Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 8043 Motorized Excavator

2011.09.26. 15:00 - tutuka

Gyermekkorom kedvenc játéka a lego volt, azon belül is a technic. Igazából csak egy technic készletem volt, de nagyon sok időt töltöttem nagyobb technic készletekről való ábrándozással, miközben a katalógusokat nézegettem. Aztán jött a gimi, hétvégenként a csavargás, a számítógép és az internet, a lego persze feledésbe merült. Nemrég azonban újra elkezdtem érdeklődni, nem múlt el nagybevásárlás anélkül, hogy megnéztem volna az áruházban a lego polcokat. 2010 nyarán eszembe jutott, hogy az interneten is utánnanézzek milyenek az épp aktuális lego készletek, és akkor találtam rá a frissen megjelent technic flagship készletre, a 8043-asra. Annyira megtetszett, hogy elhatároztam, ez nekem mindenképpen kell. A feleségem is beleegyezett, azzal a feltétellel, hogy csak karácsonykor bonthatom ki. Elkezdtem hát keresgélni, hol szerezhetem be a legolcsóbban, amikor jött a hír: vevői panaszok miatt a lego visszavonja a készletet, és lekerült a boltok polcairól. Az idegbaj kerülgetett, de azért reméltem hogy csak ideiglenes visszavonásról van szó. Így is lett, másfél hónap múlva a készlet visszatért a boltokba egy kisebb módosítás után. Másodjára nem akartam elkövetni ugyanazt a hibát, gyorsan megrendeltem, néhány nap múlva meg is érkezett. Mivel még majd két hónap volt hátra karácsonyig, a doboz ment be az egyik szék alá pihenni. Következett két hónap hosszú, de izgalmas várakozás. Karácsonykor letudtuk a rokoni kötelességeket, és végre kinyitottam a dobozt.

I. Alapadatok

Neve: Motoros Excavator
Sorozatszám: 8043
Témakör: Technic
Altéma: -
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 1123
Minifig: -
Ára: 42000-46000

II. Mi van a dobozban?

Sok-sok levegő, 9 kis tasak, a kanál, valamint egy külön zacskó az építési úrmutatóval (persze csak az A modellhez), a matricákkal és egy kartonlappal, ami megakadályozza a gyűrődést. Jóval kevesebb kocka van a dobozban mint a 2009-es fő technic modellhez (a 8258-as készlet 1877 darabból állt), de kapunk négy M motort, négy linear actuator-t (az a kis pumpa szerű valami, nem tudom hogyan lehetne magyarítani,), kettő távirányítót és a hozzájuk tartozó vevőket. És persze temérdek fogaskereket.

III. Játékmenet

Először is néhány szó a model működéséről. Akik a technic-et a valódi gépek hű modellezése miatt szeretik, ebben a készletben csalódni fognak. A külsőre nem lehet panasz, viszont a belső működés teljesen más alapokon nyugszik mint egy valódi excavator esetében. Összesen hat távvezérelt funció van a modellben, amit csupán négy motor hajt. Ezt úgy oldották meg, hogy a funkciókat két csoportra bontották, és egyszerre csak az egyik csoportot lehet vezérelni (vagy a kart mozgatjuk, vagy a forgatást és a lánctalpakat). Ha a másik három funckcióra lenne szükségünk, akkor “üzemmódot” kell váltanunk. Az internet tele van olyan módosításokkal, ahol újabb két motor felhasználásával mind a hat funkciót függetlenítik, azonban az én szememben ezzel elvész a model igazi varázsa, ami épp a motorok fordulatának elosztásában és megfelelő helyre juttatásában testesül meg. Független funkciók esetén például nem szükséges a felső és alsó részt összekötni meghajtással, az alsó rész lehet egy teljesenfüggetlen rész, saját vevővel és elemes dobozzal.

tutu: alap

Az összeszerelés az alsó résszel kezdődik, ami egy picit unalmas, van olyan rész amit négy példányban kell legyártani, és amúgy is viszonylag sok az ismétlődés. Az alsó és a felső részt egy turntable köti össze, amin keresztűlhalad a két lánc hajtása. A láncra a befőttes gumikat magamtól raktam, ez sokat segít csúszós talajon.

A felső rész a motorokkal kezdődik, ezek a hátsó részben foglalnak helyet, szépen libasorban. A képen a legfelső motor csupán az üzemmódok közötti váltásért felelős, a többiek hajtják a funkciókat.

Így néz ki a legbonyolultabb rész (amit egyébként nem volt nehéz megépíteni) alulról és felülről. A második képen látható az a tengely, ami az utolsó motorhoz van csatlakoztatva, és amelyik a módok közötti váltásért felelős. Itt a három motor tengelye már szét van választva két csoportba, amik a szerkezet elején hat tengelyben végződnek.

