Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Lusta vagy válogatni?

2009.11.30. 08:37 - tutuka

Emlékszem mekkora tortúra volt gyerekként, mikor szortíroznom kellett egy-egy új építés előtt, mert ugye ki az aki szép rendben tette el a dolgait játék után?

A Box4Blox kitalálta minden lusta gyermek legjobb barátját. Igazából halál egyszerű az ötlet, de nyilván: ki kellett találni.

(via Gizmodo)

Címkék: video tárolás box4blocks

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr911562463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B Tomi 2009.11.30. 09:46:44

Ez akkor működik, ha először a kisebb elemeket teszed bele, különben a nagy elemek eltakarják a lyukakat. Vagyis először sorba kell rendezni az elemeket méret szerint, majd beletenni. A rendezés minimális lépésszáma n*log(n) (a legtöbb gyerek buta módon minimumkiválasztásos keresést alkalmaz, ahol n*n), ahol n az elemek száma. Ennél egyszerűbb, ha rögtön méret szerint pakolod az elemeket, akkor a pakolási idő az elemek számával egyenesen arányos. Vagyis ennek a doboznak nincs értelme.

Én építem az internetet · http://webdealer.blog.hu 2009.11.30. 11:31:41

Én sem értettem a doboz lényegét, de B Tomi segített megérteni! Köszi :D

Mother of Invention 2009.11.30. 13:34:30

szerintem ha pakolas kozben oldaliranyban megrazogatod a dobozt, akkor a kis elemek ugyanugy leesnek az alsobb talcakba.

nekem a szin szerint tarolas is szimpatikus megoldas..maris kisebb legohalomban kell keresgelni.

naluk masfele rendszer van, a gyerekeim legozasi szokasai alakitottak igy:
-duplo a kisebb gyerekeimnek kulon ladaban, az emberkek ill. a hozza tartozo eszkozok kulon (sokszor nem akar a gyerek egy komplett varost felepiteni, csak kikapni egy rendort, sisakot, bilincset, 2 rabot, a zsakmanyt es csokolom), vmint van egy nagy lada, amiben omlesztve a tobbi, de az csak akkor kerul elo ha tenyleg nagy epitesbe fogunk...ilyenkor pedig keresgelni is raerunk.

gatsy 2009.11.30. 13:50:55

@B Tomi: Ezért nem működik évszázadok óta egyetlen szita és rosta sem a világon.... ;)

2009.11.30. 13:51:21

kicsi az a doboz ;)

Szalay Művészeti Szalon · http://www.szalayszalon.hu 2009.11.30. 13:57:50

Ezután a videó után gondolkodtam el, hogy én hogyan szoktam rendszerezni a legóimat 15-20 évvel ezelőtt, és beugrott, hogy SEHOGY.
Valószinüleg (tudat alatt) egy B Tomiéhoz hasonló képlet súgta azt már 10 évesen is, hogy a rendszerezés aránytalanul több időt vesz igénybe, mint kiborítani az ágyra a négy cipősdoboznyi ömlesztett legót és két kézzel beletúrva kiszúrni azt, ami éppen kell. :)
5 óra van hátra lefekvésig, de abból másfél óra rendrakás (rendszerezés)? Ugyanmár, ki hallott már ilyet :)
Nálam az elrakodás abból állt, hogy a kész kreálmányokat leraktam a doboz aljára, és a tetejére szórtam a maradékot. Azért így, mert fordítva legtöbbször nem lehetett volna már rátenni a doboz tetejét :)

korlat 2009.11.30. 14:08:10

hmm B Tomi, fura vagy:) miért nem számoltad bele, hogy megrázzuk az egész szerkezetet, miután beleszórtunk nyolc köbméter lego-t, beleértve a markoló lapátját, a ház kerítését, a 12-es technik + rudat stb stb. szerintem jó ötlet ez a doboz, tényleg könnyebben megtalálhatóak az alkatrészek.
viszont amikor én úgy 15 éve legoztam, nem volt kész terv a fejemben, hogy hogyan építem meg az akármit, hanem volt egy alap elgondolás, keresgéltem hozzá alkatrészeket és a keresés közben más darabokat találtam, amik tökéletesen megváltoztatták az alap elgondolást. Utáltam keresgélni, de most hogy így visszagondolok pont a keresgélés miatt tudtam olyan dolgokat is megépíteni, amikről azt hittem nem tudom megépíteni, vagy épp nem is gondoltam rá.
szal ágyra kiöntéses keresgélés rulz!

