert elemekre és SNOT és egyéb technikákra való rácsodálkozás. Másnap-harmadnap B-C modell. Így indult, azóta meglett az 5771, 5867 és az 5891.

Mint látható, erősen a Creator tetszik a legjobban, bár azért a City is jöhet, a 4440 eléggé must have.

A MOC-olás egyelőre nem tartozik a műfajba, az elmúlt három hónapban egy félig-meddig jól sikerült nyergesvontató a termés a 6752 alapjaira.

Ja, ahogy Könyvtároslány is írta, végre meg tudom venni saját zsebből is a gyerekkorban csak áhítattal nézett készleteket.

Kingstone 2011.10.17. 13:12:37

Gyerekkoromban imádtam Legózni, egészen a Duplo/Fabuland-os készletektől fogva, pirates, castle stb...
Aztán jó nagy szünet következett, mondhatni felnőttem, de aztán megjelentek az SW készletek és újra rászoktam nagy SW fan lévén. Ma már gyakorlatilag csak SW készleteket veszek, abból is inkább az űrhajókat, egyszer kirakom őket és beteszem a vitrinbe a többi SW dolog mellé.
Néha még castle témából is beszerzek 1-2 db-ot, meg most a PotC Feket Gyöngyére áhitozom.
A régi készletekkel pedig a lányaim kezdenek majd játszani és ez így van jól :)
A Lego örök...

Brickfan 2011.10.17. 21:46:14

Hihetetlen mennyi komment született ehhez a poszthoz, óriási, hogy ennyi mindenkit érdekel a téma!

@klarky: "Hogy miért LEGO-zok? Jó kérdés! Sőt... őszinte leszek és talán meglepő. Én igazából nem is LEGO-zok. Új készleteket szinte nem is nem veszek (ez alól csak a technic a kivétel, az jöhetne bármennyi ill. vettem két Verdákat, mert elképesztően aranyosak a karakterek) ugyanakkor imádom túrni a vaterát régi készletek után. Megtalálni egy vágyott darabot, licitálni, megnyerni, várni a postást. Aztán ha itt van gyorsan megnézni a peeron-on, hogy tényleg megvan-e mindene, alaposan megmosni, összerakni, pár napig nézegetni (amíg nem hozza a következőt a postás), majd elcsomagolni egy nagy dobozba, feliratozni és tudni, hogy megvan a történelem egy darabja... Egy olyan kor lenyomata, ami biztos, hogy soha nem jön már vissza és tudni, hogy akkor voltam gyerek.

Elmélázni azon, h az adott készlet hol lehetett már korábban, ki játszott vele, mikor és hogy jött át az óceánon. Ez nagyon jó dolog és imádom!

Hát nagyjából így. Azt hiszem kiváló hobbira akadtam, így "játszva" talán nem is olyan drága. "

Ejj, de jól megfogalmaztad, hasonlót érzek én is!

@Anak: "Valamint számomra a legózás egyfajta időutazás is, abba a korba amikor még önfeledt gyermek voltam és a családunk egész volt. A legózás visszahozza a rég eltávozott családtagokat. Egyfajta vigasz és gyógyír."
Hogy ez is mennyire jó hozzászólás volt. Nem fogalmazódott meg bennem ez így konkrétan, de most, hogy olvastam tőled. Nos, rendkívül egyetértek...

BorZol 2011.10.17. 22:52:01

Gyári készlet vagy MOC és melyik téma... A lényag ott van ,hogy mindenkit kikapcsol egy kicsi időre. Ehhez nagymértékben kellett az,hogy gyerekkorában is "fogta a műanyagot" a blogtársak nagy része.

Azért "amikor a cégnek majdnem befellegzett" kor idején kapta valaki közületek a LEGO-t ajándékba intravénásan...nyilatkozna ,hogy most hogy érzi magát mint újrakezdő?

pl Neki kimaradt a '80-as évek mert akkor nem élt '90-es években pici volt, és pont belenőtt egy "fura" korszakba a cég hullámzásában, és mostanra rá sem ismer erre a nagyszerű játékra.
Mi meg lesünk hogy mi van, mert volt előtte és uána. De akinek első benyomást a borzalom készletek hoztak azok az emberkék is nagy LEGO-sok lettek? hozzányúlnak még? vesznek mai vagy régi jó készletet? Újrakezdtek egyáltalán? Kikapcsolja őket? Avagy "nem is fognak műanyagot" egy korszak llenyomata miatt, és nem is olasnak minket?

crusaderman 2011.11.01. 11:46:55

Én sosem hagytam abba igazán a legózást,habár úgy 2002-2003-ban eléggé hanyagoltam,de teljesen akkor sem hagytam abba:)Aztán az igazi ,,újra beindulás" 2005-ben kezdődött a mai napig gyártásban levő(sajna jövőre már nem fogják tovább gyártani valószínűleg) 7239-es tűzoltóautóval és az akkor megjelent új city vonallal.Viszont Tutukához hasonlóan nálam is gyűlnek a bontatlan dobozok,mert sajna sok időm nekem sincs építeni..A régi Legók iránti ,,szerelmem" pedig épp azért erős mint másoknak:régi emlékek felidézése,mikor a család még jobban összejárt,egy kicsit olyan mint egy időutazás a régi szép időkbe:)feledve a jelen gondjait,bajait:)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...