Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Hol vannak a határok?

2012.05.10. 08:56 - tutuka

ÁDER JÁNOS WANTS YOU!

Elküldted már a nevezésed a miniversenyünkre???

Ősidők óta és talán legtöbbször visszatérő témánk a blogon a LEGO és az erőszak viszonya. Legutóbb a egy elutasított cuusoo-s projekt miatt került előtérbe megint a kérdés, hogy szokás szerint csak spekulációkkal álljunk elő arról, hol a határ a hivatalos készleteknél. (Nekem pl. visszatérő magyarázatom volt, hogy erőszak/fegyver csak annyiban megengedett, amennyiben az nem hétköznapian valóságszerű. Így amíg egy muskétás, vagy Indiana Jones lövöldözhet éleslőszerrel, egy CITY rabló maximum dolog elleni erőszakot követhet el a nála levő pajszerrel.)

A stabilan bétában álló cuusoo-projekt hivatalos blogja most végre adott némi infót arról, miként működnek a Billundi cenzorok.

Ami nem ér:

  • politikai/politikus témák, szimbólumok (horogkereszt, ilyesmi)
  • vallási cuccok, ideértve a szimbólumokat, épületeket és személyeket is (azaz se Dávid-csillagokat, se Teréz-anyát ne telepíts az aspiráns készletedbe, főleg ne egy minaret elé. Ehhez képest mondjuk érdekes a gyári kérdés a Sagrada Familia, a Pisai ferde, vagy éppen a moszkvai Boldog Vazul kiadásáról az Architecture-sorozatban. Vagy amikor az építészet a lényeg, hallgatnak az istenek?)
  • sex and drugs and rock & roll cigizés
  • alkohol hétköznapi használatra (tehát Jack Sparrow rommá rumozhatja magát!)
  • káromkodás (Ezt bevallom nem értem, a "swearing" igét használja az eredeti text. Gondolom káromlást, ilyesmit jelent ebben a környezetben.)
  • halál, gyilkolászás, terrorizmus, vér, kínzás (Háháhá! A zombik egyik kategóriába sem sorolhatók.)
  • First Person Shooter videójátékok (Azaz: másfélék jöhetnek. Ennyire megérné a gémer-közösséget kockákra édesgetni?) 
  • a második világháborút követően használt harci járművek (Azaz: hamarosan lesznek ofisöl világháborús tankok is?)
  • rasszizmus, megfélemlítés (bullying), valós állatok kínzása (Azaz: sárkányvért ihat a legóhősöd élő sárkányból.)

A szabályok ilyetén lefektetése, vagy csúnyábban: az eltérő érdekek egyeztetése valószínűleg nem kevés fejtörést okozhatott az illetékeseknek, hiszen

  • A világ (és benne a sok gyerek) folyamatosan, ráadásul gyorsan változik. Annyira, hogy nemhogy a nyolcvanas évek, de a kétezres évek elejének alapvetései sem feltétlenül alkalmazhatók a mára. Ember legyen a talpán, aki tudja, mi éppen a rossz. Mert bárki bármit mond, igazából nincs olyan, hogy abszolút rossz. (Talán csak a SÁTÁN, de azt/őt meg kettes számú szabály miatt amúgy sem lehet megépíteni.)
  • A LEGO-ban megbízó (vagy megbízni akaró) gyerekeiknek legót vásárló felnőttek is folyamatosan változnak. Gondoljunk csak arra, nekünk mennyivel többet megengedtek a szüleink napjaink szétféltett kisgyerekihez képest! Márpedig ezen szétféltett gyerekek szülei pontosan azok, akik hozzám hasonlóan ridegtartásban élték át a nyolcvanas éveket. (Direkt nem úgy írtam, hogy túl, csak mondom.)
  • Egyre több a felnőtt, vagy majdnem felnőtt játékos, értelemszerűen a gyerekekétől gyökeresen különböző igényekkel. Márpedig őket is ki akarják szolgálni, ne legyenek kétségeink (vagy félelmeink).

Március 29. óta egyébként már a cuusoo-ra való felkerülés előtt moderálják az applikációkat, sőt, a korábban feltöltötteket is vizsgálják. Ideje volt.

Kommentben lehet mondani, hogy mely részében ordas fasság a szabályrendszer, vagy nem. A jóízlésre azért vigyázzatok.

Címkék: vita erőszak lego fegyver szabályok bullying cuusoo

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr774498992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.05.10. 10:04:45

Először is a „szétféltett” szó tetszik, fogom használni. 20-25 éve mi tesómmal órákra eltűntünk biciklizni/focizni, azt’ mégis mindig hazamentünk.

