Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Egy replika története

2010.07.01. 06:38 - Dornbi

Mint azt tegnap is láttuk, a neten rengeteg kiváló MOC kering. Vannak köztük felejthetőek, és vannak olyanok is, amelyeket látva egyből elfog a birtoklási vágy. Még szerencse, hogy Lego-kockákból készültek, így a birtoklás nem is annyira lehetetlen. Elég megszerezni a megfelelő kockákat és összerakni.

Körülbelül ez járhatott a fejemben, amikor Mad Physicist autóit nézegettem, azok közül is ezt:


| Kép: Mad Physicist |

Valahogy megfogott, hogy mennyire szabadon kezeli a kockákat. Egy fél kocka eltérés itt, egy fejjel lefelé fordított ott, és hihetetlen, hogy az első kerék is elfér a lapos karosszériában, meg a hátsó is. És akkor a lökhárítótól még nem is beszéltünk...

Úgyhogy elhatároztam, csinálok magamnak egyet. Nagyjából így képzeltem:

  1. Valahogyan megtervezem a modellt, rájövök, mi hogyan van megépítve
  2. Készítek egy listát az elemekről, amire szükség van
  3. Megrendelem az alkatrészeket
  4. Megépítem

Mielőtt elkezdtem volna, azért megkérdeztem az eredeti alkotóját, mégiscsak az ő szellemi terméke. Szerencsémre igen pozitív volt, úgyhogy az utolsó akadály is elgördült azelől, hogy a háromgyerekes apuka pénzét és idejét ilyen hülyeségekre fordíthassa.

Vágjunk bele!

1. Tervezés. Az első lépést a Lego Digital Designerrel (LDD) vittem véghez. Igazi kockákból elég esélytelen voltam, bármennyi is van már, biztosan lett volna hiányzó. Az LDD valamilyen szinten ellenőrzi, hogy az elemek megfelelően csatlakoznak-e, szóval egy picit kisebb az esélye, hogy hülyeséget építsek, mint más CAD programmal. Persze a színek nem stimmeltek (akkor még nem ismertem a Universe Módot), és néhány alkatrészt mással kellett pótolni (pl. a kerekeket). Azért egész elfogadható lett:


| Kép: én |

Bár a modell külseje elég jól látszik a nagyfelbontású képeken, a belsejéről gyakran csak tippelni tudtam. Két helyen még segítséget is kértem (és kaptam) az alkotótól: szégyen, de nem jöttem rá magamtól, mi tartja helyben a szélvédőt (egy fogantyús lemezke egy csapon), és arra sem, hogy a hátsó kerekek elférnek-e a kasztniban (pedig el). Így vagy úgy, kábé hat órányi munkával kész lett a dolog, és a kettes fázisba lépett a projekt.

2. Elemlista. Ez egy kicsit lábbal hajtósra sikerült, mert nem találtam olyan szoftvert, ami az LDD modellből képes lett volna Bricklink alkatrészlistát gyártani. Ja, eddig nem mondtam, de az összes alkatrészt újonnan rendeltem, már csak azért is, mert kíváncsi voltam, mennyiből hozható ki a dolog.

A Bricklink.com a világ legnagyobb Lego piaca. Tulajdonjogilag semmi köze a Lego cégcsoporthoz, lényegében azzal foglalkozik, hogy független kereskedők világszerte szétszórt árukészletét egységes, kereshető adatbázissá olvassza, hogy aztán ki-ki megtalálja a legjobb kereskedőket. Találhatóak benne régnemvolt készletek és szinte az összes vala gyártott Lego-elem, használtan vagy újan, különféle színekben.

Így aztán kézzel raktam össze a Wanted List-et, arra is ráment vagy négy óra (és persze a hibalehetőség sem volt csekély). Az autóhoz vagy 700 elemre volt szükség úgy 130-féle különböző fajtából - nem kevés ahhoz képest, hogy egy 11 pöcök széles autóról beszélünk.

