Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Nem is baj!

2012.01.18. 13:00 - ainex

Tutuka azt mondja, ez a baj. Az új City készletek már a képtelenségig kinövik elődeiket, úgyhogy azonos városon belül együtt már nem is játszhatók. Pedig de, csak még több lególiberalizmus kell hozzá:


4209 szállít 6382-t


A 6642-est kis híján be lehet pakolni a 4439-be


7235-ös motor üldöz 6522-es robogót


7213 kiemeli 6382-t a pácból

Címkék: lego city 6382 town 7235 6642 6522 4209 4439 7312

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr113573207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Llew 2012.01.18. 11:53:32

A tűzoltó jeep baromi jó. Kár azért a kék elemért az alján. Még ajtaja is van, bár anélkül lehet most jobb lett volna. Kár, hogy ez is csak egy személyes. Az erdei zsaruknak is adhattak volna ilyet. Vagy zöldben, tan-ban egy igazi parkőr kocsit csinálhattak volna.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.01.18. 12:26:45

@Llew: Szerintem is nagyon eltalálták a Jeep-formát. Viszont ilyen autót meg lehet építeni MOC-ként, akár erdei zsarus, de akár katonai vagy civil autóként is.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.01.18. 12:32:01

@Llew: Szerintem is nagyon eltalálták a Jeep-formát. Viszont ilyen autót meg lehet építeni MOC-ként, akár erdei zsarus, de akár katonai vagy civil autóként is.

levy01 2012.01.18. 13:03:04

Helikopterügyileg nem vagyok túlképzett, de aki a 4439-et megtervezte az tuti hogy orosz, de legalább ex-szovjet...

melee sc 2012.01.18. 13:20:04

Gyerekek kaptak karácsonyra 6 utat. És nekem is volt gyerekkorból 4 db. Amit már rég örököltek. Amikor össze akartuk illeszteni őket, hogy most aztán lesz egy nagy úthálózatunk akkor látom, hogy ezek nem passzolnak, merthogy az új utak 6 stud széles autókhoz van a régebbiek meg 4 széleshez. Tudtam a változásról autók szintjén, de nem vittem át ezt az utakra, hogy akkor azok is szélesebbek lettek. Mindegy kiépítettünk egy útszűkületet kapcsolódáskor pár háromszög plate-val és vígan mennek mind a kettőn a 4 és 6 studos autók se a gyerekek se én nem érzem, hogy ne tudnának együtt élni, tologatják a nagy sárga csőrös kamiont a kis régi seriffkocsival senkit nem zavar az aránykülönbség.

Sőt az ezeréves kis ház is - ami mindig kigyullad és hívni kell a tűzoltókat -, is boldogan megvan a csili-vili domboldali házzal ami vagy háromszor akkora.

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.01.18. 13:23:46

@melee sc: jogos. amikor kicsi voltam, engem sem küklönösebben zavart a matchboxaim közötti méretarány-különbség.

ainex 2012.01.18. 13:25:25

@melee sc: Akkor máris kaptatok egy lególiberalizmus díjat! Pontosan így kell ezt! Ezzel együtt bevallom, jómagam nagyon elkülönítve tartom a régi és az új cuccokat... Van egy rezervátum/múzeum a régi készletekből, oda járnak művelődni az új készletek minifigjei.

szeme közé, laposan! 2012.01.18. 13:52:10

@melee sc: Akkor most már legalizálhatod a járdán parkolást.:) Legalább otthon!

madstunt 2012.01.18. 15:05:52

Hehejó ez az összeállítás :-)
a régi motor a mostani városban nekem robogóként való szerepkörre tudna szerepelni, és akkor az aránykülönbség még meg is van magyarázva :-)

madstunt 2012.01.18. 15:07:13

*Szerepkörben

buta ez a T9 :-)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.01.18. 15:09:58

Haladjunk sorban!

A 4209 vs. 6382 az tényleg gáz, nem tudom megideologizálni.

A 6642-est magyarázzuk meg, hogy egy Chinook - bár a valódi nem olyan nagy belül, a 190 centimmel úgy bevertem a fejem valami gonoszul kiálló izébe a plafonon, hogy csillagokat láttam percekig, amikor volt szerencsém felderíteni egy ilyet - 4439-re meg fogjuk rá, hogy valami könnyű, pici Robinson modell - mondjuk R22 - és játsszuk azt, hogy befér.

