Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Mindent mindennel

2012.03.22. 08:17 - tutuka

Vissza-visszatérő kérdés a blogon, hogy miként is kellene a LEGO-klónokhoz, vagy éppen a kompatibilis kiegészítőgyártókhoz viszonyulnunk rajongóként. Összeépíthetjük-e, keverhetjük-e az eredeti kockáinkkal, elfogadható-e a használatuk, és egyéb nem túl érdekes kérdéseken pörgünk, ha ilyenekről van szó. (Az ortodox – és döntő többségben helyes – válasz persze az, hogy nem.)

De mi van akkor, ha nem kompatibilis dolgokkal építenénk egybe a kockáinkat? Mint például én 7 évesen, mikor a német fémépítőmet valahogy normálisan össze akartam hozni a legóimmal? És akkor a kis sárga csapokból és kék csövekből összeállítható játékomat még nem is említettem! (Ki tudja azt hogy hívták???)

Már erre is van megoldás: The Free Universal Construction Kit

kit_6469_universal_50q.jpg

A készlet általam kevéssé ismert, de felteszem népszerű – és jól láthatóan okos! – készségfejlesztő játékok között teremt kapcsolatot. Egy műbe hozhatók például a LEGO, Duplo, Tinkertoy, FischertechnikGears! Gears! Gears!®, K'Nex, Krinkles elemek. (A teljes kapcsolati háló ezen az ábrán jól látszik!)

A végeredmény – meglepő módon – könnyen válik őrületes agymenéssé:

Nem hiszem, hogy kellene ennél kreatívabb kiegészítő egy olyan helynek (ovi, isi, klub, ilyenek), ahol sokféle játékot halmoztak a gyerekek normális épülésére.

kit_6463_collection_50q.jpg

A hab a tortán, hogy a projekt nevében nem véletlenül van a FREE szócska. Az egyes elemek szabadon letölthetők innen  (vagy mondjuk innen), és a szerencsés 3D-nyomtatóval bírók elkészíthetik maguknak az elemeket. (A projekt maga a F.A.T. - Free Art & Technology weboldalon jelent meg)

Elsőre talán nem tűnik bonyolultnak ez az iszonyú szimpatikus projekt, de lássuk be, pontosan illeszkedő, tényleg használható elemeket nem is olyan könnyű alkotni.

kit_4327_connecting_50q.jpg

Akit érdekelnek a részletek, az kattintson nyomban! Aki pedig gyárt magának belőle, az feltétlenül számoljon be nekünk róla!

| Köszönjük a remek linket Miki! | Bónusz: ugye nem én vagyok az egyetlen, aki örök jógyerekséget és kitűnő bizonyítványt ígért volna a szüleinek cserébe ezért? |

Címkék: lego 3D The Free Universal Construction Kit F.A.T. Free Art & Technology fair use

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr394331439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G-vi 2012.03.22. 08:43:59

sajna pont most romlott el a 3D nyomtatóm...:P:)

schmittpál 2012.03.22. 08:54:34

azon gondolkozom, hogy direkt az lett a rövidítés, hogy

F U C K?

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2012.03.22. 09:09:31

java volt a neve a kék csöves játéknak, mekkora jóság az, kérem szépen. Ment is az öldöklő harc minden darabért. Amúgy kapható ma is.
Ez a fenti katyvasz készlet nekem nem szimpatikus, olyan, mint egy igazi kortárs, munkakerülő szabadvers, sorra fizetik az alkotót, és gyorsan kell a pénz...Mintha arra ösztönözne, hogy ha nem tudod megoldani a dolgokat adott kereteken belül, keress kiskaput.
Különben egy darab jó minőségű klón/1500db-os MOC szerintem még belefér. Ha meg csak nem látható, töltelék szerepe van (ami a legtöbbször gyengus kapcsolóerő híján is csak ritkán fordulhat elő), akkor végképp nem dől össze a világ.