korlat 2009.11.30. 14:10:03

valamint voltak próbálkozások a rendszerezésre, de egyrészt utáltam a helyükre tenni a legkülönfélébb darabokat és sokszor csak ültem mint egy darab kő a szuperül rendszerezett darabokkal szemben és nem történt semmi. inger kell, no.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.30. 14:15:08

Nálam is felmerült a kérdés, amit B Tomi-nál :)

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.30. 14:21:14

Megmondom,hogy kell Legót pakolni.
1.-Kisfiam szedd össze a legót,mert megyünk el!!
2.Kisfiam, elraktad a legót? Jó, majd ha hazajöttünk!
3.Szedd össsze a legót !!
4-Még mindig nem szedted össze?
5.-Nem nézel mesét, előbb szedd össze a legót!
MIndezt egyre emeltebb hangon,kissé liluló fejjel,és innen két variáció van: lenyugszol és vagy hagyod a fenébe te is az egészet, vagy fölszeded.te, a szülő,mert gyerekként úgysem tetted meg,most bűnhődj!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.30. 14:22:50

@korlat: Én is hasonlóan jártam el!
Ez adja a kreativitás alapját! Megmozgatja szürkeállományt.

Herr Bruder Netzwerk 2009.11.30. 14:23:00

Utoljára nyaralás közben szortíroztam unokaöcsém kb 5 kiló legóját vagy három napon át, közben a gyerekeim mindenféle csodákat épitettek. Komolyan jót tett a családi együttlétnek. Ezzel a szortirozóval meg az a baj, hogy a lego nem csak pár méretben különböző alapelemből áll, hanem kismillió különböző formájú és funkciójú biszi-baszi van, ami méretben nagyjából azonos, tehát a munkát csak részben végzi el ez az izé.

Amúgy műegyetemen láttam utoljára ilyen szitarendszert, épitőanyagok órán vizsgáltuk vele a sóderben a kavicsok szemeloszlási görbéjét, és próbáltuk korrelálni a belőlük gyártott beton ilyen-olyan törésteszt-eredményeivel, vicces volt.

kanca 2009.11.30. 14:28:52

nekem egy szétnyitható szerszámosládában volt rendszerezve. Lehet ezért is lettem gépész? :D

zoozo 2009.11.30. 14:40:46

a vékony hosszú elemek mindig megbuknak majd...

kuki123 2009.11.30. 14:40:52

ennek kurvára semmi értelme
a legónak nem az értelme hogy ömlesztve van keresni kell, hogy fejedben van hogy valahol van még egy ilyen darab
de ha nincs meg akkor kombinálsz...

bár nekem nem sok legóm volt :(
az is inkább technik legó volt...

mbenedek 2009.11.30. 14:43:27

Az ötlet nem zseniális, de jó. Én nem BTomi (logikailag hibátlan) érvelése miatt nem vennék ilyet, hanem, mert a lányaim imádnak Legot válogatni...

kuki123 2009.11.30. 14:48:39

@volánrulz: a legónak az értelme az hogy

javítva :P

tutuka · http://kockagyar.hu 2009.11.30. 14:51:11

@mbenedek: kozepesen sok es egyszeru elemek gyors valogatasara kivalo. nyilvan egy felnottebb/nagyobb/szofisztikaltabb jatekos nem sokra megy vele. a zsenialitasat abban ertem, hogy ebbol az egyszeru es osoreg otletbol sok penzt fognak keresni.

en is szerettem valogatni, de raszanni magam: az volt nehez.

