Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 8683 Collectable Minifigures

2010.07.02. 06:35 - tutuka

Most, hogy lassan vége a gyűjthető minifigek körüli első felhajtásnak, vehetjük a bátorságot, hogy kritikát közöljünk a gyűjteményről (Yooha által). Szép lassan gondolom a magyar piacról is eltűnnek hivatlaosan, aztán nem marad más, mint a cserekereskedelem. Nekem ugyan nincs meg a teljes sor – és nem is törekszem rá – pusztán tetszik/nem tetszik okokból már cseréltem egyet a blog segítségével: búvárt kovbojra. Hogy gyűjteményem egyelőre, vagy talán soha nem lesz teljes annak egészen prózai oka va, nem vagyok igazi gyűjtő, de ennek ellenére az utóbbi évek egyik legnagyszerűbb ötletének tartom ezt a gyűjtögetős dilit. Ha már dili! Továbbra is tartom, a vonalkódolásnak, méregetésnek, vagy ki tudja milyen egyéb trükköknek nem sok értelme van, sokkal jobb buli a cserélgetés, beszélgetés, vadászat: a játék. (Persze a játék fogalmába az is simán belefér, hogy épp a vonalkódos vadászat legyen a varázslat :D)

Bizonyára mindnyájan ismeritek a nemrég megjelent 8683-as készletet, ami 16-féle egyedi minifiget rejt, zsákbamacska-szerűen árulva – bár az eltérő vonalkódok miatt nem teljesen van a véletlenre bízva a választás. Ne is fecséreljünk több szót az általánosságokra, lássuk az értékelést!

Ez az a készlet, aminek a megjelenése több mint 10 év után visszacsábított a LEGO világába. Bár a blogot hónapokkal korábban is olvastam, mégis ennek a posztnak az elolvasása volt az, ami teljesen felvillanyozott, és már alig vártam, hogy a boltokba kerüljenek a figek (utólag belegondolva, jó hogy nem olvastam róla korábban, mert még hosszabb lett volna a várakozás).

I. Alapadatok

Neve: LEGO Minifigures Series 1
Sorozatszám: 8683
Témakör: Collectable Minifigures
Altéma: Series 1
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: kb. 5/készlet
Minifig: 1/készlet
Ára: 540-590 Ft (változó, lehet több is kevesebb is)

II. Mi van a dobozban?

Egy zacskó. Nem a dobozban, a doboz helyett. Egy kis legósárga zacskóban érkeznek a figek, amit én személy szerint csak vágóeszközzel tudtam felbontani, feltépni szerintem lehetetlen.

A zacskóban a figurák mellett egy kis füzet van ami a rendkívül bonyolult összeszerelést mutatják (csak néhány példán, szerintem ennyi is felesleges) és egy lista, amin be lehet jelölni, melyik legóemberke van már meg. Továbbá mindegyik készlethez van egy fekete, 3x4-es lap, amin a minifig meg tud állni.

III. Játékmenet

Ez a részt gyakorlatilag értelmezhetetlen, a figurák 30 mp alatt összerakhatók, beleértve a zacskóból való kivételt. A „játékmenetbe” ugyanakkor besorolnám a figurák begyűjtését, hiszen a nagy kaland, hogy milyet fog ki az ember! Én a vonalkódos módszert alkalmaztam (van 3 olyan fig, amit nem akartam megszerezni, ezek elkerüléséhez biztosra kellett mennem).

Elsőre csak „osztályokba” soroltam a vonalkódokat, aszerint hogy a vonalkód eltérő, jobb oldalán mennyi vastag vonal van (számuk 0 ás 4 között változik). Mivel a 0 és 3 vonalas osztályba egy elkerülendő készlet sem tartozik, ezért egyet-egyet vettem közülük, ezen belül már a véletlenre bíztam magam. Így lett egy búvár és egy zombi. A többi esetben már konkrétabban válogattam, ha egy olyan készletet találtam, ami vonalkód alapján O.K., azt megvettem.

Így lett meg a ninja, a bűvész, a törésteszt bábu, a cowboy, a pom-pon lány és a nővérke. Sajnos az indián és a bohóc túlságosan hasonlít a zombira (vonalkódilag) ezért azokról lemondtam, és úgy voltam vele, hogy 8 az pont a 16 féle figura fele, így nem szándékozom begyűjteni a Robin Hood-ot, az ősembert és a pankrátort. A gördeszkás, az űrhajó és a robot nem tetszik, és kész.

