Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 6382 Tűzoltóállomás

2011.09.30. 17:00 - ainex

Ugorjunk harminc évet a múltba!

I. Alapadatok

Neve: Tűzoltóállomás (Fire Station)
Sorszáma: 6382
Témája: Town
Kiadás éve: 1981
Kockaszám: 390
Minifig: 4
Ár: 38,50 euróért ebayeztem Ausztriából, szállítással együtt.

II. Mi van a dobozban?

Hogy a doboz milyen volt, már nem emlékszem, de valószínűleg a maiaknál szerényebb méretben készült, a hátoldalán pedig azok az alternatív modellek szerepeltek, amelyek - szerencsére - a füzetben is megtalálhatók. A kockákat illetően ennyi anyag érkezett benne:

III. Játékmenet

Gyerekkorunkban a 6384-es rendőrséggel és a 6371-es benzinkúttal egyetemben ez volt a mi kis LEGO gyűjteményünk egyik zászlóshajója, mégsem raktuk össze olyan sokszor. Hiszen egy csomó jó kocka és lap (plate) van benne, ami szinte állandó jelleggel máshol szolgált. Utólag belegondolva nagyon mostohán bántunk ezzel a konkrét készlettel, mert az ablakkeretek sarkai, a tűzoltólétra, meg egy csomó más alkatrész menthetetlen mértékben sérült - ezért is volt nagy dolog számomra, hogy egy szinte hibátlan példányt találtam, amelyben a matricáktól eltekintve mindössze egy 4x2-es piros kockát kellett pótolni. Így hát igen élvezetes volt az újjáépítés, ennyi év után főleg.

A parancsnoki autó az első lépés:


Klasszikus négy pötty széles autó, egy ponttal meghosszabbított hagyományos alvázon

A rohamkocsi a második:


Én már ettől a süllyesztett rekesztől is teljesen odáig voltam...


...de ez a rejtett szekrény még ma is mindent überel kúlságban.

Aztán kezdődik maga az épület. Érdekes, hogy akkoriban simán előfordult még, hogy az építés során ideig-óráig egy-egy elem csak úgy lógott a semmiben. Ma ilyet már nem látni:

Résen kell ám lenni, mert akkoriban még nem tördelték ezer felé a lépéseket, és nem volt különösebb szamárvezető sem, egyszerűen nagyon kellett figyelni, hogy egyik lépésről a másikra mi változik. Úgyhogy nem a kapkodásról szólt az építkezés. A végeredmény annál élvezetesebb:

IV. Értékelés

Minifig: 8/10. Szeretem a klasszikus egyenfejeket, de valahogy három tök egyforma tűzoltó, az - mai szemmel különösen - kicsit ingerszegénynek tűnik. Még szerencse, hogy itt van ez a kis tűzoltólány az egyedi piros blúzával:

Kockák: 9/10. Minden kockája aranyat ér, csak néhányat nem csak fel, hanem össze is kell matricázni.


Ott a homlokzaton jó sok kocka ragad össze

Viszont ezek a tetőelemek valóságos kincset képeznek:

Játékélmény: 10/10. Csupa akció az egész készlet. Ott vannak egyből a kocsik - csoda, hogy nem pirománnak nőttem fel, mert ezekkel még ma is öt percenként szeretnék bevetésre indulni. Na meg aztán ott van ez a nagyszerű épület, a maga zegzugaival:


Egyszerűen nagyszerű az emeleti pihenőszoba


Gyerekként ritkán jártam szüleim munkahelyén, de hogy ilyen volt, az tuti!

Ár: 7/10. Engem külön érzelmi szálak fűznek hozzá, úgyhogy ha kicsit drága is volt, nekem megérte. És biztos az előző tulaj is jól járt, mert annak idején szerintem ennél olcsóbban vette, harminc évnyi inflációval és egy új valutával súlyosbítva meg pláne.

Összesen: 8/10. Kedves, bájos, játékos, izgalmas készlet a hőskorból.


Semmi flanc, és mégis milyen karakteres!

