Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Hova lett a babalegó?

2012.03.20. 10:46 - tutuka

Pár éve a kis unokaöcsém születésekor némi csalódással vettem tudomásul, hogy a 6 hónapnál fiatalabbaknak nem lehet már legót venni. Emlékeimben az élt, hogy Duplo-vonalon mindig voltak egészen babás szettek (ebben alighanem tévedek, de 1983-tól egészen biztosan szerepeltek a kínálatban, sőt, az éves katalógus borítóján is szerepel egy baba) és arra is emlékeztem, hogy az újrakezdésem előtti időszakban - mikor csak a játékboltokban bámultan az új készleteket - láttam ilyesmit a boltokban. Erre viszont már jól emlékszem: 2000-től 2005-ig külön téma futott a babáknak. A vonal gondolom a nagy 2004-es tisztogatáskor kapott kaszát, talán a speciális gyártási igények miatt.

Nem tudom megítélni, hogy a babás készletek mennyire lehetnek/lehettek fontosak. Egy 0 éves kisgyerek nyilván nem tudja, hogy legózik, de hogy rögzül benne a cucc legósága, az meglehet. De az is lehet, hogy az egésznek csak annyi értelme van, hogy a legó-rajongó szülők, illetve azok, akik a LEGOban a magas minőséget látják vehetnek valami márkajelzéses kisizét az újszülöttnek. Végülis hány olyan szülő van szerte a világon, aki az 1 hónapos csemetéjének vesz egy jó Nike cipőcskét ötszörös áron, hogy aztán 3 hét múlva lehessen elhajítani a kinőtt darabot. Amikor én kerestem az újszülött-játékot, akkor kifejezetten a minőség járt a fejemben, illetve az, hogy mi mást is kaphatna tőlem egy 1 napos rokon, mint LEGOt.

Ha neked is hányoznak 0 hónaptól ajánlott készletek, nyomj egy lájkot a poszt végén!

Címkék: gyerek lego baba baby duplo csörgő

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr494324823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.20. 11:00:59

Nekem is van egy db a sorozatból, még a tesómnak vettük kisbaba korában. Egy piros csörgő, van szeme, csőre és a közepén egy kék/sárga golyó pörög.

Sajnos a számát nem tudom és a bricksetten sem találom.

kaos2 kapitány 2012.03.20. 11:13:05

Hasonló cipőben jártam, tavaly ősszel, mikor megtudtam, hogy unokatestvérem terhes. Nagyon rápörögtem a dologra, és rögtön mondtam neki, hogy tőlem fogja kapni az első Lego-ját. Aztán mikor lenyugodtam, és utána néztem, eszembe jutott, hogy de basszus a Lego már nem is gyárt babacuccokat! o.O
Szerintem borzasztó.
És a személyes kedvencem ez a macis, majmos, kisfiús rettenet: www.bricklink.com/search.asp?q=2072

@klarky: azt hiszem erre gondolsz:www.peeron.com/inv/sets/2020-1

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2012.03.20. 11:15:34

Pont a napokban néztem ezeket a szetteket a Bricklinken, keresgeltem a szuletendo gyerekemnek. Nekem nagyon is hiányoznak, mert használtat nem akarok venni, bontatlanul meg baromi drágák.

Szivesen olvasnék még ebben a témában.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.20. 11:21:30

@kaos2 kapitány: Igen, eltaláltad! Köszönöm szépen! :-)

kissgergost 2012.03.20. 13:14:59

A fentebb linkelt baba LEGOk valóban hiányoznak.
A 2 éves fiam kapott egy ilyet a rokonoktól. (bele sem gondoltam, hogy úgy mekkora érték bontatlanul:)) www.brickset.com/detail/?Set=3172-1
Na ez a menőségen kívül nem sok LEGOsággal bír, bár jó minőségű, az biztos. Szvsz ugyan ez igaz a LEGO Wear cuccokra is.

@IИDOMITUS: Nyugi gyorsan elmúlik a hiányuk; A 2 éves fiam már majd' többet játszik "picikével", mint duplo-val :)

Milyen Feri 2012.03.20. 13:55:33

Ismerős a téma! :)

Én a most 3 hónapos fiamnak a bricklinkről vadásztam össze különböző időszakokból és témákból származó, babáknak való készleteket.

Szempontom volt, hogy ne a kutya szájából legyenek kirángatva a játékok, ezért a használt darabokat kizártam a körből, és csak bontatlan csomagokat rendeltem. (kb. az összes fellelhetőt. Nem volt túl sok...)

Most van pár apró primo/baby készletünk, illetve duplo csörgőink.

A kedvence az 1883-mas duplo nyuszi alakú csörgő, amit különös lelkesedéssel tömköd a szájába.
Ez itt:
brickset.com/detail/?Set=1883-1

Szentségtörő mozdulat e kéjes vigyorral feltépni a 30 éves MISB csomagolását, majd kihajítani a kukába?

