Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Egy Őrült Fizikus, II. rész

2010.10.21. 06:18 - Dornbi

Következzen a múlt héten kezdett interjú ígért folytatása Ralph Savelsberg-gel, alias Mad Physicist.

Legoblog: Sokat kell várnod az érkező kockákra, mielőtt folytatnád, vagy minden raktáron van? Mennyi kockád van?

Ralph Savelsberg: Mivel mindig sok dolog van, amit építeni szeretnék, és jóval előtte megtervezem őket, általában megvan az összes kocka, amikor elkezdem az építést. Ha valamelyik alkatrészről tudom, hogy kelleni fog a jövőben (1x2 és 1x1-es lemezek bármilyen színben, például), abból megpróbálok sokat beszerezni. Nem tudom, mennyi kockám van, ami nincs beépítve az alkotásokba, de valószínűleg százezres nagyságrendről beszélünk. 

LB: Sok különleges kockát használsz az alkotásaidban. Honnan szerzed őket?

RS: Elmondhatom, de aztán meg kell, hogy öljelek! Persze csak viccelek. Sok speciális dolgot veszek más Brickish tagoktól. Amikor egy Bricklink boltból rendelek, mindig megnézem, hogy a tart-e más hasznos vagy ritka alkatrészt. Ha mindig gyűjtesz egy keveset, a végén elég sok ritka alkatrészed lesz.

LB: Minden alkotásodat elteszed, vagy van olyan, amit szétszedsz, hogy felhasználd a kockákat valami másra?

RS: Az elmúlt pár évben leginkább kiállításokra és versenyekre építettem, ezek közül sokat szétszedtem, miután vége lett. De a legtöbb dolog sokáig egyben marad. Kötődök a modelljeimhez, és amikor választanom kell, hogy szétszedem, vagy új kockákat veszek, általában ez utóbbi mellett döntök. Egy kicsit dekadens, tudom.

LB: Mennyi alkotást tartasz otthon?

RS: Már régen nem számoltam. Sokat! Van körülbelül 50 repülőm és helikopterem, és hasonlóan sok nagyobb autó és teherautó. Ezenkívül van több minifig méretű épületem és sok minifig méretű autóm, nem is tudom, hány. A Lego modelljeim nagy részét még nem csomagoltam ki, mióta visszaköltöztem Hollandiába.

LB: Melyek a kedvenceid?

RS: Nagyon kedvelem a Szu-27 Flanker-B modellemet. Az igazi repülő csodálatos masina, és nagyon boldog voltam, hogy meg tudtam építeni az eredetihez hasonló színekben (medium blue, sand blue and blueish gray). Egy másik, amit nagyon szeretek, és ami már évek óta megvan, a fekete F-14 Tomcatem. Sokszor alakítottam rajta az évek alatt, de az elmúlt 15 évben mindig volt Tomcat modellem. Szeretem a tűzoltóautókat, leginkább az amerikaiakat, az egy kedvenc alkotásom a Los Angelesi Tűzoltóság autója. Már sok éve megvan. Amikor először láttam róla képet, tudtam, hogy meg akarom építeni, és nagyon elégedett voltam, amikor végre sikerült. És végül, Brickston Borough. Ez nem egyetlen modell, hanem a saját kis városom (az alapja London) amiben vannak épületek, autók, és még egy vonat is. Ez egy hosszú projekt, és szeretnék idővel újabb részeket hozzáadni.

LB: Együtt dolgoztál Ed Diment-tel (Lego Monster), Te tervezted a repülőket az USS Intrepid-re. Gyakran dolgozol együtt más Lego rajongókkal?

RS: Együttműködtem a Brickish más tagjaival, és mostanában Isaac Mazer-rel az Államokból, de Ed az, akivel a legtöbbet dolgoztam az elmúlt négy évben. Hasonló dolgokat szeretünk, és úgy tűnik, a képességeink kiegészítik egymást. Amikor Angliában éltem, elég közel laktunk egymáshoz, és rendszeresen láttuk egymást. A felesége is szeret legózni, és nem volt gond, hogy időnként egy őrült holland van a házban. 

LB: Megvalósításra váró projektek a közel és távoli jövőben? Valami, amit már régóta szeretnél megépíteni?