Tier 2012.03.22. 09:14:07

@G-vi: 3D festékek szintjét ellenőrizted ? : )

leopold getz 2012.03.22. 09:43:42

Igen, a kék-sárga cucc a Java volt, és asszem csehszlovák (ma valamelyik a kettő közül, ha még gyártják) gyártmány.
Amúgy mint ötlet zseniális és mondjuk egy iparművészetis diplomamunkának/diplomamunka-ötletnek odaba52, de igazából röhejes. :) Talán az ovikban való felhasználás elgondolkodtató, jó ötlet...azt "lájkolom". :)

kaos2 kapitány 2012.03.22. 10:04:38

@schmittpál: :D:D:D

Frankó ötlet! Gyerekként sok problémámat megoldotta volna. Így "ortodoxként" már azt mondom nem kell.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.22. 10:21:35

@leopold getz: szerintem is ovi és kisiskola a célközönség!

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.22. 10:27:17

@hatvannyolckilencvennégyeske: ugye te a nonfiguratív festményekre is azt hiszed, hogy tudsz olyat csinálni? :DDD

siófoki35 2012.03.22. 10:31:00

@leopold getz: Java asszem magyar volt. Ahogy a Babylon és a Tüsi is.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.22. 10:46:36

@hatvannyolckilencvennégyeske: bevallom, kicsit félek, hogy ezeket komolyan is gondolod :)

levy01 2012.03.22. 10:52:39

az oviban nálunk van egy nagy kosár legó (tele olyan aquazone és kalózós speckó elemekkel, melyekre bármely brinklink bolt tulaj rácuppanna, mint extraprofit termelő elemekre), melyet az 5-7 éves tudatos felhasználók a világért nem kevernek össze más építőjátékokkal. a fenti kutyulmányt én meghagynám ipar/képzőművészetis célcsoportnak, mert ebből semmi értelmes űrhajó, tornyház, börtön, repülő nem lesz!

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2012.03.22. 11:01:00

@tutuka: ahh, mondjuk azt, hogy egy pár éve még eléggé képben voltam, szinte napi szinten a kortárs magyar irodalommal. Azért láttam már közelről ezt-azt, persze, ismerem a pár mára klasszikussá lett szabadverselős fazon munkáját is, Kassák, Füst Milán, Kosztolányi, Apollinnaire stb.
Nem kell tagadni, hogy létezik-létezett a fent vázolt jelenség IS.

SMALLY 2012.03.22. 12:40:36

gyerekkoromban örültem volna neki : )így annyira nem jön be de szerintem a célközönséget leköti és gondolkodtatja a videó alapján és ez jó : ). viszont szerintem hátránya lehet az hogy így ,nem elég mondjuk pár készlet lego hanem a többi játék gyártótól is kell 1-2 ,több készlet annak függvényében hogy mennyi mindent akarunk összekutyulni.

Egyébként ha már felvetődött a 3D nyomtatás szerintetek mikorra lesz elérhető az átlagember számára is maga a gép + az alapanyagok hozzá?
(nem sokat tudok róla csak hogy fantasztikus pontossággal lehet vele dolgozni , és méregdrága, szóval ha hülyeséget kérdeztem nézzétek el légy szíves)

Lego vs 3d nyomtatás ebből szerintem lehetne egy jó téma :P

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.22. 13:58:53

@SMALLY: Nekem van egy csapágyam ami 3D nyomtatóval készült festve, feliratozva. Tavaly előtt csináltuk egy céggel egy konfin. Érdekes.

De olyat is hallottam, h van már olyan is, ami titán porral dolgozik és konkrét alkatrészeket lehet vele gyártani. Állítólag Afganisztánba vitt ilyet az amerikai hadsereg, ha elromlik vmi, ami nagyon kell és nem tudják megvárni míg otthonról elhozzák, hát nyomtatnak hozzá egyet.

