Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 6392 Airport

2010.05.24. 06:55 - tutuka

Nincs is jobb, mint ismét egy klasszikussal kezdeni a hetet. Adidigaga a szerintem eddig volt legszebb repteret mutatja be. Mennyivel nagyszerűbb készlet, mint az enyém! Adidigaga nemcsak arra vállalkozott, hogy a készletet bemutassa, hanem a megszerzésének körülményeit is megosztotta velünk, ami elég komoly nagyszerűség, de legalábbis én kedvelem az ilyen privát történeteket. A lásd még ponthoz elég jó linkeket találtam, kattintgassátok azt is végig: a monorailért fájni fog a szívetek.

A most végigjátszásra kerülő szett azon kevés Lego-készletek egyike, amely a megjelenésekor:

-nagyon tetszett
-nagyon nagy és drága volt
-a fentiek ellenére végül mégis az enyém lehetett,

pedig kezdetben ennek is zéró eséllyel vágtam neki.

Az előzmény: 1983 Karácsonyától a rengeteg felhalmozott Lego-ra, az élemedett koromra (cca.10 év :), illetve valamilyen vélt, vagy valós szülő-gyerek konfliktusra való tekintettel anyámék lezártnak tekintették a Lego-gyűjtés és beszerzés időszakát, bár ez természetesen a megszerzett készletekkel a játékot nem érintette. A következő évben még nem is jelentkeztek az elvonási tünetek, de '85-ben aztán egy osztálytársam apukája Bécsből hozott egy éves áruházi katalógust nekem. Ráadásul egy félrenézett "tüdőgyuszi" okán 4 hétig otthon kellett maradjak. A betegség második felében a szüleim már egyedül is otthon hagyhattak, csak a nagyik jártak pár órára hozzám. Mindez novemberben történt, mondhatni tehát, a körülmények ideálisak voltak. A rendelkezésemre álló kockákból a repteret is megpróbáltam leutánozni, kinézetre elég siralmas lett, de a kockabéli adottságaimat tekintve még ez abszolút hősi tett volt, mutatva, mennyire akarom készletet. Miután a készlet megjelent a boltokban, a szüleim látva a fentieket, és hogy az ismerős/rokon szülők sorra vették gyerekeiknek, beadták a derekukat. Az öccsémmel közösen kaptuk úgy kommunikálva, nagyobb tulajdoni hányadban ő kapta. Bontogathattuk hát a dobozát a karácsonyfa alatt. :)

I. Alapadatok

neve: Airport (Repülőtér)
sorozatszám: 6392
témakör: Town
altéma: Flight
kiadás éve: 1985
kockaszám: 530
minifig: 8
ára: eredetileg 1800,- Ft., most kb. 20-25.000,- Ft.

II. Mi van a dobozban?

Hát a repülőtér, csak szétszedve... Komolyra fordítva: 25 év távlatából az akkor szokásos csomagolás rémlik, azaz a kisebb elemek perforált zacsiban, a többi mellette szabadon. Az építési útmutató füzet jellegű, a másik katalógus érdekes módon egy kis alakú és kizárólag a LEGOLAND témát bemutató kiadvány. (Akkoriban még belefért költségvetésileg egy város-csúcskészletbe az éves prospektus, mint melléklet!)


| forrás |

III. Játékmenet

Merő véletlenségből tökéletes állapotban fennmaradt az építő-füzet, így menjünk annak sorrendjében ! (illusztrációim is ebből valók.) Az építés a csomagszállító járművel kezdődik, amely szerintem a legkevésbé sikerült része a készletnek. Részletgazdagságban és ötletekben is elmarad a légijárművektől, ráadásul anakronisztikus építmény: ezt a kocsit egy-az -egyben már 1980-ban is kiadhatták volna, illetve pontosan az akkor kiadott Buggyk családjába tartozik. '85-ben ugyan nem jelentek meg új elemek autókhoz, de új építési módok igen: én például az 6369 Autószervíz hobby-autójához elvében hasonlót átszínezve sokkal inkább el tudtam volna erre a reptérre képzelni.

De ezzel vége is a negatívumoknak, jöhet az örömóda!