3. Rendelés. Na, ez sem ment gördülékenyen. A Wanted List megvolt, tudtam, mit akarok, de sajna nem volt egyetlen bolt sem, ahol meglett volna az összes. Eddigi tapasztalataim alapján kijelenthetem, hogy szinte mindig 3-4 boltra van szükség, és ezt eddig csak próbálgatással tudtam áthidalni: ha ebből a boltból veszek, mi marad ki? És van olyan bolt, ahol megvannak a hiányzóak? Stb. Szóval erre is ráment egy-két óra. A végén olyan 100 USD körül állt a számla, és jöttek cuccok Hollandiából, Nagy-Britanniából, Franciaországból és Új-Zélandról (honnan máshonnan?). Kis pontatlanásgok persze becsúsztak részemről és a bolt részéről, úgyhogy szükség volt egy ráadás rendelésre - ilyesmire számítson mindenki, aki hasonlóra vetemedik.

4. Építkezés. Amikor azt gondoltam, minden meglett, kezdődhetett az összerakás. Mire idáig eljutottam, már kívülről-belülről ismertem a modellt, de mégis inkább a lustáknak való megoldást választottam: ha már megvan az LDD modell, mondja csak meg, hogy hogyan kell. A generált útmutató vagy 200 lépésből állt, szóval ezzel is elment még 2-3 óra, mire sikerült. De csak nagyjából.


| Kép: én |

Amikor kézbevettem ugyanis, másképp festett a leányzó. Először is, az eleje tök könnyen leesett. Másodszor, az első kerekek nem forogtak. Volt gond a motorháztetővel is. Szóval egy hímes tojás hozzá képest kőszikla, na.

Itt váratlan fordulatot vett az ügy: maga Mad Physicist direkt az én kedvemért készített pár képet, hogy jobban látsszon a belseje. Innen persze triviális volt a felismerés, hogy is lehettem olyan béna, hogy nem találom ki magamtól.


| Kép: én |

Egy pótalkatrész-rendelést és némi átépítést követően az eleje stabil, a kerekek rendesen forognak. De azért továbbra is vigyázni kell vele, és a motorháztető most sem nyílik simán - amennyire meg tudom ítélni, az eredeti modellen is ilyen.

Ja, és a színe? Gondoltam, ha már újat építek, legyen eredeti...

Statisztika:

  • Elemek száma: 696
  • Elemfajták száma: 133
  • Munkaóra: 16
  • Befektetés: 110 USD

Lásd még:

Címkék: lego mercury moc mad phyisicist lead sled

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr612121187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.07.01. 07:56:29

Gratula! Mar kovettem regebbrol a projectet, komoly vagy nagyon! :)

Bricklinkhez meg egyebkent ajanlanam a BRICKstore nevu alkalmazast, konnyen editalhato elemlista, kezeli az arakat, es egy gombnyomasra exportalja a wanted listaba.
Arra a problemara amikor nincs meg egy boltban az osszes elemed, en azt csinaltam, hogy a legtobb elemet tartalmazo legszimpatikusabb boltot lefixaltam, kitoroltem a meglevo elemeket, es uj wanted listat keszitette. Utana ujra shearch by shop, megint kivettem a meglevoket, es igy tovabb.
Egy 3-4 bolt alatt el lehet jutni a vegehez.... Ami problemam volt, hogy a vegen sikerult olyan boltbol vennem alkatreszt ahol 5$ a minimum, szal vennem "kellet" melle egy kis settet is. :)

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.07.01. 08:48:07

Azta leborult szivarvégit! Szép munka, gratulálok!
Irigyellek, hogy ilyen jól le tudod koppintani.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.07.01. 09:21:42

Basszus, most vettem észre, hogy hiányzik a rács a lökhárítóról. Így jár, aki kapkodva fényképez :)

@Lehi: egyszer próbáltam a Brickstore-t, és akkor úgy tűnt, hogy inkább kereskedőknek való. De biztosan béna voltam, kipróbálom majd még.