Mikor lesz háztartási eszköz? Lenne értelme? Minek? Őszintén szólva nekem sima nyomtatóm sincs, még soha nem éreztem a hiányát...

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2012.03.22. 14:24:47

Én egyszerűen megoldottam annak idején a K'Nex és Lego kapcsolatot: K'Nex-ből építettem hidat, amire ráfektettem a Lego sínt.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.03.22. 14:58:25

Hát én a felsoroltak közül csak a német fémépítőre és a Krinkles-re emlékszem gyerekkoromból, de utóbbi csak az óvodában/iskolában volt.

SMALLY 2012.03.22. 15:09:17

@klarky: miután az ember megtanul hozzá tervezni (bár a net is tele lesz tervrajzokkal addigra ha igy lesz) szerintem nagyon hasznos lehet és rengeteg időt spórolna az embereknek mint ahogy te is írtad az Amerikai seregnél de én mondjuk a legot is tonna számra nyomtatnám (kövezzetek meg) ha olcsobban kijönne.

AtomTej 2012.03.22. 15:32:49

Szerintem ez így inkább logikai játék (pl. kirakó/puzzle) és nem építőjáték vagy modellezés.
Kábé mintha az építkezésnél a ház négy fala betonból, fából, téglából és sárból lenne, majd egy kamion ponyvájával fednék le tetőként. :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.03.22. 16:12:21

NNa, most, hogy a böngészőm öt frissítés után végre betöltötte az oldalt, elmondhatom, hogy nyilván csak akkor van értelme, ha az embernek többféle is van otthon.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.03.22. 16:47:43

Nekem szovjet fémépítőm volt, cirill betűs leírással, amiből egy kukkot sem értettem, de nem is olvasni kellett, hanem a rajzok alapján építeni. Elég masszív volt, de valahogy erősen egy Märklin-koppintásnak tűnt.

csukisz · http://diceandsorcery.blog.hu/ 2012.03.22. 17:10:04

@SMALLY: hát ha otthon nyomtatod nem vagyok benne biztos. A nyomtatós technika egyrészt elég lassú és hosszadalmas folyamat a fröccsöntéshez képest. Azt viszont brutál olcsó eljárás, főleg ha nagy sorozatban gyártod és méretpontosabb is, mint a 3D printing. Szóval az otthon nyomtatott legoról, le kell mondanunk egy darabig, szerintem

Hari_Seldon 2012.03.22. 17:43:21

Emlékszem gyermekkoromra: volt olyan társam, aki mindenáron megpróbálta összenyomni a Legót a nemlegóval és sírás lett a vége - pedig egyértelműen látszott a különbség. ( Bénák... )
Emiatt tartom ezt az izét jó ötletnek: már egész pici korban ráébreszti a ( hülyébb ) gyereket a különbségekre.

Másik ok:
Tegyük fel: gyerek vagy, csóró vagy, van egy kevés Legód, meg némi "hídépítőd." Ezzel az izével össze tudod építeni őket, hogy a kis Legórészleteket másfajta játékok kötik össze! Királyság! ( Innestől nem kell pazarolni a Legókockákat falba, állványba, merevítésbe )

Hari_Seldon 2012.03.22. 17:54:50

@hatvannyolckilencvennégyeske: Köszönöm, pár éve keresem a megfelelő kifejezést... "munkakerülő szabadvers"
Teljesen egyetértek!

@tutuka: én tudok olyan nonfi baromságokat festeni két perc alatt... És igen, megmutattam a hozzáértőknek, és teljesen odavoltak! VALÓBAN értelmet találtak az utolsó cipőkenőcsöt-odakentem-a-falhoz festményemen! Ugyanezt kipróbáltam versekkel is, az eredmény hasonló volt... Elszomorító mű-művészet, sznoboknak.

egyéni vélemény vége

Tsingi · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=Tsingi 2012.03.22. 18:04:14

Én csak a sünit ismertem. A Gears! Gears! Gears!® viszont marhajó, olyat vennék a gyereknek. Az persze egyből látszik, hogy hamar kimerülnek a lehetőségei, ezért nem árt hozzá egy legó átalakító =) Így a gyerek sem unja meg.
Agyament ötlet, de tetszik.