Ordasnak egyik szabály sem ordas, de azért élesen szinte egyiket sem lehet megítélni. Ha vallás nincs, akkor mi a helyzet a CM2 fáraóval? Vagy csak az a „vallás”, amit ma is gyakorolnak? És miért csak azok? És miért nem lehet legó készlet templom/zsinagóga/dzsámi? A vallásgyakorlás ugyanúgy az élet része, mint a búvárkodás vagy a szemét összeszedése. Nem is érdem, nem is szégyen, ha valaki vallásos vagy éppen nem. Nagyon túlpolkorrektizálják vagy nemtudommitcsinálják a világot!
A sexszel mi a baj? Bankot rabolni lehet Legófalván, hancúrozni meg nem, ezt sose értem. Mondjuk minden játékkal ez van.
A halál/gyilkolászás csak az összes licenszelt készletben van, de oda se neki!
Sherman tank akkor mehet, Abrams nem. Miért is? Az jobban öl?
A legó ló meg annyira valós, mint a legó sárkány. Semennyire. Ha „gonosz” akkor szerintem ölhető, szóval lómészárszéket én sem látnék szívesen, de ha lenne mittudomén Castle készletben a Sátán Gonosz Paripája, az hadd pusztuljon, még ha ló is.

Üssetek!!

Llew 2012.05.10. 10:10:19

Hát ez így elég meh. Jó, hogy végre van valami szabályozás, de azért ezek így inkább csak a ha akarjuk belefér, ha nem akkor van mire hivatkozni kettős mérlegre jók.

"alkohol hétköznapi használatra" ez mi ez?
tehát a szép új üveg flaska nem fog megjelenni city készletekben?
Illetve egy vendéglátós készletben (de rég volt hasonló) a figurák csak üdítőt ihatnak majd a korsókból, kupákból? Vagy csak fagyizás, meg zabálás lehet?

"First Person Shooter videójátékok" tehát egy Warcraft, Diablo lehet? Vagy azok meg a "halál, gyilkolászás, terrorizmus, vér, kínzás" opció miatt nem fognak beleférni? Vagy csak a tetris, meg a minecraft maradhat?

maratonom 2012.05.10. 10:12:16

@Yooha: Szerinted ki venné meg az új minifigeket, ha csak úgy bárki összebújhatna bárkivel legolandben? ;)

Mnarko 2012.05.10. 10:17:25

Szerintem eléggé osotbaság határokat szabni, mert legfeljebb nem veszik meg/támogatják az emberek. Amit azért mondjuk megértek, az az erőszak önmagáért történő alkalmazásának letiltása. (@tutuka: Számomra ez testesíti meg az abszolút rosszat, mert nem csak rossz, hanem értelmetlen is.)
A vallás negligálása sztem. pláne hülyeség, mert az egyiptomi fáraók is egy vallás vezetői voltak, és gyári készlet lett belőlük. És egy csomó pozitív dolgot ki lehetne ebből hozni castle vagy opcionálisan imperium témában. Az hogy esetleg vissza lehet élni vele az ugyanúgy igaz egy sárga minifigre is ;) Én előbb tiltanám be a blogon is valamikor posztolt agyonkrómozott csiricsáré LEGO modelleket.

Llew 2012.05.10. 10:19:45

@Yooha: halál, fegyver, vallás témákban szerintem egyértelműen a mai korra vonatkozóak nem játszanak csak.
Szerintem ezeket tényleg nem kéne erőltetni, mert bár tényleg a mindennapi élet részei, de akkor már előbb olyan szintén mindennapi kérdés is bejöhetne, mint a bőrszín. Akkor meg már rögtön ott vagyunk, hogy a lego egyik alapját, a sárga emberkéket kérdőjelezzük meg. Azt meg csaknem kéne.

iDavid teszt 2012.05.10. 11:07:46

@Mnarko: szerintem igenis felel a legó azért, hogy milyen készletek mennek ki, mert a saját brandjét erősíti/gyengítheti vele.

WW II. részt nem értem, mi a különbség az első és azt követő tankok között? Gyilkol mind, de ettől még rommá keresi magát pl a hasbro a transformersen, ott meg aztán minden volt: tank, űrhajó, aprítógépek, stb.

Értem én, hogy meg kell húzni egy határt, de inkább irányelveket kellett volna megadni ezesetben mint feltételeket. Elbírálás és a szakmai zsűri megítélése lenne a mérvadó. Persze ilyenkor jön az, hogy lehet 1 tank kimegy másodikat meg nem engedik és jogos a felháborodás. Okosan kellene gondolkozni tehát, meg ilyen ez a popszakma!