Clone Commander Bly 2010.07.01. 15:10:26

Taps vihar ez nagyon szép :-) Gondolkodtam már én is ilyesmin csak saját alkotással (dioráma). Sajna az LDD-hez hülye vagyok :S JAh még valami: Posta költség körülbelül mennyi volt?

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.07.01. 15:30:11

@Clone Commander Bly: Köszi. A fenti számokat csak úgy hasra írtam, de mivel érdekel, visszanéztem: a 4 eredti rendelésnél összesen 78 USD volt az anyag, 22 USD a posta. De elég nagy a szórás, a legolcsóbb posta 1.86 volt (francia), a legdrágább 8.8 (Hollandia).

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2010.07.01. 16:06:15

Hali! Bocs, hogy szőrszálat hasogatok, de az "elfogy a birtoklási vágy" szerintem inkább "elfog a birtoklási vágy" akart lenni. Egyébként gratula a verdához is, meg a poszthoz is. Mindig szerettem volna tudni, mennyi "Kukorinyekk" (Zemlényi Zoltán: Hoppárézimi) árán lehet egy ilyen MOC-ot összerakni.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.07.01. 17:23:38

Minden elismerésem! Mi munka lehetett ezt megtervezni!

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.07.01. 18:14:18

@Sárkányapu: sracok, ez egy nadasysta blog, ne legyetek nyelvtannacik. amit megertesz, az helyes.

Greg36 2010.07.01. 18:53:38

Nagyon mélyen süvegel.

BorZol 2010.07.01. 19:59:18

Ilyet majd a Fiaimnak hagyok, hogy csináljanak, addig nézegetem itt, a Ti masináitokat.

Örülök annak ha egy-egy készlet összejön, és azt is csodálom, pedig az gyári.

Van aki nagy legósnak tart, de ez relatív. Mennyire sokat kell foglalkozni az "anyaggal" mire az ember önmaga kreativitásából ilyenre vagy hasonló MOC-okra vetemedik?
Nem áll rá olyan szinten a koponyám, hogy áttörjek a gyári készletek papírjain....

A kocsi vad lett de tényleg, Gratula.

LDD-ben szerkeszteni viszont érdekel! Lehet ott mozgatni? működtetni? van annak .Free verziója?
Valahol mégiscsak ott kezdődik...

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.07.01. 20:40:51

@BorZol: önmagam kreativitásából még nem vetemedtem ilyenre, de azt hiszem, sokat tanultam abból, hogy megpróbáltam utánacsinálni. Például hogy hogyan lehet a legkönnyebben fejjel lefelé építeni.

Az LDD-nek csak ingyenes változata van. Működtetni nem lehet benne, csak statikus beállításokat kezel. De azt nézi, hogy elférnek-e a kockák, és hogy melyik ér össze melyikkel.

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.07.03. 01:44:17

@Dornbi: Ha mukodtetoset akarsz akkor SR3Dbuilder a te valasztasod, ott lehet full technic animaciokat es teszteket csinalni. Fogaskerekek, meg minden mukodik.

Almaspite 2010.07.03. 15:55:36

[OFFTOPIC]

Bricklinken van olyan, hogy áhított elemek / wanted list. Egy olyan funkciót keresek, hogy ha van a listán pld. 23 különböző elemem, akkor keresse meg nekem azt a boltot, ahol ez mind megvan, vagy azokat a boltokat, ahol a legtöbb - emelkedő sorrendben - ezek közül kapható!

Csak én nem találtam ezt meg, vagy télleg nincs ilyen?

[OFFTOPIC]

pragmaP 2010.07.03. 19:19:13

"By Shop" menüpontot keresd ("Wanted" fül alatt)!

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.07.03. 21:32:27

@Almaspite: ahogy pragmaP mondja, a Wanted menüben a "By shop" almenüt kell keresned. Alaphelyzetben az összes Wanted List-et nézi, és aszerint rendezi a boltokat, hogy hányféle elem van a boltokban (Lots Unique). A táblázatban a zárójelben levő szám az igazi.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...