Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 7683 Fight on the Flying Wing

2010.10.24. 06:30 - tutuka

A ma sorra kerülő készlettel már 2008 óta szemezek, de csak nemrégiben szereztem meg, mivel a legnagyobb akadályt, az árát, Anak segített leküzdeni, mikor egy áruházban meglátta remek áron, majd meg is vette nekem. Az első pillanattól vonzott a pilótafülke és a hátsó lövész-állás, nagyon érdekelt a kialakításuk mikéntje is. Amikor az Indy-hétvégét írtam, több videót is megnéztem róla, ezzel is erősítve az elhatározást, egyszer meg kell hogy legyen. Hát meglett.

I. Alapadatok

Neve: Fight on the Flying Wing
Sorozatszám: 7683
Témakör: Indiana Jones
Altéma: Raiders of the Lost Ark
Kiadás éve: 2009
Kockaszám: 376
Minifig: 4
Ára: 15.000,- Ft. körül

II. Mi van a dobozban?

A viszonylag jól méretezett karton 3 nagyobb zacskót, 1 leírást, a szárnyat és a benzincsövet pedig külön tartalmazza. Nem teljesen értem, hogy ez utóbbi miért került külön, talán ezt is kifeljethették. (Erről majd még ejtünk szót.)

A doboz hátulja a készlet extra-fícsörjeit mutatja be (az Indy-készletekben sokszor van akció: robbannak, szétesnek, kinyílnak, stb.). Hogy pontosabbak legyünk a nemlétező extra cuccokat mutatja létezőnek. Parádés képen látszik, hogy a hátsó géppuska forog, és őrület: egy dobozt is ki lehet venni a gép közepéből. Ehhh, nem szeretem ezt a dzsentri-tempót.

III. Játékmenet

Szokás szerint a minifigekkel kezdődik a játék, ami nem is volt olyan egyszerű menet, mert a gondosan kibontott és összeömlesztett zacskók annyi apró elemet tartalmaznak, hogy alig találtam meg az alkatrészeket, ráadásul a fejekkel is bénáztam egy kicsit.

Első feladatunk a teherautó megépítése. Magam is meglepődtem mennyire kell figyelni az alsó részek építésekor. Természetesen egy hibát követően derült fény arra, hogy ez így van, de tekintve, hogy ez legó, nem okozott különösebb problémát a javítás.

A  teherautó tartáláynak építésekor döntttem el, hogy kivételesen nem fogom felmatricázni a kész művet. Egyrészt azért, mert nem szeretek matricázni, másrészt és leginkább viszont azért, mert túl értékes és univerzális elemek esnének áldozatul a tettnek, jobb a jövőre is gondolni.

A kocsi építésének közepén egészen megdöbbentő dolog történt:

kiderült, hogy két elemet egész elcseréltek a készlet csomagolásakor. Két karmos kis szürke elem helyett valami egészen más érkezett (a benzincső alatt láthatjátok):

Gondolom súlyra ugyanakkora lehet a két elem, mert ismerve a csomagolás menetét, nehezen tudom elképzelni, hogy egy ekkora hiány másként átcsússzon, főleg úgy, hogy ezen felül is volt hiány a készletben. Talán valaki rossz elemet szórt az adagolóba a gyárban. létezik ekkora hiba? (Szemmel láthatóan igen.)

Az autó alkatrészei, illetve az egybeöntött vezetőfülke már nem volt újdonság a számomra, egész megkedveltem. A teherautó formája és kialakítása teljesen lenyűgözött, szerettem építeni.

A második, csak látszatra nagyobbnak, ám időben rövidebb etapot a gép megépítése jelenti. Továbbra sem használtam matricákat (a műszerfal kivételével), így azt hiszem nem kevés bosszúságot spóroltam meg magamnak. 

A törzs megépítése az első feladatunk. Kicsit sajnáltam, hogy a gép alját egyetlen idommal oldották meg.

