Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 8049 Tractor with Log Loader

2010.04.07. 06:22 - tutuka

Azt hiszem a legellentmondásosabb kritika következik a blogon az eddig megjelentek közül, ugyanis úgy fogok egy TECHNIC készlet értékelésébe, hogy nincs viszonyítási alapom, először játszom ilyennel. (Ráadásul annyiban még változtatok is a z eddigi formán, hogy mostantól a játékélmény is kap pontszámot, hogy aztán így az összesítés ezentúl tényleg átlagolás lehessen. Ezzel kapcsolatban a már beküldött végigjátszóknak küldök majd levelet.)

I. Alapadatok

neve: Tractor with Log Loader (Traktor és rönkrakodó)
sorozatszám: 8049
témakör: Technic
altéma: -
kiadás éve: 2010
kockaszám: 525
minifig: -
ára: kb. 13.500,- Ft-tól 16.000,- Ft-ig


| fotó: lego.com |

II. Mi van a dobozban?

A doboz meglepő mód pontosan akkora, mint amennyi alkatrész lapul benne. 3 zacskóban elemek, 1 külön tasakban a pneumatikus cuccok, míg csak úgy magukban a gumik várnak összerakásra. Az összerakási útmutató olyan vaskos, hogy két füzetben fért csak el, viszont – és ez meglelpett – csak az egyik modellt tartalmazza, a másikat le kell töltened. Azt hiszem én ezt is ki fogom nyomtatni, szeretem az ilyen dolgokat a kezemben tudni. Az útmutató tartalmazza a Power Functions verzió összerakásához szükséges külón rajzokat is, ami már csak azért is hasznos, mert hiába vettem meg a 8293-as kitet, magamtól nem tudtam volna motorizálni a készletet, mind techni-béli, mind műszaki ismereteim hiánya végett.


| fotó: lego.com |

III. Játékmenet

Az alapkészlet összerakása két és egy negyed órámba telt, míg további húsz percre volt szükségem a motorizáláshoz. Mivel soha nem játszottam még Technickel, az elején komolyan szenvedtem az elemek azonosításánál, de gyorsan belejöttem (a kezdeti bénázáshoz hozzájárult, hogy minden kockát összeöntöttem). Nagyon tetszett, hogy a végigjátszás nem feltétlenül szimmetrikus, azaz a gép egyik oldalát sokszor másként/máshogy kell összerakni, mint a másikat. Kezdőként persze időnként fogalmam sem volt mit csinálok éppen, de épp ezért volt nagyszerű a ráismerés/felismerés élménye, mikor végül összeállt a kép. Kifejezett nehézséget semmi nem okozott, bár a csövek illesztésénél gyöngyözött a homlokom. 

Elég várom a B-modell összerakását, mert azt gondolom (vagy csak bízom benne?), hogy a második hosszú játékot követően egy kicsit már magabiztosabban fogok mozogni az egyes elemek között. (Egyelőre szinte csak az útmutató szolgai másolását végeztem. A motorizálásnál azonban már voltak olyan momentumok is, amikor magamtól haladtam előre.)

Az "A" modell működő és működtethető funkciói az alábbiak a traktor viszonylag egyszerű, gyakorlatilag csak kormányozható, esetleg ide vehetjük az ülés és a kormány állíthatóságát). A rökrakodó/utánfutó rész már több jóságot kínál: a rakodó mechanikusan forgatható, a rönktartó villa szintén mechanikusan, csigás megoldással működik. A rakodó karjai két pneumatikus alkatrésszel mozgatottak, ez adottságainknek megfelelően vagy kézipumpával, vagy motorosan tölthető.


| fotó: lego.com |

IV. Értékelés

7/10 a kockákért. Az értékelésemben a tudatlanság, a bizonytalanság, a korábban olvasottak és a másirányú tapasztalat is szerepet játszik. Az biztos, hogy készlet kockáit, ha nem is korlátlanul, de fel tudom használni másra is. Máris tervbe vettem, hogy a 404-es zseniális alapkészletem újraépítem, újraértelmezem az új kockákkal, és a Power Functions elemekkel. De olyan is eszembe jutott, hogy kiváló, akár pneumatikus alkatrészeket is tartalmazó gyárat, raktárt építhetek a városomba. Majd kiderül.

Ha jól tudom, a pneumatikus rendszer ezzel a szettel tér vissza a Technic-világba, Ha ez tényleg így van, az feltétlenül felfelé húzza a pontokat. 

A különböző csapok, elemek színeinek rendszerét még nem értettem meg, de nem fogok utánanézni, magam akarok rájönni.

Feltétlen pozitívum, hogy nem annyira idegenek az alkatrészek, mint arra számítottam.

7/10 az áráért. Játékélmény - játékidő - későbbi használhatóság szempontok alapján elég jó árnak kell gondoljam, amiért beszereztem (a fenti alsó ár).

8/10 a játékélményért. Nagyon hosszú, figyelmet igénylő – így aztán teljes szellemi kikapcsolódást nyújtó játék. A nagy felismerések és a tanulás folyamata emelt, míg a saját tapasztalatlanságomból fakadó szolgai másolás rontott az élvezeten. A Power Functions beépítése után hosszú perceken át csodálkozva játszottam a géppel, hogy mikre nem képes a mai technika (hehe), amikor pedig hirtelen ötlettől vezérelve világítást is szereltem a traktorba (ez már saját innováció :), akkor majdnem elaléltam.


És világít!
 

