Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 6384 Police Station

2011.03.19. 06:00 - ainex

Körülbelül olyan alázattal ragadok billentyűzetet most, mint Ross Geller fogpiszkálót, mikor egy majdnem sértetlen Tyrannosaurus Rexet készül kiásni. Én titkon mindig is legendaként tartottam nyilván ezt a készletet, de mióta kiderült, hogy nem vagyok egyedül ezzel a véleménnyel, azóta nyilvánosan is vállalom: szerintem a 6384-es nem kevesebb, mint minden idők legjobb rendőrsége. Régesrégen megvolt, és most ismét beszereztem.

I. Alapadatok

Neve: Police Station (rendőrség)
Sorszáma: 6384
Téma: Town
Altéma: Police
Kiadás éve: 1983
Kockák: 387
Minifig: 4
Ára: 18.50€ + postaköltség (német ebay)


Legenda

II. Mi van a dobozban?

Szerencsés alkalmi vételről lévén szó, nem nagyon tehetem szóvá, hogy nem kaptam dobozt. Illetve dehogynem, csak nem olyat. Sőt azt se jegyezhetem meg, hogy a készlet nem egészen teljes. Hiányzik belőle egy bő tucatnyi kocka, amiből ráadásul csak egy párat tudok a meglévő tartalékból pótolni. És azt se sérelmezhetem, hogy sok elsárgult, néhány karcos, néhány fognyomos, néhány filctollas kocka is akad. Ugyanis az eladó gondosan körbefényképezett mindent, és minden hiányosság és hiba jól látható volt már a licitálás idején. Fel is készültem lelkiekben arra, hogy majd keserves utólagos kockabeszerzésekkel kell felújítanom gyerekkorom újfent megszerzett bálványát, de mint azóta kiderült, a helyzet messze nem olyan rossz, mint először gondoltam. Összességében ugyanis még így is igen becsületes kockaadagot kaptam kézhez:


Eredeti alaplap, eredeti füzet
Lent balra három leltáron felüli kocka, jobbra némi ideiglenes pótlóanyag

III. Játékmenet

A kockák részben összeszerelve érkeztek, és - mint azt a fényképekből előre látni lehetett - rettenetesen koszosak, főleg porosak voltak. Az első feladat tehát az alapos pucolás volt. Ehhez a legmegfelelőbb szerszámom egy külön erre a célra fenntartott elektromos fogkefefej, amellyel pöttyről pöttyre haladva tiszítottam meg minden elemet. Bő két órába telt, a javulást viszont énekelni lehetne. Különösen mert a filces és egyéb trutyis kockákat is mind sikerült egy kis CIFes extra súrolással megtisztítani. Utána következett a sérült elemek "javítása", ami gyakorlatilag abban merült ki, hogy az illeszkedést zavaró fognyomok és egyéb karcok élét egy éles szikével eldolgoztam. Egyedül a sárgulás az, amit nem tudtam kiküszöbölni, de ez számomra nem is akkora baj, hiszen így autentikus. Elvégre 28 éve kerültek ki a zacskójukból ezek a kockák, nemde?

Na szóval mikor mindez megvolt, és ismét egy rakás majdhogynem patyolat kocka sorakozott az asztalon, nekiláttam az építkezésnek. Repesett a szívem, mikor kezeim között ősszeállt Ő:


Hát nem gyönyörű?


Egy felejthetetlen autó

A felvezető társára ráfér majd egy kis javítás, ugyanis azok a matricák igencsak ferdék, a szélvédő hiányzik, a motoros feje kicsit halovány, sisakja meg törött... Viszont ahhoz képest, hogy nekem 1986-ra ennek az egyke szürke motornak már villája se volt, 1987-re meg már a motor is elveszett, azt kell mondjam, ez maga a tökély:


Egyszerű, de míly nagyszerű


A matricát majd ráncfelvarrom

Aztán következett a sztárjárgány. Persze öcsém is, én is ennek a pilótája voltunk mindig, kivéve mikor az autóban ülő rendőrfőfelügyelő-főkapitány-nagyfőnök voltunk épp. Ez még egy régi vágású helikopter, a legkockább kockákból kirakva. Kissé otromba, és épp hiányzik is két rotorlapát a négyből, a rotor alatti szerkezetben pedig négy ideiglenes pótelem van, de mit számít mindez ahhoz képest, hogy két évtizeddel később ismét itt van az asztalomon ez a csodálatos masina?