IV. Értékelés

9/10 a minifigeknek: A készlet(ek) gyakorlatilag csak ebből áll(nak). Mivel hosszú idő óta most vettem először legót, talán az újdonság miatt is, nekem nagyon tetszenek. Cowboykalapom vagy pisztolyom most lett először, és az egész nagyon tetszik! Személyes kedvencem a bűvész (pedig ez nem sokaknak vezeti a listát) a fekete-fehér kontraszt, a pálca, a kalap mind nagyon jó! A pluszban adott fekete hajat megkapta a zombi (Mi az, hogy megkapta? Később kiderül).

Az egy pont levonás a változó minőségért jár, némely figurának nehezebben mozog a lába, másoknak könnyebben a megszokottnál, és pl. a zombi ásója nehezen pattan be a helyére, félek egyszer el fog törni. A színeltérés nem érdekel, az én időmben volt kb. 8-10 féle szín, ami az óta kb. megháromszorozódott (többféle zöld és kék? bordó? homokszín?) így számomra követhetetlenné vált, nem is tudom mihez képest térnének el a színek.

-/- Kockák: Mivel a készlethez adott minden alkatrész a figura része, ezt nem tudom pontozni. (Szerintem azért vannak itt értékelhető részek, ritka elemek, még akkor is, ha a figekhez tartoznak. 9/10-re saccolnám őket, így a végeredmény szempontjából nem releváns ez.)

10/10 Játékélmény: Az összerakás egy pillanat műve volt – mint írtam – igazi játékélmény igazából nincs, mert azóta az irodámban sorakoznak a monitor tetején nyolcan. Egyesek biztos azt gondolják, hogyha nem játszom velük, azzal meghal a lelkük, de egyrészt néhányan a kollégák közül kedvet kaptak, hogy vegyenek a gyereküknek, másrészt jó érzés rájuk nézni. Néha leveszem őket és cserélgetem a fejüket, kalapjukat. Hogy a 2. széria szimpatikus figráit hova fogom tenni, fogalmam sincs. Talán a szobatársaim monitorjára.

9/10 az árért: Ahogy fent is írtam 540 és 590 Ft közötti összegekért vettem (a kiegyenlítettebb piaci viszonyok megőrzéséért nem egy helyen) és ez így %-ban elég nagy árkülönbség. Mindamellett abszolút értékben szerintem ezekért az egyéni figurákért nem magas ez az ár. Bár mind a 16-ot összegyűjteni már 8.000 Ft lenne.


9/10 összesen: Igazából 9,33 lenne, de az nagyon nem kerek. Nem is szeretnék 10/10-t adni átlagban, így nehéz lenne árnyalni a különbséget egy esetleg későbbi „tökéletes” készlethez képest. Azt legfeljebb egy általam tervezett „a Blues Brothers lerombolja az áruházat Chicago külvárosában” óriáskészlet kaphatná meg, sok-sok autóval és kirakattal :) (kicsit elkalandoztam, bocsánat)

V. lásd még

- Olvasónk képei és videói az egyik minfiggel végzett töréstesztekről. Ő arra használta a figet, amire való :D
- A készlettel kapcsolatos legoblog írások.

Címkék: kritika lego 2010 9/10 olvasó játszik yooha minifigure collectable minifigures series 1

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr972115259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almaspite 2010.07.02. 07:53:34

Fú, én a második sorozatot várom már nagyon, szeretném rátenni a mocskos kezem egy LEGO Pamela Anderson vizimentő csajra!

:-)

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2010.07.02. 09:42:33

igazság szerint nálam inkább 7/10 v. 8/10
Ez így még mindig pozitív, de sok olyan fig van, amihez hasonló már volt (nindzsa, indián, robin hood) és ez szerintem sokat ront az élvezhetőségen (nekem pl. elég sok indiánom volt a western készletekből így ha bejött volna egy biztos idegbajt kapok)
ugyanakkor a lego zombi ötlete fantasztikus és egészen új távlatokat nyitott számomra a legózásban (a cowboy meg zseniális lett)

Scorpicore 2010.07.02. 13:01:47

Nekem Ninja meg Cowboy van meg. Barátnőmnek pedig Robin Hood és az Indián.
Szerintem 9/10, az értékelésre, és a Szettre is. ::)
Bár én azért nem adnék 10-et, mert Robin Hoodos téma volt jóval korábban, Ninja, és Indián téma is, valamint Búváros is, az űrhajósról nem is beszélve. Ezeket így nem tartom annyira egyedinek, mint a többit, amivel csak itt lehetett első ízben találkozni.