Flankerr 2009.11.30. 14:56:01

a szín szerinti válogatás akkor jön jól, ha van sok (15+) készleted egybeöntve, és meg akarod őket építeni (ahogy az összeállítási könyvben meg van írva. Ekkor szín szerint válogatsz (ez relatíve gyorsan megvan), é s összerakásnál már csak az adott színű halomban kell keresned a következő elemet.

Loop · http://www.autostat.hu/ujdonsagok 2009.11.30. 15:32:17

szerintem hasznos lehet, de a doboz tényleg kicsit. tisztességes legoépítésznek nagyobb gyűjteménye van.

smartdrive 2009.11.30. 15:44:47

a legónak pont a kupi az értelme waze

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.11.30. 15:53:24

@Loop: Ha meg kisebb, akkor meg azért felesleges.

Agyon is csapnám őket, ha azt látnám, hogy a gyerekeim rendezgetik meg osztályozzák a LEGO kockákat, ahelyett, hogy játszanának az építményekkel meg építgetnének.

kvp 2009.11.30. 16:19:03

En anno eleg sokat legoztam, de bontasnal mindig az volt az elv, hogy abba a dobozba kerul, amihez tartozik. Igy konnyebb volt kesobb kiszedni es kiderult ha valami nem volt meg. Az emberek a mai napig is egy kulon dobozban vannak egy nagy dobozban a tobbi legoval. (az ket technic keszletbol meg meg mindig ossze van rakva egy sajat tervezesu vezetekes taviranyitos auto, bar mar kozel 15 eves rajta a por)

zezse 2009.11.30. 16:38:50

pedig milyen jó is éjszaka belelépni az elöl hagyott legokba :). Nálunk egy nagy régi láda a legotartó, de most dolgozom egy plafonra lógatható leereszthető asztal tervén. Valakinek van ötlete? Fregolis megoldás szerű elgondolás van.

gmarisk 2009.11.30. 16:46:05

én mindig egy pléden legóztam. Ha nem játszottam, összekötöttem a plédet a négy sarkánál fogva. Legjobb megoldás. Anyum vezetett rá, mert így senkinek sem kellett legót takarítani. Ha elpakoltam akkor a plédből beleöntöttem egy persil-es vödörbe. Mai napig ott van. Majd a gyerekeimnek is egy plédre öntöm. Ennyi!

gmarisk 2009.11.30. 16:48:36

Ugyan már! Én mindig egy nagy pléden legóztam. Ha el kellett pakolni, akkor csak összefogtam a négy sarkát, és csomó. Ha hosszabb időre raktam el, akkor beleöntöttem egy persil-es dobozba. Mai napig onnan várja,h az eljövendő gyerekeim majd újra kiöntsék egy plédre. Ennyi!. Dobozba sose került vissza... minek???

Blogerovac 2009.11.30. 17:08:54

Amióta pillanatragasztóval legózunk, nincs gond a tárolással ;)

autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2009.11.30. 17:57:53

@B Tomi: Te se vagy semmi! :D Sokat jártál egyetemre, és még most is oda jársz! Ha más nem, tanítani! :D

mbenedek 2009.11.30. 18:19:47

@ern0: Nem tudom, határozottan nem vagyok egy "elvágólag" ember, gyerekeim sem azok (no jó, 3-ból 1 azért elég rendmániás), de jól esik nekik válogatni is, építeni is...

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2009.11.30. 19:17:10

Ez még nem segít összeszedni a legót. Csak ha már összeszedtem, akkor osztályozza. Olyan kellene, amely felporszívózza azt ebbe az osztályozóba.

2009.11.30. 20:18:47

Szerintem az ötlet is zseniális, de a legnagyobb meglepetés, hogy nem aranyárban mérik: a $30 + postaköltség az még HUF-ban sem egy vagyon, bár szerintem ide nem szállítanak.

De azért én reménykedem, hogy lesz egy vállalkozó kedvű honfitársunk, aki becsatlakozik az affiliate programjukba...