Következő a helikopter, vagy ahogy az osztrák katalógusból megtudhatjuk, a "légitaxi". A repülőgép mellett csak másodhegedűs, pedig nem kell szégyenkeznie, szinte minden részén a vadiúj légijármű-elemeket viseli, ellentétben a vele egy időben kiadott többi helikopterrel, melyeknél itt-ott (orr-rész, farok-tő) hagyományos kockákkal váltották ki ezeket. A vezetőülés mögé valóban ülhet utas-minifig, akár kettő is, az oldalablakos panel és a többi speckó elem miatt pedig remekül kombinálható a repülőgéppel. (Arra ezért vigyáztak, hogy a 6368 Jet Airlinert ne lehessen a készletből leutánozni, (bármennyire is úgy tűnik elsőre :-)

El is jutottunk szerintem a Legoland történetének szakmai csúcspontjához, a 4-studos utasszállító repülőgéphez. Ez a repülő annyira tökéletes esszenciája a részletgazdagságnak, a játszhatóságnak és nem utolsósorban az arányosságnak, hogy innen felfelé már nem vezethetett az út! (Annak azért érdemes utánanézni, hányféle ötlet született még évekkel ezután is a látszólag csak a repülők/helikopterek kedvéért kitalált elemekből.) Hihetetlen, de néhány jól eltalált, viszonylag kis méretű, nem túlbonyolított felületű, és a hagyományos kockákhoz erős kötésben illeszkedő speciális elemből megoldották a nem egyszerű feladatot, mindössze 7 évvel azután, amikor még a sárvédő, a nyitható kocsiajtó és a kormánykerék is újdonságnak számított. Hogy csak 4+1 személyes? És? (Megjegyzem, az új óriásokba is alig fér több!) És? Ahogy főszerkesztőnk is írta: lehet hogy élethűbb a 4 üléssoros kortárs City-repülő, de ez sokkal inkább "LEGO" és nem utolsósorban mérete és súlya folytán is jobban gyereknek való. (Anno párszor "véletlenül lezuhant" fejmagasságból, szerintem a mai óriások egybe-elemei simán törnének ettől, már ha egyáltalán a gyerek fel tudja szülői segítség nélkül odáig emelni.)

Az épület szintén nagyon elnyerte a tetszésem. Kellően öszetett, és talán elsőként a Legoland-városban 3 szintes, ugyanakkor áttekinthető. Utóbbi oka, hogy ez már az épp megjelenése évében bevezetett "pillérvázas" elven épül, üvegfalas-üvegajtós kitöltéssel. Emiatt a belső tereinek nincs olyan "intim hangulata", mint mondjuk egy 1978-as épület esetében (ezek a belső kialakítását és berendezését évekig próbáltam megfejteni az elölnézete alapján, de csak mostanában, a netre feltett építőfüzete alapján sikerült). A nagy méretből és a stílusból következik a viszonylag kevés fal-kocka mellett a rengeteg nyílászáró: engem konkrétan "több évre visszamenőleges hatállyal" kárpótolt a benne lévő sok üvegfal, üvegajtó, tetőablak. Még régimódi zsalugáter is akad a vám környékén, nem beszélve a vadiúj '85-ös dőlt panorámaablakról, amiből hármat is tartalmaz a készlet. A féltucatnyi szék mellett kurrens elemnek számított az I. emeleti étterem asztallapja, ami áttetsző 2x4 plate, de a telefonos vagy óraszámlap-nyomatúak is értékes kockák.

Nem elhanyagolandó tény, hogy a fogadóépület 16x32-es zöld alapja mellett még további 4 db (!) zöld alapszínű és kifutónak felfestett útalapot is adtak mellé, ehhez pl. a korábban városi szettben nem létezett űr-leszállópályát is "honosítani" kellett. Az építőfüzet hagyományosan nem taglalja az alaplapok apró építményeit, pedig emlékszem rá, hogy annakidején nem ártott volna a rengeteg kifutófényhez legalább egy kiosztási pöttyözés, én legalábbis elsőre mindig elvétettem a helyüket.


| forrás |

IV. Értékelés

9/10 a minifigekért. Vagy 2 utassal több nem ártott volna, pedig a készlethez nyolc minifig jár. Ezekre önmagukban nem lehet panasz, jó elosztású társaság. Az elit kaszt természetesen pilótáké, főleg a repülős tag a kurrens darab dögös egyenruhában. Értékes és újszerű a repteres-logóval nyomott 3 személyzeti minifig, az egyen-felsőt változatos nadrágokkal és fejfedőkkel kombinálták, ráadásul a dobozképek alapján munkakörük is erősen flexibilis, a csaj például hol stewardess, hol légiirányító. Kellemes meglepetésként nem maradt ki a vámtiszt sem, ő már "külsős" ruhát visel, mint a Legoland-rendőrök és szerencsére az "általános utas" szerepben is találunk 2 figurát.

