Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó épít: Renault 19

2010.09.23. 06:46 - Dornbi

Autómentes nap után jön az autós. Rengeteg végigjátszást kaptunk már gyári Lego készletekről, most azonban egy igazi unikum következik: Nyiznek köszönhetően első kézből lehetünk részesei egy abszolút egyedi alkotás megszületésének. Aki szeretne vele játszadozni, az LDD fájlt is letöltheti: nyiz-renault-19.lxf. Lássuk!

Dornbi egyedi építésű replikáján felbuzdulva nekiálltam én is építeni egy saját MOC autót.

Amerikai izomautókkal, old timerekkel, japán tuningautókkal tele van az internet, így én egy kicsit más irányba indultam el. Relatíve csóró egyetemistaként egy 20 éves, csapott hátú, szürke Renault 19-est birtoklok… kell ennél jobb alany? Az autó annyira átlagos, hogy senkinek nem fordulna meg a fejében, hogy egy ilyet kéne Legoba átültetni, így azt hiszem, nem túlzás, ha kijelentem, hogy az enyém az egyetlen 19-es Legóból. Ha tévednék, előre is elnézést.


| Kép: abc.es |

I. Tervezés

A tervezése a legegyszerűbb és leggazdaságosabb módon történt, a Digital Designerrel, Universe módban, a teljes elem-szabadság érdekében. Teljesen kezdő alkotóként a MOC-ok világában fogalmam sem volt, hogy kéne egy ilyennek nekiállni. Végül úgy döntöttem, elkezdem az elejénél, az elég karakteres (már mihez képest, ugye…), aztán majd lesz valahogy. Először is azt kellett eldöntenem, hogy hány pötty széles legyen a kocsi, az LDD kerékválasztékát, a lehetséges kockamennyiség költségeit és saját kreativitásomat mérlegelve végülis egy 10 pötty széles megoldásnál maradtam, ami, mint kiderült, jó választásnak bizonyult.

A legnagyobb gondot a páros-páratlan váltások okozták, de sok jumperrel, meg egy kis ügyeskedéssel végül sikerült olyan megoldást találni, amivel elégedett voltam. Nem titkoltan, jónéhány építési ötletet Mad Physicist VW Golfjáról lestem el, mint pl. egy valósághű motorháztető építésének a mikéntjét is, bár az enyém így sem tartalmaz annyi váltást; ami van, az is csak hosszanti irányban. Szintén innen nyúltam a kampós A-oszlopot is, amit én a kocsi hátuljára is alkalmaztam. Ezeken kívül viszont szinte mindent magam találtam ki (ez néhol látszik is), ahogy jónak és működőképesnek láttam. A kocsit már nem szeretném szétszedni, ezért csatolom az LDD file-t, remélem az is kikerül a blogra, és akkor mindenki virtuálisan lebonthatja magának, ahol érdekli.

A tervezés nagyjából 12-14 órát vett igénybe, 3 nap leforgása alatt. Ennek legalább harmada azzal ment el, hogy kitaláljam az építési technikát, főleg a kocsi elején, ráadásul úgy, hogy ez ne menjen a valósághű leképezés rovására. Mivel LDD-n keresztül nem lehet megmondani, hogy a járgány mennyire hajlamos a darabokra hullásra, ezért ahol nincs szándékosan üreg, ott teljesen tömör az egész struktúra, néhol érdekes, és mint az építés alatt már kiderült, teljesen felesleges merevítésekkel és nagyon sok elemátfedéssel. Ebből következően (meg a profizmus hiányából), nincs motortér, nincsenek nyitható ajtók. Az ajtókkal próbálkoztam volna, de végül a 2 pötty szélesek mellett döntöttem, az meg csukló elemekkel nyithatatlan, így nem is vesződtem vele (a csuklós elemeket azért dísznek betettem, mintha működőképes lenne az ajtó). Az üléseket „fixpontos” csuklós elemekkel oldottam meg, a kézifék egy minifig tömlőszerűség, ennél jobbat nem találtam, de szerintem passzol. A kocsi amúgy nagyrészt „csak” kockák, jumperek és különböző méretű csempékből áll, részben azért is, hogy az kockák ára ne szökjön az egekbe.

Az előröl hátrafele való építkezésnek a hátulütői később előkerülnek az építés alatt. Többször szembesültem azzal, hogy 2, esetleg 3 elem helyett 1-el is megoldhattam volna a problémát. Ez semmi funkcionalitási, strapabírósági problémát nem okozott, de kevesebb elemből, olcsóbban kijöhettem volna.

