Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 7130 Snowspeeder

2010.09.24. 15:00 - SevenBB

Az 1999-ben megjelent Snowspeeder értékelésének ketten is nekiugrottak. A bal sarokban kopeszku a jobban pedig Stefidzsi.

I. Alapadatok

Neve: Snowspeeder
Sorozatszám: 7130
Témakör: Star Wars
Altéma: Episode IV-VI
Kiadás éve: 1999
Kockaszám: 215
Minifig: 3
Ára: 4.330.- / 9.800.- (használt / bontatlan) bricklink.com

II. Mi van a dobozban?

2007-ben kezdtem újra a LEGO gyűjtést mintegy 18 éves kihagyás után, a készlet akkor már nem volt megvásárolható boltokban (nem voltam még bricklink függő) így ezt a készletet bontottan vásároltam. Sem doboz, sem összeépítési útmutató nem volt hozzá, ezeket sikerült pótolni, így teljes a készlet. A doboz hátulján alternatív modellek vannak, nincs közük az SW-hoz, teljesen feleslegesek. Érdekesség, hogy itt még szerepel a dobozon a System felirat.
 
Ha jól emlékszem, ez még lyukacsos zacsiba volt csomagolva. Valószínűleg egy nagyobba és több kisebbe, a 6x16-os alaplap és a szárnyak pedig külön. Az elemek mellett természetesen összeszerelési útmutató, aminek csillagos a háttere, az összeszerelési lépések száma a rebellisek logójában van, a fejlécben pedig jelenetek a Birodalom visszavágból. Ezen kívül valami Lego World Club promó képeslap és egy prospektus, aminek az egyik oldalán egy rövid képregény, a másikon pedig további Star Wars készletek láthatók. Maga a doboz szerintem megfelelő méretű, jó kézbe venni, az elkészült siklónak ideális garázsul tud szolgálni, így kevésbé porosodik.

III. Játékmenet

Az összeépítési útmutató az általam eddig megismert klasszikus építési formát követi, figurák, kiegészítő, géptörzs és szárnyak összeállítás.
Semmi nehézséget nem okozott az összeállítás; szétszedés, fotózás, építés megvolt maximum 30 perc alatt, bár amikor először raktam össze tovább tartott, sokáig nézegettem az elemeket stb. közel két évtizedes kihagyás után volt ebben is újdonság. A gyors összerakásban az is szerepet játszhatott, hogy az elemeket szétválogattam, ekkora készletnél nem szoktam, de most a fotó miatt megtettem. Lehet, hogy megváltoztatja a szokásaimat a blog?
Az építésről nem is nagyon lehet többet mondani, a képeken mindenki látja, hogyan épül fel. A végeredmény elég masszív, simán dobáltam az ágyon, és még csak le sem esett róla semmi. Szóval, játszani biztos, hogy jó lehet vele, nem kell félni, hogy szétesik, leesik, elveszik, eltörik. Az egyetlen, ami kieshet belőle az a kis tárolórekesz, ahova Luke fénykard-markolatát lehet elrakni, amikor a Jedi a pilótafülkében van. Ez szép és jó, de a fénykard pengéje sehova nem fér...
 
 
Összeöntve az elemeket kb. 30-40 perc alatt végig lehet rakosgatni. Persze már a tizedik lépés után megállhatunk, hiszen akkorra elkészül a lézerágyú, így már leadhatunk néhány díszlövést.
Ezután következik a sikló testének összeállítása, amit természetesen az alaplapnál kezdünk. Hátulról indulunk előre, s ha az orr alapja is kész, újra visszaugrunk a hátsó fülkéhez, és egymás után rakosgatva az elemeket visszajövünk a pilótafülkéhez. Az utolsó lépésekben összeállítjuk a lövész kabinfedőjét, majd az egészet megkoronázzuk a pilótafülke tetejével. Kész a szárnyaszegett siklónk. Szerintem már ez is elég jól mutat, engem valami légpárnás járműre emlékeztet.
 

Mivel a IV. pontban nincs design értékelési lehetőség, ezért azt is ide írom. Nos a design, kényes kérdés, főleg hogy itt pihen a szekrényben a nagy testvér, a 10129. A szürke színt sokan kifogásolják, de nekem nincs vele bajom. Ami nagyon lerontja a készletet az a teljes hátsó rész, végtelenül leegyszerűsített, gyakorlatilag olyan hátulról, mint egy tégla szárnyakkal. További negatívum, hogy Dack nem lát ki hátul, mi is csak a sisakját láthatjuk.
Nem nagyon tudtam aludni az éjjel, csináltam hozzá egy kis alapot, nagyon korlátozottan áll rendelkezésemre fehér elem, de remélem sikerült egy kis pluszt hozzáadnom, ha másra nem, legalább arra jó volt, hogy eldöntöttem előre kell vennem a többi Hoth-i készlet megvásárlását a listámban, és felhalmozni némi fehér elemet egy kis diorámához.
 
De lássuk a szárnyakat. Előbb a bal oldalit kell összerakni, majd ha ez kész, akkor a tükörképével folytatjuk. Bár nem teljesen egyformák, mivel a jobb szárnyon egy rácsos elemmel több van. Ha ezeket felpattintjuk a helyükre, akkor már csak annyi dolgunk van, hogy a két kabin között helyet foglaló fénykard-tartó dobozt összerakjuk és a helyére csúsztassuk. Indulhat a bevetés.


IV. Értékelés

Minfigek: 10/10. Ha ma adnák ki ugyanezt akkor már nem ezt az osztályzatot kapná, hiszen már Dunát lehet rekeszteni Luke minifigből, Dack is többször volt, Hoth-i katonából is jött ki jobb, de abban az évben ez nyilván hiánypótló és tökéletes volt (persze ez nem volt nehéz, a Lego SW premier évéről beszélünk).
 
