Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 6521 Emergency Repair Truck

2010.08.28. 07:02 - Dornbi

Mai végigjátszásunk Nyiz tollából származik. Jómagam 21 éves koromban javában benne voltam a Lego "sötét korszakomban", de szerencsére nem mindenkinél van ez így. Ez az autó sosem járt a kezemben, de hasonlóak közül rengeteg, így nagyon vártam a leírást. Lássuk!

A Hidegháború és a Szovjetunió a végnapjait éli, Nelson Piquet harmadszor lesz világbajnok, kijön a Halálos Fegyver. Ez mind 1987-ben történt, ahogy a 6521-es sárga angyal megjelenése is.

I. Alapadatok

Neve: Emergency Repair Truck
Sorozatszám: 6521
Témakör: Town
Altéma: Maintenance
Kiadás éve: 1987
Elemszám: 58 (Brickset)
Minifig: 1
Ára: 1400-1800 HUF körül (Vatera), 1500-18.000 (Bricklink; állapot, leírás/doboz meglévőség, bontatlanságfüggő)

II. Mi van a dobozban?

Erről sajnos fogalmam sincs, mivel a doboza sosem járt a kezemben… sajnos. A doboz hátuljáról a teljes internet hallgat, pedig az alternatív modelleket mindig is szerettem, úgyhogy nagyon érdekelt volna, mit találtak ki a karton hátsó felére. Tippelni viszont tudok, hogy benne mi volt: egy lyukacsos polybagben az alkatrészek, valószínűleg a nagyobb alap külön, mellette egy összerakási útmutató (ez azért megvan), meg az akkoriban szokásos 2 oldalas prospektus.

III. Játékmenet

Kiskoromban nem volt meg ez a készlet, – nagyrészt ’89-es évjáratom okán – nemrég bukkantam csak rá. Mondjuk ez így teljesen nem igaz, mert pár éve egyszer már szemezgettem vele. Na, jó, konkrétan odáig jutottam, hogy „jé, ez mekkora jó készlet, kár, hogy nekem nem volt meg”. Aztán pár hete igen jó áron, 1600-ért volt Vaterán (ez ugye most nem reklám?), úgyhogy nem volt visszaút.

Rátérve az építésre: a sárgaság összerakása semmiféle gondba nem ütközhet, mert egyszerű, mint egy bot. A két sárvédőn, meg a kerekeken kívül szinte csak kockákból áll a készlet, amit csak egymásra kell pakolni, egy elölnézeti, meg egy hátulnézeti képből bárki pillanatok alatt össze tudná ezt rakni. Semmi spéci alkatrészt nem tartalmaz a csomag, viszont egyedi festést annál inkább. A kocsi tetején lévő 1x4-es franciakulcs motívumú tile csak ebben a Town készletben, illetve egy Basic készletben van/volt jelen, az autópályás motívumú1x2x2-es panel pedig egyenesen totál exclusive. Pótlása éppen ezért költséges lehet… Ezen kívül a kék ruhás kollégának rendelkezésére áll egy kalapács, meg egy franciakulcs, aminek a másik vége csavarhúzónak tűnik. Szaki legyen a talpán, akinek csak erre a 2 (3) szerszámra van szüksége a javítási munkálatokhoz; minden tiszteletem a minifigé. De vagy valamit tényleg nagyon tud, vagy blöfföl, mert a mosolya az fülig érne, már ha lenne neki olyan.

