Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Technic újrakezdésem krónikája

2011.01.17. 06:46 - ainex

Annak idején igen tartalmasnak mondható Technic vagyonnal büszkélkedtem. A 8034-es és 8035-ös univerzális készletek, a 8712-es maxifigurák, a 8720-as motorkészlet, a 8810-es kis és a 8838-as nagy motorkerékpár, a 8825-ös helikopter, a 8832-es roadster alkották, no meg végül de semmiképp sem utolsó sorban az örökkévalóságra és halhatatlanságra született nagyvas-mesterhármas: a 8862-es traktor, a 8865-ös tesztautó (mifelénk csak "nagypiroskocsi"), és a 8868-as kamion.


Kép: a Brickset képéből kiszerkesztve

A fonal itt szakadt el, egyrészt mert az akkori költségvetési hatóságaim szerint addigra "kinőttem a legózásból" (höhö), másrészt és főleg mert a kilencvenes évek közepétől számíthatóan indult el az az általános ámokfutás (egyesek szerint züllés, mások szerint egyenesen k#rv#lás), ami tíz év alatt a szakadék szélére sodorta a Legot, azon belül is különösen a Technic sorozatot. Az utóbbiról az a kép rögzült bennem, hogy "megette a fene az egészet", és mit sem sejtve az elmúlt évek alatt bekövetkezett feltámadásról és megújulásról, ugyanúgy legyintettem a jelenlegi Technic készletekre a játékboltok polcain, mint a gagyi kínai műanyagautókra. Csakhogy...

 

Közbejött a City családban a kamionvonal megújulása, pár hónapja beszereztem új gyűjteményem első példányát (3180), és ez lett a vesztem. Pár hétig úgy voltam vele, hogy csak City, azon belül is csak kamion, aztán bővült az érdeklődés, megfertőzött a gyűjtés ördöge, és már csak a fenti tévképzet tartott vissza attól, hogy alaposabban belekukucskáljak a Technic kínálat mai valóságába. Egészen addig, míg Feri le nem taglózott ezzel a 8258 végigjátszással:

"Atyavilág, hiszen a kockákon nevelkedett legós számára a mai napig kissé visszataszító felületi idomok mögött vérbeli Technic izom lapul, méghozzá annyi ízzel és porcikával, mint annak idején, vagy talán még többel is! És jóllehet, nem ugyanolyanok a fogaskerekek, a tengelyek, a gerendák, a csapok, a felnik, a gumik, a fogaslécek, a villanymotorok, az elemtartók, meg vannak mindenféle új ívek, könyökök, de bakker, mennyire istenkirály ez az egész! Még szerencse, hogy az ára olyan eltántorító, amilyen! Csak azért sem esek bele a Technic csapdába!" - gondoltam végig a válsághelyzetet a másodperc tört része alatt. Csak hát sajnos Dornbi alig öt napra rá akkora (8048-as) henteskést döfött a szívembe, hogy egy csapásra a fülembe költözött a bogár. Három hétig bírtam, aztán bekövetkezett az elkerülhetetlen. Gyónni szeretnék: újkori Technic életem a 8048-as buggy-val visszafordíthatatlanul kezdetét vette. Szép fokozatosan megcsodáltam a doboz minden szegletét, aztán gondosan végiglegeltem a füzeteket. Számomra új, hogy az első és másodmodellhez külön-külön füzet jár, mintegy majdnem egyenrangúvá téve a másodmodellt is, ami egyébként a doboz "kétoldalas", mindkét modellt nagyjából egyenlő arányban és módon szemléltető képanyagából is kitűnik. És csak mindezek után, kellő lelki, szellemi és érzelmi előkészítést követően ültem neki magának az építésnek. 


Majdnem tényleg kettő teljes értékű modell egy dobozban.

Ez a kis szösszenet nem végigjátszásnak készült, hiszen Dornbi értékelését minden további nélkül aláírnám én is, viszont talán megér pár szót az, hogy tizenhúsz év kihagyás után egy "kockás Technic" rajongó friss tekintete miként látja a mai "idomos Technic"-et.

 
Ezek régi ismerősök.

Kezdjük azzal, hogy a mai Technic szerintem "önállóbb" a többi Legohoz képest, mint az elődje volt az akkori készletekhez képest. Értem ez alatt azt, hogy a hagyományos kockák kilyukasztgatása helyett sajátos profilú elemeket alkottak a mérnökök kifejezetten Technic célra. Hogy ez jó-e vagy sem? Passz. A formavilág annyival gazdagodott, amennyivel az "interoperabilitás" szegényedett. Ha azt mondaná nekem valaki, hogy a Technic ennek köszönheti a feltámadást, azt mondanám: akkor megérte. 