üdv,
kisPocok (igen, a 121. nicknevemről ;))

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.05.10. 11:21:03

@iDavid teszt: minden nap kimoderállak és kitiltaak, de te valahogy mindig visszaszivárogsz! :DDDD

Hari_Seldon 2012.05.10. 11:31:20

Teljesen egyértelmű a probléma, ez a "bort iszik de vizet prédikál" tipikus esete. Hazudás és félrevezetés van, mert nem tartják be a szabályaikat... Inkább írták volna azt, hogy egy x tagú kuratórium bírál el mindent, a fenti AJÁNLÁSOKNAK ( és nem tiltólistának ) megfelelően.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.05.10. 12:12:34

"káromkodás (Ezt bevallom nem értem, a "swearing" igét használja az eredeti text. Gondolom káromlást, ilyesmit jelent ebben a környezetben.)"

Káromkodás, átkozódás, káromlás mind játszik. Szóval ne építsd meg a Sex Pistolst "Fuck the Police" pólóban. 8-)

Tier 2012.05.10. 12:57:07

@Sam. Joe: vagy még az is lehet, hogy a minfigek nem gondolhatják azt, hogy baz+.
: )

Llew 2012.05.10. 13:00:18

@Tier: szex kizárva, szóval biztos nem :D

szeme közé, laposan! 2012.05.10. 13:08:30

@Llew: De akkor nem is ihatnak. Sőt, nem vágyhatnak egy sörre sem, pedig az üres korsó létezik legóéknál is.:)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.05.10. 13:11:29

@Tier: @Llew: @szeme közé, laposan!: Most, hogy belegondolok, minifignek lenni ki**szás!

Llew 2012.05.10. 13:40:25

@szeme közé, laposan!:
rosszul látod, ezek alapján az nemkorsó, hanem kakaós bögre :D
Bár a castle vonalon van csapra vert hordó is.

@Sam. Joe: egyébként a szex(ualitás) hiánya teljesen érthető, eleve kevés a női figura, és az is mind lapos, mint a deszka. Viszont minden fickónak kocka hasa van, nyilván mert a a nőhiány okán a kondiban dolgozzák le a feles energiát. :D

Mnarko 2012.05.10. 13:45:42

@Sam. Joe: gyerekszemmel annyira azért nem: sok játék, naponta új verda, szerető környezet...
@iDavid teszt: lehet. Szerintem inkább csak a minőségért felel - ebbe a témaválasztás is beletartozhat.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.05.10. 14:38:34

Olvasom a kommenteket ehhez a poszthoz - és kezdem érteni, miért ment el tutuka kedve a blogírástól. Bocs.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.05.10. 15:08:51

@Haynau: Nem értelek. A Legó kezdte el a dolgot a duplafenekű elveivel, ennek a _kultúrált_ kibeszélésében én nem látok kivetnivalót.

Mnarko 2012.05.10. 16:08:48

Levették a notre dame-ot is a cuusoo-ról :S
Teljesen jogos a komment, amit máshol olvastam erről, hogy pl. a US Capitol legalább annyira politikai téma, mint amennyire a párizsi Notre Dame vallási.

Bosszúból a 3 új szavazatom most mind a Sagrada Familiára adtam az architecture szavazáson ;)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.05.10. 16:43:35

@Llew: már moderáltam és ki is tiltottam.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.05.10. 16:46:05

@Llew: mmint a legdurvábbat. (a hitvitáknál nálam simán belefér a túlgondolkodás, okoskodás, ilyesmi, de volt olyan, aki túllépet egy határt. ráadásul borzalmasan ostobán)

Llew 2012.05.10. 18:13:46

@tutuka: de haynau a jelek szerint nem arra gondolt, hanem általában és többesszámban beszél.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.05.10. 18:27:40

@Llew: azert is irtam, hogy egy ilyen poszthoz sztem kb. minden komment megengedett, errol csak olyasmi kommenteket lehet tolni, mint ami most is van. ketsegtelen, hogy van olyan kozottuk, aminek nem sok ertelme van, de ilyenkor sztem a rosszul/erthetetlenul/ad absurdum butan megirt velemeny is jo velemeny, hisz pont jol mutatja milyen szeles tabort kell _jol_ ellatni legoval.

a kimoderalt antiszemita fa.kalap persze mas kategoria, vele nem vagyok hajlando egy szobaban tartozkodni.

