Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 8051 motorkerékpár B modell

2011.03.08. 15:00 - ainex

A szokásoktól eltérően a 8051-es motorkerékpár végigjátszását nemcsak hogy két részletben követem el, hanem ráadásul a B modellel kezdem. Jó okom van rá: egyrészt mindkét modell abszolút teljes értékű, másrészt kiváncsiságból az összerakást is a B modellel kezdtem, harmadrészt a csomagban található kockák eloszlása egyértelműen azt mutatja, hogy ez a B modell nem csupán "valami, ami az A modell kockáiból kijön", mert közel félszáz kocka van benne, ami csak a B modellbe kell, negyedrészt pedig mikor mindkét változattal elkészültem, kicsit elbizonytalanodtam, mert szerintem fordítva is megállták volna a helyüket, annyira jó a B modell. Különösen így meztelenül, az A modell matricái nélkül.

Nos hát akkor ha idáig eljutottunk, akkor kapcsold be a hangot, adj rá kakaót, kattints ide, mikor a zene elindult, gyere vissza ide, és kezdhetjük:

I. Alapadatok

Neve: Chopper Motorbike
Sorozatszám: 8051 (B modell)
Témakör: Technic
Altéma: Speed
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 467 (a B modellt összerakva ebből a névleges számból 94 kocka marad meg)
Minifig: 0
Ára: 28 euróért vettem, de van, ahol még mindig 40-ért kínálják

Elöljáróba még ennyit: Nem szereted a choppereket? Én se. Nem tetszenek a hurkanyakú kopaszok? Nekem se. Még ha szereted is a motorokat, bármi jöhet, csak Harley Davidson ne? Egyetértek. Úgyhogy ez a modell egyáltalán nem is érdekel? Engem se. Csak az a baj, hogy annyira baromira jajdejó, hogy mindennek ellenére nem tudom árnyaltabban megfogalmazni: imádom! Talán mire végignézed, te is megbarátkozol vele (vigyázz, addiktív).

II. Mi van a dobozban?

A doboz nem éppen kicsi, de a 8048-asénál talán nem annyival nagyobb, mint amennyivel több kocka van benne, vagy amennyivel maga a motor is nagyobb léptékű, mint a buggy.

A szerintem nagyszerűen és kedvcsinálóan illusztrált dobozban két felni, két gumiabroncs, hat zacskó, két füzet és egy matricalap rejlik:

III. Játékmenet

Azt kell mondjam, hogy a 8043-as exkavátor és a 8258-as kamion után nem számítottam különösebb kihívásra - és tény, hogy egy óra alatt összeraktam a choppert, viszont minden egyes percet élveztem, és számtalanszor éreztem úgy, hogy ez bizony felnőttnek való móka. Rengeteg szellemes megoldás, ügyes trükkök, pont annyi macera, ami ahhoz kell, hogy az ember ne unjon rá, de ne is fáradjon bele. Nézd meg például ezt a motorblokkot, a maga nemében szerintem ez minden eddigit ver (ide értve az A modellét is, de erről majd máskor):


Trükkös: Látszólag V2, igazából két 1 hengeres motor két külön főtengellyel

És mikor elkészült, nem győztem álmélkodni. Mikor a dobozt néztem, volt egy olyan érzésem, hogy a francba, már megint elkészítették róla a lehető legjobb képet, de valójában biztos nem lesz ennyire jó. Nos tévednem kellett: erről a gépről szinte lehetetlen előnytelen képet csinálni!!! Figyeld csak:


Csöppet sem aranyos, viszont teljesen arányos


Balról jobbra a két henger közti 1:1 áttétel, láncos primer hajtás, váltóimitáció, szekunder hajtás

A hátsó lámpát a füzet szerint úgy kell felrakni, ahogy a fenti képen látod. A gyári fotón viszont fordítva van. Úgy értelmesebb lenne, viszont hátulról nem látszana. Én így hagytam.


Ott balra fönt az a talpad-alatt-fütyül-a-szél lábtartó


A műszereket hiányolom, a tankimitáció meg kicsit lifeg a kormányvilla amúgy is könnyen kijáró tengelyének a felső csonkján - viszont ennyi az összes negatívum


Na ez aztán kipufogó, b+! Vigyázz, leégetheti a nadrágod rojtjait!

IV. Értékelés

Kockák: 10/10. Sok van belőlük, főleg ennyi pénzért, és szinte csupa univerzális Technic darab, ami ezer mindenre jó lesz még.


Szemből jól látszik, hogy a hajtáslánc miatt kicsit "balnehéz", úgyhogy bal kanyarban behúz, jobb kanyarban meg kiemel. Ne száguldozz, szelíd motorozásra való! A fék és a kupplung viszont ász.

Játékélmény: 9/10. Összerakni élvezet, gyönyörködni benne kész orgia, csak hát kétkerekű - nem nagyon lehet vele mást csinálni, mint fogni és tolni.


Előbb azt hittem, vékony lesz rá a kerék, de nem.