Ezek számomra mind újak.

A második alapvető megállapításom, hogy - a City vonalhoz hasonlóan - az összeépítés sokkal tagoltabb lett. Példának okáért: Míg anno a nagypiroskocsi 900 kockáját 24 lépésben raktuk össze, ma a 8048-as buggy harmadennyi kockájának összeépítését 47 lépésre bontották le. Nézőpont kérdése, de elsőre vagy a kockákat keveslem, vagy a lépéseket sokallom. Persze lehet árnyalni a dolgot. Nézzétek meg a 8865-ös főmodell útmutatójának (lásd pl. a Worldbricks PDF-jét) 18-ik lépését, ahol a motor összeszerelése tucatnyi alfázisra van bontva! Igen ám, de ez a buggy esetében is hasonlóan van megoldva, tehát igenis részletesebb a bontás. Kicsit bosszantó, hogy időnként egy-egy lépésben mindössze egy elemet kell beépíteni, sőt olyan lépés is külön számozott fázisként szerepel, ahol semmi más teendő nincs, mint az előttünk heverő félkész szerkezetet megfordítani. Tudom, hogy esélyegyenlőség meg minden, na de azért mégis! Vagy ez már a "ne tegye a macskát a mikrosütőbe" szindróma újabb avatárja? Na de rosszmájúskodásnak helye nincs! Összegészében inkább csak annyit állapítanék meg, hogy a mai füzetek egyszerűbb, jobban áttekintehtő, de semmivel sem kevésbé élvezetes játékot biztosítanak, sőt! A kevésbé rutinosak is könnyebben jutnak sikerélményhez. Aki pedig abban éli ki perverzióját, hogy egy-egy lépésben csillió kockát rak össze, az vegye a lépéseket kettessével vagy négyessével. Könnyen megoldható, hiszen a régi jó szokáshoz híven manapság is minden egyes lépéshez tartozik egy kis ablak, az épp aktuális alkatrészek listájával és darabszámával: Mindenki kedvére turkál, válogat, szerel, turkál, válogat, szerel. 


Az elv a régi.

A harmadik ide kívánkozó tanulság pedig az, hogy mechanikailag semmivel sem gyengébb a mai felhozatal, mint a néhai, sőt. Melyik korabeli középkészlet büszkélkedett függetlenül rugózó kormányzott első féltengelyekkel? Abban az időben még a nagy készletekben sem futotta olyasmire, mint ez a dupla kormánymű, ahol a "kényelmesen játszható" felső, és a realisztikus belső kormány is egyaránt nemcsak hogy jelen van, de működik is. Oké, Dornbinak igaza van, hogy nem elegáns ez az egy féltengelynyi meghajtás, cserébe viszont még ennek a "kis" buggy-nak is működő V4-es motorja van (összehasonlítás gyanánt a 8868-as V6-osa alig egyharmaddal volt nagyobb). No meg aztán mutassatok nekem készletet a régmúltból, ahol egy ekkora járműnek keze-lába mozgott, vagyis nyílt a bukókerete! 


Dornbi írta, hogy furcsa ott az a sehova nem csatlakozó könyék. Szerintem oldalsó energianyelő lökhárítónak szánták, a rugalmassága legalább is arra vall.

Ha már szóba került a rugalmasság, akkor egy pár szó erejéig állapodjunk meg a rugózásnál is: A 8048-as készlethez három ugyanolyan rugó jár, mint amilyenből egy darab járt a 8832-es roadsterhez, és 8 darab a 8865-ös tesztautóhoz. Emlékeim szerint a roadster súlya túl kicsi volt ahhoz, hogy a legcsekélyebb hasznát is vegye a jármű a hátsó tengely rugós felfüggesztésének. A nagypiroskocsi viszont nagy súlyából adódóan olyan lágyan ringott a maga négy független felfüggesztésű féltengelyén, mint egy tisztességes francia autó. Tekintettel arra, hogy ez a buggy négyszer annyi elemet számlál, mint a roadster, viszont háromszor több rugót, kicsit tartottam attól, hogy itt is túl merev lesz a sok rugó a csekély súlyhoz képest. De szerencsére csalódnom kellett: Sportkocsihoz méltón nem puha a rugózás, viszont kifejezetten élvezhető és jól működik. Igaz, kicsit furcsa, hogy a nem hajtott első tengely két féltengelye függetlenül rugózik, a hátsó híd viszont a motorblokkal együtt egy tömbként rugózik, méghozzá egyetlen rugón. Hátul pontosan ennyivel lágyabb is a rugózás, mint elől, pedig szerintem fordítva lenne igazán valószerű, de tisztában vagyok azzal is, hogy egy ekkora készlettől már ez is nagyon szép teljesítmény. 


