Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 9492 TIE Fighter

2012.02.08. 08:23 - Haynau (Sons of Monarchy)

Felnőttkori LEGO-korszakomban már több készletet is beszereztem, de most nagyravágyó lettem. Valami nagyra vágytam. Már a katalógusban kinéztem magamnak: hű de jó lesz! Aztán a Müllerben ott pöffeszkedett a doboza a polcon. Ejha, elég szép darab lesz ez, ha már a doboza ekkora!

Hazavittem, de nem mertem kinyitni. Ideges voltam, mint tinédzser srác ha meglát egy eszméletlenül klassz csajt és alig meri megszólítani: napokig feküdt a doboz az asztalon, kerülgettem, nézegettem. Vártam a megfelelő pillanatra. Aztán végre eljött a nagy nap: életem egyik legszebb (ha nem a legszebb) legós pillanata volt! Ami azután következett, azt csak úgy tudom leírni, hogy AFOL-ként ennyire nem okozott még örömöt egy készlet sem! Nézzük csak meg, miről is van szó...

I. Alapadatok

Neve: TIE Fighter (TIE-vadász)
Sorozatszám: 9492
Témakör: Star Wars (Csillagok Háborúja)
Altéma: Episodes IV-VI (IV.-VI. rész)
Kiadás éve: 2012
Kockaszám: 413
Minifig: 4
Ára: € 49,99 a Müllernél (S@H 14990 Ft, Kockaáruház 13485 Ft)


| Forrás: brickset.com |

II. Mi van a dobozban?

Kezdjük magával a dobozzal: nagy. Formájára négyzet alapúnak nézem, és tényleg: 35cm x 37,7cm. Szerintem azt hivatott méretével közölni, hogy a belőle építhető modell is nagy. Rajta a kész modell képe és... valami, ami nem illik a képbe. Értem én, hogy Darth Maul rikító vörös bőrszínével és a fejéből kinövő tüskékkel a Sötét Oldal legszínesebb és távolról felismerhető képviselője - viszont sok évvel a TIE-vadászok megjelenése előtt lekaszabolták holmi jedik (a fiatal Obi-Wan Kenobi). Akkor viszont mit keres a borítón? Na de menjünk tovább, nyissuk végre ki a dobozt! Ami eddigi felnőttkori készleteimtől eltérő módon nem kétoldalt nyílik, perforált fülek benyomásával, hanem a tetejét egy darabban le lehet emelni róla. Szerintem a cég úgy gondolta, hogy a tető felnyitható legyen, de ez a ragasztó bőséges adagolása miatt nem lehetséges - szikével-késsel viszont szépen fel lehet úgy nyitni, hogy később tárolóként használható legyen a doboz.

A dobozban három nagy zacskó lapul (bennük egy-egy kisebb, az apróbb elemeknek), két speciális nagyobb elem (ezek vajon hova fognak kerülni?) és egy közel A4-es méretű leírás. A leírás szerint az első zacskóból a pilótafülkét, a másik kettőből a két szárnyat kell megépíteni. Keresem a matricaívet, megkönnyebbült sóhaj: nincs, nem is kell!

III. Játékmenet

Lássuk az első nagy zacskót. Mivel a kritika (illetve a fotózás) miatt glédába raktam az elemeket, volt alkalmam megcsodálni a felhozatalt. Nem rossz, ennyi elem középfajta készleteknél is több - és ez még csak egy zacskó a három közül! Első lépésként a figeket kell összerakni, ofkórsz. Megcsodálom őket, de ehhez a témához az értékelésnél bővebben.

Kezdjük a pilótafülkét. Birodalmi dizájnja van, azaz szürkék különféle árnyalatai veszik körül a pilótát - gondolom azért, hogy ne vonja el semmi a figyelmét az ügyeletes célpontról. Pedig ha tudná... hogy csak egy-egy oldalfal választja el egy felettébb tarka színösszeállítástól: a törzs kétoldalán piros (!) és sárga (!!) Technic-elemek hivatottak a kék (!!!) Technic-pöcök megtartására, nagy valószínűséggel ehhez fog csatlakozni a két szárny.

Furcsa, hogy egy-egy kurbli-formájú Technic-elemet is be kell ide építeni. Ez már csak azért is megmagyarázhatatlan, mert ezeknek abszolút semmi funkciója nincs és amint folytatjuk az építést, az egész kurbli-tarka-Technic-egyveleg eltűnik az egyébként tetszetős világos- és sötétszürke borítás mögött. A pilóta kap egy áttetsző piros 1x2-es rácsot műszerfal gyanánt - hm, picit szegényes, ide tehettek volna valami szebbet és jobban kidolgozottat is, na de mondjuk rá, hogy a pilóta eleve HUD-on keresztül csodálja a világot.

A pilótafülke "szélvédője" (egy űrhajónál ezt vajon hogy hívják, hiszen az űrben nincs szél?) egyedi festésű átlátszó kupola, természetesen felnyitható, azonban ezzel együtt akár a tető is nyitható, ezzel gyerekjáték a pilótát beültetni és kivenni. A fülke alatt kap helyet a két ágyú, ezek sajnos amolyan "pöckölős", állítólag játszásra tervezett "mini-dárdák". Na, erre aztán egészen biztosan nem fogom használni őket, maradnak a helyükön, ott nem is néznek ki rosszul.

