Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 10178 Motorized AT-AT Walker

2010.09.25. 14:00 - SevenBB

A 4483-as után, itt a másik lépegető. Eddig ugyan egy kicsit tartottam tőle, de kopeszku végigjátszását végigolvasva, egészen kedvet kaptam hozzá.

Az elején rögtön egy kis némi háttérinfó. A készlet megvásárlásával indult újra Lego-s pályafutásom. Ekkor már bő egy éve elmerültem a LEGO világában, de csak neten nézelődtem, csodáltam az új készleteket, de főleg a MOC-okat. Teljesen elbűvölt hogy mit lehet összehozni LEGO-ból. Munkámból adódóan nagyon becsülöm az emberi kreativitást, ehhez párosul, hogy gyermekkorom óta Star Wars rajongó vagyok, gyűjtöttem is nagyon sok relikviát, figuráktól a könyveken át a kártyákig, filmkockákig, mindent, ami csak megtetszett. Aztán egyszer csak elkezdtek szállingózni a hírek a 10178-ról, a máig egyetlen motorizált SW készletről, azonnal tudtam, hogy ez kell nekem. Megjelenéskor egy hazai webáruházból rendeltem meg. A csomag szüleimhez érkezett, na ekkor kaptam meg sokadszorra apámtól a "hülye vagy fiam, mikor nősz már fel" dumát. És ha tudná, hogy micsoda ámokfutást indított el ez a készlet LEGO vásárlás terén...

I. Alapadatok

Neve: Motorized AT-AT Walker
Sorozatszám: 10178
Témakör: Star Wars
Altéma: Episode IV-VI
Kiadás éve: 2007
Kockaszám: 1137
Minifig: 4 db
Ára: 42.690.- shop.lego.com

II. Mi van a dobozban?

2007. 10. 24. szerda: megérkezett az új első LEGO készletem! A dobozt vadállat módjára szedtem szét, nagyon vártam hogy megérkezzen. 17 db zacskóba voltak válogatva az elemek, ha jól emlékszem függetlenül az összerakás menetétől, mindet kibontottam, összeborítottam. Három darab összeszerelési füzetben, összesen 166 oldalon kapjuk meg az instrukciókat. A doboz hátoldalán semmi extra nem szerepel, nincsenek alternatív modellek, csupán ennek funkcióit láthatjuk még.

III. Játékmenet

1. füzet - A test váza és másfél láb

Klasszikus kezdés: a figurák összeállítása.
A gép összeépítését a test vázával kezdjük. Soha előtte nem volt technic alkatrész a kezemben, ennek ellenére nem okozott problémát ez a rész technic liftarmok, pinek, connectorok satöbbik sokasága. Szép lassan formálódik az építmény (amiről újra kezdőként és technic szűzként sokáig ötletem sincs, hogy mi lesz és hogyan, mitől fog mozogni), kerülnek bele a sosem látott alkatrészek, axle, gear, motor.
38 oldal és bő 1,5 óra után elérkezünk a következő részhez, jön a láb. Itt felhasználásra kerülnek már ismert alkatrészek, megrohannak a régi emlékek. Igen, ez már az a Lego amit annak idején annyira szerettem. Persze ez sem nélkülözi a technic alkatrészeket, szükség is van rájuk a járás miatt.

2. füzet - Maradék lábak, a test és a fej egy része

A lábak összeépítése végig ugyanazt a sémát követi, unalmasnak is mondanám, talán szünetet is tartanék, ha nem hajtana a vágy, hogy végre lábra állíthassam a dögöt. Szépen lassan, sőt ahogy jövök bele egyre gyorsabban helyükre kerülnek a lábak, majd következik az elemtartó. A dobozban lévő négy dobolós nyulas elem behelyezve, és láss csodát, jár a kicsike. Újabb technic parádé, a test felső részének és fogantyújának építése. Itt már teljesen adja a jól ismert formát, tuti, hogy ez egy AT-AT lesz. Következik a fej. Számomra ez volt az építés csúcspontja, a mai napig nagyon tetszik a formája, érdekes volt építeni is, sok apró alkatrészből épültek a részek, nekem ez az, amit a LEGO jelent, szemben a mostanában alkalmazott panelekkel. Az 1137 alkatrészből 186 db a fejhez tartozik, ez alapján ki merem jelenteni, hogy elég részletes.