Hogy semmi se legyen jó (magyarok vagyunk!), a gép fenekén meg éppen az zavart, hogy a hat különálló elemtől elaprózottnak tűnik az egész.

A szárny és részletei megépítése nem okoz különösebb gondot, feltéve ha az ember nem tesz hirtelen mozdulatokat, mert bizony az állékonysággal készen is vannak problémák, félig-készen meg csak úgy záporoznak az elemek a szárnyról lefele, ha valamit véletlenül megérintünk.

A törzs és a szárny összeillesztése után felkerülnek az ablakok. Nekem elég komoly csalódás volt a hátsó ablak illesztése, azaz nem-illesztése. A nagy rések az elemek között kevéssé reálissá teszik a gépet. Körülbelül ugyanazt érzem ezzel kapcsolatban, mint gyerekkoromban: ha ekkora rés tátong ott, nagyon fázhat, aki odabenn ül.


Még ebből a szögből is átlátni a búra alatt

Biztos vagyok benne, hogy a forgatható géppuskát úgy is meg lehetett volna oldani, hogy a fülke nem tűnik elnagyoltnak.

A pilótafülke nyitása-zárása ötletes, bár nem értem, hogy miért kellett ennyi színt használni. (Jelen esetben a könnyebb építhetőseég biztosan nem játszik szerepet.)

Kicsit meglepett a fülke tetejének ferde állása is, bár azt észrevehettem volna a képekről.

A záró mozdulatoknál újabb kellemetlen meglepetés ért. A függőleges vezérsík (remélem jól mondom) tetején ülő egyik elem hiányzott a készletből. (A hátsó részről fent látható képen látszik is a hiány!)

IV. Értékelés

6/10 a minfigekért. A figek számával gond egy szál sem, ritka az ilyen bőkezűség ekkora készleteknél. Indy szokás szerint zseniális, a pilótán sem találok kivetnivalót. Marion Ravenwoodnak szerintem nem ez a legjobb ruhája, a kopasz csávó meztelen felsőteste pedig inkább nevetséges, mint klassz, de természetesség semmi nincs benne.

8/10 a kockákért. A rengeteg apró elem bármikor és bármire jó lehet később is. A fülke üvegek nagyon tetszenek, egyszer talán belőlük és a szárnyból majd én is építek egy jó űrhajót, vagy egy repülőt, ami csak a fejemben létezik. A barna (reddish brown), bézs (tan) és zöld elemek nem túl gyakoriak, emeli a készlet értékét. Az elégedetlenségem okáról már írtam, azért a pontlevonás.


Na jó, ebből a nézőpontból dögös a cucc

2/10 a játékélményért. A hatalmas pontlevonás javarészt nem a technikai jellegű problémák, azaz a kockahiány végett jár (bár az is számít), a kérdés sokkal összetettebb. A teherautó építése mint azt jeleztem is, kellemes, jó meló, szép eredménnyel. Ahogy azonban a gép kezdi elnyerni végleges formáját, egyre inkább egyértelművé válik, hogy nem egy szép, nagyszerű tárgy formálódik a kezeink között. A rossz érzéseket csak tetézi, hogy a szerkezet több részében nem túl stabil. A függőleges vezérsíkok, vagy éppen a kerekek a kelleténél jóval egyszerűbben esnek le a szárnyról. Az extra funkcióként adott láda a törzsből alig-alig kibányászható, és a kivétel után éppen csak nem kell separator a felbontásához.

Mivel a készlet nem egyértelműen felnőttlegó, azt is megnéztem, vajon milyen lehet vele játszani. Gyorsan fiatalodtam huszonöt évet, majd szomorúan tapasztaltam, hogy a géppel repkedni nehéz: nincs rajta fogás, súlya is jócskán van, a földtől elemelve össze-vissza lifegnek, nem rögzíthetők, cserében viszont sohasem úgy állnak, hogy azokkal normálisan le lehessen szállni.