A pilótafülke és a Technic-színegyveleg, jól látható a két fekete "Technic-kurbli"

Kész a nagy mű első része, eddig elégedetten szemlélem: tetszetős! A kabin hátoldala is jól sikerült, különféle parabolaantennák felhasználásával.

Pilótafülke, szimpla belsővel, szélesen nyíló tetővel - és a színkavalkádnak semmi nyoma nem maradt...

Hátulról is tetszetős a pilótafülke, figyeld csak a két "helyzetjelző" piros lámpát!

A másik két zacskó tartalma azonos: a két szárny egyformán néz ki. Itt a második menetnél szándékosan összeborítottam az elemeket, hadd játsszak egy kicsit... Apropó szárnyak: amellett, hogy a TIE-vadász egy a 2005-ben megjelent elődjénél (7263) lényegesen szebben megmunkált törzzsel rendelkezik, a szárnyaknál látni igazán az elődhöz képest hatalmas fejlődést, szebben kidolgozott formát. A szárnyak maguk meglehetősen nagy panelekből épülnek fel, ezek körül fut körbe egy plate-ekből összetevődő szegély, ami masszívabb megjelenést kölcsönöz a szárnyaknak, a szegélyt pedig speciális plate-ek rögzítik a szárnyhoz (ezekkel eddig leginkább teherautó-orr részeként találkoztam).

A szárnypanelek jellegzetes hat szegmensre osztását hosszú vékony rúd-elemek felhelyezésével érni el - a kész gépet oldalról nézve tökéletes képet mutatnak a szárnyak, csak elölről nézve állnak el a rudak a szárnyfelülettől egy kicsit. A dobozban külön megtalált, már említett spéci elemek a szárnyat erősítik - egy hosszabb Technic-tengely és a törzsből kiálló pöckök segítségével - a törzshöz (ezt a megoldást már a 7263-as elődnél is alkalmazták). Elég masszív megoldás, szerintem akár komolyabb gyerekkéz-igénybevételt is kibírhat.

Ebből épül meg...

...az egyik szárny

A doboz kinyitása óta másfél óra (!) telt el, nem elkapkodva, az építés folyamatát élvezve, a részeredményeket néhol fényképekkel dokumentálva. A végeredmény ámulatba ejt: alig találok szavakat. Viszonylag nagy, arányaiban és színeiben jól eltalált, gyönyörű űrhajó feszít büszkén az asztalon. Szinte hallom, ahogy stukákhoz hasonló süvöltéssel (méghogy a hang nem terjed a világűr vákumában? dehogynem, hiszen ez egy sci-fi-meseeposz!) hasít a galád lázadó flotta felé - hogy aztán pillanatokkal később lepuffantsa egy X- esetleg Y-szárnyú, védőpajzzsal is felszerelt vadászgép. Hiába, a stuka-hang kamikáze-sorsot takar: nem sok TIE-vadász-pilóta élhetett túl egynél több csatát...

Jól látszik a méretkülönbség a minifig-pilóta és űrhajója között

IV. Értékelés

Minifigek: 9/10. Négy darab minifig egy ekkora készlethez bőségesen elég. A birodalmi tiszt morcosan néz - és úgy tűnik, új. A TIE-pilóta a tavalyi SW-adventi naptárból ismerősnek tűnhet, viszont itt végre kapott arcot is: a jelek szerint izzadság-felfogó szövetsapkát húzott a fejére a sisak alá, abból vigyorog borostásan (ejnye, hát a birodalmi katonáknál nincs reggeli sorakozó?) a világra. A Halálcsillagon szolgáló katona (Death Star Trooper) kétarcú, egyik arca összevont szemöldökkel, a másik plexi-szemüveggel mutatja - itt picit zavaróan hat, hogy a sisak fig-fejre felfestett állszíja nem ér eléggé oldalra, azt a sisak nem takarja el, így nem tűnik életszerűnek. Kár, mert a sisak szintén új, és jól néz ki. Végül egy droid - R5-J2 - , akinek a teste már az említett adventi naptárból ismerős, itt kapott egy újonnan festett R5-ös fejet.

Marcona arc, túl rövid állszíj

Így is marcona, de így is túl rövid az állszíj

Elszánt grimasz

Micsoda borostás arc!
Csak bele ne melegedjen a sisakba!

Igen - ez itt egy birodalmi R5-ös
(nem Renault, hanem droid!)

Kockák: 10/10. Hát, a 413 az nem kevés darabszám, ebből ráadásul meglepően kevés a nagy méretű panel, valamivel több a viszonylag speciális elem (kupolák, rudak). Viszont rengeteg a többnyire univerzálisan is felhasználható elem, feketében, világos- és sötétszürkében. A szárnyak közepén található 2x2-es kerek plate pedig festett, nem kelett matricával bajódni.