A kar összeszerelése elég sok figyelmet igényel, könnyű eltéveszteni (nekem sikerült). Két tengely fut végig a kar első részén kardán csatlakozók segítségével, ezek hajtják a kar két funkcióját.

Az építés legalább négy órát vett igénybe, és minden percét nagyon élveztem. Nagyon érdekes figyelni a modell működését építés közben. Én első alkalommal annyira türelmetlen voltam, hogy elsiklottam ezen részletek fölött, és úgy próbáltam ki, hogy nem is igazán értettem hogyan működik. Így aztán amikor időm engedte megépítettem újra, ezúttal alaposan megfigyelve, mi miért kerül bele.

Gyermekkoromban órákat tudtam eltölteni azzal, hogy egy kis autót tologatok a szőnyegen, de felnőttként ez már nem megy. Így a legtöbb technic modell esetén a játszás nálam kimerülne annyiban, hogy kipróbálom a funkcióit. Ez a modell azonban más, mivel ez teljesen távirányítással vezérelhető, számomra szinte megunhatatlan. Sokan lebecsülik a távirányítás jelentőségét, de felnőtt fejjel nekem nagyon bejött. Arra senki se számítson hogy a modell erős, és valódi homokot lehet vele pakolászni, de a kar precíz, és a megfelelő anyag megválasztása esetén jól teljesít (én napraforgót használtam, abból szinte mindig van itthon, egyik kedvenc csemegém). Játszhatóság szempontjából mindenképp meg kell említeni a B modellt is, ami ugyan sokkal egyszerűbb mint a fő, de nagyon élvezetes vele játszani. Természetesen ez is teljesen távirányítású, és mivel a motorok ereje sokkal rövidebb úton jut el a végső felhasználás helyére, jóval erősebb és fürgébb mint az A modell (itt csak 4 funkció van, tehát nincs szükség az A modellnél használt 2x3-as szétválasztásra).

IV. Értékelés

Kockák: 8/10. Nincs túl sok elem, de sok van közöttük ami meglehetősen értékes. Speciális elem a kanálon kívül nincs. Nagy kár hogy a szokásos sárga színt választották.

Játékélmény: 10/10. Mind az összerakás, mind a játék nagyon tetszett.
Ár: 8/10. Kicsit drága, de talán jobban megéri mint a legutóbbi évek flagshipjei, a 2009-es modellt még mindig 45000 fölött vesztegetik, pedig szerintem az játszhatóságban meg sem közelíti ezt. Én úgy voltam vele hogy inkább áldozok erre a készletre, mint több kisebbre. Semmiképp sem bántam meg.

Összesen: Most össze kellene adnom a fentebb adott pontszámokat, és elosztani 3-al, ekkor kijönne körülbelül 8.7., azaz 9 pont. (Én azonban nem tudok erre a modellre 10-nél kevesebb pontot adni, az összeszerelés és a játszhatoság miatt. Aki szereti a jól játszható vagy a komplex technic modelleket, annak mindenképpen ajánlom. Aki pedig mindkettőt szereti, annak ez egy kötelező darab. Szubjektíven: 10/10.)

V. lásd még

- az A modell működés közben
- a B modell működés közben 
- építési útmutatók (1., 2., 3., 4.)
- elemlista

VI. update

Nagyon tetszett a modell játszhatósága (főleg a remote control miatt), de nehezen tudtam olyan anyagot találni, amivel megfelelően tudtam volna használni. Van ami túl nehéz volt, van ami túl szemetes. Így megpróbáltam átalakítani a gépet, a kar utolsó szekcióját lecseréltem egy karomban végződő blokkra. Nekem eddig nagyon bevált, tovább növelte az amúgy sem kevés időt, amit a játszadozással el tudok tölteni.

Címkék: kritika imre lego 2010 technic 9/10 olvasó játszik 8043 motorized excavator

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr783255874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2011.09.26. 18:58:45

Ez a lánctalp gumizás és a rakodókarom (vagymi) nagy ötlet!

uniqm 2011.09.27. 00:25:25

A kanál lecserélése jó ötlet és ügyesen megoldottad.
Akár gyári megoldás is lehetne.

Egyébként meg korrekt leírás.

Mondjuk jó volt 3 különböző véleményt elolvasni.

katrenak 2011.12.21. 08:28:41

Szia!

Tudnál segíteni a rakodókarom megépítésében? Milyen alkatrészek kellenek hozzá, hol találok építési segédletet?

Köszönöm!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...