Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Probléma megoldva!

2011.12.21. 13:45 - tutuka

A "szerkesztőségünkbe" leggyakrabban beérkező, és a kritikákban legtöbször megjelenő panaszotok/panaszunk a készletekkel kapcsolatban az építési útmutató. No nem azért mert nem lehet kirakni a doboz tárgyát, és nem is azért mert nem elég érthető (sőt!) hanem, azért mert a szürke és fekete elemeket egész egyszerűen nem lehet bennük meg különböztetni egymástól.  

Ez persze nemcsak minket zavar, de az ügyfélszolgálatoknak is számtalan (ál-)problémájuk adódott ebből. szerencsétlen júzer azt hiszi, hogy hiányzik egy elem (Vége a világnak! Ugye ismeritek az érzést!?) nem lehet kirakni a készletet, aztán villámgyorsan kiderül, hogy csak arról van szó, hogy a szürke fekete, a fekete pedig szürke. Banálisan hangzik, de a LEGO nyilván nem örül annak, ha mi boldogtalanok és idegesek vagyunk miattuk.

Jogosan kérdezitek, miért van az hogy, a 21. században nem lehet feketéknek nyomtatni a feketét. A probléma gyökere – bármilyen meglepő – a modern technikában keresendő. Ti is sokat emlegetitek, hogy bezzeg a nyolcvanas években a fekete fekete volt, a szürke meg szürke. Csakhogy azokat az útmutatókat még kézzel készítették. A technika fejlődésével ezeket felváltották a géppel 3D-ben szerkesztett füzetek, és ez azzal az – nekem meglepő – eredménnyel járt, hogy nem tudtak valódi feketét nyomtatni, mert az apróbb részletek elvesztek. A következmények pedig ismertek: tegye fel a kezét aki egyetlen egyszer sem botlott a problémába!

Szenvedéseinknek azonban vége!

tutu: photo

A 4184 The Black Pearl építési útmutatójával debütált az, ami 2012. január 1-től általános: a fekete kockák feketék lesznek, a jobb érthetőség/láthatóság kedvéért egy vékony, világosszürke vonallal határolva. (A pontosság kedvéért: 2506 Skull Truck készletben is feltűnt már, de hivatlaosan a hajóval indult a buli.)

 Halleluja!

Címkék: ügyfélszolgálat lego építési útmutató

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr103480511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ainex 2011.12.21. 14:33:08

Úgy tűnik, idő kellett, hogy a 3D-s űrtechnika is felfedezze ugyanazt a spanyolviaszt, amit anno a kézművesek is már felfedeztek. A 80-as években is világos szürke vonallal rajzolták körül a feketét. Példa:

www.worldbricks.com/lego/lego-instructions/by-number/6300-6399/6382-fire-station.html

egak 2011.12.21. 14:39:55

Navégre. Most következhet a red - reddish brown, valamint az átlátszó piros-zöld normális megkülönböztetése az olyan színtévesztőknek, mint én. :)

ainex 2011.12.21. 14:48:51

@egak: Meg a krómozottat és a sima világos szürkét is jó lenne jobban megkülönböztetni - nem is annyira a füzetekben, mint inkább a kezemben!

Egyébként úgy vettem észre, hogy talán pont a nyomtatott sötétszürke és fekete nehéz megkülönböztetése miatt mintha arra törekedtek volna, hogy egy-egy készleten belül ugyanolyan kockából ne legyen mindkét színű. Most hirtelen nem tudom statisztikával dokumentálni, de többször megfogalmazódott bennem az észrevétel, például mikor a 6753-ast raktam össze.

kockagyar.blog.hu/2011/03/13/vegigjatszas_6753_tow_truck_c_modell

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.12.21. 14:49:52

Nehogy már a 3D miatt ne lehessen feketét nyomtatni! Hogy jön ez ide? A fekete a térben meg síkban is az! Fekete tintával fekete lesz, szürke tintával meg szürke! Hupikékkel meg hupikék, voilá! De szívesen meghallgatom egy nyomdász véleményét hogy ez miért olyan nagy nehézség.