WoodooKilla 2012.03.22. 18:56:45

Csak tudnám, nekem honnan volt K'Nex-em..? Köszi a posztot, ez is emlékeztet a gyerekkorra.. :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.22. 19:52:10

@SomyTomy: ennek talán nincs is értelme otthon. én ezt abszolút ovi/isi-cuccnak képzelem.

@Hari_Seldon: erre a frappáns válasz az, hogy nem is annyira hozzáértők értékeltek :)) értelem bármiben lehet, mindenbe bele lehet okoskodni valamit. azonban egyáltalán nem az értelem a kérdés a nonfig festményeken.

a verses megjegyzésedben pedig erősen kételkedem: a "mű-művészet sznob" kifejezés használata azért jól mutatja, hogy nem ismered sem a szcénát, sem azokat a verseket, amit kigúnyolsz. de félre ne érts, nem is kell szeretni őket ;)

Longeye 2012.03.22. 20:13:06

@siófoki35: @leopold getz: A Java magyar találmány:
www.peppino.hu/hu/bemutatkozas
és egy irtó jó játék.

Nekem sajna gyerekkoromban nem volt, csak a szomszédét használtuk néha, amikor megengedték. Ha jól emlékszem nagy becsben volt tartva. Annál még minden elemnek ki volt alakítva a helye egy műanyag belsőben és mindig úgy kellett elpakolnunk. Akkor még ahhoz is legalább olyan nehéz volt hozzájutni, mint a Lego-hoz.

Én egy műveletlen tuskó vagyok, ráadásul nincs se képzelőerőm, se fantáziám, se kreativitásom, úgyhogy inkább nem írom le a véleményem erről a ... izéről. ;o)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.22. 20:16:04

@Longeye: de eredetileg is magyar? azt írják, hogy újra gyártani kezdték. istenem, de szerettem! (az izéről meg nyugodtan írj, ne hagyd magad felültetni a provokációnak :)))

Longeye 2012.03.22. 20:41:38

@tutuka:
Kicsit tovább olvasva:
"...A szülők és nagyszülők közül sokan emlékeznek gyerekkoruk kedvencére, mely magyar szabadalom alapján készült és most újra kapható: új,... "

Ezért gondolom. Ha a szabadalom magyar...

Nekünk van egyébként, de meg kell mondjam én sokkal jobb minőségűre emlékszem...de hát akkor még 5-6 éves lehettem...az viszont egészen biztos, hogy igényesebben volt csomagolva. Szóval ha vásárlás előtt tudtam volna, hogy ilyen minőségű...nem biztos, hogy megveszem. Legfeljebb egy kisebb készletet nosztalgiázás képpen. Nekem olyan kínainak tűnik.

Szegényes fantáziámat bizonyítja az is, hogy gyerekkoromban soha nem is akartam a különböző építőjátékokat ilyen módon összekombinálni. A fémépítő daru gond nélkül kisegítette a "törött tengelyű" kétéltű Lego szállítójárművet, amin a talpas műanyag katonáim utaztak.
Tényleg! Ki emlékszik még azokra a talpas műanyag katonákra (mint a Toy Story-ban) amiket zacskókban árultak és voltak indiánok, meg cowboyok is közöttük? Meg arra a nyalókára, amihez pici aranyos vonatot adtak ajándékba? ... Istenem...milyen jó gyerekkorom volt ;o)))

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.22. 20:44:52

@Longeye: az nekem is szokta piszkálni a csőröm, hogy valami tényleg annyira jó volt-e, mint ahogy emlékszem rá. ennél a jávánál pl. ha jobban belegondolok, volt olyan, hogy az egyik sárga csap szorult, a másik meg lötyögött. ellenben a csőnek kifejezetten kellemes tapintására emlékszem. vagy csak az érzékeim csalnak meg?