Az első féltengelyek függetlenül rugóznak, és a rugalmasságot illetően említést érdemel a lökhárító felfüggesztését is szolgáló két piros flex elem, amelyek igen valószerűen bizonyos mértékű energianyelési képességet kölcsönöznek a lökhárítónak frontális koccanások esetére.


A hátsó felfüggesztés kicsit szerényebb: egyetlen rugó kerül a felépítmény és a motorblokkot is hordó teljes hátsó híd közé. Valóságban nem sokáig bírná a strapát, itt viszont a szűk lehetőségekhez mérten kieglégítően működik.

Végül pedig a saját kezű építés és az alapos szemrevételezés után nem tudok nem elismerően nyilatkozni a mindezidáig antipatikusnak tűnő flex elemekről és egyéb, formatervezett burkoló idomokról. Jó, nem kockából vannak, nem olyan univerzálisak, viszont belopták a Technic világába az íveket, megtörték a derékszög (no meg a páros számok) egyeduralmát, egyszóval lépést tartottak a modernitással. Elvégre ez nem más, mint az iparművészet mai állásának leképezése. Hiszen, önkényes téma- és márkaválasztás alapján: 

 
1985-ös Renault R9-est lehetett kockából építeni. (kép: turbo.fr)

 
2010-es Renault Mégane Coupé-t viszont idomok és flexek nélkül... (kép: turbo.fr)

Bónuszként pedig két ponton szeretnék válaszolni Dornbinak. Én megépítettem a traktort is, csak hogy bemutathassam a rokonságának, és azt kell mondjam, hogy noha nem olyan nagy buli, mint a buggy, azért szimpatikus. Két hengeres soros motorja van, kormányozható, a vontató szerkezete használathoz le-, üdüléshez felhajtható. A vezető két könyöke alá szánt alkatrészek a gyakorlatban nem rögzülnek ott és úgy, ahogy a rajz mutatja, ami arra vall, hogy a mérnökök a modellnek nem minden részletét építették meg piacra dobás előtt, különben arra rá kellett volna jönniük, hogy az úgy egyszerűen hülyeség. Arról nem is beszélve, hogy nem értem: egyáltalán mire gondoltak? Könyöklőkre? Valami karokra? Nyilván adva volt a feladat: a buggy-ból megmarad X mennyiségű anyag, abból amit lehet, használjunk fel! Kicsit túlzásba estek, a számítógép nem szólt, ők meg benézték, na! Ezzel együtt a traktor mégis sokkal többet tud, mint amit az ugyanekkora elődök valaha tudtak. 


Balra ami megmarad, ha buggy helyett traktort épít az ember. Jobbra meg Duplo 5647 és City 7634.

Szintén Dornbinak címezve: A buggy simán jobbkormányosítható, vagy úgy, hogy lekapod a középső fogaskereket, megfordítod a "műszerfalgerendát" a kormánnyal együtt, és visszahelyezed a fogaskereket, vagy például sokkal élvezetesebben úgy, ha az egész jármű tükörképét építed meg (ügyelve például arra is, hogy hátul a másik féltengely váljon hajtottá). Apropó, ez egy jó móka: nehezebb, mint az ember gondolná, mert minden egyes lépésnél alaposan el kell gondolkozni, hogy mi hova is való. Ha már könyékből megy egy-egy készlet összerakása, akkor baromi izgalmas módszer a játékélmény megsokszorozására: szedd szét és építsd össze fordítva! 


A középső fogaskerék, amiről szó volt, és tőle immáron jobbra a kormány.


Íme a jobbkormányos autó teljes pompájában. Csak a "NITRO BUGGY" matricákkal nem csúfítottam el, egyrészt mert eleve nem tetszenek, másrészt meg mert hogy nézne ki a traktor?

