Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Universe mód a Lego Digital Designerben

2010.04.22. 06:14 - Dornbi

Sokan vannak, akik igazi kockák helyett virtuális elemekből építenek. Persze más az érzés, de van egy pár előnye: a kockák sosem fogynak el, és kevesebb idő megy a keresésre is.

Aki számítógépen szeretne építeni, több program közül is választhat. Az alfa és omega mégis a Lego Digital Designer (LDD), a Lego csoport hivatalos és ingyenes terméke. Sok előnye mellett fő hátránya, hogy az elérhető kockák és színek száma erősen korlátozott. Volt. Eddig.

Most bebizonyosodott, amit a több felhasználó eddig is sejtett: valójában az LDD-ben sokkal több kocka és szín van, mint amennyi a DesignByMe, Mindstorms vagy Creator módban látható. Sőt, a Lego áldásával az is napvilágott látott, hogyan tudja ezt bárki aktiválni.

Az új mód neve: Universe Mode. Íme a kockaválaszték előtte és utána. Az új módban a színekkel már nem is bíbelődtek külön:

A sok-sok kocka és szín bekapcsolásának részletes leírása angolul itt található (Google Fordító magyarra pedig itt). Sajnos kifejezetten tiltja, hogy ide most betegyem, pedig a lényegi része egyetlen sor. (Forrás: Eurobricks.)

A Technic rajongók egyből rávetették magukat, ez például egy homokjáró olyan elemekből, aminek eddig híre-hamva sem volt az LDD-ben:

 

| Kép: zblj | album | Forrás: TechnicBRICKs |

A Universe módban épített alkotások persze nem rendelhetőek meg a Lego online boltban, de remélem, ez nem veszi el senki kedvét. Egy kifogással kevesebb, hogy miért ne essünk neki a játéknak azonnal!

Címkék: lego virtuális lego digital designer

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr881936546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.04.22. 07:11:55

Allamat osszeszedtem a foldrol! Eddig ezt a progit ezert nem hasznaltam, mert idegesitett a limitaltsag! Hat ez igy viszont nagyonjo! Koszonet!

Es gart az elso bejegyzeshez! ;)

nagyo78 2010.04.22. 07:55:30

Elég jó a progi, pár napja már ráakadtam erre a LU dologra, azóta komolyabban tudok benne szerkeszteni. Segít abban is, hogy mielőtt megrendelem a szükséges darabokat, ellenőrizzem vajon biztosan azok kellenek-e, mert megépítem a modellt vagy egy részét LDD-ben. Esetleg valakinek van tippje azzal kapcsolatban, hogy a generált építési útmutatót hova a legegyszerűbb feltölteni? HTML formátumú oldalt generál, csomó kis képpel az alkönyvtárban.

Sputtid 2010.04.22. 12:08:39

Azért aki komolyan akart tervezni az nem ezt használta eddig.
A nemhivatalos programok a felhasználóbarátságon kívül mindenben rendesen odavernek az LDD-nek (nem csak elemválasztékban)
Például, ha SNOT akarsz építeni akkor az LDD-vel meg vagy lőve, mert nem enged olyan kicsi forgatásokat és eltolásokat ami ehhez kell (az MLCad viszont például igen).

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.04.22. 12:49:21

@Sputtid: kicsit félve mondom, nem tudom kipróbálni az MLCad-ot, mert nincs a közelemben Windows... Az tud elemeket egymáshoz illeszteni, vagy lehet vele fizikailag "lehetetlen" dolgokat csinálni?

Amúgy az SR 3D Builder-ről is sok jót hallottam, de ugyanezért azt sem tudtam még kipróbálni.

Lehi · www.szinfoltcafe.hu 2010.04.22. 18:24:17

@Sputtid: Viszont MLcadben egy tokegyszeru modellt se birtam megepiteni, mert nem csatlakoznak automatikusan az elemek.
SR3D mar sokkal jobban nez ki, de az is bonyi kicsit.

Viszont LLD-ben siman megepitettem 7639-et poenbol fel ora alatt! :) Es igy a rendes elemvalasztekkal szerintem nagyon utos lesz!

Sputtid 2010.04.22. 19:03:38

@Dornbi: Be lehet állítani, hogy az elemek milyen "rács" mentén legyenek mozgathatóak. Van szabványos, és egészen finom rács is, de a program nem illeszti össze autómatikusan az elemeket. Ez sokszor éppen jól jön, amikor nem hagyományos módon akarsz építeni.
@Lehi: Meg kell tanulni. Mint a legtöbb Cad program ez is rohadt bonyolult (szerintem ez az egyetlen komoly hibája)
.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.04.22. 20:55:44

@Sputtid: Ezek szerint az MLCad a BrickSmith-re hasonlít (az is LDraw szerkesztő, csak Macre).

Az jutott még eszembe, hogy az LDD-ből mostanában már lehet LDraw-ot exportálni is, szóval lehet úgy is építeni, hogy LDD-ben megrajzolod a nagyját, aztán betöltöd másba és ott finomítom.

Sárkányapu · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=beebopp 2010.04.23. 00:12:39

Én is próbálgattam a Cad-et, és az én tapasztalatom is az, hogy ezek inkább valók műszaki szakiknak, és mérnököknek, nekik viszont valóban jobb. Az LDD ezzel szemben, mivel LEGO "találmány", szerintem inkább tartja szem előtt a játékélményt, ami véleményem szerint a legjobb a többi designer progihoz képest. Egyszerű, kedves felület, könnyed használat, egyértelmű funkciók, és még így is több elemmel dolgozhatsz, mint amennyi valaha is birtokodban lesz. Ezzel a gyönyörrel pedig, amiért örök hála, méginkább felturbózhatod az élményt. Én megtettem és nagyon szépen mükszik.