II. Rendelés

Mind az 581 elemet a Bricklinkről rendeltem, 3 forrásból: 1001bricks (Franciaország), Brick Shop Denmark (Dánia), Brick Alby (Olaszország). 1-2 kockától eltekintve az egész autó újakból van kirakva, a dán forrásból már muszáj voltam használt kockákra is rámenni, mert nem akartam 1-2 maradék elem miatt új rendelést máshol feladni. Amúgy ezek az elemek is teljesen jó állapotúak voltak, amikor elkezdtem rakni, meg nem tudtam volna mondani, melyik kockák a használtak. Ami probléma akadt, hogy az olasz arc egy hónap után sem postázott, így rá kellett dobnom a nem postázó eladó jelzést… ezután elég gyorsan észbe kapott, és egy hétre rá megjött a csomag. Ahogy a vicc is szól: Szolgáltatásunk gyors, olcsó, megbízható, ön ebből 2-t választhat! Na, valami ilyesmi történt itt is. A másik két eladó hibátlan, nagyon segítőkészek voltak.

Újrarendelésre szerencsére nem volt szükség, mindenki a pontos kockamennyiséget szállította, ezzel jelentős pénzeket spóroltak meg nekem. Más gondok azonban adódtak: Eredeti elképzeléseim szerint az ülések sötétkékek lettek volna, de, mint kiderült, ilyen színben a pöckös csuklós elemek nincsenek, ezért kényszerből feketére váltottam. A hátsó tolatólámpánál is hasonlóképpen jártam. Azaz itt volt átlátszó 1x1-es csempe, de darabja 1,5 euróért ment, így gondolkodás nélkül sima fehérre váltottam. Sajnos az elöl lévő 1x3-as clear plate-et már nem tudtam lespórolni, két darabért ki kellett csengessek 1,5 eurót. További költségcsökkentési megoldás volt, hogy a 2x4-es csempék helyett 1x2-eket és 2x2-eket rendeltem be.

III. Építés

Amikor végre összejött mindhárom forrásból az anyagmennyiség, és ellenőriztem is, hogy minden megvan (összesen már maga ez kb. 2 óra volt), összeöntöttem az egészet, legeneráltam az LDD-vel az építési útmutatót, aztán nyomás! Röpke 3 óra monoton kockapakolás után végeztem is a mutatvánnyal, amikor három érdekes dologgal szembesültem:

1.) Nem tudok számolni. Maradt egy jó marék elemem, azon kívül is, hogy túl későn jöttem már rá, hogy az 1x2-es csempéket 2x rendeltem meg.

2.) A kocsi megfelelően masszív, de… túl hosszú! Az LDD torzított. Mondjuk a tervezés során gondoltam már rá, hogy lehet egy pöttyel rövidebbre kéne tervezni, de gyors átalakítás után arra jutottam, hogy a 29 pötty lesz a nyerő. Nem az lett. Itt már kezdtem örülni az 1.)-es pontnak, a meló az volt, hogy a meglévő elemek segítségével be tudjak venni 1 pöttyöt.

3.) A tető néha szeret széthullani, ezt nem sikerült elég masszívra tervezni, persze nem is tudom, mit vártam 4 jumpertől 1x1-es kockákon. Mondjuk ehhez képest viszont elég stabil. Egy amatőrtől ennyi telik.

IV. Újratervezés

Már az is meló volt, hogy LDD-ben szét tudjam bontani a modellt úgy, hogy utána újra össze tudjam rakni ismét, ráadásul szét se hulljon (a hátsó sárvédő előtti sort vettem ki) az operáció során. Másfél óra küzdelem után végre összeállt a dolog, több 1x2-es csempét kellett betennem helykitöltőnek, de próbáltam úgy elrendezni, hogy a legkevésbé látszódjon, ezért a belső oldalra kerültek ezek a kényszerelemek. Szintén 1,5 óra volt szétbontani a már összerakott autót, a változásokat játékba hozni, aztán reménykedni, hogy nem szúrtam el semmit. Szerencsére az átépítés után már a végleges formáját nyerte el a kocsi, az LDD file is ezt tükrözi már. Már csak valami jó helyet kell találnom, ahova ki tudom rakni.

V. Összesítő

Elemszám: 581
Tervezés: 12-14+1,5 óra
Építés: 3+1,5 óra
Ráfordítás: Átszámítva 17.000 Ft
Megérte?: Mi az hogy!