Felnőttként javíthatna a helyzeten, ha az összerakott készlet a szoba dísze lehetne. Ennél a szettnél azonban ezzel sem jutunk beljebb, mert szinte nincs olyan nézőpont, ahonnan a gép szépnek mutatná magát. Ráadásul hatalmas példány, nehéz bárhova kiállítani. A dobozkép (és ilyet legóban még nem láttam), kicsit megtévesztő: nagyságrendekkel jobban néz ki a dobozon a madár, mint kézben. (Azaz: a fotós megtalálta azt a pontot, ahonnan lehet szépnek is látni. Talán a matricázás hiányzik, de sajnos azt gondolom nem ez a döntő.)

6/10 az áráért. Bár általánosságban rögzíthetjük, hogy a licenszelt készletek drágák, a 15.000,- Ft-ért nem annyira rossz vtel ez. 4 minifig, rengeteg speciális és ritka elem lapul a dobozban. Mindenképpel indokolt, hogy a közepesnél jobbra értékeljem.

Összesen: 5/10. Nagyon elégedetlen voltam a készlettel, ha szubjektív lenne az összpontszám, ennél kevesebbet kapna. Ezért jó más szempontokat is figyelni, mert némilek árnyaltabb lesz a végeredmény. A készletet jó szívvel csak az indy-gyűjtőknek ajánlom, nekik is csak tényért, hogy meglegyen. Az én délutánomat a tartálykocsi menti csak, ha valami, hát az jó a szettben.

V. lásd még

- Indy-hétvége a legoblogon
- Indy karakterek legóból
- elemlista
- összeállítási útmutató
- ez a videó sokkal jobb, mint a készlet

Címkék: kritika lego 2009 indiana jones végigjátszás 5/10 7683 raiders of the lost ark fight on the flying wing

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr552393775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sakk01 2010.10.24. 09:13:22

tutuka a figeket rosszul raktad össze. A pilóta igazi nadrágja a skinheaden van, indy-é a pilótán, a kopaszé Indy-n.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.24. 10:11:21

tudom, ez teljesen szubjektív, de a repülő a dobozfotón is egy aránytalan amorf valami.

2010.10.24. 10:28:41

Almáspite révén volt nálam kölcsön ilyen repülő, és nálam is valahogy a "nagyon dögös" és a "béna kacsa" között helyezkedett el, nem tudtam eldönteni.

ráadásul játszani nem nagyon lehet vele mert
- nagy
- a függőleges vezérsíkok könnyen letörnek
- ugyanígy az egybeszárnyak végére tett szárnyvégek
- ha felemeled a kerekek lógnak a levegőben (befőttes gumi segít...)

pedig maga a téma (mármint a repülő) nagyon hálás lenne, kíváncsi lennék MOC-okban mennyire létezik.

a tartálykocsi, és a kopasz katona viszont abszolut lájk :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.10.24. 10:59:09

@sakk01: háháháhá. mennyire béna vagyok. pedig mennyit szenvedtem mire összeálltak – rosszul :DDDD

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.10.24. 11:01:26

@mestska: azt hiszem mást akartam látni, mint a valóság. annyira vonzott a pilótafülke...

Chunky 2010.10.24. 11:48:49

Ami hiányzik azt a LEGO Hungary pótólja.
Nekem a 3180-ból (www.brickset.com/detail/?Set=3180-1) hiányzott a tömlő feltekerő tengely (szépen leírtam :)), telefonáltam nekik és mivel volt raktáron másnap itt is volt postán. Azt mondták, ha nincs akkor kicsivel több időbe telik.
Amúgy én ezeket a licence-szelt termékeket csak nézem. Szépek meg minden, de nem kéne. Na jó, persze van pár ami igen, de csak dísznek. Az ár/érték arány szerintem elég durva.