Lord Ickenham 2012.05.10. 19:15:14

A szexről jut eszembe, hogy pont legózás közben világosított fel (verbálisan, mielőtt még beindul a fantázia) a szomszéd lány, amikor hat éves voltam. Ő sem volt több tizenháromnál, úgyhogy meglehetősen leegyszerűsítve mondta el. (Mondjuk még tizennyolc sem volt, amikor megszületett az első gyereke, úgyhogy lehet, hogy már akkor is tapasztalatból beszélt...)

szeme közé, laposan! 2012.05.10. 22:00:45

@Llew: csapra vert kakaóshordó, persze.;)

Lord Ickenham 2012.05.10. 23:33:52

És a jedi-vallás szerepelhet?
:)

gerberus 2012.05.11. 00:42:28

Szerintem egy csomóan poénból és direkt csinálnak polgárpukkasztó dolgokat, aminek egy része elmegy, egy része meg kevésbé. Mondjuk személy szerint a zombikra immúnis vagyok, mert az egy baromság úgy, ahogy van: se rémülni, se röhögni nem tudok tőlük, illetve rajtuk. A vízipipás beszívott csóka például elmegy, de a koncentrációs tábor-készlet már nem igazán, amit anno láttam. Akkor még nem volt így net, mint manapság, úgyhogy azt hittem azt valaki tényleg ki akarja adni, persze nem így lett.

Megfigyelhető, hogy ha elindul valami, például egy ilyen ötletelős project, rövid időn belül egy csomó negatív, visszatetsző, vagy épp szalonképtelen dolog kezdi elárasztani, mert az izgalmas és poénos, legalábbis egy mértékig, aztán kezd terhessé válni a taplóság. A LEGO megpróbál pártatlan maradni, ez nem baj, aki tankot, kocsmát, mecsetet, vagy zsinagógát akar építeni, az ezt otthon eddig is megtehette - és meg is tette.

Rékocs 2012.05.11. 08:08:50

@Lord Ickenham: A történelmi egyházak tényleg felemelhetnék a hangjukat a LEGO igen komoly hittérítő tevékenységéért, amit az SW téma címszó alatt folytat :DD

Llew 2012.05.11. 09:30:39

@Lord Ickenham: @Rékocs: de hogy lehet valami vallás, ami nem szabadon választható, hanem csak bizonyos feltételeknek megfelelő kiválasztottak lehetnek a tagjai? :D

Longeye 2012.05.11. 09:46:52

@Llew: Miért, pl. a református hívők mind lelkészek?

Szerintem a LEGO csak igyekszik ezekkel a szabályokkal távol tartani magát a botrányoktól. A zárójeles rész ("Nekem pl. visszatérő magyarázatom...") teljesen korrekt lehet. Valószínűleg valami hasonló vezérelte a szabályok kitalálóit.
A II. Világháborús részt viszont ők maguk sem tartják be. Vagy talán ezek:
www.brickset.com/detail/?Set=5892-1
www.brickset.com/detail/?Set=6912-1

egy és két üléses személyszállító repülőgépek ;o)
Á, biztos tévedek, közük sincs a modern harci technikához...

Longeye 2012.05.11. 09:51:28

@Yooha: "Szétféltett": Részben egyetértek, tényleg túlzás, amit csinálunk/-nak ebben a témában, de azért 20-25 évvel ezelőtt még nem ugyanez a világ volt.

Llew 2012.05.11. 09:57:16

@Longeye: nem, de a református hívőségnek nincsenek is biológiai feltételei, míg a jediséghez kell az Erő birtoklása.

A két linkelt gép mellőz mindenféle katonai jelleget. Se a színük nem olyan, se fegyverzet nincs rajtuk, és legfontosabb, hogy egyik sem egy létező gép modellje.

Longeye 2012.05.11. 10:18:12

@Llew: Én azt hittem a Jedi-k csak amolyan papfélék, hinni lehet az erő létezésében enélkül is. De ezen nem veszünk össze nem vagyok SW univerzum szakértő.

Llew 2012.05.11. 10:48:13

@Longeye: összeveszésről szó sincs, vallási kérdésekben elmélkedünk :D
Illetve inkább én, tutuka, meg agybajt fog kapni, hogy túlkomolykodom itt a témát. Pedig nem is.

A "hinni benne" érdekes megfogalmazás ebben az esetben, hiszen az Erő létezésének "kézzelfogható" bizonyítékai vannak szemben bármelyik földi valláséval (most egy lendülettel jól a lelkébe tapostam minden vallás hívőjének, de no offense, nem ez volt a cél :))
Szóval hinni lehet benne, de attól még a mezei galaxis lakó nem lesz az "egyház" tagja. Bár igaz, hogy vallásossághoz nem létkérdés az egyházhoz csatlakozás.
Egyébként a jedikre, mint egy vallás követőire tekinteni szerintem rossz analógia. Mert akkor mik a sithek? Egy ellenvallás képviselői?
Jedinek lenni inkább egy filozófia, életfelfogás szerinti élet, egy eszme(rendszer) követése. Egyfajta busidó, nem véletlenül merítettek a kitalálásukkor sokat a szamurájokból és a buddhista szerzetesekből.

