Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Egy Őrült Fizikus

2010.10.14. 06:19 - Dornbi

Ma folytatjuk a nemrég kezdett interjúk sorát. Ezúttal Ralph Savelsberg (Mad Physicist) válaszol a kérdéseinkre. Aki szereti az kisméretű autókat és katonai járműveket, annak biztosan nem kell bemutatni. Ma az interjú első felét közöljük, a folytatás pedig a jövő héten következik ugyanitt. Aki kíváncsi az angol eredetire, elolvashatja a bricksngears.com-on.

Legoblog: Hol találhatunk meg online?

Ralph Savelsberg: A flickren Mad Physicistként (Őrült Fizikus) ismerhettek, más oldalakon a Ralph_S nevet használom, például az EuroBricks-en. De leginkább a flickren vagyok aktív.

LB: És mi a helyzet a valóságban? Mesélsz egy kicsit magadról? Hol nőttél fel, hol élsz, mivel foglalkozol? Van családod, gyereked?

RS: Dél-Hollandiában nőttem fel, éltem az Egyesült Királyságban is kicsivel több, mint három évig. PhD-m van fizikából (ezért szerepel a nickemben a fizikus) és kutatóként dolgoztam egy egyetemen. Nemrég visszatértem Hollandiába, a Holland Védelmi Akadémiánál dolgozom, tisztjelölteknek tanítok néhány tárgyat és kutatok. Egyedül élek.

LB: A barátaid és a kollegáid tudják rólad, hogy ismert Lego építő vagy?

RS: Lehet, hogy ismert Lego építő vagyok, de nem hiszem, hogy a barátaim sokat tudnak erről. Azt persze tudják, hogy építek. Ezt elég nehéz nem észrevennie bárkinek, aki járt a lakásomban! A munkatársaim többsége nem tudja. Nem nagy titok (ha beírod a nevem egy keresőbe, a Lego megelőzi a cikkeimet!), de ez nem olyasvalami, amit reklámozok. A mostani munkámat nemrég kezdtem, előbb-utóbb biztosan rájönnek.

LB: Sok Legód volt gyerekként? Kedvencek, amikre emlékszel? Volt kedvenc témád?

RS: Amióta az eszemet tudom, gyűjtöm a Legót, szóval elég sok volt belőle. Ha megnézed, miket csinálok manapság, lehet, hogy meglepődsz, de rengeteg űrhajós készletem volt (Futuron, Blacktron I, Space Police I). Az egyik kedvenc készletem a Stardefender 200 (6932) volt. Ami viszont biztosan nem lepi meg azokat, akik ismernek, hogy minden idők kedvence a Model Team Autópálya Vontató. Azon kevés készlet egyike, amelynek a számára is emlékszem (5580). Emlékszem, 1986 elején láttam egy katalógusban, és pár hónapot várnom kellett, mire kapni lehetett.

LB: Mit építettél gyerekként? A meglevő készleteidet módosítgattad, vagy próbáltál teljesen új dolgokat építeni?

RS: A legtöbb készletem legfeljebb egy-két hétig volt egyben, mielőtt szétszedtem, hogy valami mást építsek belőle. Mindenfélét építettem, sok autót és repülőt, de olyan dolgokat is, amit a tévében láttam. Például rengeteg Transformerem volt. Ami viszont kimaradt, az a minifig méretű város.

LB: Hogyan változtak a dolgok, ahogy felnőttél? Volt, amikor abbahagytad az építést?

RS: Sok embert ismerek, akik “sötét korszakon” mentek keresztül. Én nem. Sohasem hagytam abba az építést. Amikor egyetemre jártam, nem volt túl sok időm és pénzem, szóval egy pár évig nem vettem Legót, de akkor is építettem hétvégén vagy szünidőben.

LB: Hogyan változott a stílusod idővel? Mikor kezdtél autókat és repülőket építeni?

RS: Néha azt mondják rám, hogy régimódi vagyok. A modelljeimen általában látszanak a studok, az alakokat gyakran lapokkal és félpöcöknyi eltolással hozom létre csilivili görbített elemek helyett. Ebben az értelemben a mai alkotásaim nem különböznek a régebbiektől. Azt hiszem, sokat finomodtam az évek alatt. Például sok építményemnél vannak olyan részek, amik oldalra állítva vagy fejjel lefelé vannak ráépítve, de ránézésre nem nyilvánvaló. Amióta csak emlékszem, építettem autókat. Repülőket pedig akkor kezdtem, amikor tinédzserként láttam a Top Gunt.

LB: Milyen autókat építesz leginkább? Melyik a kedvenc szélességed?

RS: Sok klasszikus amerikai autót építettem, de igyekszem különböző dolgokat kipróbálni, mostanában például több európai kocsit készítettem. Nem nagyon válogatok az autó származása szerint, ha tetszik az alakja. Nincs kedvenc szélességem. Szeretem, ha az autóim mérete nagyjából egyforma. Évekkel ezelőtt kiválasztottam az 1/22 méretarányt, mert ekkora kerekeim voltak akkoriban. Így aztán a kisebb autók 9 stud keskenyek, a nagy amerikaiak pedig gyakran 11 szélesek. Furcsa, de szinte sosem építek páros szélességben. A minifig méretű város autói pedig gyakran 5 vagy 7 szélesek lesznek.