A kész pilótafülke, pilótával

Játékélmény: 10/10. Abszolút a legszebb és legélvezetesebben megépíthető készlet, amivel az elmúlt évek során találkoztam. Sőt: talán még a mindenkori kedvencem (6285 Black Seas Barracuda) trónról taszítására is képes volt nálam. Építés közben lassan-lassan alakul ki a formája, végig ámulni lehet a furcsa (már említett szín- és elemkavalkád a törzsben) vagy éppenséggel szép (törzs borítása, szárnyak szélei, panelek) megoldásokon. Nagyon jól eltalált készlet, úgy méretében mint arányaiban nagyban felülmúlja a hét évvel ezelőtt megjelent elődjét.

"Napelemes" űrhajó...

Persze aztán játszani is lehet vele, a masszív hajótest nem potyog egykönnyen darabjaira (reptetése közben a rekedtes "vrááááá!"-TIE-vadász-hang kiadása kötelező!), a "kilövő"-ket inkább hanyagolnám (csak ne lövöldözzük ki egymás szemét!).

Ár: 8/10. Ne szépítsünk rajta, közel 15000 Ft nem kevés, hát igen, az a fránya licenszdíj. Persze aki ezt a halom pénzt rááldozza, hamar rájön, hogy megérte, mert amit ezért kap, az nem semmi, lásd az összegzést!

Szemből nézve a "Birodalmi Flotta napszámosát"

Összesen: 9/10. Számomra nagyon szubjektívan 10/10. Az abszolút értékben véve magas ár jóformán a készlet egyetlen mankója, egyébiránt szerintem bátran beszélhetünk róla mint az elmúlt évek egyik legszebb, legletisztultabb és legimpozánsabb SW-készletéről. Szinte nem is merek arra gondolni, milyen is lehet a szintén idén megjelenő X-szárnyú és örök kedvencem, az Y-szárnyú... Aki SW-rajongó, annak kötelező a készlet, aki egy impozáns és szépen kidolgozott vitrin-modellt keres, annak is feltétlenül ajánlom.

V. lásd még

- elemlista
- összerakás útmutató
- az "előd"
- SW-készletek a Kockagyáron
- a TIE-vadászok első megjelenése a vásznon
- egy megdöbbentő egybeesés: jelenet a "The Lost World" című Arthur Conan Doyle-regény 1960-as megfilmesítéséből, ahol éppen dinoszauruszok harcolnak egymással: figyeljétek a hangot 0:14-től!

Címkék: kritika star wars lego 2012 végigjátszás 9/10 haynau tie fighter 9492

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr914071793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.08. 09:03:52

Szuper készlet, szuper végigjátszás, de a 888centis dobozt nem hiszem el ;)

egak 2012.02.08. 09:08:43

@Hammer: Ott valami el lehet mérve, a dobozt elnézve nekem még milliméterben is soknak tűnik.

Nagyon tetszik, de szerencsére már megvan a 8017-es TIE Fighter (brickset.com/detail/?Set=8017-1), szóval kicsi az esélye, hogy ezt is megvenném. Amúgy is negyedévente egyszer veszek legót, és a következő mindenképpen a VW kisbusz lesz. :)

Llew 2012.02.08. 09:21:00

Hát ideje volt >:)

"888cm x 888cm"
Életnagyságú modell?
Darth Maul apropója, hogy a két nap múlva újra moziba kerülő Baljós árnyak miatt ő szerepel az összes idei LEGO SW dobozon.

Kötözködés OFF.
Jó végigjátszás, jó készlet. Rajta is van az idei listámon, mert muszáj egy kísérőgép Vaderé mellé.

Ezek az elsőre nem látható vagy teljesen rejtett helyen lévő nem oda való színű elemek viszont minden készletnél kiábrándítanak kicsit. Az 8-10 elem akkora spórolást jelent a cégnek, hogy nem lehetne őket a készlethez passzló színben a dobozba tenni?

A figurák számához meg annyi, hogy ekkora készlethez tényleg nagyon jó a négy darab, de azt is lássuk be, hogy kettővel jelentősen olcsóbb is lenne a készlet, mert az SW licenc díj a figurákban jelentkezik, így azok nyomják meg az árat.

Márpedig akár mennyire is jópofák a figurák kettő nekem bőven elég lett volna egy 9-10 ezres készlet ár mellett. A droid minek, mikor nem is kell, meg nem is fér a gépbe. A birodalmi tisztem még nincs, de ez elég semmilyen. A Death Star Trooper tán a legjobb, de az is csak a sisakja miatt.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.08. 09:35:47

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa... szóval a "888" helyettesítő jelként lett betéve, addig amíg le nem mérem a dobozt. Aztán benne felejtődött. Este beírom, ha érdekel valakit a doboz mérete. Nagy darab, az biztos.

Zensual · http://thaikep.blog.hu 2012.02.08. 09:39:23

Szép végigjátszás; a leírásból átjön a lelkesedés és a képek is jól sikerültek.

Az eldugott színes elemek tényleg furcsák, talán Legóéknál túl sok volt a piros/sárga festék és így adnak túl a feleslegen? A műszerfal első látásra elég spártainak tűnik, de a kész pilótafülke képén már kimondottan jól néz ki ahogy a fény megtörik az áttetsző elemen.

