Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Autós retrobuli

2011.01.12. 06:55 - ainex

A múltkor alaposan kitárgyaltuk, hogy bizony a mai autók így meg úgy, bezzeg a régiek meg amúgy. Összegzésképpen tutuka annyiban foglalta össze a dolgot, hogy leginkább a pufi kerekekkel és a kiálló sárvédőkkel van a baj. Én pedig a szócséplés hevében megígértem, hogy tudományos kísérlet keretében vizsgálom meg, 2008-as születésű lányom első nekifutásra milyen autó után nyúl, ha mondjuk egy mai kocsi mellé odaállítok egy régebbit és egy még régebbit.


City 8402 (2009)

Hozzáláttam a kísérlet megvalósításához, ám hamar azzal szembesültem, hogy friss újrakezdőként tulajdonképpen régebbi autót aligha tudok építeni. 

Mivel gyerekkori készleteim egy másik országnak egy másik pincéjében pihennek, nekem csak mostani kockáim vannak. Nincsenek régi autóhoz való kerekeim, elvétve akadnak csak olyan sárvédők, szerencse, ha találok hozzájuk ajtót, a tetőkről meg nem is érdemes álmodni. Ráadásul egy gyors nekirugaszkodásból az is kiderült, hogy amúgy is szinte lehetetlen feladat elé állítottam magam, mert a meglévő kevés "régi autós" alkatrész szükre, fehér, vagy fekete, az összehasonlítás optimális tárgyát képző 8402-es pedig piros. Ezzel az a baj, hogy egy két és fél éves kislány figyelmét mindenek előtt az élénk szín kelti fel, tehát bármilyen másik fekete, fehér, szürke színű autó helyett ezt fogja választani. A kísérlet tehát nem lenne hiteles, objektív és mérvadó. Valamit tenni kellett.


City 3177 (2010)

Tettem is. Elugrottam az egyik kedvenc szaküzletembe (jó, nevezzük játékboltnak), és a meglévő 3177-es Smart mellé beszereztem egy másodikat (ennek a kerekei, ha nem is olyanok, mint a régiek, de legalább kellően kicsik, különben pedig a klasszikus alváz, az egy fekete és egy fehér sárvédő, a két ajtó, valamint a két hátsó slope miatt számomra nem csak ehhez a projekthez, hanem úgy általában is aranybánya ez az olcsó készlet).


Creator 5865 (2010)

De mivel kis kerékből és sárvédőből sosem elég, minthogy zöld kockából, vagy éppen az ilyen hagyományos tengelyelemből sem, gyorsan vettem még két darab 5865-ös Creator készletet (egyébként zseniális - valahol tényleg a régmúlt egyszerűségét, kedvességét és kreativitását idézi). Mindezzel felvértezve újra nekiveselkedtem a mutatványnak, és összeraktam a három tesztalanyt, igyekezve a lehető leghasonlóbbra csinálni őket (fekete-fehér-szürke színséma, kabrió kivitel):


A 80-as évek elejét ez a nagyon klasszikus formájú kockajárgány képviselte.


A 80-as évek végét, 90-es évek elejét ez a tipikus akkori formaterv.


Napjainkat pedig a fekete-fehér-szürkére átépített 8402-es.

A mezőny tehát felsorakozott:


A méretskála azért elég megdöbbentő, nem?

És ekkor színre lépett a szakmai zsüri. Döntése megfellebbezhetetlen:

Tehát a nyertes a legkisebb, a 80-as és 90-es évtizedek fordulóját idéző autó. Megjegyzem, szerintem is ez a legbájosabb, legjátékosabb, legőszintébb. Pedig én még az előző generációba születtem, első autóim kockaautók voltak, legyen szó benzinkútról, rendőrségről vagy tűzoltóállomásról. A kisebb autókkal csak később találkoztam.

