Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 7948 Outpost Attack

2010.11.27. 06:41 - Scorpicore

Ezúttal egy másik Kingdoms szett végigjátszását mutatom be nektek. Hasonló ostrom készletek korábban is jelentek már meg, de azok általában önállóan csak a katapultot tartalmazták. A Fantasy Erában - az ezt megelőző "korszakban" - így nézett ki az ostrom készlet.

I. Alapadatok

Neve: Outpost Attack (Előretolt állás)
Sorozatszám: 7948
Témakör: Castle
Altéma: Kingdoms
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 194
Minifig: 3
Ára: 5100-6200 Ft-ig

 

II. Mi van a dobozban?

A doboz roppantul túlméretezett. Bár ez megszokott, de ez most tényleg nagy a tartalmához képest! A borítás szép, ami főként a napnak köszönhető a háttérben. A becsapódás előtti pillanatot mutatja éppen, ahol a két tornyot védő katona még nem tudja mi vár rájuk.


A dobozban két darab számozott zacskó van. Az első számú csomagban van egy még kisebb csomag.
Helyet kapott egy vastag (legalábbis szerintem) építési útmutató is. Kisméretű, sok oldallal. Végezetül egy matrica lap is került a csomagba. Sokak legnagyobb (vagy legkisebb) örömére. Ezek a matricák, később a fal tégla és futónövény imitációját fogják adni.

III. Játékmenet

Én, az egész összeöntése helyett inkább a számozás szerinti haladást választottam. Először a sárkány lovagot, és katapultját építettem össze. A katapultot felépíteni nem nagy nehézség, és viszonylag kevés elemből is áll. Minimális odafigyelést egyedül a kerekek díszítése igényelhet. A katapulthoz két lövedék jár.


Következő rész az volt, hogy kibontottam a torony elemeit tartalmazó zacskókat. Az első dolog, hogy össze kell rakni a két katonát. Miután ez megvolt, fel kellett volna matricáznom a két darab fal elemet. Ezzel szemben, én előbb felépítettem, és megnéztem az összképet. Mérlegeltem, hogy a matricával jól mutatna-e vagy sem. Végül felragasztottam, és itt jegyezném meg, hogy összeépített legóra, már nem olyan könnyű ragasztani, mint még mikor darabokban van.
A torony építése az alapoknál kezdődik, amit Két zöld lap alkot. Azért írtam nagybetűvel, mert én azt hittem egy darabból fog állni. Nem tudom milyen megfontolásból, kettévették. Szóval elkezdtem felépíteni a tornyot melybe méretéhez képest meglepően sok boltívet tartalmazott. Következett az első emelet. Itt van a trükk elrejtve, a katapulttámadásra elmozduló fal. Én azt hittem függőlegesen elfordul a fal, mivel a kép ezt a benyomást keltette, ám kiderül, hogy nem. Egy külön megépített fal, ami sima Tile-okon nyugszik, és találatkor kicsúszik (de ez majd a legvégén kerül megépítésre).
 


Még itt az építésnél szeretném megjegyezni, hogy van egy bizonyos elem (Ez) ami nem igazán tetszett a készletben, ugyan is én felesleges egyszerűsítésnek tartom. Két darab 1x2x1-es elemmel megoldható lett volna, és az igazat megvallva, azok több mindenre használhatóak. Na de folytatódjon az építés.
Miután megépítettem az első emeletet (A kieső falat még nem, mert az a legutolsó) következhet a második emelet. Itt található egy rögzített nyílpuska, valamint a piros-arany zászló is.
Miután kész a torony, akkor jön a kieső fal, ami alig tizenegy elemből áll.
Miután ez is elkészült, kezdődhet az ostrom.


A katapult nagyon jó. Egyszerű, nincs túl bonyolítva, és nagyon jól működik. Én másodjára már kidöntöttem vele a torony álfalát. A katapult a torony ostromlásán kívül is szórakoztató, pl. az ágyról egy random távolságra elhelyezett dobozba való betalálása is jó móka (valameddig).
A torony megfelel bármely Castle készlet mellé, de a boltívek miatt különösen jó castle elem bánya.

IV. Értékelés

6/10 a minifigre. A figurák mennyisége korrekt, viszont amivel nem értek egyet az az arányuk. A katapulthoz (legalábbis ehhez a méretűhöz) legalább két katona kéne, és inkább a toronyba egy. Vagy ha más nem 2-2 katona, akkor lennék maximálisan elégedett. A katonákra ezen kívül nem lehet panasz, a ruhájuk remek, és a sárkány lovag arca mindent visz.

7/10 a kockákért. A csomagban az elemek száma szerintem ideális, és megfelelő a méretéhez. Változatosak az elemek, és mint már mondtam elég sok boltívet kapunk. A katapult is nagyon jó, és sok elem felhasználható más építményekhez. Nagyon kevés benne a specifikus elem, értem ez alatt azokat, amiket egy dologra lehet felhasználni. Figura kiegészítők csak szükséges mennyiségben találhatóak a készletben.