Összpontszámként 7/10-et kap a készlet. Abszolút laikus Technic-játékosként nagy élmény volt találkozni ezzel a világgal, az egészen másféle építési élménnyel. Nem gondolom, hogy sok, de bizonyosan lesz még ilyen "felnőtt" legóm. Hogy használjak nagy szavakat is, nemcsak jó, de hasznos kirándulás is a cityből a játék, mert azonkívül, hogy új(féle) elemeket, még ötleteket és technikákat is ad. Nagyon jó vétel. Bátran és mindenkinek ajánlom.

V. lásd még

- a legszebb traktor a városból
- egy gyönyörű felmenő
- további kritikák

Végezetül egy kis videó, amivel megpróbálom bemutati a gépet működés közben. Sajnos a filmecske fényt derít a végtelen bénaságomra, hogy még egy rönköt sem bírok felpakolni rendesen egy platóra. Aki ügyesebb játékra kíváncsi, az ide kattintson! (a feedet olvasók kedvéért jelzem, itt egy kis videó követezik, ami valamiért nem látszik az rss-folyamban. Kattints hát a posztba, ha látni szeretnéd.)

Címkék: kritika lego végigjátszás technic tractor 8049 tractor with log loader 8293

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr551899389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.04.07. 06:54:07

Hanglatosan csetteg a motor. Ez jutott róla eszembe. :)
www.youtube.com/watch?v=a1ThSi1wbqU

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.04.07. 09:58:54

Szerintem jól ráéreztél a Technic lényegére. Ebben a világban nem csak szépsége van a dolgoknak (sőt, gyakran nincs), hanem a "működő" részek adják a játékélményt.

Wild Colonial Boy 2010.04.07. 10:27:02

nekem 8841-es Dune buggym volt, de abból is ki lehetett hozni egy traktort cserélhető hátsó résszel: legobrickinstructions.com/instructions.php?code=8841&set=Desert%20Racer (kb. hasonlót, mint a felmenő 851)

nagyo78 2010.04.07. 10:37:04

Pontosan! Technic készlet igen ritkán szerepel díszként egy vitrinben (kivéve a németeknél :) ), ennek a témának a lényege a MOC építés. Ahhoz pedig nagyon jó készlet a 8249 pláne a PF kiegészítővel. Még pár közepes/nagy Technic készlet, és egész komoly dolgokat fogsz tudni építeni, ha lesz kedved/időd.

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2010.04.07. 19:03:39

Gratula! Nagyon szép készlet. A videó is szépen sikerült. Ha lesz még technic végigjátszásod, javasolnám, hogy a funkciókat egy kicsit részletesebben ecseteld. A pontozás szerintem nagyon korrekt. Nagyo78-nak érdemes megszívlelni a tanácsát, én még azt tenném hozzá, hogy minél eltérőbb funkciójú modelleket vásárolsz össze, annál érdekesebb dolgokat tudsz később kitalálni a MOC-okba. Kösz az ismertetést.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.04.07. 21:44:26

@Sárkányapu: tök igaz, ezekben a készletekben pont ez a lényeg. kicsit ki is egészítettem a posztot.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.04.08. 13:19:45

Gratula, és welcome, én imádom a Technicet. Egy ideje eltűnt a postán a 8844-es készletem, így elhatároztam, hogy apránként összeszedegetve fogom újraépíteni. Együtt a 948-assal. Majd írom.

zsomlee 2010.04.11. 21:16:34

Nemrégiben költöztünk így minden lego a dobozában pihen. Párommal a gyerkőc alvása után kipakoltuk a "nagyokat" egy közös fotó erejéig. Itt látható: www.muszakibolt.eu/legol/P1070900.JPG

Hamarosan össze kell őket raknom újra, tehát ha valaki szeretné valamelyik végigjátszását olvasni, akkor nagyon szívesen megírom, hátha valakit felcsigáz és ugyanerre ösztönöz. Persze csak ha tutuka közzéteszi. :-)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.04.11. 21:38:17

@zsomlee: aha, ja :D

várom a végigjátszásokat :)

sitkeiszabi · http://siti.blog.hu 2010.04.11. 23:44:31

Zsomlee:
Őszintén irígy vagyok a gyüjteményedre! :D

zsomlee 2010.04.12. 08:29:27

@tutuka: Rendben, igyekszem, Tudnál addig adni nekem egy pontosítást a végigjátszásról? Vagy ha a Végigjátszás: 8049 Tractor with Log Loader -es posztodat követem végig akkor megfelelő lesz!?

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.04.12. 10:35:21

@zsomlee: igen, ez a minta! köszi. (rtf-ben küld majd légyszi, 450 pix széles képekkel)

zsomlee 2010.04.24. 20:22:21

@tutuka: megírtam 1 visszajátszást, hova küldhetem el, mert nem találom. :-)

Gainmaster 2011.01.29. 15:04:20

Sziasztok!

Én nemrég kaptam meg szülinapomra ezt a modellt.

Akartam vagánykodni, hogy beépítettem a lámpát meg a kapcsolót is az elektromos szettből, de láttam, hogy már megelőztek... :)
Egyébként beletettem a kapcsolót is, hogy ne pumpáljon fölöslegesen, ha csak a lámpát égetem...

gBejja 2012.10.11. 11:15:27

Sziasztok! A 8293. motor használható 1,2 V-os tölthető ceruzaakkumulátorral is? Ha tud valaki, segítsen, légysziiii! Köszönöm!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...