V. lásd még

- a füzet
- az elemlista
- egy más kategóriájú, más korú tűzoltóság
- és egy sokkal későbbi rohamkocsi
 

Címkék: retró 1981 lego tűzoltó végigjátszás 6382 fire station town

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr713254896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anak 2011.09.30. 17:31:22

Az a gyönyörű garázskapu miért nem lett megemlítve a végigjátszás során? Sose tudtam azok hogy működtek, most sem fogom :( .
Bár úgy látom, mintha a 2x2 téglákban ilyen nút lenne ami vezeti a harmonika kaput.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.09.30. 17:44:32

Mióta szemezek már ezzel a készlettel, nagyon tetszik nekem is!

Amúgy szerintem, is drágán vetted, úgy rémlik, h ettől olcsóbb szokott lenni a vaterán. (most nincs fent belőle)

Brickfan 2011.09.30. 17:51:53

Mekkora királyság ez a készlet, te jó ég. Ez ugyan nem volt meg, csak az utódja, de akkor is. Tervezem, hogy beszerzem egyszer, ha kifogok egy jó állapotút.

Köszi a végigjátszást, jó látni itt ezt a készletet! Minden leírt szavával egyetértek, szerintem jól sikerült. Nem hosszú, de ez nem is baj... A garázskapukról tényleg írhattál volna :)

@Anak: így van, ahogy írod, 2X1 brickben nút található, illetve van egy felső lezáró elem, talán 16 stud hosszú, és abban egy 90 fokos fordító után vízszintesen fut a nút, így a garázskapu oda tud befutni. Nagyon régóta hordja ezt magával a lego, szinte minden garázsos rendőrség-tűzoltó szetbben ez van, de még reptéri és néhány space szett is használja ezeket az elemeket. Van átlátszó plexi elem, és vannak mindenféle színű tömör elemek (fehér-fekete-szürke-kék-sárga (?)- narancs, talán még piros is.) A kapu elemek pedig a sarkuknál fogva patannak össze, és nyeklik-csuklik az egész, hogy tudjon ívben fordulni.
A fire brigade készletben is ez a megoldás található ha jól tévedek.

Függölegesen elvileg nincs korlátja a használatnak, viszont vízszintesen el kell, hogy férjen a 16 hosszú lezáró elemben, ez azért némi gátat szab a használható magasságnak...

2011.09.30. 18:08:17

Megvan!

Mindig rettegtem, hogy nehogy eltűnjön a nútolt kettes elemekből csak egy is, mert '82-ben nemigen lehetett volna pótolni... A 30. évfordulóra idén összeraktam, hiányzik is kettő. De legalább így az egyik redőny a képekhez hasonlóan "félárbócon" van, még jobban is néz ki. ))

2011.09.30. 18:41:47

Gyönyörű, gyönyörű, gyönyörű!

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.09.30. 19:28:43

Ezt a tetőablak megoldást én is nagyon szeretem, a saját kis garázsom tetejére is ilyet tettem. A másik nagy kedvencem, az a redőnyös ajtó, gyerekkoromban nagyon szerettem volna olyat. Felnőtt fejjel szerencsére sikerült összevadásznom egy ajtónyira valót sínnel együtt.

szeme közé, laposan! 2011.09.30. 19:40:34

Egyik első legoim egyike, fantasztikus készlet! Még talán most is fel tudnám idézni a kibontásakor érzett örömöt és izgalmat (főleg, hogy akkor még egyke voltam, hehe). :)

Anak 2011.09.30. 19:45:21

@Brickfan: Tudom, hogy régi dolgok ezek, de eleddig sosem volt olyan készletem, ami tartalmazott volna ilyet.