Longeye 2012.05.11. 10:58:30

@Llew: Azt hiszem igazad van, ez nem is vallás. Így belegondolva nekem inkább Arthur király kerekasztal lovagjai jutnak eszembe róluk.

Egyébként meg akárhogy is, de ez nem egy létező, ma is gyakorolt vallás, így befér a Lego szabályrendszerébe.
Bár a "létező, ma is gyakorolt" részét illetően néha vannak kételyeim egy-egy SW készletes poszthoz fűzött kommentek olvasásakor ;o)

Llew 2012.05.11. 11:18:07

@Longeye: hát ja onnan is merítettek, a lényeg, hogy egyfajta, lovag-szamuráj-harcos szerzetes keverékek.

A "létező, ma is gyakorolt" részhez:
ha a magukat "jedi vallású"-aknak vallók nem is, de a rajongó lehet többen vannak mint egy kisebb(?) vallás követői. :D

Llew 2012.05.11. 11:19:13

De, hogy fanatikusa(in)k ugyan úgy vannak, mint bármely vallásnak az biztos. :D

Mnarko 2012.05.11. 11:26:56

@Llew: @Longeye: szerintem meg csak húzzátok az idegeimet, hogy aztán tutuka jól kimoderáljon. :P

kereszteslovag1 2012.05.11. 12:00:11

Szerintem már a húsevés is gonoszság.
De mivel a többség azt mondja, hogy ez nem igaz, ezért a LEGO-nál is szabad enni mondjuk pulykát.
És ha a többség azt mondja, hogy ugorjunk kútba, akkor mindenkinek, azon keveseknek is akik ezt ellenezték, kútba kell ugraniuk.

Longeye 2012.05.11. 12:43:36

Ja! Még ezt meg akartam kérdezni:

"halál, gyilkolászás, terrorizmus, vér, kínzás (Háháhá! A zombik egyik kategóriába sem sorolhatók.)"

Nem vagyok zombi szakértő, de hát a zombik nem élő halottak...és nem élő emberekkel táplálkoznak? Vagy valami ilyesmi... Tehát a halál, gyilkolászás és vér kategória játszik nem?

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.05.11. 16:27:36

@kereszteslovag1: fogalmam sincs mit akartál ezzel ondani :)

@Longeye: azt hiszem kicsit túl komolyanés túl szó szerint értelmezed a szöveget.

kereszteslovag1 2012.05.11. 16:58:14

Csak azt akartam mondani, hogy a rossz az relatív, persze csak addig amíg másoknak nem ártunk.
Azzal meg kinek ártana a gyerek, ha zombisat játszik a legójával. Persze lehet, hogy a személyisége megromlik tőle és később háborús bűnös lesz belőle.
Na már én se értem, hogy mit akarok ebből kihozni. :D

Longeye 2012.05.11. 21:04:42

@tutuka: Ne haragudj, de ez tényleg én vagyok. Így már értem... De mit is várhatsz egy fickótól, aki még a Firefly -t sem ismeri. ;o)

PinkFloyd_fan_ 2012.05.12. 00:08:37

@Llew: De úgy tudom, külföldön bejegyzett vallás a jedi. Magyarországon is akarták, csak az új törvények megnehezítették a dolgot. Két éve még lehetett volna.. A népszámláláskor is felvetődött a kérdés.

Llew 2012.05.12. 00:25:52

@PinkFloyd_fan_: az, hogy bejezett azt nem tudom, csak azt, hogy Angliában a népszámláláskor egész komoly százalék vallotta magát oda tartozónak.

Darth Brick 2012.05.12. 00:48:19

@Llew: Jedi vallású... aki hisz benne, attól még nem feltétlenül tud bánni az Erővel.
Neveltetésemet tekintve katolikus vagyok, ám nem Pap. (vagy csak nem szóltak? megkérdezem a feleségem)

Llew 2012.05.12. 01:07:33

@Darth Brick: Mint feljebb írtam igazából nem vallás.
A katolikus nevelést kapni, meg katolikus hívőnek lenni megint két külön dolog.

Llew 2012.05.12. 11:02:20

@Yooha: inkább üljenek le és nézzék meg, hogy tudják miről maradtak le :D
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...