Amúgy az egész szerkezet elég stabilnak látszik, nem úgy mint az Interceptor, ahol a négy nagy panel csak kis csuklókkal kapcsolodik a törzshöz. Megfogni is csak óvatosan lehet, nemhogy játszani vele.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.08. 09:53:29

@Llew: A licenszdíjat figenként számolják? Hm, ez számomra új... Szerintem ez az új céges policy: több figet a készletekbe! Nekem személy szerint szimpatikus ez a felfogás: pl. a kukásautóhoz régen 1 fig volt, ami (valljuk be) nem túl életszerű - az új eresztéshez végre 2 fig jár. A mentőautóhoz is 3 fig a korábbi 2 helyett (persze, akkora böszme nagy lett az autó, hogy mind a három belefér).

Valahogy az az érzésem, hogy a cég a "játszhatóságot" akarja azzal növelni, hogy több figet és több kiegészítőt pakolnak a dobozokba. A többi készlet árát ez nem nagyon fejeli meg...

Ja, birodalmi tisztem még nem volt, ezért örültem neki. A droid meg: ha már kitaláltak egy új R5-ös fejformát, akkor használni is fogják ezerrel... a három R2-esem után (D2, Q2, Q5) üdítő volt egy másik droidot is kapni... ;)

Llew 2012.02.08. 10:22:35

@Brick Elek: ahhoz képest, hogy korábban minden műszerfal, meg ülés nélkül egy "barlang" közepén ült a pilóta szerintem egy szavunk nem lehet

@Haynau: nem konkrétan figenként számolják, de a sima 1x2-es kocka a licenc készletben is ugyan olyan, mint bármely másikban, hiába lesz belőle Sw űrhajó, vagy HP kastély. Az egyedi figurák viszont csak az adott témához kapcsolódnak. Idén pedig nagyon látványosan, mondhatni már-már "feleslegesen" megnőtt a figurák szám az SW készletekben.

Az, hogy a LEGO saját készleteiben 1-2 vel több figura van, az tényleg a játszhatóságot növeli, de az árban nem is igen jelentkezik.

Darth Brick 2012.02.08. 10:34:46

így hát megkaptuk az idei év számomra legvitatottabb készletét, amit sablon kérdésemmel: "ezmiez"
Kicsit bővebben a "mi a jó búbánat ez?" kérdéssel illethetek.
Mert:
Kérem: ez itt nem lego! Nagy, nehézkes, racsnisan fordul a tetőzsanér ami fotózásnál remek, játéknál nem biztos.
Ez nem egy játék. Van egy hulladék vadász, eszméletlen kidolgozottsággal, van hozzá egy pilóta, ez kell.
-Van egy droid... emi mit csinál?
-Tiszt... ez se csinál semmit
-Tüzér? trooper... neki sincs funkciója.
Tehát amit ebben a dobozban adtak az nem egy játék, hanem egy aljas merénylet!
Merénylet, mert olyan kis vacak lett, hogy UCS-nek mégsem lehet hívni, olcsón sem akarták adni, ezért beleraktak +3 figet.
Ám a játékot már kispórolták. Droid mellé 4db-ól álló szerszámtartó, kalapáccsal kulccsal, tiszt kezébe 2x2-es plate karbantartási jegyzőkönyv.
Tüzérnek meg egy piros bögre.
Voila! Ez már játék, és még egy piros bögrét is sikerült belerakni. Amennyiben a piros bögre némelyek felháborodását váltaná ki, az esetben egy 5db-ól összerakott Castle katapultot javallanék, akkor a katapult mániások is megnyugadhatnának legóéknál.
Ám csak gonoszkodtam, bár talán nem minden alap nélkül.
A fő gond, hogy alighanem muszáj lesz vennem egyet.
Klassz a végigjátszás, köszönet érte.

pragmaP 2012.02.08. 10:40:09

@Llew: @Brick Elek: Direkt más színűek a nem látható elemek. Azért ilyenek, hogy az útmutatóban jobban látsszon, hogy mit hova kell tenni. Állítólag ez tényleg segít a célkorosztálynak. (Engem is zavar, de ez nem spórolás, hanem "jófejség" akar lenni.)

Llew 2012.02.08. 10:53:21

@Darth Brick: a tetők évek óta ezen a racsnis, a régi pöckeinél valszeg kevésbé törékeny megoldással nyílnak
az X-szárnyú jobb a két pilóta, két droid egy géphez megoldással? ;)

@pragmaP: tehát a ~400 elemből ~10-nél kell a segítség, a többinél nem? Ennyire hülye az új generáció?

Mnarko 2012.02.08. 11:13:26

@Llew: @pragmaP: Szerintem ez csak polgárpukkasztó piros zokni a szürke felszín alá. :)

Zensual · http://thaikep.blog.hu 2012.02.08. 11:18:19

@pragmaP: Ja, így már más! Hát ez is mutatja, hogy mennyire nem mi vagyunk a célközönség. ;-) De ha nekik igy jobb, miért ne.