[mano] · http://kepregeny.net 2011.09.30. 20:06:46

gyermekkorom kedvenc készlete.
ráadásul, amennyire emlékszem, a legeslegelső legom egy 6650es tűzoltóautó volt, úgyhogy így még teljesebb képet alkotott a csomag.
a tetőelemeket én is nagyon szerettem, rengeteg űrhajó pilótafülkéjeként voltak használatosak később! :)

ami az építési útmutatót illeti, mivel gyakorlatilag én ezeken nőttem fel, pár éve meglepően tapasztaltam, hogy a régihez képest mennyire szájbarágósan szemléltetik, hogy hogyan is kell összerakni valamit. ez sok kérdést felvet, de ne menjünk bele! ;)

a lényeg, hogy ez egy nagyon jó készlet volt anno, és mivel rettentően ellenzem a mai "óriáselemeket", így - mint olvasható is fentebb - még mindig nagy öröm összepakolni a rengeteg elemet valami naggyá! :D

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.09.30. 21:07:57

Az ágy mellett azért van korlát, hogy le ne hemperegjenek a tűzoltók?

ainex 2011.09.30. 21:15:12

@Yooha: Hogy milyen vagy! Eddig eszembe se jutott, hogy a tűzoltólány máshol is előfordulhat, mint a diszpécseri irodában.

A redőnyös garázsajtóra vonatkozó különböző felvetésekből pedig egyértelmű következtetést vonok le: hamarosan hiánypótló redőnyügyi elemzéssel és történelmi áttekintéssel jelentkezem.

Konstans 2011.09.30. 23:01:21

Milyen szép készlet és milyen nagyszerű csodálatos munka... Szinte élnek a képek az épületről! Szép végigjátszás, szép készlet köszi :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.10.01. 06:28:59

@ainex: Hé, tűzoltólányról szó nem volt! Én arra gondoltam hogy alvás közben le ne forduljanak.

Longeye 2011.10.01. 08:51:34

Általában nem tetszenek a régi készletek annyira, de ez most kivétel. Jó végigjátszás, jó készlet.
Ami nekem volt gyerekkori készletem lego, abban is ilyen kerekei voltak az autóknak. Biztos nem tűzoltóság volt, de ha megveszek se tudom felidézni milyen készlet/ek voltak...

Almaspite 2011.10.01. 17:41:08

@arodostoi: NEM KELL BESZARNI, 1979-ben már volt egyszer lovagi torna:

www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=383-2

:-)

2011.10.01. 23:53:58

Ééés megszereztem végre, késői gyerekkorom hőn áhított masinériáját: Lego 4790 :) Na azt hiszem, készül majd egy végigjátszás :)

pi423 2011.10.03. 13:15:58

Nekem is megvan ez a készlet, és a homlokzaton lévő matricát úgy oldottuk meg, hogy egy kicsit feljebb ragasztottuk, hogy az emelet alapja ne legyen benne, csak 4 építőelem. Így is összefog 4 elemet, de sokkal kisebb a kár, mint az eredeti helyén.

Krajczi76 2011.10.08. 20:32:55

Nekem a 6371-es mellett a fent említett rendőrség elődje van meg és ez a tűzoltóság is. Aztán jött ez: http://www.brickset.com/detail/?Set=6394-1! Nagyon szerettem-szeretem őket. Érdekes, én mindent összeépítettem a leírás szerint, és szinte minden megvan még ugyanúgy, mert utakkal felszerelkezve várost alkottam belőlük, és úgy játszottam velük. (Maradék anyagokból egy börtönt építettünk a bátyámmal, de az nem szép, mert teljesen színes a falazat :-D.) Sajnos nálam a dobozok nagy része eltűnt, valószínűleg a költözésnél.
www.brickset.com/detail/?Set=6374-1 - a rolós kapumechanizmus itt terasztetőként funkcionál, nehéz is összerakni a házat miatta, de aranyos készlet ez is.

gordes 2011.11.20. 17:42:20

Ezt én is megkaptam valamikor a 80-as évek közepén. Ez volt a legnagyobb készletem, nagyon szerettem, és jól lehetett hasznosítani az elemeit. A garázs 6 stud hosszú átlátszó teteje nagyon jó volt 8 stud széles sportkocsi hátsó ferde ablakának.

230e 2012.01.19. 11:23:04

84-85 körül kaptam meg. Ma is megvan hiánytalanul, és még mellékaptam a külön megvásárolható helikoptert is.
(Ami akkor nagy törést okozott, hogy míg a 6384-es rendőrségen volt kialakított leszálló, itt sajnos nem).
A rolós kapu nagyon ott van.

