Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 10195 Republic Dropship with AT-OT Walker

2010.12.12. 14:00 - tutuka

Mivel a Star Wars témában a The Clone News-on úgyis mindent megtaláltok, ritkán játszunk az űrháború készleteivel a blogon, kivéve persze, ha egy egész hétvégét a Birodalomnak szentelünk. Az sem mindennapos ugyanakkor, hogy egy 1758 elemet tartalmazó készletről küldtök kritikát. (23 zacskó a dobozban! Te jó ég.) Melee sc most egy kivétellel erősíti a szabályt. Ha ismertek egy igazán gazdag jézuskát, még szólhattok neki, hogy ezt monstrumot hozza, nincs későn hozzá.

A tavalyi Klauzál házi kiállításon találkoztam vele először. Lenyűgözött a Dropship kecsessége, a lépegetőt alig vettem észre alatta annyira csak a madárra összpontosítottam. Később mikor jobban elmélyedtem benne egyre ellenszenvesebb lett az AT-OT. S mivel szerves része a készletnek lemondtam róla. Az áráról pedig ne is beszéljünk. Sokszor gondoltam rá, hogy a fiaim azért biztos oda lennének érte de hát ezért az árért sok mást is lehet venni. Aztán jött egy 25%-os árengedmény s elcsábultam.

I. Alapadatok

neve: Republic Dropship with AT-OT Walker
sorozatszám: 10195
témakör: Star Wars
altéma: Episode III
kiadás éve: 2009
kockaszám: 1758
minifig: 8
ára: 70.990.- (shop.lego.com)

II. Mi van a dobozban?

A hatalmas dobozban huszonhárom csomag, három fűzet és egy matrica volt. A matrica csúnyán meggyűrve, de hát ez nem ritka. Zacskók számozását nem túlozták el, kétfelé osztották. Az egyes számozott csomagok az AT-OT-t tartalmazták egy építési füzetben leírva. A Dropship a kettes csomagokkal gazdálkodott kettő füzeten át. Volt már kezembe olyan 6.000 Ft-os készlet ahol képesek voltak háromfelé csomagolni, hogy segítsék az építést, nem értem itt mért nem így oldották meg, de erre még a későbbiekben visszatérek.

III. Játékmenet

Nekem a játékmenet 2 részből állt össze. Egy építés és egy későbbi játszhatóság.

AT-OT:

Előítélettel álltam neki és kellemeset csalódtam. Végig élvezhető volt az építés. Sőt, kézben fogva már nem láttam csúnyának. A zacskók remekül voltak adagolva, nem kellett mindent kibontani, így nem rontotta el a játékmenetet a hosszú percekig tartó keresgélés. Egyedüli csalódás az utolsó 10%-ban volt, amikor az oldalfalakat kellett felépíteni. Nagyon igénytelen elkapkodott megoldás és az összképen ez ront a leginkább.

3,5 óra volt az építési idő. Gyerekekkel játszani lenyűgöző lesz. 16 clone-t lehet beültetni, igazi csapatszállító.

10195 Republic Dropship with AT-OT Walker - 25

Dropship:

Megvásárlás előtt átnéztem az építési füzetét, de nem tetszett. Sose vettem még legót aminek nem tetszett az építési füzete, arra gondoltam a valóságban más lesz. Nem lett, utáltam építeni. Meg lehet kövezni, hogy veszek egy ilyet, és nem élvezem, de ez van. Amikor a 8018-as AAT-t építettem, minden percben azt éreztem, hogy jaj, de gyönyörű megoldás, jaj de szép ez az egész készlet. Na ez itt nem volt. Volt, amihez három kéz kellett volna, volt amikor azon rimánkodtam, hogy nehogy ennek a résznek a végére legyen írva, hogy ezt akkor most kétszer csináld meg. A két füzetes összerakás 11. oldalán már minden csomag nyitva volt, mert kellett. Ki volt terítve egy egy négyzetméteres terülten leválogatva az ezer kocka, de mégis voltak fél - egyperces keresések. Sőt a végén hiányzott is egy 2*16 plate alkatrész. Szerencsére utólag megküldték nekem.

4,5 óra volt az építési ideje.

Az elkészült gép viszont mindenért kárpótolt. Élőben pont úgy fantasztikus mint a képeken és bizony 35 éves korom ellenére szaladgáltam vele a szobában, tehát mondanom sem kell a megépítés utáni játék nálam 10 pontos.

