Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Dávid legói

2010.11.10. 18:08 - tutuka

Egy ideje figyelmes lettem a lego.blog.hu weboldalra. Én anno a Lego-n nőttem fel, a duplotól a Fabulandon és city-ken (mármint azon belül city, castle, meg még a szép űrkészletek) keresztül a technicig és model team-ig.

Azóta is ha csak egy pár vitrines reklám kiállítás van egy-egy helyen, felpezsdül a vérem!:) Gyermekkoromat kinőve a középiskolai és egyetemi évek alatt visszafojtva élt bennem a vágy, amit néha lecsillapítottam egy-egy modell készítésével, amik rendszerint például egy-egy aktuális autótípusok voltak. És akkor következett 2010 karácsonya, amire decemberben már elkezdtem készülődni, rajzolgatni és skiccelgetni, szerkeszteni. Készültem. Tudtam, hogy a két ünnep között pár napot otthon töltünk majd a szülői házban, ahol a pincében gondosan eltéve lapulnak azok a dobozok, amik a kincseket rejtik: katalógusokat, némely dobozokat és magukat az elemeket. Cudarul mondjuk, mert nem szétválogatva, hanem vegyesen, a pneumatikus markolót és a model team jeep-et kivéve, azokat sosem kevertem más készletekkel. És akkor hát következtek az ünnepeket megelőző napok: a készülődés! A dobozok egymás után felkerültek a lakásba, szelektáltam szín szerint az elemeket, csörögtem késő éjszakákig. És pont karácsony előtti estén nekiláttam a feladatnak: megépíteni azt, ami már fejben és skicceken összeállt. Hogy mit? Elég annyi, hogy az alapötletet egy képkeresőben talált Mazda2 (sárga) - valószínűleg promócióra készült - modellje adta: tizenegy-pár stud (akkor még bütyöknek hívtam:) ) széles, kizárólag alapelemekből épített modell volt: lépcsőzetesen tört kerekekkel, látszó struktúrával. A gond csak az volt, hogy egy teljes modellhez egyik színből sem volt elég elemem.

A "probléma" megoldását az jelentette lényegében, hogy elkészítem pont a felét a járgánynak és vágatok egy tükröt, amiben kiegészül teljessé és életre tud kelni!

Nos, tehát az első (akkor még anno az egyetlen) modell egy Fiat Grande Punto: egy év alatt simítottam rajta egy-két vonalat, farigcsáltam, és biztos nem tökéletes még mindig, de számomra már elfogadható. Tudom, vannak ellenző vélemények ennek a méretnek a kihívása és szerethetősége ellen, hiszen minél nagyobb, annál könnyebben "faragható" egy modell. Ámde! A készlet az adott színből adott, nem rendelgettem célirányosan egy-két elemet (sem) hozzá, és a klasszikus laposabb (harmados) és egész elemeken kívül azok átlátszó fajtáit és a ferdített teljes magasságú elemeket használtam. Azóta készült már több modell is hasonló módon, és egy-egy modell elkészültével többszöröse terveződik fejben, kár hogy néha dolgozni is kell menni...:)))

A többi modellről legközelebb, most megosztanám a Puntot és még egy-két szemelvényt csak: egy volt TV-reklámbeli focistát a 90-es évekből (képem sajnos nincs róla és nem is találtam), egy Jetskit, valamint egy VW Beetle-t, ami ugyan kissé poros, mert 2005 óta a polcon díszeleg, kissé "ráncfelvarrtam" ugyan pár hónapja, finomítottam rajta, de alapvetően az eredeti. Az enyém is ilyen kék volt, és bár az eredetit jó pár éve eladtam, ezt féltve őrzöm a kisebb-nagyobb bogarakkal együtt a polcon!:)

Bár a végére hagytam, el ne felejtsem, gratulálok a blog-oldalhoz! Az utóbbi hónapokban fejlesztem magam a korhoz: stud, AFOL és egyéb idegen szavak ismeretével:), ám 30 felettiként a számomra "klasszikus" készletek a legkedvesebbek. Gondolok itt 1980-tól a '90-es évek elejéig kiadottakra, utána pedig a Legoból való kinövést erősen elősegítette a színvonal meredek esése ugyebár... Az viszont, hogy nincs az ember hóbortjával egyedül az ég alatt, nagyon jó érzés. Remélem, hogy érdekesnek találjátok ezt a szegmenst is, és ha eddig esetleg autószerelőnek gondoltátok volna kilétemet, a Lego és a rajzolás után építésznek mentem: építek, szépítek - ha tudok.:)))

Ígérem, igyekszem emelni a lécet fokról fokra, a legközelebbiről csak annyit: piros lesz...

Üdvözlettel:
Dávid

Címkék: dávid

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr694309979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ss26 2012.03.17. 20:49:59

Nagyon jó a Punto, gyerekkoromban én is ilyen stílusban építettem párat! :)

Legoalbert · http://www.flickr.com/photos/legoalbert/ 2012.03.21. 16:10:59

Ezek nagyon jók! A tükrös ötlet meg egyszerűen zseniális.. ni értelme lenne amúgyis megépíteni a másik felét, hisz úgyis ugyanaz:D
Tetszenek a cuccaid, így tovább!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...