Tsingi · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=Tsingi 2012.03.20. 18:36:55

Az én fiam lassan két hónapos, de ha lenne se vennék neki ilyen baba legót. Mit kezdene vele? Nem véletlen álltak le a gyártással. Csörgőt, meg színes műanyag függőket tömkelegével lehet beszerezni.
Inkább a később megvásárolandó System legóra spórolok, mert annak nincsen párja.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.20. 19:32:14

@Tsingi: alapvetően tökre igazad van. én is úgy érzem, hogy a LEGO babjáték inkább a felnőtteknek szól. én épp ezért vettem volna :D (de ez már az én hülyeségem, és ettől még a gyárnak simán lehet, hogy nem éri meg)

Tsingi · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=Tsingi 2012.03.20. 20:01:55

@tutuka: Így igaz. Ha lenne a piacon, lehet, hogy csak azért is vennék, mert legó mániás vagyok. A szülők többsége viszont nem az.

Anak 2012.03.20. 22:00:38

@Tsingi: Mit kezdene vele? Hát ugyanazt amit bármely más gyártó babatermékével, olyat nem vesz az ember-fija-lánya? Dehonnem.
Erre csak rá van rakva a LEGO embléma. Ahogy tutu is mondja a LEGO-nak ez viszont csak apró szegmensét tenné ki, így a speckó gyártási feltételek miatt biztos nem éri meg, mint egy kimondottan "kisded" játékokat gyártó cégnek.

BrigAnti 2012.03.20. 22:50:56

Az én lányom tavaly márciusban született és jó apához méltón én is rávetődtem a témára már a születése előtt, hogy mit is lehetne venni neki. Az eredmény engem is lehangolt azt látva, hogy másfél éves kortól ajánlják a legelső Duplo szettet. Aztán amikor tavaly júliusban az egyik nagyszülőktől a másikakhoz menet megálltunk Soltvadkerten a kedvenc fagyizónknál, a parkolóban megláttam, hogy az egyik bolt előtt egy Lego logo van a falon. Benéztem, és eléggé meglepett, amit láttam. Csak kb 15-2o féle Lego volt, mindegyikből csak egy, viszont mind öregebb volt 5 évesnél. Én vettem a lányomnak egy MISB 3172-est ( www.brickset.com/detail/?Set=3172-1 ) , ami elvileg 2oo1-es kiadású, de volt még több babáknak való Lego, amiket otthagytam és amit most már nagyon bánok. A hölgy elmondása szerint nem nagyon tart már belőlük, mert nem éri meg. Nem tudom, egyáltalán megvan-e még a bolt, de áprilisban megint arra járok majd, akkor megint benézek

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.21. 07:44:46

Srácok, milyen speckó gyártási feltételekről beszéltek? Az anyagban nem hinném, h extra különbség van, hisz a másfél éves gyereknek szóló duplót ugyanúgy a szájukba veszik a babák, mint a kis csörgőt.

A design megy nekik, ráadásul bárki megcsinálja akár külső studio is, ha nincs kedvük ezzel vacakolni.

Amúgy manapság mindenki gyárt és gyártat mindenkivel/mindenkinek, így ha nagyon kellene a LEGO-nak ez a vonal megoldanák. De szemmel láthatóan nem kell, aminek vszínű gazdasági oka van és nem a speciális körülmények.

Anak 2012.03.21. 09:54:22

@klarky: Van benne valami.
Ebben az esetben kérjük vissza a babalegót!

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.03.21. 13:08:27

@klarky: @Anak: miért ne lennének speciális igények? be kell állítani a gyártásba, viszonylag kis mennyiségben, ráadásul a normál és a babalegók piaca sem fedi egymást, azaz egy viszonylag kis szeletért külön értékesítést kell fenntartani. (ez is technika) Az alvállalkozókkal történő gyártásba egyszer már majdnem belebukott a cég, nem egyhamar jön el újra ez a helyzet, hogy minden "gyáron kívül" termelődjön. (Hacsak olyat nem taláálnak, mint amilyen a magyar gyár elődje volt :D)

Tsingi · http://www.brickset.com/search/?OwnedBy=Tsingi 2012.03.21. 18:12:05

Azt elfelejtettem írni, hogy a drágasága miatt nem versenyképes a baba legó, de azt hittem ez nyilvánvaló. Másfél-két éves koráig mindegy milyen játékot adunk a gyereknek, mert neki minden új. Még egy papír zsebkendő is leköti órákra. A legtöbb szülő ezért nem fog drága legó rágókát venni. Mi eddig minden baba kelléket családtagoktól és ismerősöktől kaptunk, ill. használtan megvettük olcsón.

Egyébként már alig várom, hogy együtt legózzunk.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.22. 14:05:07

@tutuka: Én a mással gyártatást úgy gondoltam, hogy rácsörögnek a Chicco-ra vagy a Fischer Price-ra, hogy csináljanak már bérbe pár LEGO logo-s cuccot és azt szépen becsomagolva árulnák.

Ha az apple képes kijelzőt meg egyéb alkatrészt gyártatni az ősi ellenség Samsunggal, akkor talán ez is beleférne...
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...