3. füzet - Fej befejezése, test borítása

A fej, a jármű testére erősítése, és a végső feladat a test borításának elkészítése. Na ez már tényleg semmilyen kihívást nem jelent, gyorsan épülnek a darabok, és összeáll a mű. Nem emlékszem pontosan, de 4-5 órába biztos beletelt, míg elkészült, ez nem mérvadó az akkori tapasztalatlanságomat figyelembe véve.
Azonnal átviszem apámékhoz megmutatni, hogy mi is volt az, amit átvettek a futártól, de továbbra is csak a korábban említett mondat hagyja el apám száját, persze anyám odáig van érte, nem véletlenül, ő is SW rajongó.

Nem filmhű, túl tömzsi, a borítás nem teljesen takarja a vázat. Feláldozták a külsőt a funkció miatt.

IV. Értékelés

Minfigek: 10/10 Veers akkor volt először, és ebben a formájában utoljára is, a korábbi AT-AT driver addigra aranyárban volt már használtan is, a Snowtrooper szintén, Luke átlagos, de abszolút beleillik a készletbe. Ezek alapján mi más lehetne, mint stabil 10-es. Egészen 2009-ig majd mindegyik figura ritka volt, csak drága készletben jelentek meg, sőt nekem a Snowtrooper azóta is a kedvenc figem, pedig van pár száz különböző a gyűjteményemben.

 

Kockák: 9/10 Számuk magas, változatosak, jól használhatóak más dolgok építésére is. A pontlevonás nálam kötelező az új szürke miatt, bár ez nem a készlet hibája. Természetesen tudom, hogy miért volt a szürke színek cseréje, de akkor is levonok, megőrülök tőle.

 

Játékélmény: 10/10 Remélem senki nem vádol elfogultsággal annak ellenére, hogy gyakorlatilag a teljes irományom inkább élménybeszámoló, mint objektív értékelés. Ez bizony vastagon 10-es! A szett többszörös játékélményt nyújt, egyrészt amikor építed, másrészt amikor használod. Az egyetlen LEGOm amit nem csak nézegetek, a mai napig "végigfuttatom" néha a lakáson. Imádom, ahogy a fejét mozgatja járás közben, keresi a mocskos lázadókat. Tovább erősíti a pontszámot, hogy továbbfejleszthető, bukkant már fel a neten távirányítható verzió, és olyan, ami fordulni is tud.

 

Ár: 9/10 Drága. Nagyon drága. És folyamatosan drágul, annak ellenére, hogy még most, három évvel a kiadás után is simán megveheted egy shop.lego.com-on. Mégis 9-es, mert nagyon megéri.

 

Összesen: 9/10 Nem kell semmit hozzáfűzni, egyértelmű.

V. lásd még

- első, második és harmadik építési útmutató
- alkatrészlista

Indulj az építési versenyen és építs birodalmat!

| képek: eurobricks.com |

Címkék: kritika star wars lego olvasó játszik star wars hétvége birodalom visszavág hétvége kopeszku 7130 legoblog visszavág

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr842319900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Llew 2010.09.25. 15:41:02

Ha drága akkor az árra nem alacsonyabb pontot kellett volna kapnia. Tutuka ezt tisztázni kéne, mert így a végigjátszásokban nem összehasonlítható ez a pont és végeredményt is elrontja.

Ha ez lenne az egyetlen verzió azt mondanám gyönyörű, de a 4483 nagyon magasra tette a lécet. Az szinte teljesen filmhű, ez meg odébb van tőle. Illetve a 4483-as annyival nem drágább, még bontatlanul sem, mint amennyivel jobban néz ki.