10/10 a kockákért, különösen az útalapok, a rengeteg ajtó-ablak, a dögös festett kockák és persze a bőséges '85-ös légijármű-elemkészlet miatt.

9/10 az áráért. Talán most jobban "megéri" (nem szeretem azt a szót érzelmi-szabadidős relációban használni), mivel sok elemet már nem találni az újkori szettekben, de még a megjelenése idején sem nyújtotta ezt más készlet ilyen koncentrációban.

10/10 a játékélmény miatt ; A "bőségszaru" (egy készletben ház, útalapok, autó, helikopter, repülő) eleve remek szórakozást garantál, ráadásul az összetevők mind egymással, mind a klasszikus Town/Legoland többi résztvevőivel szerves egységet alkotnak arányaikban és játszhatóságukban.

Összességében 9/10. Lenyűgözően gazdag, mégis (LEGO-)emberléptékű készlet és nem utolsósorban új távlat egy Lego-városban. 

V. lásd még

- egy ronda repülőtér
- egy még rondább
- ööö, khm
- erről pedig nem tudom eldönteni
- a kicsiké ellenben szép
- építési útmutató
- elemlista
- zseniális monorail a reptérre jutáshoz

A blog továbbra is nyitott, küldjetek bátran végigjátszásokat, vagy akár régi képeket egykorvolt nagy legózásokról. Az sem baj, ha olyanról szeretnél írni, ami volt már, küldjed bátran, itt elfér!

Címkék: kritika lego airport 1985 9/10 6368 6392 olvasó játszik

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr192006268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.05.24. 07:22:33

Kircsi a vegigjatszas!

Es ha mar 4 studos repcsi, van egy brickset.com/detail/?Set=6356-1 -em elado. Minifigek nelkul, es nem tul rozsas allapotban, de ha valakit erdekel 3E-ert viheti.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.05.24. 09:18:21

régi szép emlékek :)

nekem is megvolt/megvan ez a repülőtér, ahogy megvan a doboza, (azt hiszem) és az összerakási útmutatója is. Mivel nem voltak hagyományos útelemeink, így a reptéri kifutópálya rendszeresen otthont adott a városi forgalomnak is.

Sajna valamelyik kedves osztálytársam a négy turbinából kettőt lenyúlt, mikor bevittem a repülőt a suliba, ezúton is örök átok rá....

de tény: ez egy nagyon jól felépített kis készlet volt, és az általad is magasztalt repülő/helikopter elemek tényleg nagyon jól illeszkedtek a korábbiakhoz.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.05.24. 09:21:40

a 367-es reptér egyébként nem rossz szerintem. Rengeteg hagyományos elem van benne, jó sok építménnyel. Ha egy ilyet kapna valaki ma, kicsit letisztított, kevésbé szögletes formában, simán ellenne vele szerintem egy darabig.. A kisebb repülő egyébként vitorlázógép lenne? Arra emlékeztetnek az arányai.

Sputtid 2010.05.24. 09:53:48

Tényleg gyönyörű készlet, és nem utolsósorban roppant élvezetes végigjátszás. Köszi!

Anak 2010.05.24. 11:04:31

Stílusos végigjátszás, szerintem a hosszával sincs probléma. Bár én is ilyen könnyed jelleggel tudnék írni!

Húúúú, ez a helikopter volt akkoriban álmain netovábbja, hányszor próbáltam meg katalógus újságból és a meglévő elemeimből megépíteni! Persze rendre sikertelenül, mert valami mindig hiányzott, vagy nem jöttem rá az építési módra. Egyszer azért sikerült egy hasonlatost összeraknom.

A régi készleteket azért szerettem nagyon, mert mindig volt mellékelve hozzájuk egy külön "ajánló lap", egyik oldalán nagyméretben az aktuális készlet témájához illő dioráma, a hátoldalán meg egyéb témákból néhány kisebb méretű összeállítás. Az új készletekben is van hasonló a útmutató végén, de valahogy nem olyanok "ízükben" mint a régiek.

2010.05.24. 12:59:13

nagyon zsír!

a helikopterbe valahogyan be tudtak szállni az utasok? nyílt valamerre valahogyan valamelyik oldala?