(A fotók minőségéért elnézést, nem vagyok a fotóművész, főleg nem a telefonommal)

 

Címkék: autó lego renault moc bricklink nyiz

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr302315667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shiron 2010.09.23. 07:26:24

Szerintem elég korrekt kis kocsi lett. Valóban nem gyakori egy ilyen típusú járgányt LEGOba öntve látni. :D Ami azt illeti sztem elég jól oldottad meg a rövidítést, nem látszik (vagy nekem nem tűnt fel), hogy nem ilyenre tervezted, nem figyeltem meg kilógó elemeket sem.
Nekem mondjuk sem időm sem lelkesedésem nem lenne megépíteni így pl a saját kocsimat (bár sztem még azt sem csinálta meg senki LEGOból).
Respect, hogy neked volt energiád és kitartásod hozzá, én maradok a Castelnél :D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.23. 08:24:14

szép munka! :) nem volt kicsit drága mulatság a 17K?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.23. 11:47:35

Először is gratula, tényleg komoly munka!
Másodsorban a végeredmény szerintem nem hasonlít eléggé.
Bocs, h ilyen szőrösszívű vagyok, de azért merek az lenni, mert magam is kacérkodtam egy saját autó LDD-es megtervezésével, és nagyjából így sikerült: szirszarjaim.blog.hu/2009/12/07/virtualis_legozas
Oké, a Bogár karakteresebb forma, de én a szerző helyében nagyobb méretet választottam volna a nagyobb élethűség érdekében. Tudom, hangember vagyok, mert a készt karosszéria-terv után hanyagoltam a projektet, de az R17-esből sztem többet ki lehetett volna hozni...
Mondom, ettől függetlenül respect!

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.09.23. 11:54:47

@RÁJEN: szerintem is a folyamatért és a példás dokumentálásért nagy-nagy respekt ez a munka. és hát valahol el kell kezdeni. (becsülettel megmondom én is, rá nem jöttem volna, hogy ez egy R19.) A lényeg szerintem itt van, lehet, hogy ennek hatására jópáran belefognak majd egy ilyen komolyabb melóba. hajrá mindenkinek, Nyiznek meg ezer köszönet a posztért.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.09.23. 11:58:11

@RÁJEN, tutuka: Ha ennek az lesz a vége, hogy versenyeznek az olvasóink, hogy ki tud jobb modellt építeni, és ki tud jobb anyagot készíteni belőle, én annak csak örülni fogok :) Köszi Nyiz!

Bandiba'csi 2010.09.23. 12:24:20

csak gratulálni tudok, több okból is; eredeti/egyéni ötlet megvalósítása, és a teljes "project" elkészítése a tervtől, a kézzel fogható eredményig. Én is terveztem különböző dolgokat LDD segítségével, aztán amikor a "check price" gombra kattintottam, valahogy mindig elment a kedvem mindentől... A legkisebb modellem is jócskán meghaladta a 20k Ft-ot. Van valakinek összehasonlítási tapasztalata, mennyivel olcsóbb ugyanez bricklinken keresztül?
Ne feledd: nem az a fontos mennyire vagy profi, hanem hogy mennyire lelkes és kitartó!

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.09.23. 12:40:02

@Dornbi: há remélem az lesz a vége! :D (én csak ámulok, mert nem tudnék ilyet, sehogyse.)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.09.23. 13:08:35

most elolvastam mégegízser a posztot, leesett, hogy mekkora meló ez baszki.

2010.09.23. 17:32:50

nekem a Renault 11-es ugrik be, ha csak a megépített modeltt nézem.

ami (gondolom) kb a 19-es nagypapája lehet, és egyszerűen szögletesebb, "legósabb"

www.pazo.nl/renault11.html

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.09.23. 20:40:12

Akik kritizálták, hogy nem eléggé hasonlít a valódi megfelelőjéhez a kocsi, azoknak üzenném, hogy igazuk van, én sem vagyok 100%-ig elégedett az eredménnyel, de a képességeimből egyelőre ennyire futotta. Ha majd lesznek unalmasabb óráim, lehet agyalok majd azon, hogy tudnám még finomítani itt-ott a modellt. Egyelőre ennyit tudok :) Annak örülök, hogy díjaztátok a próbálkozásomat, köszi!

@RÁJEN: Valóban, a bogár egy karakteresebb forma, de az is belejátszik, hogy te 22 pötty szélesben tervezted meg a karosszériát, ami több, mint 2x akkora, mint az enyém. Megcsinálhattam volna ekkora méretben is, több tervezési meló lett volna, de az igazi gát az az ára lett volna. Egy 22 széles motyó kompletten megépítve (ebbe azért már dukál stilizált motor, nyíló ajtók és csomagtartó, stb.) 40k pénz alatt nem jönne ki, és akkor szerintem még optimista volt a becslés. LDD-ben nagyon zsír lenne, de irdatlan pénzeket emészteten fel, ha meg akarnám építeni, így maradt a 10 pötty.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...