Ennek örömére, no meg afeletti boldogságomban, hogy most már tele vagyok kis kerekekkel, gyorsan építettem két olyan járművet is, amilyet húsz évvel ezelőtt szoktam volt csinálni. Igaz, beépítettem egy-két mai kockát is, de a járgányok jellege, játékossága olyan, amilyennek akkoriban szerettem. Sokat elárul a léptékükről, hogy ha nem is micro- vagy miniscale méretűek, de a minifig nem fér be egyikbe sem (valahol a mai apró Creator készletek és a City vonal között vannak). És én mégis pont úgy éreztem magam hirtelen, mintha egy csapásra időutaztam volna húsz évet a múltba:


Egy kisebb fajta helyközi busz, elöl vékony, hátul vastag gumikkal


Egy nagyobb fajta hűtőkamion


És egy szép, kedves, koherens, játékos és játszható mezőny a múltból.

Végezetül két anakronisztikus kép, ami az utóbbi képhez viszonyítva mindent elárul arról, hogy hova tűnt a báj és a játékosság:

Hiába na, nagyon más világot élünk ma.

Címkék: autó lego 6384 6382 3177 8402 6371 5865 6394

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr832572306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uniqm 2011.01.12. 07:09:43

Szia Ainex!

Hu nagyon jo kis poszt lett! :)
A zsuri is aranyos és egyetertek a vegeredmennyel.
Plusz vagany kis autokat raktal ossze.
Viszont a multkor rakerdeztem merre is elsz most es nem valaszoltal. Titok?
Meg az is lehet egy cityben elunk.

szakacsa 2011.01.12. 07:13:26

Bájos gyermek, gartula. Kedves, ahogy néhány tétova mozdulattal közelít, majd hirtelen kiválasztja a középsőt. Látta a kiválasztás előtt az autókat, vagy első/egyetlen találkozás? Tapasztalatom szerintem a gyerekek kis mérete miatt a kisebb dolgok eleve közelebb állnak hozzájuk. Az apró mütyüröket kedvelik, legalábbis nálunk.
Amúgy nekem az 1. kocsi is tetszik, nomeg a busz. Az is elég szögletes. A teherautó az íves fedelével már egy kicsi modern.
Az utolsó előtti kép nagyon beszédes, az utolsó pedig kicit csalóka, mert az új/modern gép nagyon elöl van a többiekhez képest. Persze nem kérdés, hogy így is - úgy is elég nagy.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.12. 07:45:10

micsoda átlátszó indok arra, hogy új legókat vegyél. "_muszáj_ volt megvennem a 3177-et, mert kellett a kis kerék az összehasonlító cikkhez. megérted ugye?" :D

nálunk a következő beszélgetés zajlott le hétvégén:
- Mikor mész vérvételre?
- Nem megyek, mert tök felesleges.
- Ha kapsz legót elmész?
- Igen. Mikor kapom meg?
...- Miután elmentél vérvételre.
- Jó, akkor hétfőn megyek.

az eredmény egy kis szúrás a kezemen és egy 7634 traktor. :D

Rudymester · http://retrofaktor.blog.hu 2011.01.12. 08:15:04

Nagyon jó poszt lett. Az elkészített járművek, főleg az autók ma is kiadhatók lennének. Én vevő lennék rájuk! :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.01.12. 09:11:16

Jó volt olvasni :)
A kis busz pedig nagyon tetszik, egy ilyet majd én is építek, csak az enyémen kevesebb ablak lesz :(
Jó lesz rabszállítónak...