@Llew: Lehet, hogy a többinél is kellene, de csak a teljesen elfedhető elemeket vállalták be tiri-tarkára - szerencsére. :-) Azért az még nekünk is jól jön, hogy most már jobban megkülönböztetik a fekete/sötétszürke elemeket az útmutatókban.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.08. 11:43:33

@Darth Brick: A piros bögre viszont a vezetőf..., akarom mondani a pilótafülkébe tartozna, és a pilóta sisak helyett bézbólsapkában virítana (sapkán felirat: "Áj láv Véder!").

Katapult meg nem kell, hiszen ott a két "kipöckölhető dárda", akarom mondani torpedó, akarom mondani tökömtudjami az alján.

Szerintem már-már UCS-kategória, ámde ahhoz néhol egyetlen figet sem adtak (lásd pl. Obi-Wan vadászgépe). Jó, persze felesleges a sok fig, szerintem bele akarták tenni a droidot (mert büszkék az új R5-ös fejre), a Death Star Troopert (mert büszkék az új figre), meg a birodalmi tisztet (mert... volt éppen raktáron).

@Llew: A hivatalos magyarázat szerint azért 2-2 pilótát és droidot csomagolnak az X-szárnyúhoz, mert Lüke (a Szkájvóker) R2-D2-val repül, míg a kövérkés Perkins R5-ösével. Egy modell, két használható verzió. Eddig a hivatalos szöveg. Szerintem inkább minél több készletbe be akarták csempészni az új R5-ös fejet, ha már... Miért, Leia hercegnő mint adalék az új Y-szárnyúhoz talán jobban passzol?

Egyébként: évekig ment a rinyálás, hogy kevés a fig a készletekhez, mennyire rossz ez. Most több fig van, megy tovább a morgás. Nektek semmi sem jó?

@pragmaP: @Brick Elek: @Mnarko: Ezt az elméletet a színes elemekről már többször is hallottam, talán tényleg van benne valami. Nem zavar igazán, mert összerakva amúgy nem látszik a tarka "belső", inkább furcsa. Azt viszont meg tudná valaki magyarázni, hogy mi a fészkesnek építették bele a két Technic-kurblit, minden funkció nélkül?

melee sc 2012.02.08. 11:45:18

A kockákra ugyanúgy kell fizetni mint a figurákra lickence díjat, mert igenis az számít, hogy SW lesz belőle. Figyeld meg a fig. nélküli készletek esetében ugyanúgy drága.

Ha jól megnézitek ez évtől az összes készlethez felturbózott minifig készletet adnak s ez nem dob az áron.

1-2 éve a Tie Defender 304 elemből állt 2 figgel ez 413 -ból 4 figgel és az ára pont úgy 13,5e mind a kettőnek.

Mivel most újították meg az SW licencet Lucasékkal (11 év után lejárt) kicsit módosíthattak. S most már a figeket oszthatják ezerrel. S teszik is. Szerintem ez nem rossz.

Sokszor felnőttként ítéltek meg egy ilyen set-et. De a gyerek nagyon boldog mikor a 20-20 tagot számláló birodalmi és lázadó sereget felállíthatja egymással szemben és csatázhatnak. Ahhoz meg az ilyen készletek sokat segítenek.

Amit viszont nem értek, hogy jönnek a Battle Packok 4e Ft-ért majd a kicsit nagyobb dobozok (Geonosian Cannon) 7e FT-ért és mindegyikben 4 fig van és a nagyobb dobozokban mindössze 30-40 kockával van több a BP-khez képest!!!! Az mi? Semmi.

Szóval ezek árpolitikák..felesleges agyalnunk rajta. Mi miért annyi.

Pl kint a Y-wing 48$ a Tie 55$ Itthon az Y 18e a tie 13,5 ????????

De még a lego shopban is mindenhol olcsóbb az Y kivéve a magyar régióban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.08. 11:48:49

@Haynau: "Azt viszont meg tudná valaki magyarázni, hogy mi a fészkesnek építették bele a két Technic-kurblit, minden funkció nélkül?"

Csak egy tipp: merevítés.

Próbáld meg a két szárnyat ellentétes irányban elcsavarni (persze mérd a forgatónyomatékot! ;) ) úgy, hogy be vannak építve, és úgy is, hogy kiveszed őket. :D

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.08. 12:26:16

@Hammer: Megpróbálom az ajánlott "tesztet", de precíz mérőszerszám nélkül - bár akkor sem értem, miért nem lehetett ezt egy sima 1x3-as brick-kel megoldani. A "kurbli" ugyanis a szárnyvég felőli oldalon NEM csatlakozik semmihez, csak ott lapul a helyén - elvileg el is lehetne fordítani, s akkor az égnek meredne.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.08. 12:34:46

@Haynau: Akkor nincs tippem. Azt hittem, mindkét végén csatlakozik a kockához.