Sputtid 2010.04.23. 17:46:45

@Dornbi: Na látod, ezt lehet, hogy kipróbálom.

Anak 2010.04.30. 10:59:01

No, végre én is kipróbáltam. Nagyon tetszik. Azzal nem értek egyet, hogy ezzel vége az elemkeresgéléseknek. Rendesen elvesztem benne egyszer-kétszer, hogy vajon hova is tehették a nekem kellő kockát...persze egy idő után az ember megtanulja mit hol keressen.
Egy kérdés még.
A kedvenc City készletemet a 7634-es piros trakeszt építettem meg benne, de a sárga fénykardpengét sehogy sem tudtam betuszkolni a hátsó pinek közé. Azért mert ezt a műveletet nem lehet végrehajtani benne?

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.04.30. 14:39:34

@Anak: ahogy építed a modelledet, becsúszhatnak apró pontatlanságok, ami miatt nem enged berakni elemeket oda, ahova igazából befér. Sajnos ez egy ismert gyengéje a programnak, úgy is mondhatom, ez az ára annak, hogy modellezi a kockák fizikáját is.

Anak 2010.04.30. 14:59:00

@Dornbi: Köszi. Még1 kérdésem lenne, a már tapasztaltabb felhasználókhoz. A Decoration Tool-lal van problémám. Konkrétan minifig arcok rárakásával. Általában elég keveset hoz fel nekem 21-t. Egy másik kreációmban, viszont véletlenül egy hatalmas listát láttam, megszámoltam 80-t. Ezt az utóbbi listát, hogy lehet minden alkotásba berakni? Mitől függ ennek megjelenése?

Anak 2010.04.30. 15:03:57

most nézem, ebben a 80-s listában már benne vannak a gyűjthető minifura kollekció arcai is!

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2010.05.25. 07:52:55

Én vagyok a béna, hogy nem tudok hozzáférni vagy tényleg korlátozták a hozzáférési jogot?
Amikor kikerült a poszt, simán meg tudtam nézni, most meg nem. El tudja valaki küldeni privátban?

REALPhoenix 2010.06.13. 13:16:14

Na VÉGRE! 3 regisztráció kellett hogy végre megtudjam, hogyan juthatok be a Universe módba. -.-
Egy hozzászólásban nem tudtad volna leírni, vagy egy linket egy akármilyen oldalra rakhattál volna, ahol le van írva az az egy sor.

Amúgy a LDD inkább gyerekeknek való, akik szeretnének korlátlanul ,,eljátszani'' a legóval, bár a limitáltság tényleg bosszantó tud lenni. Amit a mai napig képtelenek voltak kidolgozni a fejlesztők, az a hajlítható darabok elhajlíthatósága.
Pl ott vannak a csövek, amiket speciel az LDD-ben alapjáraton ráhúzhatunk egy keresztalakú legopálcikára és annyi is a mutatvány. Ezért nem lehet sokkal dizájnosabb jármúveket építeni, pedig nekem rengeteg ötletem volna.

Én inkább az mlcad-et használom, hihetetlen, menniy darab van benne, aminek pedig különösen örülök, hogy a legnagyobb figyelmet a Star Wars daraboknak szentelték. Bármelyik modell megépíthető az X-wingtől kezdve az Föderációs MTT-n keresztül egészen a Csillagrombolóig, bár ahhoz már hatalmas türelem kell a mérete miatt. Nem beszélve a figurákról, benne van szinte az összes szereplő ,,testrésze'', beleértve Darth Vadert, a droid hadsereget (külön rendfokozati színekkel), és persze a többieket, Leia, Han, Qui-Gon... stb...
Mondjuk ezt a progit manapság már a lego-gyár fejlesztői használják az útmutató ábrázolásához, de én jól elvagyok vele. : )

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.01. 14:03:19

@REALPhoenix: nincs kedved leírni azt az egy sort? mert nekem nem sikerült u-mode-ba üzemelni az LDDt. :/

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.07.01. 14:39:38

ja, közbe sikerült, rohadt jó! :D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.09.01. 06:44:45

sajnos minifigek tekintetében az universal mód is igen szegényes.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2010.11.12. 16:08:48

Nem találom az universe mód aktiválását sehol.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.11.12. 16:18:50

@SomyTomy: Nem lehet, hogy a 4-esben már alapból benne van, és nem kell aktiválni?

retrolego 2012.02.20. 09:11:22

Melyik most a legjobb progi amivel kötöttségek nélkül lehet tervezgetni? Feltettem a LDD 4.2-t de abból csomó elem hiányzik. :( Hackelni kéne vagy van jobb is?

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.20. 10:27:34

@retrolego: Olyan sok elem azért nem hiányzik "Universe" üzemmódban. Ami eddig feltűnt és hiányzik:
- fémtengelyes kerék-elem (a Classic Space pufikerekeket nem lehet másra felfüggeszteni),
- régi Town-autók vezetőfülkéjének a hátsó ablaka (amihez a tetőt lehet csatlakoztatni),
- régi Town-idők teherautó-kereke

A többi elemet mind megtaláltam. Neked milyen elemek hiányoznak?

nygniko 2013.01.07. 22:26:24

Sziasztok!
A vonatkereketek nem találom benne... (2 kicsi kerék van, de maga az RC kerékpersely sehol...
Nekem az LDD 4.3 verzió van meg. Ott nem működött az Universe mód aktiválása a preferences.ini-be való sor beírásával.
Viszont van benne Extended mode, de azzal se megyek sokra.
Tudtok erre valami megoldást?
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...