A pilótafülke alatti teret raktérnek alakították és rakétákat tárolnak benne. Ezt nem értettem. Ma se tudok elképzelni egy F16-os repülőt, amint leszáll valahol a csata közben, hogy a raktérből elővegyen néhány rakétát és az egy szem pilóta, betöltse a szárnyak alá, majd újra csatába induljon.

Kapcsolat:

Összekapcsolni a két járgányt nem egyszerű feladat. Az AT-OT-ban fel kell emelni egy lukacsos 1x10-es techinc brick-et ami, ha nem sikerül elsőre a kapcsolat, akkor visszaesik az alapállapotba. A Dropship-ben, pedig egy technic axle van gumihoz kötve, és azt kell előkészíteni, ami elrontva a kapcsolatot visszaáll az alapállapotba.

Minden tizedikre sikerül csak összehozni a kapcsolódást, amit sok gyakorlással háromra csökken. AT-OT-t a csatlakozáshoz elő kell készíteni. A vezetőfülkét - a bogár fejét -, két részben hátrahajtani, különben nem fér a Dropship alá.

A Dropship 46cm*53cm a csapat szállító 40cm*15cm kinyitva.

A súlya a két készletek együtt óriási, ezzel se fog senki sokáig rohangálni, ennek ellenére jómagam újra és újra késztetést éreztem, hogy összekössem és rohangáljak. Nagyon klassz dolog. Jó, hogy senki nem látott és senki se fogja megtudni, hogy mit tettem.

A csapatszállító első része nem tud utast szállítani ebben a felépítésben, mert becsukott állapotban a hátramozduló elemek elakadnak az emberekben, kiverik a székből az utasokat, s vagy játszol vele három percet, hogy becsukd vagy kiveszed az embereket, becsukod és visszateszed azt amelyiket vissza tudod.

IV. Értékelés

9/10 a minifigekre. Ez egy UCS csapatszállító. Nem hiányoltam a Jedi-t, a Clonokkal pedig ebben a formában teljesen elégedett vagyok. Amit sose értek, hogy mostanában mért gyártanak olyan sapkákat amik nem maradnak a figek fején, hanem minden percben leesnek.

Star Wars Lego 10195 Republic Dropship with AT-OT

8/10 a kockákra mert az AT-OT-n spóroltak ahelyett, hogy film hűen körbeépítették volna a tetejét.

Star Wars Lego 10195 Republic Dropship with AT-OT

5/10 az árat SW-n belűl nézve is drága. Ha megnézzük a Tantive IV-et a kocka/ár értéke 35%-al jobb ami nem kevés. Akciósan vettem és így számolva már hasonlóak az ár/érték arányok.

Összességében:

7/10 Meglepő, hogy nem instabil a Dropship. Fogantyúnál fogva érthető, hogy nem esik szét, de fogtam én már mindenhol és nem esett darabokra. Sőt ha ügyesen teszem le a bogár feje a Dropship nyakába csúszik és megtartja azt. Nem bántam meg, hogy megvettem és a gyerekek szerintem őrjöngenek majd amikor megkapják.

V. lásd még

- elemlista
- összerakási útmutató
- Star Wars hétvége a blogon
- Star Wars építőverseny a blogon

Címkék: kritika star wars lego 2009 7/10 olvasó játszik 10195 melee sc episode iii republic dropship with at ot walker

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr892498416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clone Commander Bly 2010.12.12. 14:05:15

A dropship télleg nagyon szép! Az AT-OT nálam azért elmegy, de mivel nem szerettem felcsukogatni a pilóta fülkét ezért kicsit átaalkítottam a dropship egy részét, még pedig a pilóta fülke alatti résznek ahol a rakéták vannak van egy lenyitható rész a a hátulján nah én azt leszedtem és így már nem kell felhajtani semmit. Szerencsére én is jó időben csaptam le rá.

Anak 2010.12.12. 15:05:03

Nem akarok senkit megbántani, pedig valószínűleg meg fogok. Nem lett volna egyszerűbb az egészet egy linkkel elintézni? Kb így:
theclonenews.freeblog.hu/archives/2010/07/06/10195_-_Republic_Dropship_with_AT-OT_Walker/

Jöhet a permaban!

