Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Néha még legózni sem jó

2010.11.23. 07:04 - tutuka

Sajnos túl sokszor történik meg, hogy elhatározom, legózni fogok, aztán valami közbejön, nem megy. Most vasárnap viszont minden együtt állt: idő, kedv, célok, gondoltam szétszedem a 6753 Highway Transport alapmodelljét, majd megépítem a csőrös vontatót. Bár külön végigjátszást nem terveztem írni belőle, kitaláltam, hogy készítek egy time lapse videót a bontásról-építésről.

Csakhogy.

Vagy öregszem, vagy alkatilag vagyok alkalmatlan erre, de kifogott rajtam az 1000+ elem. Már a pótkocsi szétszedésekor tudtam, hogy ezt nem fogom végigcsinálni, mert unom. Egész egyszerűen az én lelkesedésem nem tart addig, hogy egy ekkora monstrumot szétszedjek, válogassak, majd újra összerakjak. Türelmetlen vagyok? Van jobb dolgom is? Nem vagyok igazi rajongó?

Mindenesetre a videó elkészült, ha nem is azzal a kimenetellel, ahogy terveztem.

Könnyen megeshet persze, hogy nem abban van a hiba, hogy nem szeretek legózni. Pénteken például végre szétválogattam a Brickforge rendelést, és komolyan mondom, majd' belőrültem. Lehet, hogy nem nekem való a monoton munka, hát még 400 körmömnyi műanyag elem szortírozása. Mindenestre a közös vásárlások teknitetében nem gondoltam meg magam, sőt. :D

Csak én küzdök ilyen problémákkal? Veletek nem fordult még elő, hogy úgy általában szeretnétek legózni, de valamiért nem visz rá a lélek?

edit: Most vettem észre, hogy a readerben nem látszanak az indás videók. Bahhh. Ezentúl youtubot használok az lesz.

Címkék: blog video lego brickforge 6753

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr472464154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.23. 07:28:33

Egy bölcs azt mondta:
"A zene és a nő lehet kedv kérdése, a harc sohasem."
A "zene" kategória szerintem kiterjeszthető a legóra is, a bizonyos bölcs ez utóbbit nem ismerte :)

szszg 2010.11.23. 07:46:02

Ó, hónapok óta úgy vagyok, hogy "építek egy házat az orknak", de nem bírom magam rászánni.
Hétvégén annyi legózás volt, hogy amíg a gyerek szütyörgött vele, én igyekeztem rendet tenni a dobozokban, típus szerint válogatni kicsit az elemeket, de elég sziszifuszi munkának tűnt. Kell még több dobozt vennem.

Viszont ma reggel ott volt egy DHL-es boríték az ajtó előtt, benne két szétszedő. :-)

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2010.11.23. 08:06:11

Az első videó fantasztikusan meg van szerkesztve, nagyon tetszik a főcím, a feliratok (egy kicsit gyors), és egyáltalná. Persze a tartalom kifogástalan, csak azért írok, hogy ha ezt a stílust, illetve utómunkákat tudnád tartani (Tudom, nem csak pár perc, én is szerkesztek videókat), akkor nagyon profi lenne a LegoBlog Studios image-e. Gratula, És örülök, hogy végül sikerült kikaparni a gépből a képeket.

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2010.11.23. 08:29:53

Lelkes ujrakezdokent meg nem igazan fordult elo velem ilyen, sot, ha van egy kis idom, egybol a jovendobeli varosom tervezem.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.11.23. 09:10:40

@Sárkányapu: hát, ahogy a creditek közt fel van tűntetve, az iMovie-t illeti a dicsőség, egy kész sablont használtam :) (ellenben ár/érték arányban egy tökéletes lammernek, mint én vagyok sztem nincs jobb editor a piacon)

Stiel 2010.11.23. 09:24:45

... mert az sok. :D

Van ilyen, nem kell nagy ügyet csinálni belőle. Majd összerakod máskor.