ainex 2011.12.21. 14:55:50

@Yooha: Szerintem az LDD-ben (meg egyébként pl. a Google Sketchupban is) tettenérhető a dolog: ott is pont az a baj, hogy a 3D árnyékolás miatt a fekete soha nem igazán fekete (hiszen valahogy mutatni akarják, hogy nincs teljesen árnyékban, márpedig akkor szürkének kell lennie). De egyetértek: a fekete mindig fekete (sőt ugyebár az igazi fekete teljes díszkivilágításban is ugyanolyan fekete, mint totál sötétségben).

egak 2011.12.21. 15:01:02

@ainex: Igen, valami ilyesmit én is észrevettem. Egyébként úgy rémlik, hogy a krómozottakat már egy kis csillaggal jelölik, utalva a csillogásukra.

Tájfájter 2011.12.21. 15:01:13

A cikk kicsit pontatlan szerintem, mert nem a szürke a problémás, hanem a sötétszürke szín. Star Wars-nál, de Creator set-eknél is elég gyakran belefutottam ilyenbe.

Másik az átlátszó narancs-vörös és fehér-világoskék elemek, főleg, ha kicsi lámpákról van szó és az építési útmutatón már fel van rakva egy másik elemre és annak a színe módosítja az átlátszó színét.

Neuromancer 2011.12.21. 15:16:50

@Yooha: @ainex: szerintem a 3D modell miatt nem volt ilyen valszeg, tehát maga a grid megvolt amire a "festést rakták", és hát feketével nem látszott a fekete grid. Annyi a megoldás, hogy csinálni kellett másik formát, ami dimenzióiban megegyezik a régi kockák formáival, csak más színű, és ezt csak feketére "festve" használják. Más kérdés, mi tartott ennyi ideig...

"De egyetértek: a fekete mindig fekete (sőt ugyebár az igazi fekete teljes díszkivilágításban is ugyanolyan fekete, mint totál sötétségben)." való igaz, ezért szokás jobb helyeken levilágítás előtt leellenőrizni a színeket, mert gyakran a kapott anyagban a feketének szánt szín cmyk-ban már kevert színként jelenik meg (kinézetre, rgb képernyőn feketét látsz), na ezeket azonnal át kell ilyenkor állítani valódi feketére, mert nyomtatásban másképp fog megjelenni és a színes festéket is feleslegesen pazarolják, nem egyszerű ez kérem, de ez már kicsit off :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.12.21. 15:16:51

@Yooha: pont ez a baj: hogy a fekete az fekete. nincs világos fekete, meg sötét fekete. ettől aztán nem feltétlenül úgy fog látszani a papíron, hogy abból bármit is megérts.

@Tájfájter: hát én ennél pontosabb nem szeretnék lenni ezen a blogon :DD ha megértetted miről van szó, akkor nem tökmindegy? (hisz ismered a problémát, tudod mi. ha meg nem ismered a problémát: nem is olvasod végig, hsizen minek.)

Tájfájter 2011.12.21. 15:22:30

@tutuka: sorry, nem akartam kötekedni, csak a szürkével semmi baj nincs részemről, csak a sötétebb fajtájával :-)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.12.21. 15:36:00

@tutuka: Ja értem, szóval ha totál fekete lenne, akkor kvázi csak a "körvonala" látszana. Mondjuk úgy még izgisebb kirakni :) Vagy legyen az adott lépésnél felhasznált fekete elemekről háromnézeti rajz, úgy már csak kiderül, mi az.
Amúgy meg ha a valóságban ránézek valami feketére, akkor ott is százféle színű az, mert másképp vetül a fény az oldalaira, mégis tudom hogy "fekete". Meg "sötétszürke". Ezt olyan nehéz lemásolni? Tényleg, nem lehetne fotó az összerakási rajz helyett?

