Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 7036 Dwarves' Mine

2010.08.27. 06:27 - tutuka

Nagy népszerűségül ellenére eddig nem sok végigjátszás termett a blogon Castle témakörben. Scorpicore egy komoly készletet mutat be. (Korábban említettem, hogy karácsonyra belevágok én is a váras tematikába. Nagyon várom már az első készletem, főleg, hogy napokban megnéztem a Mennyei királyság című filmet. Minden jelenetét el tudnám képzelni legóból.)

A csomagról előjáróban csak annyit, hogy első ízben itt kerültek be az orkok trollok a Lego világába, ennek tanúbizonysága a korai sisakfajta, amit azóta már lecseréltek.

I. Alapadatok

Neve: Dwarves' Mine (Törpök bányája)
Sorozatszám: 7036
Témakör: Castle
Altéma: Fantasy Era
Kiadás éve: 2007
Kockaszám: 575
Minifig: 7
Ára: 13 900,- Ft. - 22 900,- Ft.

II. Mi van a dobozban

A doboz borítása hangulatos, és szépen megcsinált. Hátoldalán pedig megmutatja a mozgó (kalandos) részeket a bányán. De ennyit a külcsinről.

A hatalmas, mindazonáltal túlméretezett dobozban helyet foglal
5 számozott zacskó, melyekben további kisebb zacskók találhatóak. A számozottakon kívül van 2 számozatlan zacskó is (egyikben a Duplo troll), illetve egy cső. 

2 használati útmutató jár hozzá, matricás lap nincsen. (hála égnek)

III. Játékmenet

A bányát a barátnőmmel építettük fel, és az összes zacskó egybeöntése helyett számozott zacskónként haladtunk, és építettünk. A „jó öreg” módszert választottuk, miszerint egyikünk keres, másikunk épít. Zacskó számozásonként cseréltük a szerepet. (LOL) Így, ezzel a módszerrel, nem sokkal több, mint másfél óra alatt megépítettük. De nem szaladok ennyire előre, említek pár szót az építésről.

Az első csomag, a figurák, valamint a „szenes” kocsik megépítése volt. A szenes kocsik megvalósítása nagyszerű. A kocsik oldalát ajtók képzik.

Második csomaggal megépíthettük a bánya középső részét, ami a bejárata. Az ajtók tetszetősek.

A harmadik csomag a jobb oldali része, ahol helyet kap egy felvonó, így egy minimális madzagkötögetés vár ránk.

Negyedik csomag, az épület bal oldala, és itt kap helyet a katapult. Amit itt megemlítenék, az az, hogy egy kicsit csalódás volt. A képet nézve, azt hinné az ember, hogy valami klassz kis szerkezete van, főleg, hogy forgató karok is vannak az oldalán, ám a forgató karok csak díszek. Nincs a katapultnak szerkezete, ütsz a végére, repül a kő. Ennyi. Az épület legalsó szintjén – bár nem látszik – helyett kapott egy sütő helyiség.

Az ötödik csomaggal megépíthetjük a bánya elülső részét, illetve a hátsót, valamint a síneket. Ennek a pontnak a legérdekesebb része a sín, és a kocsik üzembe helyezése, valamint a csősín felrakása (amin egy kosár közlekedik).

Az építés szórakoztató, és van benne kihívás is. Ám azt megemlíteném, hogy az építés előrehaladtával, egyre inkább a működő, mozgatható részek kipróbálása érdekelt. Ezzel el is érkeztünk a játék további részére.

A kocsikhoz járt 4 darab arany, és 4 ezüst rög. Ezeket hátul, felülről betölthetjük a kocsikba, aztán elől, a kihelyezett tartóba áttölthetjük. Ám van más mód is. Előre lehet juttatni a rögöket a kosáron keresztül is, ami a csősínen közlekedik. Amikor abba betöltöttük, meglökjük a kosarat, ami előre csúszik, itt kiborítjuk belőle, és a rögök lecsúsznak a csúszdán a tárolóba.