Longeye 2011.01.12. 09:37:28

Csatlakoznék az előttem szólókhoz, szuper jó kis járgányokat építettél és aranyos a kislányod. Gratula mindegyikhez! ;o)
A teszt azonban nem győzött meg. Szerintem egy autó kinézetét (divatos szóval design) nagyban befolyásolják a színek. Pl. a fehér sárhányó miatt jobban kilógnak a kerekek.
Szerintem nehéz olyan autót építeni, amibe beleférnek a minifigek, nem túl nagy és még jól is néz ki.
Lehet nem túl jó példa, de engem most a kislányom nagy feladat elé állított. Karácsony után nekifogtam/tunk életem első MOC-jának. Annyira megtetszettek az egyik profi építő házai, amit már itt a blogon is publikáltatok (nem Bessa csak most lusta vagyok utána nézni), hogy el kezdtem építeni a mikulás házát hasonló stílusban. A berendezést a kislányomra bíztam. Feladat: építsünk a mikulásnak egy hintaszéket, hogy békésen pipázgathasson a kandalló előtt. Ok, nekifogtam. Gondol...gondol...gondol. Összehoztam néhány verziót, volt olyan ami jól is nézett ki, csak ha beleültettük a mikulást, kapásból hanyatt vágta magát, vagy pofára esett. Végül két íves technik elem (lásd winter toy shop) felhasználásával sikerült valamiféle kompromisszumos megoldást készíteni, ami nem túl bumfordi és tökéletesen működik (ha meglököm, néhány másodpercig hintázik benne a mikulás :-).
Ezután jutott csak eszembe, hogy megnézzem a mocpages-en, van-e ott valami. Nem túl sok hintaszéket találtam és azok is hasonlítottak az én verzióimra, csak egy nem, ami hajlított csövekből van és minifig kezekből, meg pajzsokból. Jól néz ki, csak nem vagyok biztos benne, hogy működik is. Mivel nincsenek ilyen alkatrészeim, ezért nem tudom kipróbálni. Ha valaki érdekel rákereshet "rocking chair" néven.
Szóval szerintem a kocsiknál is valami hasonló a helyzet. Túl kicsi a mozgástér.

ainex 2011.01.12. 10:20:21

@artuditu: Nem titok: Brüsszel.

@szakacsa: Első találkozás volt, direkt a gyerek délutáni sziesztája közben épültek a kocsik. Azt nem tudom kizárni, hogy a kisautó mérete is befolyással volt a kísérlet kimenetelére, de elvégre inkább ez legyen a döntő faktor, mint a kocsi színe, nem? Hiszen úgyis onnan indult a dolog, hogy milyen böhöm nagyok lettek a mai autók.

@Longeye: A "túl kicsi a mozgástér" nagyon ismerős jelenség, régen is sok fejtörést okozott, ma is. Kocsiknál és általában járműveknél mindenképp, de simán el tudom képzelni, hogy mikulási hintaszékek esetében is :D

@hatvannyolckilencvennégyeske: Hú, a fene egye meg, a szélvédő felső peremét én elfelejtettem!

uniqm 2011.01.12. 10:36:43

@ainex: Vegulis majdnem szomszedok vagyunk.
En Dublinban elek jelenleg. :)

Tájfájter 2011.01.12. 10:54:39

Szerintem manipulálva volt a szavazás, mert középre volt helyezve a "legrégebbi" kisautó és a kislányodnak a három "közül" kellett választania, naná, hogy a középsőt választja :-)))

ainex 2011.01.12. 11:25:59

@Tájfájter: Beismerem, hogy nem rendelkezem ISO:17025-ös akkreditációval, tehát a kísérlet eleve nem felelhetett meg a tudományosság valamennyi elvárásának, de szegény ember vízzel főz. Azt azért hozzáteszem, hogy mikor aznap este a képeket szortíroztam és szerkesztettem, Aliz mellettem ült, és szenvtelenül nézte, hogy mit csinálok, de mikor a legkisebb autó került a képernyőre, akkor felkapta a fejét, és azt mondta: "szép". Pedig a képernyőn nem volt se kisebb, se nagyobb a többinél, illetve nem is volt semminek a közepén, hanem egyszer csak feltűnt.

hGabesz · http://topgearhungary.blogspot.com/ 2011.01.12. 11:39:31

Nekem is a kicsi tetszik, ilyen volt az első Lego autóm, a rendőrautó :) Vettem is pár ilyen újabb kereket, majd én is legyártok egy hasonlót.

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.01.12. 11:56:23

Az első modell a legendás Convertible-t idézi, nekem nagyon bejön! A középső kisautó aranyos, pici, nem csoda, hogy kislányod (nagyon aranyos, gratulálok a büszke apának!) azt választotta.