RS: Mindig van egy lista a fejemben azokról, amiket építeni szeretnék. Vettem kockákat egy nagy repülőhöz. Gondolkozom, hogy még több helikoptert és repülőt építsek nagyobb méretben. Mostanában sok holland és európai járművet építettem, szeretnék ezekből is még. Például a DAF teherautókra gondolok. Hosszabb távú tervem, hogy építsek egy nagy diorámát az autókhoz. Sajnos pillanatnyilag kevés időm van. Több az ötletem, mint az időm.

LB: Csak kockákat vásárolsz, vagy teljes készletet is? Mostanában vettél valamit? Van kedvenc Lego témád?

RS: Veszek kockákat és készleteket is, attól függ, hogy mire van szükségem, és mi az, amit olcsón megkaphatok. Legutoljára egy 3177-est (kis városi autó), egy 8260-ast (kicsi Technic traktor) és a 6751-est (Creator sárkány) vettem. Igazából mindenfélét veszek, de ha választanom kell, a kedvenc témám a Creator. Szép készletek olyan kockákkal, amikre szükségem van, és a értékarányuk sem rossz.

LB: Ha már Lego termékeknél tartunk, melyiket szereted jobban, a régebbi 4 stud széles autókat, vagy az újabb 6 stud széleseket?

RS: A sajátjaim általában 5-7 szélesek, szóval a nagyobb járműveket szeretem. Valósághűbbek, de nem annyira nagyok, hogy a figurák törpének tűnjenek.

LB: Használtál valaha is Lego-kompatibilis terméket más cégtől? Kipróbálnád?

RS: Használtam. Vettem némi használt Legót, és volt benne egy Mega Bloks elem, ami összekeveredett a Legóval, és nem vettem észre, egy 2x2-es csempe. Véletlenül felhasználtam az egyik modellemhez. Amikor Lego Monster észrevette, egyből eltávolítottam az idegen alkatrészt.

LB: Használsz virtuális építőeszközt, például LDraw-ot vagy Lego Digital Designert?

RS: Ritkán. Jellemzően rengeteg kockám van, a terv nagy része pedig a fejemben van. De például az Intrepid-hez egy-egy repülőből többet kellett építeni, ezért csináltam hozzá útmutatót LDraw-val és LPub-bal. Könnyebbnek tűnt, mint gondoltam, de azért továbbra is előnyben részesítem az igazi kockákat.

LB: Használsz szeparátort?

RS: Teljes mértékben. Valószínűleg nem maradt volna ujjam nélküle.

LB: Az egyik specialitásod autók építése, pedig nincs jogosítványod. Hogyhogy? Tervezed, hogy megcsinálod?

RS: Szeretnék kapni a nem túl távoli jövőben. Hogy miért nincs, az egy hosszú történet. Hollandiában 18 évesnek kell lenned, és drága. Amikor 18 voltam, már tanultam, és nem volt rá pénzem. A PhD alatt nem volt rá időm. Aztán átköltöztem Angliába, ahol az emberek az út rossz oldalán vezetnek, legalábbis felőlem nézve. Ott nem akartam megtanulni. Nem igazán volt szükségem autóra sem. Gyalogolok, biciklizek (elvégre holland vagyok) vagy vonattal megyek. Sokkal jobban érdekel, hogya néznek ki, minthogy milyen vezetni. Egyébként pilótaengedélyem sincs.

LB: Az olvasók nevében is köszönjük, és további jó építést!

Címkék: interjú lego lugnuts mad physicist ralph savelsberg

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr872366827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nargoth 2010.10.21. 11:49:21

Őrület, hogy néz ki az SZU-27-es...

Anak 2010.10.21. 12:11:06

A Ralph Savelsberg riportokat ki készítette?

2010.10.21. 18:55:08

A SZU-27 tényleg beszarás... de a tűzoltókocsi is ott van!

BorZol 2010.10.21. 21:54:36

Repulőmániás Fizikus:) Milyen lehet a PhD-ja?

Ezek a fazonok tényleg igazi koponyák de remélem élnek is a Lego-n innen és a Lego-n túl is.... Ez lenne a tehetség ára?

Nekem a City- rászlet ami mindent visz..... Emeleten / felüljárón a vonatot vajon milyen dőlésszögben lehet felninni a sínnel ami azért hajlított de nem eretnekség?
A flexi-sínelemek is csak 2D-ben flexi-k nem 3D-ben...

melee sc 2010.10.22. 14:11:16

"Egyébként pilótaengedélyem sincs." Ez mekkora poén. :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...