Minfigek: 10/10. 3 figet kapunk. Természetesen Luke a főszereplő, és a liszenszelt téma miatt a hagyományostól eltérő fejet kapott. Igaz, itt még mindenki Lego-sárga bőrű. A Dack Raltert megformáló figura classic fejet kapott, ami szerintem jól áll neki, kedvessé teszi a készletet. A harmadik figura egy téli ruhás lázadó katona, aki a classic arc mellé némi szembe lógó vörös hajat kapott.
Kockák: 10/10. Teljesen korrekt a kockák száma, matricának nyoma sincs, a képes elemek mindegyike nyomott. A kockák jól használhatók másra is SW témában (sok a szürke elem, ami a classic SW sajátossága, nekem a régi szürke elemek miatt kötelező 10-es).
 
Kockák: 9/10. A szürke világos és sötét árnyalatai dominálnak, de felfedezhetünk némi narancssárgát és homokszínűt is. A mintás elemek mindegyike festett, nincs a készletben egy darab matrica sem, ezért nagy plusz pont jár. Az kockák szerintem jól felhasználhatók másra is, alapvetően valami repülőt tudnék elképzelni belőle. Érdekes a racsnis-szerű szárny felfüggesztés. Ráadásul csak ebben a készletben fordul elő barna színű sisak plexi.
Játékélmény: 8/10. A 10178 után raktam össze, ami az új lego korszakom első készlete volt, olyan játékélményt nyújtott, hogy az UCS készletek beszerzéséig nem tudta semmi felülmúlni. A már említett viszonyítási alaphoz mértem az élményt (az első összerakásnál, nem a mainál), és ahhoz képest jóindulatú 8-as. Ha az előbb említetteket nem veszem figyelembe akkor viszont nincs kifogásolnivalóm, jó volt építeni, a szárnyaknál van ugyan ismétlődés, de nem olyan bonyolult szerkezet, hogy unalmassá vált volna. Mégis 8-ast adok, mivel semmi extrát nem ad a készlet (bár nekem bőven elég extra, hogy nincsenek nagy panelek és matricák), van kis szabadidőd gyorsan összerakod, nézegeted és elrakod.
 
Játékélmény: 8/10. Elég robosztus kialakítása van, így jól bírja a gyűrődést. A lövész kabinja mondjuk kritikus pont, mert szeret lejönni, és a kis helyre kicsit nehéz betenni a figurát. Ha az összeillesztések jól sikerültek, akkor a lézerkard tartó dobozkát elég könnyű kivenni, ha viszont valahol beakad, akkor elég macerás. Mínusz jár azért, mert nincs kötél a készletben, ezt a későbbi verziókban már orvosolták.
Ár: 7/10 Kezdő gyűjtőként korrektnek találom az árát, ha jól emlékszem én 7.000,- Ft-ért szereztem be annak idején használtan. Ennek ellenére azt mondom, hogy ha valakinek van lehetősége újabb verziót beszerezni (és nem összes szett összegyűjtése a cél), akkor inkább azt vegye (szinte ugyanezen az áron), de igazi gyűjteményből nem hiányozhat a Lego SW egyik első készlete, nekem mindenképpen megért ennyit.
 
6/10 az árára. Mint minden liszenszelt terméket, ezt is drágának tartom.
Összesen: 9/10. Szívesebben adnék 10-et, de így igazságos, elfogult vagyok a készlettel a kiadási év miatt, de elismerem, hogy az újabb verziók jobbak.
 
Összesen: 8/10. Összességében szerintem jól visszaadja a filmben látott snowspeeder formáját, bár én sajnálom, hogy a lövész és a pilóta el van választva egymástól. Az eredetiben egymás hátát támasztják, amit a későbbi kiadásokban már meg is valósítottak a kábellel együtt. Viszont ennek a színvilága jobban tetszik, mint a későbbi fehér domináns kiadásoké.

V. lásd még

- alkatrészlista
- építési útmutató
- bricklink
- Stefidzsi galériája

Indulj az építési versenyen és építs birodalmat!

Címkék: kritika star wars lego olvasó játszik stefidzsi star wars hétvége kopeszku 7130 legoblog visszavág

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr392317877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anak 2010.09.24. 15:33:45

Hogy az első Star Wars készletem végigjátszásával kezdődik a különleges hétvége hatalmas plusz pont. Csak pozitívumokat tudnék róla mondani.
+festett elemek +szürke szín +masszív felépítés +sok kocka
Én a kritikákkal ellentétben teljesen meg voltam elégedve a szétválasztott pilótafülkével és a közéjük ékelt fénykardmarkolat tárolóval is. A fénykard pengéjét mindig Dack ölében tároltam. Az sem zavart, hogy a "vontatókábel" megoldása nem igazán filmhű. A készlethez járó kis lövész-állást azonban mindig fordítva használtam, úgy jobban tetszett. A hothi katona arca ugyanaz volt, amit az Aquazone negatív figurái használtak.
Összegezve szerintem milliószor jobb változat mint bármelyik fehér színű.
Minden szeretetem ellenére idén a 7128-sal egyetemben megváltam tőle egy csere keretében. Értük a 7622-s IJ készletet és 4E Ft-ot kaptam. Megérte vajon? Szerintetek? Kicsit azért sajnálom őket.

Dregnarr1 2010.09.24. 17:11:59

A milliónyi snowspeeder verzió közül nekem is ez a kedvencem.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...