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.22. 20:45:44

@Longeye: de azt miért gondolod, hogy amiért nem volt igényed az összeépítésre, szegényes volt a fantáziád? ki mondta ezt a hülyeséget neked? :D

Longeye 2012.03.22. 21:07:06

@tutuka: Akkor lehet nem sokat változott a minőség, mert ugyanúgy emlékszem én is rá. Arra viszont nem emlékszem, hogy az elemek ennyire sorjásak lettek volna. Főleg a kis sárga csövecskék, meg lezárók. Persze néha jól jön az a kis plusz anyag, mert attól szorulnak be a csőbe ;o))) Meg sikerült kifogni egy gyári hibásat, mert az egyik gumiabroncs el van törve benne (igen, nem írtam el: gumi - törve).

Jó van na, azt csak úgy írtam. A lényeg, hogy nekem sem tetszik ez a bigyó.
Minden gyereknek nagy fantáziája van, ezt én is most figyelem meg a sajátjaimon, meg a játszópajtásaikon...;o)

Darth Brick 2012.03.22. 21:33:32

Ez annyira jó... hiánypótló....de minek?!
Kb, mint egy upgrade kit, hogy be tudjam építeni a lamborginimbe egy ezerötös lada motorját.
Király, de minek?

Darth Brick 2012.03.22. 21:34:56

@Longeye: árultak? Búcsúba, mintha most is árulnának.... vagy megmaradt.

Mnarko 2012.03.22. 21:36:21

@tutuka: Nekem két féle Jávám (nem is tudtam, h. így hívják) volt. A halványabb sárga illesztők (csapok) merevebbek voltak, és nem is szorultak annyira, mint az élénkebbek, amik viszont előszeretettel benne is maradtak a csőben. Jó nehéz volt néha foggal kitépni, ha mélyre ment :P

On: A tüske-LEGO átalakítót lehet, h. használtam volna gyerekkoromban, de tuti nem egy ilyen free licences cuccot, ami semmivel sem összeépíthetőbb, mint egy klón. Ha meg lepotyog, vagy szorul, akkor nem éri meg a fáradtságot. Mint ötlet viszont díjazom.

Azért én a legolcsóbb előállítás és nagyobb méretpontosság eléréséhez a 3D nyomtató helyett a szike+ragasztó kombót ajánlanám.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.03.22. 22:14:53

@tutuka: Nekem van itthon egy doboz újragyártott Java (most már Jáva)

nick: 2012.03.22. 22:22:00

@tutuka: (off) egyrészt teljesen egyet tudok érteni azzal a megfigyeléssel, hogy sok kultúrsznob van, aki semmi pénzért nem hajlandó beismerni, hogy lövése nincs valójában
ez így van irodalomban, festészetben, a mostanság egyre jobban felfutó egyéb alternatív módszerelben (pl. "installációk"), de pl. a borokban is
ennek egyik oka természetes: ilyen az ember :-P
de azért az is igaz, hogy sok, önismeret és megalapozott önbecsülés híján levő ember így próbálja palástolni a korlátait, és egyszersmind betagozódni vmilyen módon a társadalom szerinte megélt elvárásai közé

másrészt viszont olyan is lehetséges, hogy míg vki csak úgy odakent némi cipőpasztát, az vki másnak, egy külső szemlélőnek már valóban elkezd jelenteni vmit
ebből a szemontból az alkotás súlypontja eltolódik a "művésztől" a "befogadó" irányába
de ez nem feltétenül gond, újabban egyre felkapottabb nézet pont ez, ami a befogadót is mind jobban igyekszik bevonni az alkotás folyamatába

...mi kell ennél jobb?! ;-)

