Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Építkezés előtt a papírmunka

2010.12.28. 06:30 - ainex

2010-ben Jézuska rettentő bőkezű volt, és megdobott többek között egy olyan készlettel, ami ezernél is több, jobbára apró kockát számlál (Technicről lévén szó, a "kocka" enyhe túlzás). Hogy mi is ez a készlet, itt nem lényeg. Biztos lesz, aki kitalálja, aki pedig nem, az egyszer majd talán végigjátszás formájában még viszontlátja ugyanitt. Ez a poszt most másról szól, módszertanról.

Adott ugyebár egy 1000+ darabos készlet, méghozzá Technic. Adott továbbá egy rakás gyerek és hálóvendég, napi három étkezés, közösségi tevékenységek, családfői, főszakácsi és egyéb ünnepi meg hétköznapi teendők. Értsd: Nem lehet nekiülni és összerakni, ez minimum sok napos projekt lesz. Igen ám, de az ember hogyan kezdjen neki úgy, hogy minden kocka kéznél legyen, ne kelljen folyton a tíz-tizenöt számozatlan zacskóval zörögni, és ha kell, azonnal el lehessen rakni az egészet a szekrény tetejére, ha épp valaki másnak valami másra kell az ebédlőasztal? Ja, hozzáteszem: alapvetően nem vagyok "borítsd össze és kapirgálj" típus, különösen nem ekkora tételeknél.

Na most mit tegyen az ember, ha egyszerűen nincs a háztartásban elég bögre, tányér, doboz, amit napokig mindenféle kockák tárolására lehetne szánni? Ha már a készlet doboza eleve akkora és olyan, hogy lezárható mobil műhelynek is beillik, akkor rendezzük be saját rögtönzésű papírtálcákkal!


Papírtálcák, hegyekben.

Minden tálca ugyanúgy készült: Egy A4-es lap félbehajtva, a négy széle kb. két centi vastagon felhajtva, a sarkok háromszögbe hajtva és összetűzve. Mikor kész, bepakoltam a doboz fenekére, a zacskók tartalmát pedig - saját logikámat követve - szín és típus szerint szétválogattam.


A műhely már berendezve, de még üresen.
 


Immáron a munkára előkészítve.

Bármikor abba lehet hagyni, be lehet csukni, és a műhely egy az egyben mehet a szekrény tetejére. Mikor újra akad pár szabad perc, ugyaninnen folytatom. Rend a lelke mindennek.

A kiváncsiak kedvéért: egy-egy papírtálca elkészítése egy percig tart, úgyhogy negyedóra alatt kész az egész. A válogatás viszont már kicsit hosszabb művelet. De egy több napra elosztott, előreláthatóan hat-hét órás építkezés előkészítésére ennyi időt nem sajnálok.

Lásd még:

Feri így rakott össze egy másfélszer ekkorát.

Címkék: lego trükk építés technic

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr12539118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2010.12.28. 11:00:50

hánemtom
a legózáshoz szerintem hozzátartozik a csörgős-zörgős kutakodás-keresgélés. Meg, általában, az emberhez is, különben miért is imádnák gyermeklelkű asszonyaink a turkálókat? (Ne magyarázza be nekem senki, hogy csak az árcédula miatt járnak oda :) )

szakacsa 2010.12.28. 11:23:02

@hatvannyolckilencvennégyeske: Egyetértek! :) A kutakodás-csörgés-zörgés szerves része az építésnek... ;)

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.12.28. 11:34:35

Emlékszem, nekem gyerek koromban az okozta a legnagyobb örömöt, amikor az új szerzemény dobozából kiborítottam a Legot, ami azzal a jellegzetes műanyag csörömpöléssel hullott alá. Minden zacsi egybe, ofkorz.