Itt-ott sárgul - biztos az évtizedek során felhasznált kerozin nyomai


A fülke szélvédője teljes és sértetlen - kár, hogy a matrica csálén áll

Végül pedig a legenda teste, maga az épület következett. Az építkezés legfőbb tanulsága, hogy abban az időben sokkal szűkebb volt a rendelkezésre álló kockák választéka, a színpaletta is egyszerűbb volt, és a mérnökök még nem törekedtek görcsösen arra, hogy "minden mindent fogjon". Ebből kifolyólag építés közben vannak labilisabb részek, amelyeket csak a legvégén stabilizál majd a tető. Viszont mikor kész, akkor közel három évtized elteltével is ugyanolyan kedves és megnyerő látványt nyújt:


Kis híján eredeti pompája teljében a megpucolt és újra összrekott remekmű


A garázs és a torony közül pont hiányzik sajnos az a jó kis tévéantenna.
Viszont ez az eredeti POLICE tábla szemet gyönyörködtet. 

IV. Értékelés

Minifig: 8/10. Ez a pontszám kicsit felemás jelentésű. Egyfelől szerintem egy ekkora készlethez négy - eredetileg - ilyen szép minifig 10 pontot ér, és plusz egy eszmei pont is jár azért, amiért van ugyan börtöncella, de nincs rab. Egyesek a piros pulcsist tartják annak, de ha tényleg annak szánták volna, akkor a gyári képen nem a helikoptert menesztené. Másfelől viszont a hozzám eljutott minifigek nincsenek a legjobb állapotban: a sisakok töröttek, a tányérsapka kissé elsárgult, a négyből két fej elkopott, és a három fekete "nadrág" lábszárai mind ki vannak már lazulva és lötyögnek.


A csipet csapat, a hibátlan bal szélsőtől a kopatag jobb szélsőig

Kockák: 9/10. Ebben az égvilágon minden kocka aranyat ér. Az egy pont ismét a konkrét készletben veszett el, mert néhol sárga, néhol karcos, néhol hiányzó kockákért sajnos még ilyen kultikus készletnél sem járhat teljes pontszám.

Játékélmény: 10/10. Itt viszont mit sem veszített az értékéből ez a nagyszerű játék. Figyeld inkább:


Fedett belső udvar, szolgálati helyiség, börtönablak


Humánus cella: tiszta, van ágy, asztalka, fény és levegő
(kislányom egyből be is zárta ide a piros pulcsis diszpécsert)


A legkirályabb munkahely: a diszpécseri szoba, fent a toronyban
Emlékeztetőül: 1983-ban a számítógép még tényleg csúcstechnológia volt

Ár: 7/10. Sajnos a postaköltség kicsit több lett, mint a készlet ára, ezért nem is merem leírni. Na és mire BrickLinkről összeszedem a hiányzó kockákat, tovább nő majd a beszerzési költség. Az első rendelés már úton van, de három kocka még így is hiányzik. Összegészében szerintem még így is jó boltot csináltam, de ezt főleg érzelmi okok miatt akarom így gondolni.

Összesen: 8/10. De ez durva aritmetikai sarkítás, a készlet eszmei értéke számomra ugyanis felbecsülhetetlen. Ha másnál látnám ma ugyanezt ugyanígy, egyből adnék neki egy 10/10-es irigységi osztályzatot.

V. lásd még

- alkatrészek listája
- összeszerelési útmutató
- rendőrségek képes története
- rendőrség az extrémediken

 

Címkék: retro motor kritika 1983 rendőrség autó lego police helikopter végigjátszás 6384 town police station

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr1002731559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szakacsa 2011.03.19. 08:20:36

Gyerekkorom egyik megahtározó készlete volt, nagyon szerettem. A mai napig megvan (ömlesztve), lehet hogy én is összerakom egy kis nosztalgiázásként... :)

szakacsa 2011.03.19. 08:21:59

Amúgy a harmónika ajtó is megért volna egy fotót, ahogy épp nyílik...

Brickfan 2011.03.19. 09:13:12

Óriási ez a készlet, gratula hozzá!!! Én kb pont egy éve jutottam hozzá, dobozzal-leírással, fehér, nem rágott elemekkel kb 8000 Forintért. Néhány fehér brick, illetve a szürke antenna hiányzik csak, de ezzel kiegyeztem.

Amikor írtad az árát meglepődtem, de ha a szállítással együtt duplája volt, akkor kicsit vakarom a fejem, mert minden reklám nélkül a legnagyobb magyar aukciós oldalon most is lehet kb. ilyen áron kapni hiánytalanul. Ha nem titok, miért pont ebay?