Mechanika (ezt egy új szempontnak javaslom, külön Technic célra): 7/10. Szokványos elemekből nem szokványos motor, nem szokványos szerkezettel. Láncok, áttételek - nem egy elnagyolt szerkezet, hanem alaposan megtervezett, gondosan kivitelezett, és legfőbbképpen összetettsége ellenére is tökéletesen jár. A három pontot ott veszti el, hogy a kormánymű kissé labilis, a villa tengelye ugyanis csak be van tűzve felülről, alul nincs rögzítve, és az arra erősített tartályimitáció is kissé könnyen lifeg. Hátul meg nincs lengőkar, azaz hiányzik a hátsó felfüggesztés (vagyis van, csak merev).


Miheztartás végett: Nem éppen csepp. Ha alá esel, ott temetnek el.

Ár: 10/10. Ennyi pénzért ennyi kocka, és ennyi kockából ilyen masina...

Összesen: 9/10. Ne hagyd ki!

V. lásd még:

Brickset adatlap (főszerepben az A modell)
Összeszerelési útmutató

 

Címkék: motor lego chopper végigjátszás technic 8051 b model

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr382658731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.03.08. 15:44:02

Jómagam sem szeretem a motorokat, de a múltkor szétszedtem a 8260-as kistraktort (aminek B modellje szintén egy motor) és olyan aranyos darab, h azóta sem csináltam vissza. Tényleg minden szögből jól mutat az is!

szakacsa 2011.03.08. 16:11:43

Nagyon tetszetős készlet - annak ellenére tetszik, hogy nem szeretem a motorokat - és fura módon nekem is a B modell tetszett meg jobban, amikor megvettem (sajna még nem raktam össze). Ez a 470kocka egyébiránt soknak tekinthető?

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.08. 16:33:11

Nagyon tetszik, bár nekem már előtte is tetszettek a chopperek.
"Born to be wiiiild!"

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.03.08. 16:46:36

Állat. A gáz/kuplungkarok megoldása üt! Végre beindult a Technic téma, most már nekem is be kéne fejeznem a leírást.

Desmond.Tiny 2011.03.08. 16:49:01

Én most tervezem a beszerzését és ezt a post csak megerősítette vevési szándékomat. :D Ha megveszem akkor tuti csak a B model lesz megépítve. Marhára tetszik ez a chopper. Pár darab átrakásával még a szimmetria is megoldható. :D

Desmond.Tiny 2011.03.08. 16:49:58

OFF: A 50%-os Tesco akció még tart és erre is vonatkozik? :D

Mehley 2011.03.08. 16:57:50

Nagyon penge és korrekt kritika erről a járgányról! Pontosan így vagyok az említett jellemzőkkel én is. Nem vagyok motor rajongó, de a chopper félelmetesen jól néz ki, na meg a versenymotor is, így be kellett szereznem a készletet (sparos akcióban 9300-ért).
Valóságos alkatrészbánya ez a szett, a kerekek pedig igazán különlegesek, a korábbi motorkerekek mérete ennél kisebb volt. Az első kerék rögzítése tényleg nem túl jó, emiatt 9,5 :)

Rövidesen küldök nektek egy mocot, ami főként ebből a készletből készült :)

Drakolder 2011.03.08. 17:00:58

Szerintem azért nem ez az A modell mert ez kevésbé lenne eladható. Pont ezen gondolkodtam miközben a múlthéten raktam össze a 8070-es B modelljét, hogy mennyire király lenne egy Hot Rod A modellként és nem csak a meghatározott kockákból tákolnának össze egyet, bár ennek ellenére is nagyon hozza Hot Rod feelinget a gép.

Érdekes az a lifegés amit említesz mert én egyáltalán nem tapasztaltam, mondjuk nekem még az első szériából való készletem van amiben még a régi 16-os fogaskerekek vannak.
A motorblokk az eszméletlen jó csak hüledeztem építés közben hogy hogy lehet ennyire király valami :) Viszont a tank festése az annyira nem tetszik sőt őszintén szólva nem is értem miért ezzel az elemmel oldották meg...

ainex 2011.03.08. 17:12:15

@szakacsa: 470 kocka szerintem korrekt, sőt annyi pénzért, amennyiért én vettem, elég sok it. A 8048-as buggy ennek csak kétharmada, de a jó öreg 8868-as is alig kétszer ennyi volt tizenöt évvel ezelőtt.

@Drakolder: 8070????? Masszív irigység ON!

balukabalu 2011.03.08. 18:08:55

Én nekem is megvan ez, nekem a B model jobban tetszik:)
De nekem ingyen volt, kaptam a jó tanulmányi eredményemért a közoktatás napján ;) Megéri falusi iskolában jól tanulni

uniqm 2011.03.08. 18:08:56

Én sem vagyok nagy motor rajongó, de ezzel én is szemeztem a chopper miatt.

Jól látom a képeken, hogy a hátsó kerék is ugyanolyan széles, mint az első?

Mert akkor már nem is tetszik annyira.