Ami elsőre megfogott a kocsiban, az a hátsó része. A panelek segítségével olyan ötletesen van kitalálva a platója, hogy ahol az alsóbb, padlólemezre merőleges elemek teteje végződik, ott kezdődnek a párhuzamosak, ezzel egy sima, az autó méretéhez képest nagy platót alakítottak ki, ami ráadásul nagyon jól is néz ki. Bele lehet tenni extra szerszámokat, pótalkatrészeket, sőt, még egy minifig is belenyomorgatható, igaz elég furcsa üléspozícióban. A másik nagy húzás (szerintem) a tetőn lévő elemek. Nem egyszerűen csak a kör alakú sárga lámpák kerültek rá, hanem a már említett 1x4-es tile, egy antenna és két hátrafele néző piros lámpa is, ami nagyot dob az összképen. A korabeli autók azért nem voltak ilyen részletgazdagok, főleg nem ekkora méretben. Amit ennek fényében nem értek az az, hogy miért nem lehetett még kettő 1x2-es plate-et adni a készlethez, hogy a beültetett minifig lába ne látszódjon ki a kocsi alján. A legtöbb készletnél ehhez az alaphoz dukált a „fedés”, hogy ne legyen ilyen Flintstone családos a beütése, nagy kár, hogy itt nincs.

IV. Értékelés

5/10 a minifigért. Semmi extra, komolyan. Standard piros sapka, standard mosolygós fej (mondjuk ennél jobb Lego arckifejezés nincs, nekem egyszerűen az újabb arcok nem tetszenek), egy szürke gatya, meg egy autópálya logós kék torzó. Azt hiszem, ez telibe átlagos.

7/10 a kockákért. Itt sem kiemelkedő a készlet, az egyedi tamponnyomott panelek húzzák fel a pontszámot, meg a szerszámok.

9/10 az élményért. Mint a legtöbb Town készletnél, itt is elsüthető a „kevesebb néha több” bélyeg. És tényleg: összevetve a mostanság kínált City készletekkel, amik inkább a realizmus irányában indultak meg, ez egy játékos, bájjal rendelkező, szerethető kis készlet, a hátuljának zsenialitásán meg még mindig nem térek napirendre. Nem kérdés a magas pontozás.

8/10 az árért. Legalábbis ami a magyar használtpiacot jellemzi. ~60 elemes készletért ez jó ár, főleg úgy, hogy az 1500 körüli árkategóriában az új készletek közül alig jöhet szóba valami nívósabb darab, hacsak nincs leértékelve. Legközelebbi vetélytársa a 3177-es Small Car lehetne árban, de az csak 43 elemes. Elrettentésként még megjegyezném, hogy Bricklinken egy bontatlan dobozért átszámítva majd’ 20.000 HUF-ot is képesek elkérni, nyilván ez már nem 8/10-es értékelés lenne.

Összességében akárhogy is átlagolom a számokat, ez 7,25-re jön ki, pedig nagyon szeretnék neki 8-ast adni, mert szerintem közelebb áll ahhoz, mint a végpontszám  7/10-hez. (Ha kicsit csalok, és a minifiget kisebb súllyal veszem figyelembe, máris kijön a 8, amit szubjektíve érzek.)

V. Lásd még

elemlista
- építési útmutató
6521 a Brickset-en 

Címkék: 1987 lego maintenance 7/10 town sárga angyal nyiz 6521 emergency repair truck olvasó jatszik

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr752253154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scorpicore 2010.08.28. 08:56:20

Tetszetős kis készlet, nagyon jó vétel! ::) A végigjátszás is klassz volt.

bence1998 2010.08.28. 09:34:57

a készlet tényleg nagyon jó,és rávilágított arra hogy mért jönnek be nekem jobban a régi town készletek(pedig csak gyerek vagyok :/ ).nekem ilyen régi town készletekből 3 van.van egy utcasöprő,aminek már itt a Lego blogon volt értékelése,egy rendőr autó motorbicóval,(talán már ennek is volt),meg egy kék családi ház,amit hiányosan örököltem.ezzel együtt van egy rokonom,akinek még megvannak a régi Lego-i,amikor ott vagyok gyakran játszok velük,van egy régi ötletadó füzet,régi készletek,egyszóval kincsesbánya.space-től town-ig sokfajta klassz cucc,amik mindig megfognak,csodálattal töltenek el.és talán,talán ezért nem veszek mostanában city szetteket.és az értékelés is nagyon jól sikerült!

u.i.:az alant említett rokonomnál van egy kék autópálya logós lego elem.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.28. 09:47:41

@bence1998: ezekkel sokszor még olcsóbban is kijösz, mint egy cityvel. a kék autópálya logós nekm megvan, talán írhatnék róla bemutatót. felírom magamnak.