Greg36 2010.05.24. 18:36:47

Unokatestvéremnek volt meg. Egyszer játszottam csak vele :(
@Gibbons:
Emlékeim szerint csak a pilóta tudott beszállni nyitható tető segítségével.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.05.24. 21:38:27

Szuper készlet!
Nagyon jó a repülő, de a helikopter tetszik a legjobban. Le is jegyzeteltem, hogy milyen elemek kellenek hozzá. Asszem a két ablakos falat elég macerás lesz beszerezni. (peeron.com/inv/parts/4863) Pedig kéne egy sárga is a 6697 helikopteremhez is. (brickset.com/detail/?Set=6697-1)

Laca@blog 2010.05.24. 21:49:36

@Greg36: én is így voltam vele, azzal a kül., hogy mi rengeteget játszottunk a készlettel. imádtam... :)

régen kb 1500-2000 ft volt, amikor 25 ért kb trabantot lehetett venni... :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.25. 09:21:20

Nagyon jó poszt!
@mestska: utólag be lehet szerezni simán a két turbinát, pont holnap kerül ki egy posztom megint turkálós témában.

BorZol 2010.05.25. 21:43:07

Egy cimbim puszta üzletszerzésből megvette ezt a készletet múlt hétvégén. 7894-es airport tulajdonosaként idencsak elgondolkodtatott. Anno pedig ki nem hagytam a katalógusokban jól meglesni hogyan is van ez.
Most pedig még mindíg azt mondom :-nincs párja a 6392-nek
Gratula a tulajoknak.

Hanzsi 2010.05.26. 17:28:09

Helló!
A mai napon feltűnt egy a Vaterán. 11.500 Ft-os kikiáltási áron. A leírás és a képek alapján szép állapotban van.
Hátha valaki olthatatlan vágyat érez a birtoklására. Én is gondolkodom....

Hanzsi

BorZol 2010.05.26. 21:34:36

Hanzsi@ Ő a cimbim. Amit még tol mellette az sem piskóta: 6373 motorbolt. Ezeket a dolgokat hetente van lehetőségem "mérlegelni" látom ahogy amennyiért veszik, viszik a nagy -tételt.

Ezért modom: nincs párja a 6392-nek , jó lehetett az egykori gyerekeknek akinek ez mevolt.

Üdv a győri LEGO-club-ból.

Hanzsi 2010.05.27. 22:27:10

@BorZol:

Néztem azt is. De a többi eladó készlete is igencsak kívánatos. Tegnap vagy egy órát vágyakoztam azok után, amit a Vaterán kínál. Szembe jött például egy olyan készlet, amivel óvodában játszottam utoljára. Kéne. Nagyon. Nagyon-nagyon.
De a cimbid nem győri? (Tolnát ír a Vaterán) Mert én meg soproni vagyok. Honnan van ennyi Legoja? És miért adja el?

Üdv Sopronból. (Itteni clubról még nem tudok.)

BorZol 2010.05.28. 00:29:28

@Hanzsi , itt maximum a 6392-es készletet lehet isteníteni.
Óvriak és győriek jövünk össze vasárnaponta. Eto-Parki piac.
Eljössz max és veszel egy 6392-est (is).
a Műanyagos Óvári.
Óvodában én kettő minifiget láttam összesen.
Utána jött a haveré és a saját készletek.
A repteret így harmincon évesen kellett meglátnom először élőben.

Hanzsi 2010.05.28. 12:56:50

@BorZol:

Nem egy malomban őröltünk. Más eladót néztem, a Műanyagosnál most éppen nem látok repülőteret.
De szoktam nézni az ő kínálatát is.
Na, az jó, jó tudni, hogy vannak a megyében is LEGO függők.

Hanzsi

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.05.28. 13:00:09

@Hanzsi: az analytics szerint Győrben jópáran lehettek, de Sopron sem gyenge és például Mosonmagyaróvár is napi több unique júzerrel bír.

adidigaga 2010.05.29. 11:20:54

Szevasztok!

Mostanában bokros teendőim (azokon belül is leginkább az 1:1-es léptékű "autómodellezés":-) miatt kevés időm van "i-legózni", de a saját posztomra má' csak benéztem! ;-)

Köszi a kommenteket , a dícséreteket, örülök, hogy mind a téma, mind az íromány elnyerte a "nyájas olvasók" tetszését :-)
A személyes, sztorizós részek fogadtatásától kicsit tartottam, de úgy látom megtartom ezentúl is a végigjátszásaim színezésére, természetesen finomítva az arányokat és az "érdemi játszáshoz" való illeszkedését.

