Tutu még tavaly februárban lelkendezett róla, én akkor, ha jól emlékszem, egy gyors vállrándítással elintéztem. Aztán valamikor nyár végén belefutottam egy boltban, és ami első látásra nem lett szerelem, az másodikra már azzá vált.
I. Alapadatok
neve: Emerald Night
sorozatszám: 10194
témakör: Creator / Train
kiadás éve: 2009
kockaszám: 1085
minifig: 3
ára: 24.990.- shop.lego.com
II. Mi van a dobozban?
A viszonylag nagy dobozban, kilenc számozott tasak, két építési útmutató és egy tábla matrica volt, amire kivitelesen nem tennék külön megjegyzést.
A doboz előlapján szereplő kép tetszetős, én legalábbis ez alapján szúrtam ki magamnak ezt a készletet.
III. Játékmenet
Kissi hosszúnak éreztem a majd két és fél órás játékidőt és azt se mondhatom, hogy mindvégig felhőtlenül szórakoztam. Ennek, gondolom én, az lehetett az oka, hogy a mozdonnyal kivételesen sokat vacakoltam, pedig semmi extra nem volt az építés menetében.
A mozdony
Az építés nagy része alatt nem éreztem egyetlen percig sem, hogy ebből az építés végén egy mozdony lesz az asztalon, de az lett, ami végül is nem meglepő, hiszen azért fizettem.
Majd másfél órát vacakoltam az összerakással, és ez alatt az idő alatt kezdtem megutálni az egész készletet, persze a végeredmény bőven kárpótolt az építés közben elszenvedett megrázkódtatásokért.
Valahogy semmi sem sikerült, úgy ahogyan a füzetben volt, kissé instabil is a mozdony, bár nagyobb a valószínűsége, hogy én bénáztam végig az építés teljes egészét. Nekem ez a mozdony bonyolultabb volt, mint bármelyik eddig készlet ami átfutott a kezem között és jó időre a kedvem szegte, hogy esetleg beszerezzek végre egy Technik dobozt.
A mozdony, úgy gondolom, hogy tökéletesen kidolgozott, minden részlet a helyén van, kár, hogy motorizálás után a vezető és a kazán már nem kerül vissza a helyére.
A végeredmény egy nagyon szép, nem egy átlagos city-s mozdony, egy nagy erőt és tekintélyt sugárzó gőzvasút, amit bár játékra terveztek, szerintem van annyira szép, hogy elférjen bármelyik gyűjteményes vitrinben.
A szenes vagon
Remélem nem írtam nagy marhaságot és tényleg arra való. Merthogy, gondolom, az Emerald Night egy gőzmozdony.
A készlet középső darabja nem igényelt nagy erőfeszítéseket, gyakorlatilag matricázással együtt megvolt negyed óra alatt.
A személyvagon
A játékidő fennmaradó részét a mozdonnyal azonos méretű személyvagon tette ki, amit szemben a mozdonnyal már egyáltalán nem utáltam összerakni, biztosan azért, mert építés közben itt legalább tudtam, hogy ez egy vagon lesz, ellenben a mozdonynál, ez igen későn derült ki.
Tetszett, hogy a sima City-s vagonokkal szemben itt vannak ajtók a vonaton és a teteje nem hatalmas elemekből épül fel, szintén tetszett a vagon színe, még akkor is ha jelentősen elüt a mozdonyétól.
A készlethez három darab minifig jár, nem igazán tudom eldönteni, hogy kellett volna-e még több a dobozba, de nekem elégnek tűnt ez a három.
A dilemma
A készlethez nem jár motor, ezt tehát külön kell beszerezni, ami szintén nagyon drága. A füzetben ajánlott elképesztően izgalmas nevű, Power Functions Rechargeable Battery Boksz 14.990.- forint amit én kissé sokallok. Ezen kívül kell még egy motor, világítás, távirányító és az ehhez szükséges vevőegység. Cakk-pakk az egész 26.460.- forint lenne még pluszban, ami kegyetlenül soknak tűnik, illetve az is.
Miután sikerült összepakolnom a vonatot és hagytam egy éjszakát pihenni, másnap reggel pár percig tologattam a konyhaasztalon és lassan felébredt bennem a gondolat, hogy ezt motorizálni kellene.
Igen ám, de nem nagyon szerettem volna rákölteni még egyszer ugyan annyi pénzt a motorizált részre mint magára a vonatra és persze nincs az utca sarkán egy LEGO shop ahová csak úgy leugrok a hiányzó alkatrészekért.
Némi gondolkodási idő után arra a következtetésre jutottam, hogy jó lesz nekem az is, ha a használaton kívüli 8923-as Power Functions Accessory Box-ot szerelem be a vonatba.
Újra elővettem hát az építési útmutatót és szépen elkezdtem motorizálni a vonatomat. Ugyan a motor nem XL-es, mint ahogyan a kézikönyv azt javasolja és az elemtartó is nagyobb mint amit a szenes vagon elbírna, de úgy gondoltam, hogy ez nem lehet akadály.
Nem is volt akadály. Oké, egy kicsit szenvedtem, mert az össze vissza pakolástól párszor megroppant a kezembe a készlet és voltak pillanatok, amikor majd hogy nem az elejéről kellett volna az egészet újraépítenem, de megoldattam, nagyfiú voltam és laza egy órás tökölés után a vonat elindult a parkettán.
Megjegyzem a végeredmény csak egy ideig hat röhejesnek utána, ahogy elindul a vonat, hát a fenét se érdekli, hogy mitől is megy.
És a vonat csak ment, és ment és nagyon éreztem, hogy bezony, ide elkélne némi sin is, csak, hogy pofája legyen a dolognak.
Ha LEGO shop nincs ugyan az utcasarkon, de van egy LEGO bolt, hát elkocogtam és vettem egy doboz 7896-ost. Iszonyat boldogan téptem fel a dobozt és szórtam az asztalra a síneket. Hihetetlen vigyorral a képemen illesztgettem őket egymásba és ez egészen addig tartott, amíg a sínek elfogytak és egy félkörív sínpálya hevert előttem. Ilyen az, ha az ember nem néz utána valaminek.
Mindenesetre ezen a félpályán is ki lehetett próbálni a vasutat, de persze, kellett hozzá még egy ilyen doboz, később pedig még több sín és persze váltó is került hozzá.
Már csak egy jó állomás kellene.
IV. Értékelés
Minifigeknek: 10/10. Sem sok, sem kevés ez a három fig, a mozdonyvezető pedig igazán jól néz ki.
Kockák: 10/10. Az 1085 elemre nem igazán tudnék rosszat mondani. Nincsenek benne gigaelemek, amik ronthatnák az élményt, és most az egyszer kivételesen nem hisztiztem a matricák miatt sem.
Ára: 3/10. Drága! A készlethez sem sín, sem motor nem jár, ami nélkül maximum a parkettán lehet tologatni a készletet. Minden egyéb kiegészítő többe kerül, mint maga a készlet.
Játékélmény 6/10. Elég sokat vacakoltam a mozdonnyal, amit nem igazán szerettem építeni, de a készlet többi részével jobban boldogultam és jobban is szerettem építeni őket.
Összpontszám: 7/10. Egy gyönyörű vonatos készlet, olyan amit az ember szívesen megmutat bárkinek aki hajlandó ránézni, viszont az ára és egyéb kiegészítők hiánya sajnos csak azt bizonyítja, hogy a külső nem minden.
V. Lásd még