Közvetlen összehasonlításban derül csak ki, hogy mennyire böszme nagyok lettek a LEGO-személyautók manapság. Hjah, a régi kis kerekek, a régi sárhányók... (LDD-n megpróbálkoztam egy "régiautó-remake"-kel, ha megépítem, beküldöm - kiváncsi lennék a verdiktre...)

Üdv Bécsből!

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.12. 12:05:37

@Haynau: na jó, én ezt lassan hivatlaossá teszem: ha nem is versenyszerűen, de megkérem egy posztban az olvasókat, hogy építsenek régi/mai autót. :)

és üdv Budapestről. talán van még rajtam kívül is vki itthonról :D

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.12. 12:15:38

Üdv az ugarról. Bár lassan lécelni kéne, meg se állni Új-Zélandig.

Llew 2011.01.12. 12:26:59

@hatvannyolckilencvennégyeske: az nekem is szimpatikus, csak valaki küldjön utánam rendszeresen túró rudit, meg télen szaloncukrot

szakacsa 2011.01.12. 12:54:01

@tutuka: Itt Budapest beszél! :)

Szavaztam. A lányeg az utolsó 2db kérdés és elég fura számomra, hogy épp ilyeneket kérdez a LEGO. Azt gondolom, ha ezt firtatják, nem biztos, hogy jó irányba haladnak a dolgok. Felértékelődik a nagykövetek szerepe a jövőben! :)

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.01.12. 13:00:50

Ahh, (többek közt) a Túró Rudit hiányolom én is... bár Sopron közel van. Szaloncukorról valahogy leszoktam.

@tutuka: Egyelőre sajna csak LDD-ben létezik - elő kellene bányásznom a ládát a gyerekkori LEGO-immal. Addig max. LDD-s screenshot-okat tudok küldeni.

Viszont ha már felkéred az olvasókat autóépítésre, akkor egyúttal szabd is meg azt is, hogy a classic alvázat nem szabad használni: anélkül ugyanis komoly kihívás classic remake-autót építeni. Esetleg a régi felnyitható tetőt is tiltólistára teheted, úgy még nehezebb... ;) Tehát: MAI elemekből classic autót.

InversioN 2011.01.12. 15:19:37

Jo írás! Grat a kocsikhoz és a porontyhoz :)

Fiúval is meg kéne csinálni a tesztet. Amíg a lányoknak a kicsi és aranyos dolgok tetszenek, addig egy fiúnak szerintem minél nagyobb és böszmébb valami, annál jobb.

Ha magamból indulok ki, én olyan 5-6 évesen nem egy kis aranyosat választottam volna, hanem egy ronda terepjárót nagy kerekekkel és tűzcsíkokkal az oldalán :DDD De hát egyszer csak felnő mindenki... (na jó, mondom én a LEGO blogon a többi nagy gyereknek:)

InversioN 2011.01.12. 15:24:58

Jah, és nemsokára kész az első végigjátszásom is :o)

ainex 2011.01.12. 15:29:28

@CsuCsu: Fiú (rajtam kívül) nincs a háznál, de a lány azért becsapós. Mint valahol már említettem, elsősorban a kamionok és a traktorok érdeklik (nem csak LEGOban, úgy általában is). Méghogy a szülő izlése befolyásolja a gyereket! Például nagyon tetszenek neki a Technic készletek, különösen a 8043-as és a 8258-as, amelyek mindketten irdatlan böszmék. A 8043-ast szívesen távirányítja is, csak az a baj, hogy ha felé fordul a gép, akkor megijed tőle.

ainex 2011.01.12. 16:48:14

@siófoki35: Ááá, csak illúzió... Mintha letagadhatnám, hogy régi 200-as Ikarus rajongó vagyok, illetve hogy azokon is kedvencem a hagyományos Volán távolsági színséma. De igazság szerint 200-as Ikarust szerintem minimum 8, de inkább 10 stud szélességben érdemes építeni (főleg a hátsó lámpák miatt), ami viszont szélvédő problémákat vet fel. Anno építettem jó párszor, jelenleg viszont még nincsenek elég jó kerekeim hozzá (hacsak a 8258-ast téglára nem teszem). De előbb vagy utóbb lesz tisztességes Ikarus MOCom is, az tuti!