2010.08.28. 10:47:54

azon gondolkodom, hogy vajon miért használtak fehér felnit a kerekekhez... nem akarták ezzel is túlsárgítani a dolgot, vagy valami világos lemezfelnit imitáltak?

valahogy nagyon kanári fílingű lett lett, én egy két kis fekete cuccot tettem volna rá... de amúgy faja készlet

szeme közé, laposan! 2010.08.28. 12:04:41

Ez egy igazi ultimate-készlet! Tucatnyiszor megépítettem anno, csak nem volt ennyire sárga!:)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.28. 12:30:43

@Gibbons: a régi piros felnikkel is jobban nézne ki.

2010.08.28. 13:01:41

@tutuka: önnek tökéletesen igaza van. a klasszikus piros felnikkel lenne a legzsírabb...

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.28. 14:53:57

@Almaspite: igen, igen, igen, én is gyűlölöm, de annnyiszor kioktattak, hogy leszoktam róla. szóval formalizáljunk egy jó magyar szót!

Almaspite 2010.08.28. 14:54:05

Újabb üveg sör annak, aki a "tile" helyett javasol valami épkézláb madzsar szót, mert tikkelt a szemhéjjam, ahányszor csak a megláttam a cikkben. Leginkább a "franciakulcs motívumu tile" szóösszetétel baszott oda. Ez még az én Krupp-acél szervezetemnek is sok volt, így kora reggel, éhgyomorra. Könyörgöm, hát valami neve csak volt ennek az elemnek már akkor is, amikor az internet miatt még nem terjedt el ennyire az angol megnevezése!

Pld:

- sima, lapos
- lapos, sima
- lapos elemér' :-)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.28. 15:12:44

@Almaspite: kiskoromban úgy hívtam.

Kéne egy szavazást kitenni. mik legyenek a lehetőségek?

Almaspite 2010.08.28. 15:13:57

@tutuka: Hogy került a válaszod a kérdésem ELÉ?

Vagy időutazás/féreglyuk/nullával osztás a tér-idő kontinuumban, vagy csak a blogmotor ennyire jó?

:-)

Greg36 2010.08.28. 15:57:46

Az oldalt nyitott alvázelemen csodálkozom, mármint, hogy az utolsó két értékeléskor (safari jeep meg a mostaniban) oldal lapokkal akarják lezárni a rést. (Amit az új piros sportkocsinál is elspóroltak).
Ami régi town készletben autóm volt, pl piros, fekete tetős autó emelővel, a benzinkút kék autóval, ott mindig volt még ülés a készletben, az pedig pont akkora volt, hogy oldalról nem a fig lába, hanem az ülés látszott.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.08.28. 18:44:00

@Gibbons: szerintem abban a korban ez volt a divat (mármint Lego készleteknél). Amikor ez a fajta felni kijött, szerintem majd' minden autóra fehéret tettek.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.08.28. 18:46:43

@Almaspite: elemek nevén én is sokat gondolkozom. Szerintem a tilére teljesen jó az, hogy csempe. De hogy hívjuk magyarul a stud-ot?

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.08.28. 20:02:10

Nekem az ilyen Lego autók a kedvenceim, konkrétabban a 65xx és 66xx számú járművek. Nekem a 6656-os és a 6504-es volt meg gyerekként. Pár évvel ezelőtt tudtam meg a 6656-ról, hogy miként kéne összerakni, az elemlista és a minifig alapján jöttem rá, hogy az van meg nekem. Ha rá tudom magam venni, akkor lehozom a padlásról és összeütök róla egy végigjátszást.