(/off)

on: vannak sztetek már igazi Lego-művészek? (a szó helyes értelmében)

nick: 2012.03.22. 22:23:34

@nick:: ja, és nekem sem tetszik ez a mindent mindennel kössünk össze

én kiskoromban egyedül a homokvárat és a Lego-t kötöttem össze, de azt is csak egy irányban és sajnos végérvényesen :-P
(elástuk, eltűnt)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.22. 23:58:52

@Darth Brick: én nem értem ezt a ladás hasonlatot :D

@Mnarko: basszus, lehet, hogy csak belemagyarázom a múltba, de nekem is rémlik a kétféle sárga. az egyik lehet, hogy klón volt! :D (on: nekem ez komolyabbnak tűnik egy klón minőségétől. attól, hogy free, még lehet gondosan kimunkált.)

@SomyTomy: és milyen? olyan, mint gyerekkorodban?

@nick:: [off] a kultúrsznob kifejezéstől leginkább azért borzongok, mert olyan sokféleképpen használják, hogy gyakorlatilag nem jelent semmit. talán az a típus, akit te leírtál tényleg valami ilyesmi lehet, de nagyon sokan egyszerűen csak azokra használják, akik olvassák, nézik, hallgatják az egyesek szerint alternatívnbak tartott kultúrát, vagy egész egyszerűen csak a bármit, ami kortárs. [on] azt nem tudom, hogy vannak-e legóművészek, de például a giccskirály Sawaya, aki annak hívja magát rettenetes a legózás mágazoltánja! :D

az összekötés szerintem ebben a projektben nem eszköz, hanem cél, hogy a gyerekek még jobban járassák az egyébként is irigylésreméltóan szabad elméjüket. ilyen szempontból ez nem is összekötés, hanem sokkal inkább együttjáték.

siófoki35 2012.03.23. 10:51:49

Azt viszont nem is tudtam, hogy a Tüskés építő is nemzetközi dolog :) Azt hittem, az is valami magyar sajátosság.

rixman 2012.03.23. 11:59:44

A „műanyag” nyomtatás.
2012 02.29.-én az Origó foglakozott a 3-D nyomtatással: www.origo.hu/techbazis/20120207- ... mtato.html
Hát „ritka” alkatrészek estén, mint a matrica ív nyomtatásnál megfontolandó

Hari_Seldon 2012.03.24. 17:41:28

@tutuka: <off> Bocsánatot kérek, ha megsértettem vagy kigúnyoltam valami számodra fontosat. De valóban sok a dilettáns a modern művészetben ( ezért jobb a "klasszikus" művészet, mert azon jobban látszik, hogy jó/rossz, szép/csúnya, hasznos/értéktelen )

@nick:: Ó, igen, vannak ilyen borok és borászok is...
<on>

Érdekes, hogy a fém építőt mindenhol "fémépítőnek" mondják, bár abból is volt többfajta gyártmány. A legelterjedtebb a Marklin (umlaut) volt. Az enyémre az volt ráírva, hogy CONSTRUCTION, az egyik régebbihez egy kb 104 oldalas katalógus/ötletfüzet tartozott!

Hari_Seldon 2012.03.24. 17:45:22

Jáva! :O :D

Az valóban nagyszerű találmány =)
Így utólag nekem is rémlik a készletek közti minőségbeli különbség... Klónozták vagy hamisították, ki tudja?

Több generációjára emlékszem! Első: Kék csövek, sárga csapok, sárga kitöltőelemek ( "csempe" )
Második: ugyanez, plusz kerekek, sárga végzárók, zsanérféleségek, piros lyukas "csempe"
Harmadik: ugyanez, plusz piros tömb-elemek, pl kocka, gömb, henger, "gázpalack" , valamint sárga lapos téglatestek ( házfalnak, szék ülőkéjének )

...asszem ma este megkeresem a Jáva-dobozomat

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.24. 17:48:42

@Hari_Seldon: jajhát, nehogy bocsánatot kérj, csak dumálunk! :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...