kopeszkugelu 2012.02.08. 13:50:24

@Haynau: "Szerintem már-már UCS-kategória, ámde ahhoz néhol egyetlen figet sem adtak (lásd pl. Obi-Wan vadászgépe)."
Az ucs készletek nem méretarányosak a minifigurákkal...
Nem rossz készlet, mindenképpen megveszem, de nem fogja leváltani a most polcon lévőt:
www.brickshelf.com/gallery/kopeszku/sw-collection-sets/sw-ucs/ucs-tiefighter.jpg (a szárny még nincs kész teljesen)

rixman 2012.02.08. 14:35:00

Sziasztok!
Tavalyi évben felvittem a saját Tie gépem egy LEGO-találkozóra BP-re, és most hasonlót láttam egy honlapon: www.hothbricks.com/page/3/
Nem ez a lényeg, hanem az, hogy szerintem a szárnyak felfogatása még mindig túlbonyolított és ormótlan ennél az új gépnél is.
Az eredeti rajzoknál a gépeket fentről egy oldható kar tartja, a pilóták a fenti tetőn bújnak a gépbe.
A szárnyak szépek, de szintén UCS méretűen nagyok.
Mivel nincs jelenleg olyan Wedge Plate, melyből arányos oldal elemeket lehetne készíteni ezért én szégyenszemre levágtam belőlük.
A figurákkal kapcsolatban pedig nekem is az a véleményem, hogy kiadhatnának vagy kevesebbet, vagy logikusabbat Pl.: szerelő-karbantartó robotost, repülés irányítóst, stb.

Llew 2012.02.08. 15:35:33

"Mivel nincs jelenleg olyan Wedge Plate, melyből arányos oldal elemeket lehetne készíteni ezért én szégyenszemre levágtam belőlük."
4.bp.blogspot.com/-Qkgy5Onir88/TWS8o5hOB1I/AAAAAAAAAKA/up8oUwfdaSA/s1600/1237560605566730593pitr_LEGO_smiley_--_shocked_svg_hi.png
Hagyd el a házat, most!

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.08. 15:44:39

@rixman: @Llew: "Mivel nincs jelenleg olyan Wedge Plate, melyből arányos oldal elemeket lehetne készíteni ezért én szégyenszemre levágtam belőlük.
[shocked smiley]
Hagyd el a házat, most!"

Bocs, de ehhez csatlakozom, picit kevésbé drasztikus formában: Nem arról szól a LEGO, hogy az elemeket és a fantáziánkat használjuk, hogy jobbnál jobb dolgokat építsünk? Az ELEMEKET, és nem SZÉTBARMOLT/-GÁNYOLT elemdarabokat! Tényleg nem találok szavakat. Számomra a legszebb MOC is gyalázatos plasztikkupaccá válik, ha elemeket vagdosnak szét építésük közben... Lehet, hogy a végeredmény szép és élethű - de már nem LEGO...

rixman 2012.02.08. 16:01:05

Igazából számítottam erre, de nekem a LEGO arról szól, hogy jól érezzem magam.
Nem az agyon erőltet valósághűség miatt, és nem is lett az.
Természetes az, ha tudunk helyettesíteni, de ha nem, akkor számomra csak ez marad.
De sajnos még a csíráját sem láttam sehol, hogy lehetne más elemeket kérni, hogy gyártsanak.
A cikkben pedig nem is ez a lényeg, hanem pont az egyszerű szárny felfogatás.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.08. 16:21:38

@rixman: Jó, hagyjuk a brick-feltrancsírozás barbár aktusát...

Az egyszerű szárny felfogatáshoz: jól néz ki a belinkelt modell, de mennyire stabil? Fel lehet emelni a modellt anélkül, hogy darabjaira potyogna? A 9492-esnél nagyon stabil a szárnyak rögzítése - ugyanakkor viszonylag gyorsan le is lehet őket venni (ellőtt szárnyú TIE-t játszva, vagy mit tudom én).

A kabin elejét-tetejét nyilván azért lehet egyben felnyitni, hogy könnyebben lehessen ültetni a pilótát.

Szerintem mindkét esetben az "agyonerőltetett valósághűségből" engedtek valamennyit a játszhatóság javára. A kabintetőnél ez nem látszik meg, a szárnytartóknál már igen. Nobody's perfect.

BorZol 2012.02.08. 18:05:46

Jó a végigjátszás, mintának is elmegy, Így készíts végigjátszást<----- kipirosozva.

Szóval a TIE tényleg mindíg szív amikor "jönnek a gonoszok" itthon és ezekkel nekem kell lennem a 7150-ből mert csak a gyerek nyerhet.
Nem tudom mi a szárnyrögzítés körül a követelmény, hogy erős legyen vagy gyorsan leszedhető, de utóbbi hálás a "ne bántsd a legót" project miatt.
azaz:
@rixman: ? vazze' nem ilyenek ismertelek.
A LEGO tényleg olyan ,hogy jól érezzük magunkat, de ennyire egyoldalú nem lehetsz (mit szól hozzá a LEGO!?)

össz.: A TIE-t imádom és akármelyik játszható de akkor müllerbe nem megyek a családdal mert ha ezt meglátják, tutti kisírnák a gyerekek...na jó nem várnék a könnyekig.....(need)

@Haynau: tudod, vegyél mégegyet és fogd rá a ........gyerekre .D

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.08. 19:13:38

Szóval akit érdekel a doboz mérete: 35cm széles, 37,7cm magas (és 6,7cm vastag). Szerintem elég nagy darabka...