Dödi · http://hunmocgaleria.blog.hu/ 2010.07.02. 14:20:51

Nekem megvan az összes , és kimondottan a gyűjtésre mentem rá és levadásztam őket kb 1 hónap alatt a sokak által kritizált robot az egyik favoritom a jobb keze és a terminátor jellegű fejére ami csak akkor látszik ha leveszed az egyébként kissé nehezen leszedhető sisakját ( ha kicseréled a zombi és a robot fejét terminátor hangulata lessz a kis kombónak )

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.07.02. 14:38:15

Én is be kívánom gyűjteni az egész packot, már csak 5 fig hiányzik, amit majd még be kell gyűjtenem. Nálam azonban legfeljebb 8/10-t érdemel a széria és mindkét pontot a minőségre kell levonnom. Ha jól tudom, ezeket a figeket nem azokban a gyárakban produkálják, ahol az összes többi legot gyártják, és ez sajnos látszik is néhol. Az illeszkedések nem olyan pontosak, hol szorul, hol laza, a műanyag minősége is hagy néhol kivetni valót maga után. Ettől függetlenül nagyon jó kis gyűjtemény ez.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2010.07.02. 22:48:17

az első szériából 4 minifiget szerettem volna igazán, a bohócot, a robotot, a tesztbábut és az ősembert.
vettem 3 kis csomagot és meglett a bohóc, a robot meg a tesztbábu.
asszem vennem kéne egy negyediket, illetve így legyen ötösöm a lottón.

BorZol 2010.07.02. 23:08:39

Első széria vége közeledik?

Be kell még csípnem a dokinőből és bohócból.

Csak a kiszemelt áldozatokat szerzem be.
Az én szempontom, a szakmák. A zombi nem egy olyan bár a mai világban.....
Szóval a Robin Hood is erdész lett a City-ben :)
Vagány ez a sorozat, kár, hogy vége lesz....biztos a Vate.hiénák ekkor rukkolnak majd elő.

Llew 2010.07.02. 23:36:56

Én ma zsákbamacskáztam az eddigi vonalkódosok mellé egy cowboyt és egy indiánt, ami különösen jó, hisz pont ezt a kettő akartam még megvenni. Délelőtt vettem lottót is, szóval...
Ezzel a kettővel nálam is megvan a kívánt nyolcas, és Yooha-hoz hasonlóan én is ezekkel tértem vissza a LEGO-hoz.
A minőségük tényleg nem egységes, és tökéletes. A ma vett cowboynak nagyon könnyen mozog a dereka, az indiánhoz pedig olyan nyilat kaptam, aminek az egyik vége olyan mintha ráléptek volna és kilapult volna, az egyik oldalát pedig mintha reszelővel meghúzták volna.

2010.07.03. 13:57:23

a minőséggel nekem is problémáim vanank, a kezek/csuklók mozgása darabos, a deszkás gyerek haja meg valami másféle műanyagból van mint a megszokott hajak, illetve a robot sisakja és karja is mintha egy garázs bt. által fröccsönött cucc lenne.

én sem akarom mindet megszerezni, van amiből kettő lett, de nem bánom, mert egyébként (a fenti "problémákkal" együtt is) nagyon faják.

BorZol 2010.07.03. 18:03:21

Gibbons@ A robotok amúgy is darabosan mozognak nem?

A go-go csaj haja is gagyi-nak tűnik, de csak szőke-LEGO.
Nekem nincs sok, de nem látok minőségi gondot.
Viszont készlet már volt olyan, hogy újonnan szétesős, és kettőször is megvan, a másik meg jó....

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.15. 18:48:22

Update: Egy átlagos, 17 colos monitoron némi fejlesztés után 32 figura elhelyezhető úgy, hogy mindegyik a talpán áll, bár némileg takarják egymást :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...