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.12.21. 15:58:57

@Tájfájter: nem is vettem kötözködésnek :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.12.21. 16:02:22

megjegyzem tipikusan magyar ez a komment-folyam. senki nem örül, egy kicsit sem.

tudom nem nagy dolgok ezek, de valami legalább történt. igazából persze lassan, némileg érthetetlenül, de akkor is.

bakkerkám, vegyük már könnyedébben a világot, nem minden államcsőd és/vagy orbánviktor :DD

Neuromancer 2011.12.21. 16:27:50

@tutuka: jelzem, en orulok ennek az "ujitasnak" :)

rozsamarci 2011.12.21. 16:58:08

Én kifejezetten örülök, ha a tudomány nem állja útját az emberiségnek/játéknak :D
Valamikor 2007 környékén, mikor a zöld cargo train szettet raktam össze, akkor éppen minden tök fekete volt, mint egy brikett. Mondjuk valahogy túléltem a jelek szerint...

Darth Brick 2011.12.21. 17:16:47

Na! Én örülök!
Kicsit arra hasonlít, mint amikor Obi van elhagy egy bolygót. Meg kellett volna kérdezniük egy gyereket :D
Azért félelmetes, hogy legendásan vacak laptopképernyőmön is teljesen jól látszik, mi fekete, és mi sötétszürke a fekete gyöngyön. Nagyon örvendetes, hogy valaki figyel a nép szavára. Na most ha még a folyton gyűrődő matricaíveket berakják egy kemény hátú tasakba akkor az már a Kánaán!
Köszönjük, hogy megkaptuk, ami jár nekünk! :D(már megint de gonosz vagyok)
Akkor ha már állandóan pontozunk az adventi naptár apropóján akkor: 12 (természetesen tízes skáláról van szó)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.21. 17:53:25

@Darth Brick: némely szettben asszem van ilyen, hogy a matricaívet, meg az útmutatókat egy kartonlappal berakják egy zacsiba azt kész.

ss26 2011.12.21. 18:22:20

A gond a 3D modellezésnél, a virtuális fény. Ez mindig elviszi a színeket, de érdekes módon ha egymás mellé kerülnek, az ember rögtön meg tudja őket különböztetni egymástól a szín mélysége miatt. pl reddish brown vs. brown. Én mindig átállítottam egy olyan színre a körvonalakat, ami minden színtől elüt. :)

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2011.12.21. 18:47:14

Szerintem tök jó, hogy próbálkoznak, és valószínűleg hamarabb, és kevesebb panasszal fogjuk ezentúl összerakni a színek keveredésére hajlamos modelleket is.
@Darth Brick: Kicsit Off:A matricaívekkel szerintem az a gond, hogy a matricaíveknek eleve van egy "kuka" százaléka (a matrica kerete, amit utána kidobsz), a LEGO pedig, mint mostanában olvashattuk a környezetvédelem híve, tehát biztos nem fog még egy kartonlapot, meg még arra egy tasakot is húzni (fölöslegesen), ezzel még több kidobandó cuccot termelve. De ha bármilyen ötlettel előállna valaki, ami olyan egyszerű, mint a szürke keretes fekete kocka (ami persze most mindenkinek olyan egyértelmű hirtelen, de eddig eszébe se jutott), akkor indíthatnánk rá egy mozgalmat. Mindenesetre komolyan érdekelnek a hasonló "egyszerű" megoldások, ötletek. Hajrá űrtechnika!

rozsamarci 2011.12.21. 19:55:28

Ha egy olyan kifinomult megoldással, mint kb. ez a fehér kontúr, csomagoláskor becsattintanák az építési útmutató lapjai közé a matricát, már majdnem egy űrodüsszeia szintű folyamattal találnánk szemben magunkat.