Apropó szárny-felfüggesztés: emiatt gondolkodom azon, kell-e nekem az új X-szárnyú: hátulról eléggé látszanak a Technic-elemek, amikre a szárnyak épülnek. Szerintem nem szép látvány. Meg aztán megint egy drága szett... :))

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.08. 21:19:13

Hú de nekiugrottatok a legóelemek szétvágásáért! :)

Nem mondom, ilyet én se tennék, de amíg valaki otthon így játszik, és nem így akarja a.) eladni b.) kiállítani a legóját, addig nem feszíteném keresztre.

Vannak, akik Matchboxot tuningolnak, mások meg ott is az érinthetetlenséget tartják szem előtt - mi meg játszunk vele, és kopik, törik :)

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.08. 22:00:02

@Hammer: Igazat adok neked annyiban, hogy amíg valaki otthon MOC-ol, tőlem csinálja. De kiállítani... azt már nem.

Apropó: a Matchbox-autóim még most is "near mint" állapotban vannak, gyerekkoromban rühelltem azokat, akik a szép járgányokat kopottra nyúzták... Nem voltam rendmániás, de szerettem a szép "lakkozást". ;)

rixman 2012.02.09. 11:20:19

Sziasztok!

Elnézést kérek, nem akarom szét dumálni a dolgot.
A mostan bemutatott vadász tetszik a mérete ellenére, de van pár dolog, ami érthetetlen számomra, és ezek az elemekkel kapcsolatosak.
Egypár képet szeretnék bemutatni az ominózus saját TIE-ről.
picasaweb.google.com/113946174040004868131/TIEModositas#
Bárki kipróbálhatja ezt a fajta felerősítést, amit még tovább is lehetne rögzíteni a szárnyakhoz, de nekem így is megfelel.
Fontos számomra, hogy „Regular hexagon” formájú legyen a vadász.
Sajnos a módosítások ellenére enyém is csak közelíti azt.
A régi TIE 7146-os pedig hát……….
Még annyit, hogy nagyon szeretem a LEGO-t kb: 35 éve, és mindig tisztelettel viszonyultam az eredeti elképzelésekhez.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.09. 12:37:42

@rixman: Érdekes a szárnyrögzítés-megoldásod, kinézetre pofás is, ezért kérdem újfent: mennyire stabil ez a fajta felerősítés? A 9492-esnél alkalmazott módszer talán nem túl elegáns, ámde annál stabilabb módszert alkalmaz a speciális elem és néhány Technic-elem felhasználásával.

A "regular hexagon" alatt egyenlő oldalhosszúságú hatszöget értesz, ha jól gondolom. Ezt az 9492-esnél sikerült eltalálni - ezt jól le is lehet mérni, lévén a "szegélylécek" azonos hosszúságúak.

Anak 2012.02.09. 14:03:44

Az iker ion hajtóművek hol vannak, hol kellene lenniük?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.09. 14:10:45

@Haynau: regular hexagon = szabályos hatszög. nem csak az oldalai egyenlőek, de a szögei is (a belső szögek 120 fokosak)

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.09. 14:22:07

@Anak: Az iker ion hajtóművek az "eredeti" TIE-vadásznál a fülke hátoldalán vannak - lehet hogy amit én "helyzetjelző piros lámpá"-nek néztem, valójában a hajtómű lenne? Állítólag viszonylag kicsi hajtóműveket kapott a TIE, lévén egy könnyű kis űrhajó meghajtása volt a feladat, védőpajzsok és hiperűr-sebesség nélkül.

@Hammer: Azért kérdeztem rá, mert a TIE-szárnyak szerintem NEM szabályos hatszög alakúak, az "eredeti" modellnél SEM: a hatszög oldalai egyenlő hosszúságúak, de a hatszög inkább magasba nyúló és vékony, mintsem szabályos. Szóval a szabályos hatszög alakú szárny nem lenne élethű - ezért nem értettem, miért akarna rixman arra törekedni...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.09. 14:29:46

@Haynau: Igen, ezt én sem értettem, miért fontos, hogy szabályos legyen, ne pedig élethű :)

BTW, a Tie szárnya elég elkefélt egy hatszög, még csak nem is egyenlő oldalú: a felső, alsó háromszögek szinte szabályosak, az elöl-hátul lévő párok meg tök szabálytalanok

aarsbog.tumblr.com/post/5052463593/swtor-swagger-tie-fighter-blueprint-link

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.09. 14:36:23

@Hammer: De, az oldalhosszúsággal nincs gond, nézd csak meg a képet! Szerintem ez a fura forma úgy jön ki, hogy egy egyenlő oldalhosszúságú hatszöget "két oldalról összenyomsz": az oldalak hossza marad, de a "belerajzolható" háromszögek eléggé eltorzulnak - attól még, hogy a háromszögek torzak, a hatszög oldalai még mindig azonos hosszúságúak...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.09. 14:41:14