A közös rendelések szétszedése meg nyilván sok idő, főleg azért, mert az ember nem akar hibázni, ha már mások is érintettek. De azért ettől még megéri. :)

Dregnarr1 2010.11.23. 09:24:55

Nekem is volt hasonló, 4481 Halfire Droid szétszedése körülbelül 5 órán keresztül folyt, egyszerűen pokol volt szétszedni, az ujjaim utána napokig lüktettek. Na azóta kétszer is meggondolom, akarok-e valamit újra felhasználni:)

kaos2 kapitány 2010.11.23. 09:32:19

Megesik az ilyen "alkotói válság". Szerintem főleg dolgozó felnőtteknél (nálam is). Majd egy hónapig volt kiborítva minden doboz a szobámban, és csak egy ház sikeredet belőle. Volt, hogy csak ültem fölötte, és agyaltam mit építsek. Az lett a vége, hogy monoton munkával színek szerint szétválogattam. Amit nagyon élvezek: már a második barátomtól kapom meg a gyerekkori Legoit, megmosom őket, aztán jön a beazonosítás. Feltöltöm a kész készletekről a képet nekik, ők pedig ámulnak, és nosztalgiáznak. :)

Llew 2010.11.23. 10:03:59

Mivel nem vagyok aktív legózó, így konkrétan erről nem tudok nyilatkozni, de a jelenséget ismerem. Nálam ez bármiféle hobbi jellegű tevékenységgel előfordul időnként. Van, hogy hetekig nem olvasok, nézek filmet, játszok pc-n, stb. aztán meg jön egy hangulatváltozás és akkor meg nem tudok leszakadni valamiről.

vadaszilles 2010.11.23. 12:54:33

Kisgyerekes apukaként nagyon is átérzem...
Van vagy 10-15 doboz bontatlanul a polcon (grrr 30% METRO kedvezmény) és arra várnak szépen sorban, hogy valamelyik este legyen legalább 2-3 egybefüggő órám. Ha csak 1 órát tudok elverni szabadon, akkor az általában másra megy.
A másik, ami nagyon megnehezíti az építést, az összerakott készletek szétszedése és szortírozása. Az azért mocsok meló.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.23. 13:01:10

Apropó szortítozás: Tutuka és a többiek, lehet egy poszt arról hogy ki hányfelé csoportosítja az elemeket?

mestska · http://cities.blog.hu 2010.11.23. 14:51:17

nagyon pofás az első videó :)

2010.11.23. 16:38:05

én kb fél éve (?) mikor egy nagyobb űrhajót (moc) raktam össze döntöttem el, hogy soha többet nem fogok olyan építésbe, ami 1,5 óránál tovább tart. azóta még jobban rajongok a minifignél is kisebb méretarányú dolgokért... ;)

nem tudom mitől van, de nem megy. elvesztem közben a moitvációt...

gyerekként könnyű volt, mert közben is játszottam ("építik az űrhajót, tervezik milyen lesz"), de most ilyen már nincs.

bence1998 2010.11.23. 18:15:35

hááát,velem is előfordul :)
van hogy hetekig "nincs kedvem" építeni,aztán meg egyszerre sokat akarok építeni.pl mostis egy farmagazdaságot kívánkozok építeni,de nincs hangulatom hozzá....
amúgy ha valamikor lenne megint rendelés,akkor esetleg egy kicsit énis meghosszabbítanám a válogatási időt :D

amúgy tutuka,ne küldjem el egyszer a mocpages gallériámat?

hGabesz · http://topgearhungary.blogspot.com/ 2010.11.23. 19:41:36

én is nehezen állok neki, de múltkor szombaton nekiálltam (ültem) és elkezdtem a 8431-es darut építeni saját elemekből, kb. 7 órát csináltam egyhuzamban és másnapra úgy fájt a nyakam, hogy alig bírtam lefelé nézni, legközelebb kicsit kényelmesebb legózási-pozíciót kell választani, na meg előtte kiválogatni a szükséges elemeket