Az egyik legkirályabb rendőrség szerintem is, de nyilván érzelmileg kötődöm hozzá, mivel gyermekként az egyik nagy álom volt :)

melee sc 2011.03.19. 09:48:04

Nekem is megvan és tényleg fantasztikus készlet. Épp mostanság néztem át és töltöm fel a hiányzó elemeit.
Nem szóltál a frenetikus motoron lévő szélvédőről, ami látom nálad is hiányzik. Próbáltam beszerezni, de 400 ft körüli áron van a bl-en használtan... húzós.

Érdekes, hogy a motoros sapka nálam is pont így törött. :) Lerendeltem, úton van már 2 egészséges.

A fiam kapja meg több régi készlettel együtt idén szülinapjára. S végre leköszön a duplo korszak és új korra ébredünk. :)

mestska · http://cities.blog.hu 2011.03.19. 10:56:39

az első nagy készletem volt annak idején :)

Érdekes, hogy egyes részltekere nem is emlékeztem, pl. hogy szürke volt a motor. A melee által említett szélvédő eltört nálam is, de még úgy, hogy instabilan, de felpattintható volt.

A piros garbós diszpécserre egyáltalán nem emlékszem.

ainex 2011.03.19. 11:22:02

@Brickfan: Azért ebay, mert Belgiumban élek, és sajnos a legnagyobb magyar aukciós oldal nálam nem "idegződött be".

Brickfan 2011.03.19. 12:52:01

@ainex: Ezt nem tudtam, de így már világos

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2011.03.19. 12:53:25

másfél hónapja raktam össze (megvolt, illetve megvan, sajnos a doboz az évek folyamán elveszett, vagy nem is volt) a helikopter kivételével az egészet (helikopterből egy általam kreált moc van mellé) és zseniális, kenterbe veri a legtöbb modern rendőrséget

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.03.19. 13:05:58

Azok a törött bukósisakok fantasztikusak! Nem is értem ilyen verziót miért nem csináltak LEGO-ék, teljesen vállalható lenne/lett volna.

Kicsit valóban kopottas a szett, de aranyos. Nekem ilyen rendőr és egyéb őrseim sosem voltak, de addig nézegetem őket, hogy szívesen belefognék egynek a beszerzésébe, mert két rendőröm (6684 és 6681) viszont van.

(Brickfan: melyik portálon láttad, mert a V betűsön nem találom)

Brickfan 2011.03.19. 14:26:42

@klarky:
pedig ott láttam, most épp kettő van fent:
jatek.vatera.hu/index_c376.html?q=6384

sorry, ha ez reklám (nem célom, Tutuka pls töröld, ha gáz, hogy beraktam)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.03.19. 15:29:13

@Brickfan: Köszönöm, tényleg ott van. Vszínű elírtam a számot a keresőben. Köszönöm!

Izzycsek 2011.03.19. 16:03:10

@klarky: Nekem is van néhány törött bukósisakom. Szerintem is tök jó! :)

Konstans 2011.03.19. 16:39:57

Jó végigjátszás, kedves kis készlet. Az egészből azonban csak az autó a motor és az épület diszpécseri irodája tetszik. az autónál nekem mindig egy kocka Lada kinézete ugrik be először. retronom.hu/files/imagecache/300x400/Dr+Dee/2105.jpg Zseniális! :)

ainex 2011.03.19. 17:45:12

@Konstans: Lada hát! És mikor nagyon menők akartunk lenni, úgy építettük át, hogy a lámpák közé is raktunk két lámpatartót, azokra egy lapos kettest, arra meg rácsot, és úgy meg már 2107-es volt!

Brickfan 2011.03.19. 19:18:18

@klarky: ne viccelj, nincs mit :)

Konstans 2011.03.20. 10:25:29

@ainex: LÁJK! :) Nekem megvan a rendőr autó kabrió változata (darabokba) és kerek lámpákkal. www.1000steine.com/brickset/images/6506-1.jpg Akkor ezt egy kerek lámpás Ladának tudom felhasználni. :))

siófoki35 2011.03.20. 16:55:12

az az autó az nagyon jóóóóóóóó! :)

Deer 2011.03.30. 02:07:38

Nekem ennek a tűzoltóság párja van meg, külön tűzoltó helikopterrel.

ainex 2011.03.30. 10:10:12

@Deer: A helikopter nincs meg, de a 6382-es tűzoltóság igen, méghozzá egy matrica kivételével hiánytalan, egyéb iránt pedig sértetlen állapotban. Arról is írok majd ám!

Krajczi76 2011.10.08. 20:44:39

Jól néz ki, köszi a bemutatót.

koppány1111 2012.03.12. 18:56:07

nálam a törött bukósisakokból női haj lett :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...