Még megemlíteném a bánya előtti törp kovácsot, aki kapott egy üllőt is, és szépen ki lehet rakodni a kész műveit. Ez ad a hangulathoz.

A bányával lehet oly módon játszani, hogy az orkok trollok megostromolják. Viszont, ha az arany, és ezüst rögökért jöttek, akkor járhatott volna melléjük egy talicska, vagy egy szekér. De nem csak ostromosat lehet vele játszani, hanem amolyan „Bánya élete” jellegűen. Egy kis bányászás, szállítás, ilyesmi. Persze a sok jól kitalált mozgó részek (sín, felvonó, stb.) miatt ez is szórakoztató tud lenni.

Játékmenetről ennyit, térjünk át az értékelésre.

IV. Értékelés

8/10 a minifigre. Kellő mennyiségű figura, 4 törp, 2 troll, és egy Duplo troll (Én így neveztem el, mert inkább a Duploba való, semmint ide. Nem nyerte el a tetszésemet). Rengeteg felszerelés, és változatos figurák. Amit kissé sajnálok, az az, hogy a törpök szakálla teljes mértékben kitakarja a figura felső részét. Ám ezzel együtt is meglehetősen autentikus törpöket kapunk. Igaz, már említettem a legelején, de a trollok sisakja még nem az igazi, csak a következő évi szettekben cserélték le a ma ismert EU szabvány troll sisakra.

10/10 a kockákért. A csomagban rengeteg hasznos, és jó elem van. Meglepően sok apró elem is helyet kapott (csirkecomb), és amit kiemelnék, az a sínek, amik hozzá járnak. Ugyan is Castleben ez az első eset, hogy sín van a csomagban, továbbá mostanság ezekből a fajta sínekből nem sok készletben találkozunk. Változatos, és jó elemek miatt én a maximális pontszámot adnám.
(Isten tudja honnan, de került a csomagba egy ablak is, ami nem szerepel az elem listán, csak az üvegtábla, keret nélkül.)

10/10 a játékélménynek. Bár a játékélmény nagy részét a játékmenetben ecseteltem, kiegészíteném annyival, hogy egyedi a készlet, olyan szempontból, hogy korábban ilyen (bányás) még nem volt, de még csak hasonló sem. Ehhez mérten a játékélmény is új (ellentétben mondjuk egy várral, aminek húsz éve ugyanaz a lényege)

10/10 az áráért. Ilyen sok elemhez képest, az ár nagyon korrekt. Én 13 900ft-ért jutottam hozzá. Azt megjegyezném, hogy kevesebb elemmel rendelkező szettért még többet, vagy kb. ugyanennyit elkérnek, úgyhogy az ár nagyon jó.

Az árban valószínűleg közrejátszhat, hogy 2007-es szett, és a Királyi Kastély Ostromát (7094) leszámítva már csak ez kapható 2007-es évből származó Castle szettek közül. Bár jöhet a jogos kérdés, akkor azt miért nem akciózták le?)

10/10 az összpontszám. Átlagolva is ennyi jönne ki, de az átlagolástól eltekintve adom meg ezt a pontszámot. Mikor korábban nézegettem ezt a csomagot, akkor abszolút nem tetszett, mígnem barátnőm beszélt rá, s csinált hozzá kedvet. Még az előtt hogy kezembe vehettem volna, megtetszett, így végül pozitívan csalódtam, mert nagyon jól megcsinált, és kitalált szett.