Anak 2010.09.25. 17:31:55

@安徳拉希: Nahát, nem gondoltam volna, hogy öreganyám mozgásáról mintázták az AT-AT-t. Ugyanilyen darabosan és billegve csoszog. A sebesség is stimmel és még a fejét is félrebillenti közben.
Ez a cucc nem kéne.

zorky 2010.09.25. 18:33:05

@安徳拉希:
Hú ez jó videó. Még egyóriási élethű dzsubakkát is üldözőbe vesz a lépegető.
A távirányítósról van link?

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.09.25. 19:24:23

@Llew: Miért ne lehetne lepontozni a drágább (licenszelt) készleteket? Ha a lego magasabb pontot szeretne itt látni, akkor adja olcsóbban :)

melee sc 2010.09.25. 20:17:33

"tudom, hogy miért volt a szürke színek cseréje" Elmondod nekem is aki nem tudja?

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.09.25. 20:33:58

@Llew: nme én írtam, nem én szerkesztettem. sokszor írtam a blogon, hogy tévút az elfogultság. más tollát nem vezethetem :))

Llew 2010.09.25. 23:10:34

@Yooha: félre értesz, nem a lepontozásal van a bajom, hanem, hogy az ár értékelése nem egységes

@tutuka: szerintem csak annyi kéne, hogy a végigjátszás útmutatóban jelezni, hogy az ár aszerint pontozandó, hogy ha drága akkor magas pont, ha olcsó, akkor alacsony. Mert most van aki fordítva csinálja szerintem.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.09.25. 23:14:54

@Llew: "mégis 9" - nincs félreértés, csak érthetetlen pontozás.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.09.25. 23:21:45

@Llew: ellenben a biztonság kedvéért a segítség-oldalon felhívom erre a figyelmet

lego.blog.hu/2010/06/27/igy_keszits_vegigjatszast

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.09.26. 06:37:51

@Llew: "ha drága akkor magas pont, ha olcsó, akkor alacsony" Ez komoly?! Mert amit tutuka linkelt "Minél jobbnak érzed az árat, annál magasabb pontot adj!", az pont az ellenkezője, amit mondasz. Ugyanis minél olcsóbb annál jobb, ezért amit Ti ketten mondtok az nekem ellentmondás.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.09.26. 12:11:14

@Llew: @Yooha: egy olyan pointrendszerben ahol a magas pontok a jók, nehéz elképzelni aztz, hogy azt díjazzuk magas pontszámmal, ami drága. az a gyárnak jó, nem a kritika írójának. én nem vettem észre, hogy eddig ezzel gond lett volna.

Llew 2010.09.26. 12:18:57

@Yooha: @tutuka: jogos a két pont, a nagy észrevételezésben sikerült fordítva írnom.
A "Minél jobbnak érzed az árat, annál magasabb pontot adj! " kiegészítés teljesen jó, erre gondoltam én is.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.09.26. 14:26:08

@Llew: Így már minden világos :) Csak az nem, hogy miért 9/10 ha nagyon drága. De gondolom ez volt a kiindulás.

kopeszkugelu 2010.09.26. 18:33:46

Megmagyarázom a pontszámot:
A hangsúly nem azon van hogy drága, hanem azon hogy megéri. Még ennyiért is megéri. Helyesen egyébként nem "Ár"-nak, hanem "Ár/érték arány"-nak kellene lennie.
Példa:
8015 Assassin Droids Battle Pack: olcsó, de nekem annyit sem ér amennyi, nem jó azért mert olcsó. Nálam 1/10.
Ellenpélda:
10179 Millennium Falcon: drága, de attól hogy drága még nem rossz, nekem megért annyit. Nálam 10/10.

Tehát ár/érték arány a mérvadó, nem csak az ár.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...