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.12. 15:32:45

@Anak: nem fogsz senkit megbántani, elég kicsi az átjárás a két blog között :)

Llew 2010.12.12. 16:47:05

A dropship nagyon jó. Kíváncsi lennék mennyire jött be a LEGO-nak eladási szempontból ez a készlet. Szerintem több vevő lett volna rá, ha külön adják ki csak a dropshipet, mert akkor, mivel olcsóbb, akinek megvan a szintén hozzákapcsolható 7675-1 AT-TE Walker, az jó eséllyel megvette volna. Így meg nem biztos, mert az AT-OT-vel együtt már drága.
Egyébként mind az AT-TE-vel, mind a Clone Turbo Tankkal (www.brickset.com/detail/?Set=8098-1) együtt jól mutat:
www.flickr.com/photos/41116981@N07/3882729370
mocpages.com/moc.php/45623/moc.php/home.php/www.mocpages.com/moc.php/198897

www.flickr.com/photos/gingerbeard_man/4780977238/
www.flickr.com/photos/gingerbeard_man/4782396088/

A kritika ezen részét nem értem:
"8/10 a kockákra mert az AT-OT-n spóroltak ahelyett, hogy film hűen körbeépítették volna a tetejét."
itt mire gondolt vajon, mert az AT-OT szerintem elég "valósághű" lett.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.12.12. 17:12:24

A dobozkép akkor elég csalóka, nem is értettem hogy egy ekkora szállító hogy viszi el azt a nagy lépegetőt. De ez hatalmas!

Konstans 2010.12.12. 17:19:03

Szerintem a végigjátszó azt hitte, hogy ez az a gép ami a Clonok támadásában, (Star Wars 2.) a film végén ejtenek a droidok közé. Gondolom a többi fignek nincs helye akkor amikor az űrben szállítják ezt a monstrumot. Szerintem a lépegető ronda, de a szállító pedig gyönyörű, de ennek ellenére nem veszem meg ennyiért.

talenter · http://lego-fanokblogja.blogspot.com 2010.12.12. 17:20:44

Osztom Yooha véleményét,amúgy sztem ilyen nincs is a filmben...
Lécci nézd meg:
lego-fanokblogja.blogspot.com/

Clone Commander Bly 2010.12.12. 17:45:31

A körbe építés alatt szerint az értette, hogy csak a szállító rész elején van nagyobb vastagabb rész ami egy kicsit vissza hajlik a tetején a filmben viszont az egész raktér ilyen. Van ilyen a filmben mégpegig a Felucian az ep.3-ban.

Longeye 2010.12.12. 17:58:43

Nem vagyok SW fan. bár annak idején rajongtam érte, meg még ma is szívesen megnézem még a Clone Wars-os rajzfilmeket is.
Azt viszont már nagyon nem vágom, hogy milyen járművek, fegyverek, meg csoda tudja még mik vannak a filmekben...
Én csak arra hajtottam/hajtok, hogy meglegyen az összes klasszikus szereplő minifigben. Már csak Han Solo és a császár hiányzik. Ahogy elnéztem, mindkettőt elég sokért adják még bricklinken is.
A végigjátszás nagyon tetszik, különösen a szobában rohangálós rész :o))) Sajnos ez már nekem nem megy, egyszerűen nem tudom ennyire beleélni magam a játékba. Hát hiába komoly felnőtt lettem ;o)

Llew 2010.12.12. 19:19:01

@talenter: pedig van:
images1.wikia.nocookie.net/__cb20091201163133/starwars/images/2/2b/Atotfelucia.jpg

OFF: És azért sem nézem meg. Egyrészt mert könyörögsz, másrészt mert spammelsz. Írd a nicked mellé, ha l, mint tutukának, aztán aki akarja majd meglesi.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.12. 19:30:27

@talenter: küldtem privátban egy mailt, kérlek olvasd majd el!

melee sc 2010.12.13. 09:46:43

@Llew: A legos képeken valóban nem látszódik mi a bajom az AT-OT-val. Annyi, hogy a tetején az oldalfalak lenyithatóak mint egy rámpa vagy egy szárny. Körbe mindenhol. A képen amit te is linkeltél a filmből viszont látszik, hogy egy stabil fal. Mint egy ház fala. Nagyon igénytelenre sikerült a teteje ezzel a megoldással.

Anak 2010.12.13. 11:42:36

@tutuka: konkrétan én egyedül, meg Seven.

melee sc 2010.12.13. 14:00:10

@Anak: Ez messze nem igaz van még vagy 6 ember aki átjár és hozzá is szól. De tény, hogy az nem sok.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.13. 15:26:13

@Anak: @melee sc: na, azért nem hatan vagytok :)))) szerintem a Seventől csomóan átjárnak, jóval többen, mint innen oda. (merthogy fogalmilag is: ez egy általános fansite, az meg egy speciális)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...