Konstans 2010.11.23. 20:56:30

Ilyennel nem is olyan rég találkoztam, most kezdtem el összerakni az összes készletemet, hogy karácsonyra mind egy polcon (legalábis egy szekrényen) legyen és hát nem számítottam rá, de több munka van az alkatrészek megkeresésével mint az építéssel. Igen nehéz így haladni, de sok kitartással és sok munkával egyszer csak a végére érek :) :)@tutuka: jók lettek a filmek, és kitartást! :)

B Tomi 2010.11.23. 20:57:17

@Llew: Én a diszkrét Fourier transzformációval voltam így: egyszer csak nem volt kedvem hozzá. :-(

Én úgy vagyok a Legoval, hogy akkor jó, ha már építés közben is látod, hogy hova haladsz és folyamatosan van látható eredménye az építésnek. Nekem pl. pont ez nem tetszik az óriási technic készletekben (nekem 8297 van meg), hogy az ember csak rakja az elemeket, és még mindig csak valami amorf térháló van. Lehet hogy pont ez volt tutuka problémája az említett készlet szét- és összeszerelése közben.

Ilyenkor a megoldás: egy nagy, de nem túl nehéz készlet összerakása. :-) 6086-1-et például imádtam építeni: még gyakorlottan is jó egy-másfél óra, és minden lépés látványosan közelebb visz a célhoz.

balazs96 2010.11.23. 21:50:10

Előfordul velem is, hogy nem jön meg az ihlet... :) főleg, amikor van időm, akkor nem megy, ha pedig csak kutyafuttában ülök neki, akkor egész jó ötleteim vannak :) Kérlek látogassatok el a weboldalamra www.legofegyver.mlap.hu.

BorZol 2010.11.23. 22:04:42

@Yooha: Igen, a LEGO-zás sokszor kiteszi a rendrkás fogalmát Nekem, de élvezem!

Kisgyerekes apuka + meló utáni idő és "szabadidő" ami a legkevesebb. Plusz a Blogon is lógok.
Szóval a gyerekek romhalmazát is elrakni meg építeni is az már nem megy. Romhalmazt növelni, akkor lehet igazán építeni.
A kedvem "letisztult" már ismerem annyira ,hogy mi működik és mi nem.
Amikor olyan érzek mint tutuka a "amikor nem jó legózni" akkor a katalógusokat és a tervrajzokat nézegetem. Ekkor valami vagy elragad és meg akarom építeni vagy egyszerűen eszembe jut valami, hogy mit is akartam.
Mentségemre legyen ,hogy javarészt "gyári" számos készleteket építek ,terv szerint. Ritkán MOC-olok, vagy veszek át valamit "colorhibásan" egy -egy másik témából...
Egy city-t régóta tervezek, de nem tudom összerakni fejben.

Szóval nézegetni kell a terveket + katalógusokat, jó rend kell a z elemek között és a többi jön magától....

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.11.23. 23:24:06

A tutuka által leírt idegállapot miatt hagytam én anno abba a Legozást (valamikor 2002 magasságában). Kedvem, lelkesedésem volt, neki is ültem, de egyszerűen nem jött az ihlet, elveszett a kreativitásom, aztán ráuntam az egészre. Sajnos azóta sem nagyon jött vissza. Amikor a Renault raktam, az nem volt 1000+ elem, de jópár óráig eltartott, és a végére én is beleuntam kissé. Viszont nyáron építettem össze a gyári készleteimet, délutánokon keresztül, az szórakoztatott teljes mértékben (pedig rengeteg válogatás is volt benne).

bence1998 2010.11.24. 14:49:02

@tutuka: rendben,akkor még ma párat ami még nincs feltöltve feltöltöm,és úgy este fele(vagy korábban) küldöm e-mail-ben.
és még egy kérdés:hova küldjem e-mail-ileg,esetleg egy e-mail címet tudsz adni?

bence1998 2010.11.24. 15:01:43

@tutuka: oké,akkor majd oda küldöm.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...