Persze a szükség nagy úr, a 8214 összerakásánál én is taktikták váltottam, mert nem akartam órákat kotorászni (800+ elem). Nagy doboz-kis doboz nálam is megvolt, de a gyárban amúgy is számozott zacsikra szedik szét már a dolgokat, úgyhogy teljesen egyszerű a képlet: csak azt bontod, ahol éppen az építési fázis tart. A kis elemeket a kicsi dobozba tettem, a nagyokat meg a nagyba, így végeztem is cirka 4 óra alatt.

ainex 2010.12.28. 16:00:07

@sitkeiszabi: Nyert.

@hatvannyolckilencvennégyeske: Ne félj, ekkora készletnél a szortírozott elemek között is van bőven mit kapirgálni és zörögni.

A poszthoz képest annyi változás van, hogy a 6-7 órás építési idő bejött, viszont mégis sikerült egyetlen napra összezsúfolnom (a levesfőzést az asszonynak delegáltam, ebéd után meg összcsaládi összeesküvés keretében az egész pereputty elvonult sziesztázni, úgyhogy szabad volt a pálya). Aztán szerencsére magukhoz tértek, mert a markoló kanál rögzítése négykezes művelet, és elkelt az após segítsége hozzá.

uniqm 2010.12.28. 19:04:12

Szerintem is az osszeontes a legjobb megoldas. Mar a kutakodas egy elmenyt ad. Szerintem a szortirozassal tul sok ido megy el.
En a 8258-ast is egybeontottem es kb 6-7 ora alatt osszeraktam, ugy hogy en is minden fazisnal racsodalkoztam, je milyen q...a jo megoldas. Mert valljuk be, mi akik a 80-90 -es evek kis szettjein nottunk fel, azok ezekhez kepest egyszeruek voltak, mint a faekrk. Akkor meg negyedannyira sem lehetett varialni a dolgokat, mint most. Viszont most ezzel szemben legalabb a turkalos elmeny ugyanaz.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.28. 19:05:35

@artuditu: én viszont például nem vagyok egy türelmes típus, mint az kiderült. egy ekkora készletnél asszem válogatnék (persze könnyen lehet, már azt megunnám :d)

uniqm 2010.12.28. 19:11:21

@tutuka: ami igaz az igaz: mikozben en turizok es epitkezek, addig a parom szortiroz nekem :)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2010.12.28. 20:32:11

nem félek én attól, viszont ismétlés a tudás anyja, turkálás közben többször átnézem az egész pakkot, így szinte fejben megvan, milyen darabból van és mennyi

szakacsa 2010.12.28. 20:47:37

Detto. És ez a memorizálás majd akkor jön jól, ha MOC-olni akarsz, mert akkor fejből tudod, hogy mit lehet építeni és mit nem.

BorZol 2010.12.29. 00:18:37

@szakacsa: Pont ennek híve vagyok én is, zörögni túrni része a játéknak. Így karácsonyi újakat és a "használtat" beleértve iparszerűen összetettem három hét alatt 50 készletet. nagyokat kicsiket technic-et beleértve.
Kissé átbillentem a túloldalra. Legalább szín szerint érdemes szétszedni mert eltelik az ember élete. (kapirgálással)
Technic tekintetben pedig a szín mellett kell bele vinni egy kis "méret" szerinti szemléletet is.
Emellett ha ott vannak a gyerekek akikből kettő (5 és3) építi és egy szórja/ rombolja (1) az aztán nehezíti a pályát.

Szín szerint minimum kell egy szorti....
Ha tervrajz szerint nyomod akkor kell.
Ha MOC-olsz akkor meg ---úú hol is láttam azt a spéci elemet...kb egy hónapja mit is építettem?
egy hónap múlva:- Affene ezt keresem két hónapja...öö

nagyo78 2010.12.29. 19:19:28

Én a 8421-est is kupacból raktam össze. :) Az majdnem 1900 darab. Mittomén, szeretek turkálni... Mondjuk 5-től hajnal fél kettőig végeztem is. :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...