Emlékeztek még? A 2010-es Technic zászlóshajó, a 8043 Motorized Excavator igazi ciki történettel nyitott a piacon. Egy ún. linear actuator vevők által tömegesen jelzett problémája miatt a készletek visszahívására kényszerült a LEGO, hogy aztán egy áttervezett darabbal térjen vissza, amivel végül meghódította a világot (különösen Közép-Európát).
Bár ez a blama simán predesztinálná a 8043-as szettet arra, hogy a 2010-es év leginkább reklamált készlete legyen, nagy meglepetésemre a helyzet mégsem ez. Az a doboz, amely miatt a vásárlók a legtöbbet emelték fel a telefont, az egyik legkelendőbb készlet, a Star Wars 8088 ARC-170 Starfighter volt, méghozzá banális okból: egy apró elemet nem találtak a zacskókban. Hogy miért banális ez az ok? Hát mert az elem igazából nem hiányzott, csak beleszorult egy nagy keréktárcsába. (A tömeges panaszok hatására egyébként változtattak a csomagoláson.) (Nekem az első szériás minifigeknél volt ilyen meg nem találós helyzetem, de arra már nem is emlékszem melyik figuránál.)
|
A reklamációk száma egyébként csökkenő tendenciát mutat, és az eladott készletekhez viszonyítva döbbenetesen kisszámú panaszt kénytelen a gyár feldolgozni. Külön örvendetes, hogy a kizárólag nálunk készülő DUPLO-ra gyakorlatilag nincs panasz, annyira jól mennek a dolgok Nyíregyházán.
Nektek vannak tapasztalataitok a magyar ügyfélszolgáltattal? Milyenek? Bár velem már többször is előfordult elemhiány, mindig lusta voltam intézkedni. Ti? Gyorsan reagált a cég? Elismerte a hibáját? Kedvesek voltak?
| forrás: LEGO Life |