A szokásoktól eltérően a 8051-es motorkerékpár végigjátszását nemcsak hogy két részletben követem el, hanem ráadásul a B modellel kezdem. Jó okom van rá: egyrészt mindkét modell abszolút teljes értékű, másrészt kiváncsiságból az összerakást is a B modellel kezdtem, harmadrészt a csomagban található kockák eloszlása egyértelműen azt mutatja, hogy ez a B modell nem csupán "valami, ami az A modell kockáiból kijön", mert közel félszáz kocka van benne, ami csak a B modellbe kell, negyedrészt pedig mikor mindkét változattal elkészültem, kicsit elbizonytalanodtam, mert szerintem fordítva is megállták volna a helyüket, annyira jó a B modell. Különösen így meztelenül, az A modell matricái nélkül.
Nos hát akkor ha idáig eljutottunk, akkor kapcsold be a hangot, adj rá kakaót, kattints ide, mikor a zene elindult, gyere vissza ide, és kezdhetjük:
I. Alapadatok
Neve: Chopper Motorbike
Sorozatszám: 8051 (B modell)
Témakör: Technic
Altéma: Speed
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 467 (a B modellt összerakva ebből a névleges számból 94 kocka marad meg)
Minifig: 0
Ára: 28 euróért vettem, de van, ahol még mindig 40-ért kínálják
Elöljáróba még ennyit: Nem szereted a choppereket? Én se. Nem tetszenek a hurkanyakú kopaszok? Nekem se. Még ha szereted is a motorokat, bármi jöhet, csak Harley Davidson ne? Egyetértek. Úgyhogy ez a modell egyáltalán nem is érdekel? Engem se. Csak az a baj, hogy annyira baromira jajdejó, hogy mindennek ellenére nem tudom árnyaltabban megfogalmazni: imádom! Talán mire végignézed, te is megbarátkozol vele (vigyázz, addiktív).
II. Mi van a dobozban?
A doboz nem éppen kicsi, de a 8048-asénál talán nem annyival nagyobb, mint amennyivel több kocka van benne, vagy amennyivel maga a motor is nagyobb léptékű, mint a buggy.
A szerintem nagyszerűen és kedvcsinálóan illusztrált dobozban két felni, két gumiabroncs, hat zacskó, két füzet és egy matricalap rejlik:
III. Játékmenet
Azt kell mondjam, hogy a 8043-as exkavátor és a 8258-as kamion után nem számítottam különösebb kihívásra - és tény, hogy egy óra alatt összeraktam a choppert, viszont minden egyes percet élveztem, és számtalanszor éreztem úgy, hogy ez bizony felnőttnek való móka. Rengeteg szellemes megoldás, ügyes trükkök, pont annyi macera, ami ahhoz kell, hogy az ember ne unjon rá, de ne is fáradjon bele. Nézd meg például ezt a motorblokkot, a maga nemében szerintem ez minden eddigit ver (ide értve az A modellét is, de erről majd máskor):
Trükkös: Látszólag V2, igazából két 1 hengeres motor két külön főtengellyel
És mikor elkészült, nem győztem álmélkodni. Mikor a dobozt néztem, volt egy olyan érzésem, hogy a francba, már megint elkészítették róla a lehető legjobb képet, de valójában biztos nem lesz ennyire jó. Nos tévednem kellett: erről a gépről szinte lehetetlen előnytelen képet csinálni!!! Figyeld csak:
Csöppet sem aranyos, viszont teljesen arányos
Balról jobbra a két henger közti 1:1 áttétel, láncos primer hajtás, váltóimitáció, szekunder hajtás
A hátsó lámpát a füzet szerint úgy kell felrakni, ahogy a fenti képen látod. A gyári fotón viszont fordítva van. Úgy értelmesebb lenne, viszont hátulról nem látszana. Én így hagytam.
Ott balra fönt az a talpad-alatt-fütyül-a-szél lábtartó
A műszereket hiányolom, a tankimitáció meg kicsit lifeg a kormányvilla amúgy is könnyen kijáró tengelyének a felső csonkján - viszont ennyi az összes negatívum
Na ez aztán kipufogó, b+! Vigyázz, leégetheti a nadrágod rojtjait!
IV. Értékelés
Kockák: 10/10. Sok van belőlük, főleg ennyi pénzért, és szinte csupa univerzális Technic darab, ami ezer mindenre jó lesz még.
Szemből jól látszik, hogy a hajtáslánc miatt kicsit "balnehéz", úgyhogy bal kanyarban behúz, jobb kanyarban meg kiemel. Ne száguldozz, szelíd motorozásra való! A fék és a kupplung viszont ász.
Játékélmény: 9/10. Összerakni élvezet, gyönyörködni benne kész orgia, csak hát kétkerekű - nem nagyon lehet vele mást csinálni, mint fogni és tolni.
Előbb azt hittem, vékony lesz rá a kerék, de nem.
Mechanika (ezt egy új szempontnak javaslom, külön Technic célra): 7/10. Szokványos elemekből nem szokványos motor, nem szokványos szerkezettel. Láncok, áttételek - nem egy elnagyolt szerkezet, hanem alaposan megtervezett, gondosan kivitelezett, és legfőbbképpen összetettsége ellenére is tökéletesen jár. A három pontot ott veszti el, hogy a kormánymű kissé labilis, a villa tengelye ugyanis csak be van tűzve felülről, alul nincs rögzítve, és az arra erősített tartályimitáció is kissé könnyen lifeg. Hátul meg nincs lengőkar, azaz hiányzik a hátsó felfüggesztés (vagyis van, csak merev).
Miheztartás végett: Nem éppen csepp. Ha alá esel, ott temetnek el.
Ár: 10/10. Ennyi pénzért ennyi kocka, és ennyi kockából ilyen masina...
Összesen: 9/10. Ne hagyd ki!
V. lásd még:
- Brickset adatlap (főszerepben az A modell)
- Összeszerelési útmutató