Egyébként azt tervezem, hogy valamennyi (vagy legalábbis valamennyi érdekes) egykori készletemet "végigjátszom", méghozzá megkapási-kronológiai sorrendben (habár e reptér pont bekavar ennek a tiszta elméletnek, de csak kicsit,mivel a 6392 volt a legvége a gyűjtésemnek)

metska:
dettó, mármint a leszállópálya mint városi út...
nekem a 2. készletem volt a 379 Buszállomás, egyenes úttal, utána semmi útalapos szett a reptérig, illetve nem sokkal előtte vettem (40 Ft-ért 1984-ben :-) egy iskolástárstól egy db kanyart.

Anak:
Mielőtt megkaptam, én is a fél karomat odaadtam volna egy repülőgép-belső képéért (vagyis külső kép, csak félrenyitott tetővel), de abban a bizonyos katalógusban nem volt ilyen. Aztán mikor már megépítettük a fa alatt, belenéztem a hozzá adott kis Legoland-füzetbe ; na abban már volt ilyen kép ! :-p
Arra viszont rájöttem még a birtoklás előtt, hogy a repülő "általános kereszmetszete" hagyományos kockákból is kirakható, de akkor nem fér bele a figura, vagyis az alváz meg a tető elemei törvényszerűen olyanok kellenek, hogy legyenek, mintha két tető (vagy konzol-) elemet összeraknál és kikönnyítenéd középen "plate-nyire" :-)
(az elméleti felfedezéstől függetlenül ezt a gyakorlatba csak barkácsfűrésszel tudtam volna átültetni...:-p)

Hanzsi:
az jó ár nagyon, bár biztos megy majd fölfele! Én megmondom őszintén, ebben az egy altémában trehány voltam, és konkrétan a 6392 árainak nem néztem utána, (becsszó, ezután nem fogom rá sajnálni az időt:-), hanem a korábbi nézelődéseknél kialakult "jelen ár = eredeti ár x 10 -15" képletet alkalmaztam.

Na, Áldás és Békesség a Legóban Tinéktek, ritkán írok, de a akkor rengeteget! :-)

crusaderman 2010.06.12. 17:55:08

Sziasztok!

Én meg győri vagyok,vagyunk még páran a megyéből :)))

A reptérről:Gyerekkorom nagy kedvence volt,sajnos a szüleim nem tudták megvenni így csak plátói( a mai napig) a rajongásom a készlet után...:)

leopold getz 2010.10.06. 12:01:46

Nekem megvan! Gondosan elcsomagolva otthon a szüleimnél. Megdobbant a szívem! :) Imádtam... Egyébként amióta a blogot olvasom, felmerült bennem, hogy írok én is egy "olvasó játszik"-ot, ebből a készletből, de megelőztél. :) Nagyon jó volt olvasni!

Darth Brick 2010.12.24. 20:59:22

Életem legborzasztóbb karácsonya volt..... mikor a szomszédom megkapta. A helikoptere a szívem csücske: letisztult forma, lehellet ízléses piros díszítés a fehér testen. Ajtó!!! (ez miért marad el újabban állandóan.)
Itt találkoztam először a hajótest-repülőalj "kockákkal" Imádom.
Remek a végigjátszás.

Darth Brick 2010.12.24. 21:03:21

@Stefidzsi: egy fehér kétablakosom van, üveg nélkül biztos, üveggel nemigen.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.12.27. 08:57:32

@Darth Brick: Köszi, aóta sikerült beszereznem a szükséges alkatrészeket.

Krajczi76 2011.08.21. 15:21:45

Nekem is megvan ez a készlet, nagyon szeretem. Építettem hozzá beszállólépcsőt és azt szállító kiskocsit, illetve megkaptam még ezt is:
www.brickset.com/detail/?Set=6687-1
www.brickset.com/detail/?Set=6368-1
A készlethez járó helikopterből építettem Airwolf-ot (felszereltem fegyverekkel) :-))).

Darth Brick 2011.08.21. 23:28:00

@Krajczi76: Airwolf nem fekete volt? vagy az a Knight Rider?
hopp: 6368 nekem is megvan... van egy olyan varázsa, hogy meg kellett vegyem, bár repterem nem lesz soha.

Krajczi76 2011.08.23. 22:15:49

De, fekete volt az Airwolf, de akkor még kicsi voltam, és sok extra anyagom nem volt, hogy feketében megépítsem a gépet. Csak beleraktam egy fekete sisakos pilótát (űrhajós, csak oxigénpalack nélkül), és raktam rá különféle fegyvereket.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...