V. lásd még

- elemlista
- építési útmutató
- mozgásban az üzlet
- Fantasy Era

| Képeket a Bricksettől kölcsönöztünk. |

Címkék: kritika 2007 castle 10/10 olvasó játszik scorpicore 7036 fantasy era törpök bányája dwarves mine

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr382159037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadaszilles 2010.08.27. 07:23:32

én amúgy 10ért vettem meg az Árkádban 3 hónapja ;)

Llew 2010.08.27. 08:08:05

"Nagy népszerűségül ellenére eddig nem sok végigjátszás termett a blogon Castle témakörben. "
Ha nem rakod ki a beküldött végigjátszást akkor nehéz is.
Bocs, de ezt nem hagyhattam szó nélkül. Érthető, ha próbálod őket változatosan és nem egy témában kipakolni, de akkor meg nem kéne ilyet írni.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.27. 08:21:29

@Llew: "termett a blogon", csak szövegértelmezés kérdése. :) (odaírjam, hogy eddig? :)

Anak 2010.08.27. 08:29:13

Azok ott Mória falai?
Ott bizony a törpök járnak úszni apró szőrös asszonyaikkal.
Jók a szakállas figurák.

Llew 2010.08.27. 09:15:45

@tutuka: Minden kötözködés nélkül, az a mondat nekem így is, úgy is azt sugallja, mintha az olvasókat fednéd meg a hiány miatt, de természetesen ez a Te homokozód.

Technikai észrevétel:
oldalt a végigjátszásokat között külön pakoljátok be, vagy hogy kerülnek oda? Csak mert legalább kettő Castle hiányzik (753, 7037).

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.08.27. 09:47:52

@Llew: de ha azt írnám, hogy roskadásig tele a pince castle készletekkel, akkor nem küldenétek. (de így most már aztán minden kiderül a kommentekbeől)

A végigjátszásokat kézzel pakolom, kösz, hogy szóltál, ígyekszem hétvégén betölteni.

orangyal007 · http://mindennapilego.blogspot.com/ 2010.08.27. 10:28:16

Ezt a készletet én is megvettem magamnak, főleg a szakállak miatt :) Meg még nem volt újkori castle készletem, és a city mellé vett mezőgazdasági szetteket ellensúlyozni kellett egy "iparos" szettel. Még nincs kibontva, várom a karácsonyt...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.08.27. 12:35:34

Szakállak jók, de nekem pont a trollok (vagy ogrék) tetszenek a legjobban, főleg a böszme. Veszek is egy ilyet majd a bolhán, elhatároztam...!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.27. 14:01:20

skacok, vmi magyar cserebere legooldal, fróum stb nincs? áttrútama minifiguráimat (nem a gyűjthetőt, az összeset), van a pár cserélhető duplikátum, meg pár hiányzó dolog.
Pl ha vkinek van fölösleges piros régi úrhajóssisakja és oxigénpalackja szóljon! :)

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.27. 19:55:57

Ironforge! Jah, nem... az másik világ... Nagyon jó kis készletnek tűnik így a leírás alapján. Mikor megláttam a főoldalon a képet, először rácsodálkoztam, hogy ez meg mi? Nem is tudtam, hogy ilyen tematikájú készletek léteznek (Castle-ben nem utazok). A troll viszont marhára nem tetszik. Megcsinálhatták volna igényesebben is, esetleg minifig scale-be, egyedi fejjel.

@rrroka: Imperial Guard torzóid ( www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=973pb206c01 ) vannak esetleg? Piros/kék mindegy, de ilyen régifajta érdekel. Meg huszársapka, háromszögletű sapka, meg puska. Ha bárkinek van ilyesmije, ne habozzon szólni!

BorZol 2010.08.27. 21:08:09

Jó a végigjátszás, de kötekednem kell:
A western témában VAN bányászos szett, most nem tudom melyik készlet, de barna bánya és az oldalán matricával:
- GOLD MINER felirat!
Van ezüst meg aranyrög a csillékhez, de van ugyanolyan fekete is? vagy akkor nem szénbánya hanem arany+ezüst...

Nekem hiányoznak a bányák, csípem őket....voltam lenn a föld alatt 300m mélyen szénért..... cool
A chile-i bányaomlást azért nem hiányolom, de megépíteni más lenne.

off-hoz: rrrroka@ én is felvetettem ezt: közösségrűl megint topic alatt megleled.