A 8070-es is a b modell miatt tetszik.

balukabalu 2011.03.08. 18:12:35

Ja, ja egyforma az A model miatt

ainex 2011.03.08. 18:25:07

@artuditu: Igen, egyforma a két kerék, de szerintem ez csöppet sem zavaró (arról nem is beszélve, hogy a széles hátsó kerékről finoman szólva is megoszlanak a vélemények - közúti közlekedésre ugyanis nagyon gyorsan alkalmatlanná válik, mert a futófelület kopása miatt hamar balesetveszélyessé lesz).

uniqm 2011.03.08. 18:29:09

@ainex: jó-jó, de egy igazi chopper bazi széles hátsó kerékkel néz ki űtősen.

Ti nem néztétek az amcsi motorokat a discoveryn?

ainex 2011.03.08. 18:33:10

@artuditu: Azt nem, mert nincs discovery-m (meg különben is, ha már motor, tényleg inkább az európaiakat, izé, japánokat és koreaiakat szeretem). Egyszer majd kéne építeni egy BMW módi boxer motoros kardános nagymotort Technicből.

rozsamarci 2011.03.08. 20:07:35

Állati jó lett, én marhára szeretem a choppereket (a technic-et már nem annyira), de ezt a készletet jó sokáig nézegettem a polcokon, az A modell is tetszett baromira, végül nem szántam rá magam erre a vonalra (is) :)

És igen, van olyan, ahol nincs rugózása a hátsó keréknek, hacsak nem a nyereg alatti rugót és a gumit nevezzük annak.
A hátul virsli kerék pedig a Vad c. alapmű féle korszakot idézi egy kis hájtekkel keverve. A kerekek egyébként nagyon tetszenek, talán a tank a gyengéje a szettnek, a többi részlet tökéletes! :)

Ja és az orange country choppers kb. olyan, mint a baywatch egy westernhez képest :D

uniqm 2011.03.08. 20:36:20

@rozsamarci: én sem szeretem az amcsikat, nam arról van szó.

és lehet, hogy az ocp-sek nagyképűek, stb., ok.

de amerikában úgy kinőtte magát ez a cég, hogy benne van a 10 legsikeresebb nagyvállalat közott.

szerintem el se tudjuk képzelni ez éves szinten milyen tiszta bevétel lehet...

rozsamarci 2011.03.08. 20:53:08

@artuditu: egyetértünk!
de rokkocsmába nem járnak, csak mekibe :)

Egy szónak is száz a vége, én imádom a virslikerekűeket, meg a kis benyatankot, elöl nagy kereket, szóval a (régi)sportster szerű choppereket!

szakacsa 2011.03.08. 21:27:01

@ainex: Nem tudom miért, de úgy gondoltam, hogy a 400 az "átlagos", az 1000 az "húha" az >1500 az meg "asztaaa..." kategória. :)

BorZol 2011.03.08. 21:58:31

@ainex: egy-két motorostalálkozót végigpöfögtem alkohol- /benzingőzősen, de most nekem elhiheted:
záróizmok elengedtek, tócsa kitakarítva, Ez motor.
A chopper örök és az is marad. Rengeteg Technic készletet elcsaptam már a háztól soha nem gondoltam venni belőlük,,úgy átlépem őket a boltban mint az SW-ket.
Ez viszont kell. A motor totál komoly a kinézetre pedig 10/10. Remek végigjátszás így tovább. A Haley D.-nek a "gyári" tuning -szettje az S & S és ebből az sugároz.
Vadság is vagányság is. Ha mentél már chopperrel mikor városban villanyoszloponként dörren egyet IV.-ben 50km/h-al alapjáraton akkor az élvezet....

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2011.03.08. 23:55:04

Nekem az elődmodell (??) 8430-as van meg, szerettem azt is, elég sokszor megépítettem az A és B modelleket is (magamhoz képest). Itt is ugyanígy az A a speedmotor, a B a chopper volt. Nagyon nagy hibája a készletemnek, hogy nem volt első felfüggesztése, viszont a hátsó az egy karos, rugózós volt!

Almaspite 2011.03.09. 00:19:20

@ArtWolf: Nekem a 8838 -as van meg.

www.brickshelf.com/cgi-bin/search.cgi?q=8838&stype=dfic

elöl-hátul felfüggesztés és egy háromkerekű motor a B-modell.

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2011.03.10. 23:47:12

@Almaspite: Engem annyira nem zavart a dolog, mivel elsősorban kockabányának használtam ezt a készletemet is, ahogy az összeset.

Leg godt! 2011.12.22. 18:56:05

Valóban két szinte egyenértékű modellről van szó, bár szerintem kicsit az "A" modell felé billen a mérleg:
- az "A" modell rendkívül hasonlít az alapjául szolgáló Triumph Speed Triple-re, a "B" egy épített no name chopper
- Az "A" modell sokkal ergonomikusabb, fantasztikus a hátsó központi rugóstagja! A "B" modell hátsó futóművel teljesen merev.
- A chopperről is lehet ormótlan fotót készíteni, alulról az egymásba illesztett pöcök nélküli elemek egy nagy ormótlan lemez benyomását keltik (szemben a Triumph karcsú alsó idomával)
- A chopperen gyárilag jobb oldalon van az oldalsztender. Ez motoros emberként annyira extrém számomra, hogy át is építettem a bal oldalra:)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...