Összegezzek? Vonjak mérleget? Szerintem a fentiekből egyértelműen kiderül: teljesen oda vagyok meg vissza! 2010-ben Technic-legózni nemhogy ugyanolyan jó, mint húsz évvel ezelőtt volt, de talán még valamivel jobb is. A buggy és a traktor összerakása egyaránt egy-egy órát vett igénybe, ami sokkal több, mint amennyit vártam tőlük, maga az építés pedig jóllehet, aprólékosabban tagolt, mint egykor volt, de kétségtelenül élvezetes, sőt olykor-olykor még némi kihívás-érzetem is volt. Megérte, na! Most már csak az a baj, hogy ezután nehéz lesz ellenállni a további Technic kísértéseknek. Jaj nekem!

Lásd még:

minden ami Technic, 1977-2011 (Brickset jóvoltából)
van olyan állat, aki motorizálja is, jó rondán
meg olyan is, aki sokkal szebben oldja meg

Címkék: lego újrakezdés technic 7634 8865 3180 8258 8048 8034 8035 8712 8720 8810 8838 8825 8832 8862 8868 5647

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr522461873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.17. 07:28:51

egyszer majd veszek egy technic cuccot, de nekem egyelőre ez túl fölnőttes. :D

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2011.01.17. 07:50:15

Pontosan így kezdtem én is, a 3180-as, és csak kamiont akartam venni. Már ott tartok, hogy az egyik szobából Lego város lesz. A Technic viszont engem soha nem érdekelt. Gyerekkoromban volt egy fehér motorom, az sem tetszett. Az újkori legózásomban sem hiszem, hogy valaha is szerepet kap egy Technic készlet.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.17. 08:28:55

volt már szó arról, hogy hogyan tároljátok a legókat? én iszonyatosan gyűlölöm a port, de ha elől akarom tartani a készleteket, akkor porosodni fognak. egy ká nagy vitrin a megoldás?

Drakolder 2011.01.17. 09:09:01

Annyit tennék hozzá ehhez: "...ami tíz év alatt a szakadék szélére sodorta a Legot, azon belül is különösen a Technic sorozatot." hogy pont ebben az időszakban született meg a 8459-es Front-End Loader ami annyira nagy sikert futott be hogy 1997 után 2001-ben újra kiadták (8464). Ez szerintem mérföldkőnek bizonyult. Felismerték, hogy a futurisztikus dolgok helyett sokkal népszerűbb ha megmaradnak a valóság talaján. Remélem továbbra is ezen a vonalon fognak mozogni a Technic készletek.

Gesztenye-nyúl 2011.01.17. 09:26:44

@rrroka: Én csak egy kis ideig hagyom összerakva a készleteket, utána szétszedem őket, hogy később megint tudjak építeni valamit, illetve helyem sincs, hogy állandóan ki legyenek állítva. Elég macerás lehet porolgatni őket, én mondjuk egy ecsettel oldanám meg, ez annak idején a kindereknél is bevált.
Egyébként néha meg szoktam fürdetni a legokat, ha már nagyon elkoszolódnak :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.17. 09:38:10

@Gesztenye-nyúl: nekem sincs, azért vannak szerteszét a polcokon, pornak kitéve. :) egyelőre az a dilemmám, hogy az új készletek cuccait nem akarom belekeverni a régiekbe. vszínüleg nyitok egy új dobozt ezeknek.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.17. 09:42:04

Az újkori legózásomat karácsonytól datálom, amikor is birtokomba került egy 8052-es Technic. Amint összeraktam, tudtam, hogy:

1., elvesztem, szerelmes vagyok a technicbe, két ünnep közt már a Müllerben mászkáltam és a 8053-ast nézegettem. Egyszerűen az a daru nekem kell, csak ne lenne olyan drága, de valahogy úgyis megszerzem. Ha az megvan jöhet a 8043-as markoló, ami meg már egyenesen olyan drága, hogy adhatnák részletre is. 8-) Szerintem a technic vonal baromira jó és bár kétségtelen, hogy tele van fura alakú elemmel (főleg a burkoló idomokra gondolok), nem érzem öncélúnak, és nem gondolom, hogy azért csinálták őket, mert így egyszerűbb. Úgy gondolom, h az pont úgy jó, karosszériát burkolni az kell.

2., Ami a city-s kamionokat illeti. Az általad linkelt 3180-as kétségtelen, h jól néz ki, de ott viszont azt érzem, h a tartály rész túl van egyszerűsítve. Előszedtem a régi készleteimet, válogatás és alapos mosás után elkezdtem őket összerakni. Nézd meg ennek a 6695-ösnek a tartályát:

www.peeron.com/inv/sets/6695-1

Csak a tartály 22 elemből áll. Sokkal tagoltabb, sokkal több szabvány alkatrészből áll mint az általad mutatott. Nekem ez jobban bejön, még akkor is, ha ez csak 4 pont széles és nem 6.