Művelem az ipart de csak győrben, a postaköltség agyonveri a távoli csere-bere ügyletet.

Scorpicore 2010.08.27. 21:26:32

@BorZol: Nincs fekete rög, de nem nevezhettem el Aranyos kocsinak nemde? ::D Azt meg nem írtam h szénbánya.
De a westernessel együtt sincs túl sok bányás készlet. Castleben az első. (Eltekintve a Rock Raiders témától.)

Annyit még a végigjátszáshoz, h fegyverekben nincs hiány. Kb. minden figurára jut 2 fegyver, ami elég jó arány szerintem.

ph34rb0t 2010.08.27. 21:44:21

@Scorpicore: a szo, amit nem talaltal: csille

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.28. 15:36:00

@Nyiz: van három ilyen minifigem kékben, egy háromszögsapkás, egy huszáscsákós, egynek meg nem jut sapka, mert akkor a kalózoknak nincs elég. :) puskájuk van vállapjuk (két sárga egy barna) barna hátizsákjuk. nemtudom eredetileg milyen fej van hozzájuk, én ilyen enyhén borostásat raktam rájuk. tetszik maga fig, de nem illik semmihez, lehet cserealap.
gondolom a gyűjthető figura topic alatt lehetne más legokat is cserélni. szerkesztőbácsi véleménye?

@BorZol: megnézem!

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.08.28. 19:53:56

@rrroka: Adok egy e-mail címet, aztán beszéljük meg privátban a dolgot, mert ide nem tartozik, amúgy igencsak érdekel a felhozatal: mr.nyiz[kukac]gmail[pötty]com Dobj egy mailt majd, köszi!

Anak 2010.08.30. 21:04:22

Scorpicore nagyon meg fog haragudni rám, de nekem nagyon nem tetszik ez a készlet.
Az alapötlet, hogy a kastély témába behozzanak olyat, ami még nem szerepelt (bányát) igazán dicséretes, ám a megvalósítása nem a legjobban sikerült. Én kimondottan összecsapottnak érzem. Kitörpölhettek volna legóék valami törpösebb törpöset. Itt ugye egy bányáról lenne szó, de olyan magas falai és tornyai vannak, mint amivel néhány fellegvár sem rendelkezik a témán belül. Értem én, hogy a játszhatóságot akarták növelni minél több pontban, de egy összezsúfolt valami lett belőle.
Mivel alapból nagy készletnek szánták jobban is fel lehetett volna használni a kockákat és egy letisztultabb bányát simán ki lehetett volna belőle alakítani. Teszem azt, az alaplap egyik felére egy hegyoldal keresztmetszetet tehettek volna, benne zúzókövekkel, üllőkkel..stb. Ebből a sziklából jöhetettek volna ki a csillék is. A másik oldalára valami kis kovácsműhelyt képzeltem volna toronnyal, miegymással.
Sajnálom, de a figurákon kívül nem értem a készletértékelésre adott 10/10 pontot.

Anak 2010.10.27. 21:36:21

A cikk hatására én is megnéztem a Mennyei királyságot. Nagyon nem gyere be film volt.
Mindazonáltal, hogy áll a kastély projekt?

Anak 2010.10.28. 20:12:57

@tutuka: Igen, belátom elég debilnek hathat a kérdésem, csupán feltételeztem, hogy beszerzed előbb és csak a fa alatt nyitod ki. Azt ugye már láttuk, hogy nálad néha "hegyekben" állnak a bontatlan dobozok egy darabig.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.10.28. 20:18:02

@Anak: ja, nem tűnt debilnek :) nem vettem még meg. még fájna az ára. mikor érzem a fenyőillatot, majd kevésbé fog.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.15. 16:59:25

van három üres dobozom ehhez a készlethez, ha vkit érdekelne. ki vannak lapítva de amúgy egész kultúráltan lettek kinyitva. ingyé! :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...