7/10 a játékélménynek. A játékélmény kellemes, és már a torony, valamint a katapult megépítése is élvezetes. Az ostrom szórakoztató, bár nem szavatos. Mindezek ellenére sok izgalmas, és élmény teli percet szerez nekünk.
Sajnos a figurák csatája a kiegyensúlyozatlanság miatt nem olyan izgi.

6/10 az áráért. Az új Castle készletek ára, még nem a legkedvezőbb. Bár sok helyen a minimál áron hozzá lehet jutni, ami egészen jó. Az árban maximum 1000ft-os eltérés lehet üzletenként, vagy webáruházanként. Ár/érték aránya megfelelő.

7/10 az összpontszám. A készlet megállja a helyét a Castle világában, és bár sok katapultot láttunk már, az ebben található is méltán beállhat a sorba. A készlet az apróbb hiányosságai ellenére is igen csak szerethető, és élvezetes játékot nyújt. Ajánlom mindenkinek, akinek az első készlete lenne az új Kingdoms sorozatból.

V. lásd még

- elemlista
- A készlet a Brickset
- Építési útmutató
 

| A képek egy (kis) része a lego.com-ról származik |

Címkék: kritika lego állás attack castle 2010 végigjátszás 7/10 outpost kingdoms 7948 előretolt

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr302449552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.27. 08:10:36

Nekem a váron ezek a piros pöckök nem tetszenek. Szerintem nem kel ennyire kihangsúlyozni a frakció színét, legyen rajta több zászló akkor meg. Ez a bukósisak-sisak tetszik.
Az oldalak aránytalansága miatt az Országos Zöld Önkormányzathoz fogok fordulni :)

Stiel 2010.11.27. 09:36:04

Az alap azért van két darabból, mert 8x10-es alap nincs. :)

A katapult teljesen jó, a torony sem rossz, a figurák is pofásak, csak az egész együtt túl drága, még a többi Kingdoms készlethez képest is.

Anak 2010.11.27. 10:29:29

Szerintem a Kingdoms vonulat legrosszabb készlete ez. Semmi sem tetszik benne.

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.11.27. 12:57:38

Ez egy igen jó szett, az egész sorozat nagyon jó. Király az értékelés!;)

misran 2010.11.27. 15:36:55

A Kingdoms sorozat újra a valósághoz közelebbi témákat takar, ismét két frakció küzd egymással. Ez hozzám közelebb áll, mint a sárkányos, csontvázas témák, bár azoknak is van helye a középkori - egyelőre csak képzeletbeli - terepasztalomon. Az új készletek színvilága élénkebb, ami megoszthatja a véleményeket. Nekem a régi castle vonal szürke-fekete világában csak időnként megjelenő színes elemek jobban tetszenek. Itt persze elsősorban az épületekre, járművekre gondolok. A figurák ott is elsősorban színeik alapján differenciálódtak. Az igazi ős-castle szettek (sárga vár) tarka színvilágukkal közelebb állnak a mai Kingdoms szettek színvilágához (nem a konkrét színezetek, inkább a színek számosságának, felhasználásának tekintetében).
Alapvetően a figurák jópofák ebben a szériában, jó a vörös-zöld ellentét, szépek a rajzolatok, jók a páncélok, fegyverek (főleg a zöldeknél).
Az épületek és járgányok - a szerintem sok szín miatt - nekem kevésbé jönnek be, de nem rosszak azért.
Ami ebben a szériában feltűnt (elképzelhető, hogy nem itt jelent meg), hogy a világosszürke fegyverek anyaga (gyöngyházas csillogás) mintha gyengébb minőségű lenne a régebbi műanyagoknál.

Végül az ár: nekem kicsit soknak tűnik, ill. ennyiért minimum még egy zöld figura beférhetett volna.

Scorpicore 2010.11.27. 16:52:11

Én csak azt sajnálom h nincs kiegyenlítve a figurák aránya, sajnos a zöldek kárára. Remélem (ha lesznek) 2011es készletekben arányosabban lesznek.
(De az se lenne baj, ha a zöldek javára állna a mérleg ;) )

ss26 2010.11.27. 23:27:33

Nekem ez az új kalap nagyon nem gyere be...
Olyan, mintha a régi kúpos sisakba beleállt volna egy frizbi.
A katapult viszont király, nekem a legelső volt/van meg. :)

Darth Brick 2011.01.01. 10:34:47

Rájöttem mi a gond! :( azért van egy zöld katona, mert ha kettő lenne, akkor a tárt, mit tárt - nem létező kapun (csapóajtón , függőhídon, rácson, ...nem kívánt törlendő ) besétálva jól bevernék a "frizbifejű"(ez találó volt ss26!) kobakját. Egyedül meg szegény inkább csak katapulttal döntögeti a falat, mert mégis csak feleakkora tömeggel bír mint a védők.

Forestman 2011.10.29. 19:42:33

Kihasználva a mülleres akciót, meg két kupont ma megvettem ezt a készletet 3530 ft-ért :) Ennyiért igazi főnyeremény! :)

Én a kidőlő falat tartom negatívumnak. Nekem mindig kiesik, de már megoldottam a problémát, 2 db szürke 1x2-es kockát tettem mögé így nem esik ki :)

Legalább egy sárkányos harcost elbírt volna még a készlet.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...