Almaspite 2010.10.24. 13:15:34

Nos, itt a lista, hogy milyen változtatásokat eszközöltem:
- faláda kicserélve aranyszínű kincsesládára,
- fekete botkormányokat raktam be a pilóta keze alá,
- a függőleges vezérsíkokat a hajtómű közepére helyeztem egy jumpersorral,
- a pilótafülke aljának elejét fordított ferde elemekkel (slope, inverted) javítottam,
- hajtómű alja laposabb volt, mint a teteje, ezt kipótoltam egy soremeléssel,
- amint Gibbons kolléga írta, befőttes gumikkal elértem, hogy felszállás után behúzza a két hátsó futóművét.

Így kissé jobban hasonlít az az eredeti történethez a gép és a légellenállási együtthatója is jelentősen javult...

Almaspite 2010.10.24. 13:29:25

Ja, Tutuka, most, hogy jobban megnéztem a képeket, látom, hogy te a függőleges vezérsíkot is rossz helyre illesztetted! Azokat a világoszöld 1x4 -es lapos elem TETEJÉRE kell rakni, két bütyökkel hátrébb, nem pedig mellé! Valószínűleg ezért esik le neked... :-)

Konstans 2010.10.24. 14:00:04

Sziasztok én még új vagyok a blogon és csak szeretném megkérdezni, hogy én is küldhetek-e végigjátszás(okat) ?
Amugy nekem is tetszett régen ez a készlet és nálam is az ára az ami elrettentő. Jó végigjátszás volt.

pragmaP 2010.10.24. 15:01:27

@Konstans: Tudtommal nem kell régi olvasónak lenni, bárki küldhet végigjátszást. A hova-mit-hogyanról itt olvashatsz: lego.blog.hu/2010/06/27/igy_keszits_vegigjatszast

Konstans 2010.10.24. 15:32:48

@pragmaP: Köszönöm a fölvilágosítást!

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.10.24. 15:53:58

@Almaspite: soha többet nem legózom lázas-betegen :DDDD

Nem tudsz képet küldeni a módosításokról?

2010.10.24. 18:55:10

@tutuka: vigasztalhat a tudat, hogy amennyi Indiana Jones minifiged van már, bármilyen ókori ereklyét be tudsz szerezni (és a náciveszély sem fenyeget ) ;)

Anak 2010.10.25. 13:06:23

Engem a legjobb szándék vezérelt mikor megvettem neked, nagyon sajnálom, hogy hiányos volt a doboz, de én ezt kívülről nem láthattam.
Sajnálom, hogy magában a készletben is csalódtál, én korábban is azt írtam, hogy nem nagy szám ez a doboz.
Talán annyi vigasztalhat, hogy a megvilágosodás kevesebbe fájt.
Itt van még nálam egy bontatlan doboz, de ezután a kritika után kétlem, hogy valaki igényt tartana reá.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.10.25. 13:07:50

@Tevildo: a kockahiányról kizárólag a gyár tehet :) (nem sajnálom, hogy megvan, hisz amint írtam is, a kockákkal elégedett vagyok)

BorZol 2010.10.25. 22:39:04

Ez egy olyan dögös repülő amit csak dícsérni lehet...
A "gyári" hibákon túl a kritilka elég kemény, szerintem vagány vadászgép. Eltekintve attól ,hogy Indy-s a készlet.

A no- war és no-gun politika miatt ez még egy áldásos darab lehet.
Nekem tetszett, de egyenlőre nem szívesen bombáznám a city-t itthon :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.10.25. 23:16:33

@BorZol: hát, olyan készlet a világon nincs, amit csak dícsérni lehet. :) ha nem lennének benne normális kockák, bárman kimondanám rá, hogy szar :D (komolyan mondom, egy gyerek még csak megfogni sem tudná, mert nincs rajta olyan hely, ahol tartani lehet)

ének 2010.10.29. 17:54:30

tutuka igazad van mivel én is gyerek vagyok tudom mit ...(nem tudom mit írjak ide)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...