Magánvéleményem, hogy az igazi jó város LEGO 80-89-ig volt. Persze ez megcáfolható, de a parkolóház, a rendőr, mentő, kórház, a rengeteg villa, motorbolt, biciklibolt, a szerviz, a fagyiskocsi, és a 12 voltos vasút LEGO világa azért nagyon ott van.

t.o.d. 2012.01.19. 11:31:59

@230e: én is akörül kerültem a birtokába. A klasszik tűzoltóság-rendőrség-kórház trióból ez volt a legrégebbi. Sokkal később, 88 körül lett rendőrség, és 90 körül kórház a városomban. :-) Sajnos a garázsajtó-sínnel bonyolított magas piros kettesek közül egy elveszett, ezért kicsit csonka most a készlet, de ez számomra csak emeli a patináját. :-) Persze a matrica már rég nincs meg.

Egyszerűen rajongok ezért a blogért, annyira fasza!

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.01.19. 12:20:38

@t.o.d.: A hiányzó elemeket be lehet ám szerezni, akár a bricklink-ről.

@230e: Az az érzésem, hogy a mostani City-ben kevés a "civil" épület: posta, motor/biciklibolt, étterem, stb. mind-mind hiányoznak a városból - bár a bank ( www.brickset.com/detail/?Set=3661-1 ) ígéretes kezdetnek látszik. Viszont a régi Town-érával ellentétben komolyan rámentek a farm-vonalra is, ami nekem kimondottan tetszik.

t.o.d. 2012.01.19. 12:22:50

@Haynau: ha végre megint annyi időm lesz a legóimra, mint volt rég, be is fogom szerezni! Azt is, meg az összes hiányzó darabot. Tényleg, összeszerelési útmutatókat tudtok valahol letölthető módban?

t.o.d. 2012.01.19. 12:23:29

@Haynau: ja, és persze kösz az infót!

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.01.19. 12:31:00

@t.o.d.: Útmutatókat találni, csak pont most nem jut eszembe, hol. A Black Sea Barracuda összerakásánál például szimplán gugliztam, de szerintem van valami adatbázis-féle - az újabb készletekhez akár a brickset.com-on is találsz ilyet.

t.o.d. 2012.01.19. 13:45:34

@Haynau: @ainex: aztaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! ez kibaszottjó! köszköszkösz! :-) egy évig elleszek ezekkel. :-)

az újabb készleteim mondjuk 6375 korúak, asszem, az az egyik legutolsó. :-)

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.01.19. 14:01:22

@ainex: Azt hiszem, most megfertőztünk valakit... ;)

Nagyon helyes!

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.01.19. 14:03:09

@t.o.d.: Melyik 6375-re gondolsz? A benzinkútra ( www.brickset.com/detail/?set=6375-2 ) vagy a teherszállító repülőre ( www.brickset.com/detail/?set=6375-1 )? Bár előbbi tudomásom szerint csak az USA-ban volt kapható... Utóbbi meg nekem is megvan.

t.o.d. 2012.01.19. 14:19:08

@Haynau: a teherszállító repülő (olyan '93-'95 körül vettem, úgy rémlik).

Inkább használnám a visszaesést a megfertőződés helyett, de amúgy igen. Az internet nyújtotta végtelen lehetőségeket eleddig a legózással valamiért nem raktam össze, pedig ezt a blogot is olvasgatom egy ideje. Kb 70-80 különböző méretű készlettel rendelkezem, kora gyerekkoromtól gyűjtve. Jellemzően Legoland és System, egy pár Basic és Technic, komplett legóváros, jónéhány középkori, egy pár űrhajós és kalózos témában. Ezt csak azért írtam, hogy nem friss a fertőzés, de az utóbbi években csak lappangott, hordozó voltam. :-)

pragmaP 2012.01.19. 15:23:15

@t.o.d.: Én innen szoktam szedni: peeron.com
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...