Mindent összevetve, a régi cuccokat megcsinálom, örülök nekik, de én inkább maradok a technic vonalon. Nem hinném, h a kisebbek közül bármit vennék, de a technic az most nagyon közel áll hozzám!

demi99 2011.01.17. 09:51:15

A várakról csináltam egy blogot :

avarak.blogspot.com/

helpmeenglish 2011.01.17. 09:53:27

A régebbi pre-/misz-koncepcióm (szép, ízesen, magyarosan...) az volt, hogy aki szépet akar építeni az City / Cretor vonalon LEGO-zik és punkt, aki pedig működőt szeretne gyártani és virtuskoni kíván a pneumatikával és/vagy mechanikával és/vagy elektronikával és/vagy .... az Technic-kattant lesz. Azt is gondolni véltem (vagy vélni gondoltam), hogy az egyik tábor messziről elkerüli a másikat és viszont: sosem fogják megérteni egymást a dedikált építők. Ehhez képest a kockagyar.hu-n megismert lengyel gringo ( sariel.pl/about/ ) szépen keresztbetartott nekem. Ezóta hiszem, hogy meg lehet csinálni ezeket szépen is, és ezóta vagyok teljesen újra-belekattanva a Technicbe.. köszönet a posztért.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.17. 09:56:12

@demi99: figy, nem akarlak negyedszer is kimoderálni. kérlek legyen ez az utolsó offtopic (ás megjegyzem: kicsit szemtelen) kommented az új blogodról. ha mé egyszer felkerül bármelyik poszthoz, kitiltalak. Remélem megérted.

ainex 2011.01.17. 10:24:35

@klarky: A 3180-as tartályának egyszerűségét illetően igazad van, de aki a látványra utazik, annak szerintem bejövős. Ami meg a Technicezést illeti, 8048 óta becsúszott az infravörös távirányítású 8043-as (drága feleségem, karácsony), a pneumatikus 8049-es (drága anyósomék, karácsony) és az ominózus 8258-es (drága évvégi jutalmam, szevasz). A 8052-es kamion és 8053-as daru várólistán van, naponta pásztázom miattuk az internetet valami jó kis akció reményében, az idei 8070-es Super Car meg egyelőre a távoli vágyálom megtestesítője.

@rrroka: A vitrin enyhíthet a porosodásan, de csak késlelteti, nem akadályozza meg. Én veszem a fáradságot és hetente óvatos, alacsony fordulatszámú porszívózással adózom a tisztaságnak.

@helpmeenglish: Sariel egy más galaxisból való. Túl azon, hogy micsoda modelleket gyárt, engem leginkább a mechanikus dolgai kápráztatnak el. Különösen a soros, szekvenciális és automata sebességváltói, tisztán Technicből :oooooo

Gesztenye-nyúl 2011.01.17. 10:26:23

@rrroka: Dobozból sose lehet elég :) Én rakom külön dobozba a különböző készleteket, hanem elemek szerint szortírozom őket. Van pl. kerekes doboz, kockás doboz, ablakos doboz, stb...

rozsamarci 2011.01.17. 10:32:34

Zseniális poszt! Engem viszont a kisebb készletek mozgatnak mostanság (8047,a fenti, 8281), pedig rihellem a technic-et, legalábbis eddig ezt gondoltam :) és külömben is a terepasztalommal sem haladok, mi lesz ezután?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.17. 10:37:44

@ainex: Irigylésre méltó a technic gyűjteményed, gratulálok hozzá!

Ha találsz jó 8053-as akciót, sikíts, bár én év végi jutalom helyett a felmondásom kaptam meg... 8-(

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.17. 11:08:59

@ainex: és még sose szippantott be semmit a porszívó? :D mondjuk a porzsák nélkülinél nem nehéz visszaszerezni, csak vegye észre az ember.