uniqm 2011.01.13. 10:02:02

@ainex: csak halkan jegyzem meg, a Model Team sorozatban 10 szeles ablakok voltak az ikarusodhoz :)

ainex 2011.01.13. 10:23:47

@artuditu: Na ne is idegesíts ezzel! Annak idején nem futotta Model Teamre, ma meg, mikor már futná, csak használtan lehet megkapni, úgy meg nem annyira izgat. Különben az se lenne tökéletes, mert a 200-as Ikarus szélvédője nemcsak hogy másmilyen arányú (mármint hogy magasabb), hanem osztott is. Úgyhogy egyelőre marad a microscale. Meg esetleg áttérek a 300-as és 400-as családokra, azoknak a hátsó lámpáit ugyanis legalább 4 meg 6 stud szélességben is könnyű szépen megoldani.

uniqm 2011.01.13. 12:28:14

@ainex: Reszben igazad van.
De en is talaltam szinte hibatlan model team szettet, viszonylag jo aron.
Meg neha felbukkan egy-egy bontatlan is.
Na azokra nekem se futja! 5-600 euro egy szettert?!

ainex 2011.01.13. 12:51:09

@artuditu: Na ez az, a bontatlanok észbontó áron futnak, mikor futnak. De az is igaz, hogy akad néhány nagyon jó alkalmi vétel is. Csak résen kell lenni, nehogy lukra fusson az ember. Mondjuk nem lennék az a németül nem beszélő ebayer, aki 61 eurós licittel fut neki egy 5571-es építési útmutatónak: cgi.befr.ebay.be/LEGO-5571-Technik-MODEL-TEAM-Black-Cat-Truck-Anleitung-/160528140838?pt=DE_Allesf%C3%BCrdKind_Spielzeug_Lego&hash=item2560390a26

ainex 2011.01.13. 13:05:32

@Stiel: Ez az "Anleitung" szó valószínűleg sokmindenkit megvezetett már. Ennél már csak az "OVP" tud rosszabb lenni (Originale Verpakkung = eredeti csomagolás). Előfordul, hogy ami eladó, az maga az eredeti csomagolás. Tartalom nélkül.

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.01.13. 14:31:22

Ajjaj, ez könnyen átba...vághat valakit a palánkon. Viszont azért online-szótár van a világon, fél perc alatt le lehet fordíttatni az ismeretlen szót... ;) Az "OVP" már nehéz, bár szerintem nem direkt átvágási céllal tették fel ezeket az ebayre.

ainex 2011.01.13. 15:09:42

@Haynau: Merem remélni, mert egy ilyen húzás után valószínűleg megnézhetné magát és az értékelését az eladó. Én évek óta ebayelek, és még soha nem jártam pórul, úgyhogy hiszek az emberiségben!

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.01.13. 16:02:06

@ainex: Olvasni azért tudni kell... és ha nem ismerem a szót, hát lefordítom. Olyan nagy probléma lenne?

Egyébként a sok év alatt egyszer kaptam olyan cucot, ami nem működött igazán (síntisztító sínbusz Z méretben, Märklin gyártmány). Visszaírtam az eladónak, a válasz: írjam meg a számlaszámom, visszautalja a pénzt. Kérdtem: visszaküldjem? Mire ő: ha úgyis rossz, dobjam csak ki (nem dobtam - még mindig remélem, hogy egy szép napon meg fogom tudni javítani). Szóval, én is hiszek az emberiségben... ;)

luxusMátéslusszkulcs 2012.01.02. 15:00:49

@artuditu: Nekem a Rally Bajnok van meg a Model team sorozatból abban van olyan ablak.

CHICK 2012.01.14. 17:11:25

@tutuka: én itthon vagyok,üdv phenjanbó b+eeeg
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...