A múlt héten minden különösebb csinnadratta nélkül élesedett a LEGO.com új dizájnja. Mi is csak egy rövid posztban foglalkoztunk vele, pedig 2003 óta nem módosítottak ekkorát a cég honlapján, ami megvallom fel sem tűnt. Talán azért, mert a fundamentumok túl sokat nem változtak (boxok, színek, elrendezés), és mert pár éve még simán vállalható volt a külcsín, és 2010-ben sem tűnt végtelenül ósdinak (bár a frissítés igencsak ráfért.)
Pörgessük egy kicsit visszafelele az időt, jöjjön egy kis honlap-történet (a képek mind kattra nőnek):
2010. Se nem különösebben izgalmas, se nem különösebben szép, meglepő meg aztán végképp semmi nincsen benne. Kétségtelenül komolyabb ráncfelvarrás, hiszen elmozdultak a dobozok oldalra, életre kelt az oldal, de semmi több. 2007-ben tapsoltam volna neki. Talán 2008-ban is. Ma már érzelemeket nem gerjeszt.
2007. Tulajdonképpen két hete még a fenti kép fogadott minket a böngészőnkben. Egyszerű, áttekinthető, közömbös.
2005. Megjelenik az eddigi legtartósabb verzió, a szín- és látványvilág tulajdonképpen a múlt hétig tartotta magát. Még látszik egy negyedik, Legoland doboz alul, a 2006-ot nem érte meg.
2004. Számomra szebb, mint az őt követő utód. Ma sem bántja a szemem, talán mert annyira semmilyen, hogy már majdnem letisztult. Sokat segít az összhatáson fejlécben elhelyezett kép, mint azt 2003-ban látni fogjátok.
2003. Bár semmiben nem különbözik a 2004-es évjárattól, ezen a képen látszik, hogy ez az imént majdnem letisztultnak titulált dizájn simán tud ronda lenni. 2010-ből nézve a fejléc-kép pedig egy rémálom: mi ez a játék a színekkel? (Tudom persze, hogy akkoriban ez menő volt.) Kicsit aránytalannak is látszik ez az egykori a nyitólap, a fejlécet túl magasnak érzem.
2002. Engem ez egy kicsit a mai állapotra emlékeztet, pedig látjátok, ez a Galidor-rémálom korszaka. A fenti gombok félelmetesek, 2002-ben jóérzésű ember már nem használt ilyet.
2000. Érthetetlen számomra ez a pixeles háttér, 2000-ben ilyet már nem csináltak. Egyébként korának tipikus nyitólapja, ezer készült hasonló, millió. (Figyeljétek mekkora privacy gomb van felül. Jahát, a régi jó dolgok, mint magánélet, mind eltűntek a 4 stud széles teherautókkal együtt :)
1996., 1997. A kezdetek. A világban épp elindul az internet durva fejlődése. Ekkoriban én az első internet-előfizetésemet egy 13,3-as 14,4-es betárcsázós modemmel használom ki havi 20 órában. Büszkén osztom meg veletek azt a rendkívül fontos információt, hogy 1996-ban nemcsak meztelen nénik, de már legók után is túrtam a netet. Az Altavista volt a barátom, nem Google és képek után kutatni sem volt olyan egyszerű. Meglehtősen kevés és rossz minőségű volt belőlük, javarészt szkennelt fotók formájában. Ekkoriban már viszonylag sokan használják a world wide webet, de még nem tudni igazán mire. Így lehetett ezzel a LEGO is, már érezte, hogy nyitnia kell az internet irányában, de még nem tudta, hogy miként, sőt, abban sem volt biztos, hogy a felhasználók rájönnek arra, hogy mi is az LEGO.com. Csodás, ahogy a nyitólap definiálja magát:
Üdv!
Ha egy vagy azon srácok milliói közül akik szeretik a LEGO termékeket és mindent tudni akarnak a cégről aki gyártja őket, jó helyen jársz!
Ezen az oldalon összegyűjtöttünk szórakozást és információt amiről azt gondoljuk, hgy tudni szeretnél.
Mi, a LEGO Groupnál mindig a gyerekek, a fiúk és a lányok érdeklődésére és vágyaira összpontosítunk. Egyszerűen V.I.P. vagy számunkra, a mi legfontosabbunk. Éppen ezért ezt az oldalt Neked készítettük!
Természetesen a szülőket, rokonokat, LEGO rajongókat és bárki mást is aki tudni akar valamit a LEGO Groupról és termékeinkről, szeretettel látunk – te is hasznos infó-morzsákra lelhetsz ha továbbjössz.
Az oldal fejlesztését folytatjuk, ahogy természetesen akkor is bővítjük az oldalt, ha van valamilyen olyan új információnk, amit megosztanánk veled.
Nincs tovább. Az internet mélye végtelen, de én ennél régebbi nyomát nem találtam LEGO.com-nak. Ha tudsz korábbi jelenlétről, esetleg "hivatalos" BBS, AOL jelenlétről, korai LEGO Group levlistáról, vagy bármi másról, lehet mondani kommentben.