@Haynau: Nekem a pixelmérőm azt mutatta, nem egyformák az oldalak, a felső alsó él hosszabb, és kb. egyezik a sugárral (ezért írtam, h. kb szabályos háromszögek ezek).
Ha egy szabályos hatszöget, az élhosszúság, és az alsó, felső vonal párhuzamosságának megtartásával összenyomsz, akkor abban nem lesz egytelen szabályos (egyenlő oldalú) háromszög cella sem, viszont lesz benne hat darab egybevágó egyenlőszárú. Na, ilyen nincs a blueprinten egy se.

rixman 2012.02.09. 14:58:33

Nagyon tetszik a 9492-es TIE tényleg jók a szárnyai.
És itt jön megint, hogy használjunk egy meglévő elemet, és milyen jó, háááát picit nagy lett, de kétségtelenül mutatós.
kaminopedia.wikia.com/wiki/TIE/In_vad%C3%A1sz
Idézet innen: A TIE Vadász felépítése is az egyszerűségre törekszik. Mindössze egy gömb alakú pilótafülke, és két hatszög alakú szárny.
Masszívnak találtam a sajátom szárnyát, hiszen négy „bütyök” kapcsolódik, és még lehetne erősíteni, de tessék kipróbálni, én csak ötletetek, és tényleg jó lenne, ha ti is építenétek eltérőket.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.09. 15:51:41

@Hammer: Geometriát nézve tényleg igazad van, de régen is volt az a fránya matekóra... Na otthon összeszámolom, hány stud hosszúak a szárny szélén az "élek" és beposztolom ide estefelé. Mert egyébként a 9492-es az eredeti formáját IMHO elég jól hozza.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.09. 16:25:16

@Haynau: Nem, nincs igazam, tök hülyeséget írtam, bocs :/

Longeye 2012.02.09. 19:59:19

Jézusatyaúristen...méghogy ezt a blogot nem olvassák gyerekek ;o))))
(bocs, csak végigolvastam a hozzászólásokat...)

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.09. 21:51:12

@Longeye: Mindenkiben lakik egy gyerek. Van akinél ez nyilvánvalóbb mint másoknál... ;)

Longeye 2012.02.10. 09:28:20

@Haynau: Ez így van. Ha bennem nem lenne én se olvasnám ezt a blogot... ;o)

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.02.10. 15:49:25

Ui.: Ha jól számoltam, a szárny oldalait körbefogó "szegély" minden oldala 14 stud hosszú, tehát a szárny egyenlő oldalú hatszög, mint a blueprint-en.

Cyrko 2012.02.10. 22:29:08

@kopeszkugelu: Szerintem nagyon jó az a Tie vadász ;)

Cyrko 2012.02.10. 22:30:37

@rixman: Szép de miért pont piros vagy csak rosszul láttam?

Medoro 2012.02.11. 07:42:12

@kopeszkugelu: "Az ucs készletek nem méretarányosak a minifigurákkal..."
Kivétel az 10179 Millenium Falcon. (Amiből jön a végigjátszás is, mert már megígértem Tutukának, de nem tudom mikor tudok belőni két szabad napot egyben.)

kopeszkugelu 2012.02.11. 14:37:22

@Medoro: Nem, a 10179 sem méretarányos a minifigurákkal. Az, hogy beleférnek nem = a méretarányossággal.
filmben:
farm3.staticflickr.com/2622/3956404505_366a69d8f4_o.jpg
farm3.staticflickr.com/2613/3956404825_fab477fc2b_o.jpg
10179-ben:
kazza.id.au/10179/images/mf29.jpg
cheapplasticmodel.com/wp-content/plugins/WPRobot3/images/c4543_Plastic_Model_3670303771_53e50ff23b.jpg
Persze tudom, hogy eleve a minifig sem méretarányos az emberrel -> ezért a jármű sem lehet, mert akkor az lenne teljesen aránytalan. A szőrszálhasogatást ezennel befejezem.

Medoro 2012.02.13. 08:08:23

@kopeszkugelu: Mivel nem mértem le még egy igazi Millenium Falcon-t, így aztán nem tudom az arányszámokat sem, muszáj mások kijelentéseire hagyatkoznom. A Brickset és a Brickipedia is azt írja, hogy: "A minifugrák arányához lett tervezve, ellentétben a többi UCS készlettel" (It has been designed to be to scale with the minifigures, unlike most other ultimate collector's series sets.)
Kinek a szavára adjak, ha nem az övékére? :):)

rixman 2012.02.13. 13:36:28

Köszönöm Cyrko!
Azért piros, mert ez egy testőr TIE(jó lökött dolog mi?) egy képregényben olvastam, és megtetszett, valahol itt: halozsak.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=82
De másnak is, mert azért vannak hasonlók fent a neten., Pl. www.flickr.com/photos/ovalle/6035147499/in/photostream
A lényeg a „gépemben” egyrészről egyszerűségre törekvés (olcsó), a minél „élet hűbb” megvalósítás mellett, úgy, hogy a LEGO „mérnökök” által elgondoltakra is hasonlítson.
Nem kis munka, és nagyon szerettem „gondolkodni” rajta.
Ha van, kedved nézd, meg a többi átalakításomat is.
Köszönöm: rixman
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...