Más: pénteken szerencsém volt a gyűjthető minifigekkel kapcsolatban. Ahova betértem játékboltba válogatni, ott igen felkészültek és segítőkészek voltak. Megkérdezték, hogy mi kell, aztán vonalkód olvasóval kikeresték nekem, még bontott is egy új dobozt, mert egy nem volt meg a kint levőkből.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.28. 20:28:18

@Almaspite: Nem tudtam, hogy ekkora traumát okoz neked a - vigyázz, megint leírom! - "tile" szó. Ha maradandó lelki sérüléseket szereztél emiatt, azt már az Isten se mossa le rólam... Bár nagyon magyartalan, de direkt ezt használtam, mert ez a rossz hangzása ellenére közérthető. Olyan, mint a plate, a brick, a panel vagy a slope. Sajnos a magyarban nehéz ennyire tömör nevet adni a kockáknak.

@szeme közé, laposan!: AZ ultimate készletről még csak most készülök írni. Szintén Classic Town, szintén autó, 65xx-66xx széria. Piros, de nem tűzoltó. Többet nem árulnék el :)

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2010.08.28. 20:38:35

@Dornbi:
nálam egy stud = egy kocka, egy tile = egy lapos elem.

Almaspite 2010.08.28. 21:44:17

@Dornbi: Bütyöknek hívom. :-)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.28. 21:48:12

@Almaspite: @Dornbi: próbaként holnap délutánra kitettem egy tile-ügyi szavazást. olyan még úgysem volt a blogon.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.08.28. 21:48:33

@Almaspite: Bütyök... nem is rossz. Én eddig pöcöknek hívtam, de a bütyök jobban tetszik.

Almaspite 2010.08.28. 21:53:35

@Nyiz: Nemcsak nekem nem jön be, hanem - ha elolvasod pld. Tutuka hozzászólását - neki se. Mondjuk úgy, az idősebb korosztálynak. (Pedig nem vagyunk harcos nyelvőrök, magyarkodók.) Szóval még egyszer: valamilyen néven neveztük ezeket a dolgokat még az internet előtti időkben is, amikor 5 éves koromban, 1980-ban az oviban játszottam a híres sárga kastéllyal, akkor a középső csoportban nem "plate" meg "tile" és "stud" illetve "brick" volt a szakzsargon... A nyelvem nem kopik el, ha magyarul egy kicsit hosszabb nevet kell kimondjak, pld. csempét, lapos elemet, bütyköt, vagy kockát. :-)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.28. 21:54:02

@Nyiz: @Almaspite: egyébként én legkevésbé a slope kifjezést bírom megemészteni. (btw. nem vagyok egy nyelvőr típus, inkább az van, mint amit almápite mond, hogy gyerekkoromban másra szoktam rá.)

Almaspite 2010.08.28. 21:57:57

Slope: Tető-elem, tető-kocka, ferde oldalú elem...

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.28. 21:58:38

@Almaspite: szerintem offoljuk a témát itt, aztán holnap folytatjuka szavazásnál. :)

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2010.08.29. 08:23:21

Nagyon jó ez a kis sárga készlet! A poszt elolvasása után egyből rákerestem, h mennyiért lehetne beszerezni... kész anyagi csődbe dönt engem ez a blog.

@tutuka: a szavazást követően pedig össze lehet állítani egy Lego angol - magyar szakszótárt és kifejezések gyűjteményét, ahol az olyan gyönyörűségek is helyet kaphatnak, mint MOC, AFOL stb. :)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.08.30. 21:44:24

kicsit off: nekem a következő sorszám, a 6522 volt meg, 2 rendőrmotoros telefonfülkével. Aki szereti a BS&TH filmeket, azoknak nem kell tovább mesélnem (te mond, hogy kezeket fel, a te hangod mélyebb)

www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=6522-1

Anak 2010.08.30. 22:03:23

Gyönyörű ez a sárga csoda. Igazi town tünemény.

Vahren 2010.11.14. 13:21:02

Hi.

Nekem meg van ez a készlet dobozostul. Kell a hátulja?

Vahren 2010.11.14. 13:21:08

Hi.

Nekem meg van ez a készlet dobozostul. Kell a hátulja?

misran 2011.10.17. 19:55:31

Jaj de tuti! Nekem is meg van. És a hátulja is :). Tuti kis készlet, annyi szent. Köszi a leírást.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...