Darth Brick 2011.12.21. 20:23:20

@SomyTomy: igaz, csak azokban sok a nulla :D
@Sárkányapu: valójában akár az útmutató hátsó lapját is meghajthatnák borítéknak.
Lehet a régi "reklám" kis, illetve nagy katalógus(amelyek egyike minden dobozban jelen volt, akár A5 összehajtogatott lap, akár nagy dobozban füzetként.) is a környezetvédelem oltárán veszett oda? (inkább a profit a tippem.) Ami tulajdonképpen így az internet korában nem is zavaró, hála a kockagyárnak megjelenés előtt tudunk mindent :) szóval az sem kizárt, hogy csak a realitás áldozata lett. No meg a boltban úgyis adnak ingyen ha kérek.

pink75 2011.12.21. 21:12:00

télen meg rájönnek a modern autók tulajdonosai, hogy kéne azért abba a kocsiba egy kis szívódízel is...
ezzel a poszttal adtatok pár perc kiérdemelt kárörömet és igazolást

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2011.12.21. 22:28:08

@Darth Brick: Az útmutató hátsó lapja borítéknak? Tudod mit? Ez tetszik.
Persze, biztos van olyan, amit a józan ész parancsolt ki a dobozokból, de azok valóban elérhetők már más médiumokban (majdnem "médiák"-at írtam), amit egyébként szerintem az útmutatókkal is lassan megtehetnének. (a dobálásomat a kisebb kövekkel kérem kezdeni).

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.12.21. 22:37:47

Bréking nyúz: kezeim közé kaparintottam egy 2012-es katalógust. Érdekelnek alakit az új készletek árai? Sajna mivel osztrák (német) katalógus, eurós árak vannak benne, de kiindulópontnak szerintem nem rossz.

Darth Brick 2011.12.22. 08:24:05

@Haynau: 4438?
@Sárkányapu: leírás azért kell! Képzeld el szegény csemete áramszünet következtében bősz legózásba kezd, melyre húsz perc után a gyengélkedő laptop akkumulátor tesz pontot.

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.12.22. 11:29:11

@Darth Brick: A 4438-as nincs benne a katalógusban, tehát az év második felében jön majd. Ebben a jan.-jún. között megjelenő újdonságok vannak.

Egyébként a 4438 és a 4205 kivételével az összes erdei rendőr-készlet az év első felében, a katalógus szerint januárban várható. Az árak:

4436 - €9,99
4437 - € 14,99
4439 - € 39,99
4440 - € 69,99
4441 - € 29,99

A tűzoltó-újdonságok (4208, 4209, 4430) márciusra várhatóak, éppúgy mint a járműpark nagy része (4431, 4432, 4433, 4434, 4435, mind € 19,99-es áron). A szelektív hulladékgyűjtők már januárban befutnak majd, borsos €29,99 áron.

A Dínók februárra várhatók, az új Verda-modellek is és a SW-modellek úgyszintén. Az Y-winget még nem láttam, ezek szerint az szintén az őszi eresztésben lesz.

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.12.22. 19:58:52

A 4436-os rendőrautó meglepetésszerűen már landolt hajlékomban: a Mariahilfer Strassén (van még magyar, akinek ezt külön be kellene mutatni?) lévő Müllerben volt EGY darab. Inkább ezt vettem meg mint hetven euróért a 4440-es rendőr-bázist...

Yellow73 2011.12.24. 09:16:07

Hurrá!
A gyerekeimnek (és néha nekem is) komoly problémát jelentett ez a szürke-fekete mizéria.

Egyébként emlékeim szerint a 80-as évek készleteiben is pont így oldották meg a feketét, egy vékony fehér (?) kontúrral. Most nem tudom leellenőrizni, mert a gyerekkori készleteim a szüleimnél vannak, de pár napon belül majd jól leellenőrzöm.

BoKa a blog minden szerkesztőjének és olvasójának!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...