LB: Sok katonai járművet és repülőeszközt építettél. Tudatos döntés volt, hogy harci témákkal foglalkoztál, vagy magától jött?

RS: A kérdés vicces a maga módján. Ha tíz évvel ezelőtt, vagy akár öt évvel ezelőtt megkérdezel, milyen dolgok érdekelnek leginkább, valószínűleg azt mondom, főleg katonai dolgokat építek. Sokáig azokból a színekből építettem autókat, amik megmaradtak a katonai járművekből. Sok volt közülük a piros, kék, vagy sárga. Csak az elmúlt pár évben kezdtem el inkább autókkal foglalkozni, egyrészt, mert a megépíthető repülőgépek száma véges, másrészt a Lego sok új színt vezetett be, amik jól mutatnak klasszikus autókon. Van egy rózsaszín Cadillacem például, és bár ez nem olyan autó, amit szeretnék a való életben birtokolni, de imádom, hogy van sajátom Legóból. A másik ok, hogy tagja vagyok a LUGNuts-nak (Lego autóépítő csoport a flickr-en). Havonta új feladatra kell autót építenünk, így minden hónapban építettem legalább egyet az elmúlt két évben, mióta beléptem. Minifig méretben pedig egyáltalán nem építettem egy pár évvel ezelőttig. A LUG-unkon, a Brickish-en (ők szervezték például a Great Western LEGO Show-t - a szerk.) keresztül kezdtem el foglalkozni vele, amikor az Egyesült Királyságban voltam. A tagjai sok igazán menő városi dolgot csinálnak, amibe én is belefolytam, és nagyon élveztem.

LB: Mi inspirál? Honnan jönnek az ötleteid az új modellekhez?

RS: A legkülönbözőbb helyekről kapok ötleteket. Sok minifig méretű modellemhez az Angliában látott dolgok adták az ihletet, a járművek, az épületek stílusa. Az autókhoz gyakran könyvekből merítek, van néhány könyvem klasszikus (amerikai) autókról vagy például tűzoltóautókról. Van sok anyagom katonai témákról is. Még nem gondolkoztam, miért pont akkor választok ki egy modellt, amikor, de általában olyat építek, ami már régóta a fejemben van.

LB: Egy átlagos napon mennyi időt töltesz építéssel?

RS: Az elmúlt pár hónapban nem nagyon építettem a munkám miatt. Leginkább hétvégén foglalkozok vele. Ha van időm, gyakran egész nap.

LB: Hogyan néz ki az építési folyamat? Mindent megtervezel papíron? Vagy inkább igazi kockákkal próbálod ki?

Megtervezem a dolgokat, gyakran hónapokkal előre. Amikor elkezdek egy új dolgon gondolkozni, megpróbálom kidolgozni a bonyolult részeket, és kitalálni, hogyan fogom megépíteni. Általában képzeletben, de néha papíron is. Jellemzően lerajzolom az általános elrendezést és az alakot, vagy keresek egy háromnézeti rajzot online és abból vezetem le a méreteket.

A jövő heti folytatásból kiderül, miért nincs Ralphnak jogosítványa, épített-e már valaha Mega Bloks-ból, és hogy használ-e szeparátort.

Címkék: interjú lego lugnuts mad physicist ralph savelsberg

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr432366671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orangyal007 · http://mindennapilego.blogspot.com/ 2010.10.14. 11:17:44

ezek az őrült legosok mind egyedül élnek?
Mondjuk lehet, hogy csak így van ennyi idejük alkotni.
Az 5580asra én már 20 éve várok...

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.10.14. 20:00:21

Hát, most mondjam azt, hogy van vatin 27-ért? :)

Amúgy ismétcsak remek interjú, de nem szép dolog kettészedni :D

orangyal007 · http://mindennapilego.blogspot.com/ 2010.10.14. 20:06:35

@Nyiz: na ez tart vissza :) szétszedni nem lenne szivem és ahhoz, hogy a polcon álljon kicsit drága.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.10.14. 21:06:54

@orangyal007: Amúgy én is így vagyok vele :) Az 5571-et (a nagytestvére) viszont meg fogom venni, ha találok elfogadható áron, mert az sok pénzért is állhat a polcomon :D

orangyal007 · http://mindennapilego.blogspot.com/ 2010.10.14. 22:08:28

@Nyiz: hát mi lenne az elfogadható ár? Jelenleg 60+ezerért látom. Lehet, hogy meg kéne venni és 5000ért bérbe adni egy összerakás erejéig két hétre.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.15. 09:30:56

Most néztem a peeronon (www.peeron.com/inv/sets/5580-1), a színezett elemeken kívül nemigen van benne semmi speckó, lehet, h ez lesz a következő turkálós projektem... Hú, most fel is izgattam magam :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...