@Gesztenye-nyúl: én turkálós-legós vagyok, nem szortírozok. csak az új elemek annyival tisztábbak, h nem akarom bekeverni.

ainex 2011.01.17. 11:21:00

@rrroka: Nem szippantott be semmit (még). E tekintetben a Technic egyébként is hálásabb, mint a City: kevesebb a lazán lepattanó mütyűr. Ha nagyon veszélyes helyen porszívózom épp, akkor ráfogok valami szűrőt a cső végére. Ezt még modellvasutas napjaimban gyakoroltam sokat, és ott is bevált.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.17. 12:04:38

@ainex: á, vmi rongy vagy harisnya a cső végére, ez jó ötlet!

misran 2011.01.17. 13:29:01

Pedig mennyivel elegánsabb lenne egy olyan toldalékot betenni, ami egy kamera. Ez beazonosítja a beszívott objektumokat, és a sebességből kiszámítva a cső másik végén egy külön rekeszt nyit nekik. A munka végén a rekeszből kivehetjük az ugyan enyhén poros, de szortírozott lego elemeket :).

InversioN 2011.01.17. 14:22:53

A porszivomon (15ezer, samsung) van egy kis tartály a csövön, amibe beszelektálja a nem porméretű dolgokat. Nem azért vettem, de most, hogy újra LEGOzom hálás tudok lenni neki.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.17. 17:14:56

@CsuCsu: nekünk tecsó porzsáknélküli van, abból simán ki lehet venni, ha vmi ilyesmi belekerül, igazából észre is veszi egyből az ember, mert zörög.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2011.01.17. 21:19:30

Gratula a részletes végigjátszáshoz, és az újrakezdéshez is persze! Én ezt az autót félig-meddig alkatrésznek vettem, ezért is lett az, hogy a fentiekből több lelkesedés süt, mint az enyémből :)

A 8865 amúgy nekem is ott csücsül a polcon, sőt, a kedvencem az összes szuperautó közül! (www.kockak.hu/2009/07/8865-teszt-auto_28.html)

Gábor H · http://www.flickr.com/photos/gabor_horvath/ 2011.01.17. 22:33:15

@ainex: Én cipősdobozban tartom a legot ömlesztve. Az új készleteim egyben nem hosszú életűek, mindig újat építek.
Ez a buggy karácsonyi ajándékom volt. A méretéhez képest rengeteg jó elem van benne.
Arég Technic-vonal nem tetszik annyira, az új viszont nagyon.

Gábor H · http://www.flickr.com/photos/gabor_horvath/ 2011.01.17. 23:52:14

Hadd kérdezzem meg, hogy lehet a kommentben linket csinálni?

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.01.17. 23:53:20

@minifig88: copy/paste. vagy beírod és általában link lesz belőle.

lo.Okhed7 · http://www.facebook.com/mate.sajtos 2011.01.19. 16:35:11

Dejó!!!! Nemis gondoltam volna, hogy azért ez a 8048-as szett másnak is tetszik. Mert ugyanis én mostmár csak Techinc-et kérek mert sztem nagyon jó és karácsonyra most én a 8048-at kaptam!! Nekem is tetszik a rugó meg a motor szinte teljesen mindennel egyetértek... csak hát azért szerintem a matricát is felrakhatnád, azzal csak jobb lesz!!! Hidd el! Még a traktort se rontja el! Nekem tetszik most szedtem szét a buggyot és most a traktor van összerakva és szerintem a "régi univerzális" elemek bénábbak. Szerintem ezek az ívesek tök jók!!! És én meg a traktor első hídját rugósra akartam volna cserélni de nem sikerült :( -.- Összességében nekem nagyon tetszik csak van egy hiba... --> az útmutatóban az egyik oldal hibás... (:O :S) de az internetes példány is (:O); elvan nyomtatva, a jobb oldala duplázva van. Nemtom hogy te észrevetted-e. :D

ainex 2011.01.19. 18:17:57

@lo.Okhed7: Nem vettem észre a hibát, de ez nem jelent semmit... Hanyadik oldalon van?

[Vendor] 2011.01.20. 00:12:16

Szintén zenész. :) Novemberben 8052, aztán az idén 8049 + 8271 + power functions kiegészítők.
A legújabb álmokfutás egy 4 tengelyes 8052-es átalakítás lett tumblr.arkanoid.hu/post/2832318063/lego-8052-4axle-mod-v1-0-finish . :D (mod: 4 tengely, 2. tengely aszinkron fordulása, világítás, emiatt első / hátsó lökhárító átalakítás, motor kapcsoló, pneumatikus markoló izé ráépítés, ajtó visszapillantó, egyéb pimp-my-ride bigyók)

lo.Okhed7 · http://www.facebook.com/mate.sajtos 2011.01.20. 15:29:31

@ainex: 56. o. 39-es lépés duplázva van a kép... :S nekem olyan és a netes verzión is megtaláltam...
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...