Ideteszem a linkjét, hogy ne kelljen keresgélni (ami lo9gikus ugyan, de mégis elegánsabb, ha csak kattintani kell): www.box4blox.com/

a\' ördög 2009.11.30. 20:30:44

Ez a faszi is betontechnológus :D

bacondesign 2009.11.30. 20:57:44

Olyan árban van a legó, hogy nem tud versenyezni a torrentezett ingyenjátékkal. A mai gyereknek az kell sajnos, a szülőnek is jobban megéri. hiába fejleszt kevesebbet a gyerek képességein... (apropó legó és számítógépesjáték: Lego Indiana Jones szuper lett, főleg a kétjtékos mód miatt)

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.30. 21:16:04

Ahogy páran előttem is mondták; nem vágom, minek rendszerezni: még egy raklapnyi kiömlesztett legóból is nagyon gyorsan megtalálod, ami kell - s ez utóbbi akár további készségeket is fejleszthet az alakfelismerés által...

ThufirHawat 2009.11.30. 21:21:46

"Olyan árban van a legó, hogy nem tud versenyezni a torrentezett ingyenjátékkal."
Tudod mivel nem tud még versenyezni? A répával. Mer' abba' meg sokkal több a béta karotin.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.11.30. 21:37:29

@mbenedek: Oké, rendezgessék csak, de akkor meg kézzel.

Nem azt mondom, hogy minden innováció legyen hasznos, de legalább ne öljön meg mást. Ez a szóban forgó izé olyan, mint az elektromos hullahoppkarika, vagy a magától guruló gördeszka.

2009.11.30. 21:38:42

@Krajcs: hát szerintem akkor te még nem játszottál raklapnyi legóval; mert szerintem az ömlesztettből nem mindig olyan egyszerű megtalálni pontosan azt, amire szükséged van; valamit találsz, de nem biztos, hogy pont azt, amit keresel.

S szerintem ebben az ötletben épp az a zseniális, hogy nem válogatja szét tökéletesen (tehát marad még keresgélnivaló), csak nagyjából; tehát ha éppen kicsi piros 1-es kockákat keresel, akkor azt valószínűleg az alján fogod találni (rengeteg más színű között). S a videó alapján az is valószínűsíthető, hogy nem is csak 1-es elemek lesznek az alján, hanem 2-esek is, de mindenképpen külön a hosszúktól, vagy a 2×2-esektől.

Szóval, ahogy néztem, a keresgélés továbbra is megmarad, csak céltudatosabb lehet, és talán egy kicsivel több idő jut az építésre. S ezáltal talán egy kicsit kreatívabb lehet a játék.

Fittipaldi 2009.11.30. 21:44:54

@kanca: nem ezért, hanem mert infora nem vettek fel :)

KenSentMe 2009.11.30. 22:27:31

Hát, nekem kurvára nem úgy tűnik, hogy rendezettek lesznek a dobozba való bepakolás után az elemek:).. én úgy látom, hogy van, ami leesik, van, ami fennmarad, de mindegyik egy dzsumbuj.. én azt hittem, hogy színre rendez.. hogy mondjuk minden fehér kétszer-kettes kocka egy helyre kerül.. az az igazán szexi legókészlet, ami olyan.

@B Tomi: Értelmes ember úgy rendez, hogy először kialakítja az egyes elemek helyét, skatulyáit (az elemek fajtái szerint), aztán minden elemet egyszer vesz fel, és beleteszi a megfelelő dobozba.. vagyis ládarendez.. ez pedig az elemek száma szerint lineáris.. bár (n+k)-val szoktak számolni bonyolultságelméleti kurzusokon.

B Tomi 2009.12.01. 09:27:55

@VRbagoly: Így igaz. Ez gyakorlatilag a második eset amit írtam, vagyis rögtön méret szerint kell pakolni. Tehát a ládarendezés is feleslegessé teszi ezt a dobozt.

Nekem most kb. 5 dobozba vannak láda-rendezve a Legoim (plusz a Technik készletek). Mindenkinek ajánlom a 0,5 kg-os TESCO gumicukrot: újrahasznosítható mikrózható műanyag dobozban árulják, ami nagyszerűen használható a kockák tárolására, tartalma pedig emberi fogyasztásra alkalmas (ami azért az árért nem rossz).
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...