7235 vs. 6522-es dolgot ainex csípőből megmagyarázta, szóval azt nem kell vesézni. 8-)

A 7213 vs. 6382, meg az óriás Zodiac szállító vs. gyártelepi Barkas / Zuk esete.

Meg van magyarázva, nincs itt kérem semmi látnivaló, tessék kedves lenni tovább fáradni! 8-)

De @tutuka: mondja jól, tényleg gáz ez az egész és igen, engem is zavartak kölyöknek az 1:6x körüli Matchbox személyautók és az 1:1xx teherautók.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.01.18. 15:14:21

Szerintem belefér. Mondjuk az új motor szerintem nevetségesen nagy, de a többinél nem érzek túl nagy konflikutst.

ainex 2012.01.18. 15:20:05

@SomyTomy: A motorról én is hasonlóan vélekedtem, de pont a hétvégén döbbentem rá egy BMW RS 1150-re egy parkolóban, és meg kell mondjam, a saját kocsim elég laposnak és alacsonynak tűnt hozzá képest (pedig Skoda Superb II combi a "kicsike"). Szóval, persze nagy ez a city motor, de azért az igaziak között is előfordulnak ilyesmik :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.01.18. 15:38:28

@tutuka: Soha többé nem írok blogkommentet úgy, hogy közben telefonálok, meg beszélnek hozzám! Soha többé nem írok blogkommentet úgy, hogy közben telefonálok, meg beszélnek hozzám! Soha többé nem írok blogkommentet úgy, hogy közben telefonálok, meg beszélnek hozzám! Soha többé nem írok blogkommentet úgy, hogy közben telefonálok, meg beszélnek hozzám! Soha többé nem írok blogkommentet úgy, hogy közben telefonálok, meg beszélnek hozzám! Soha többé nem írok blogkommentet úgy, hogy közben telefonálo... 8-)

Darth Brick 2012.01.18. 17:07:34

Bmw vs. skoda: jah, az a bömös tényleg jó nagy, eléggé formázza is a legot.
Nekem egy Peugeot xps 50 ccm van, az ránézésre másfélszer akkora, mint a 125-ös gyorsasági honda. Pedig az enyém supermoto, nem is enduro.(akkor 4, illetve 2 collal nagyobbak lennének a kerekek.)
A 6382-es parancsnokija... szerintem minden idők legjobb parancsnoki autója. Össze is kellene Bl-eznem egyet.

Legomano80 2012.01.18. 18:09:24

Azzal egyetértek, hogy drasztikusan megváltoztak a méretek LEGO-éknál, de én egy kicsit másképpen közelítem meg a kérdést.
Egy minifig kb 4 cm (6,15 stud) magas. Ha feltételezzük, hogy egy átlagember 175 cm magas, akkor az arány 1:43,75-höz. Ha ezt az arányt nézzük, a 20 stud hosszú új mentőautó a valóságban 5,7 méter lenne, ami szerintem teljesen rendben van. A jármű szélessége 6 stud, ami kb 165-170 cm, tehát még keskenyebb is, mint valójában. Összességében elmondható, hogy példa alapján a mostani arányok valósághűbbek, mint 30 évvel ezelőtt.
Ettől függetlenül én is a régieket szeretem jobban, ami természetes, mert az emlékeztet jobban a gyerekkoromra.
Azt is meg kell jegyeznem, hogy régen nem érdekeltek az arányok, simán beépítettem a TT vonatot a Legovárosba és csináltam hozzá 4 vágányos pályaudvart, ami a Keletihez hasonlított. De olyan is volt, hogy hatalmas, másfél alaplap területű templomot építettünk a minifigeknek. A hangsúly a játékon volt, nem az arányokon.
Jut eszembe: éppen a hétvégén tuszkoltam bele a 8053-as Mobil Crane pilótafülkéjébe egy minifig-sofőrt egy fotó erejéig, és nagyon jól mutatott.
www.flickr.com/photos/brumi/6696774157/in/photostream/lightbox/

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.01.18. 18:30:00

@Legomano80: egyrészt tök jó a kép, másrészt én is simán bevittem a vonatot a városba. sőt, én a klaszikus, mélyzöld, vasból készült, mecsi méretű tankjaimmal is rohangásztam legó-utakon!

Legomano80 2012.01.18. 18:40:24

@tutuka: Köszi!
Egyszer építettem egy kb 1,5-2 méteres függőhidat is a vonatnak, ahol cérnával helyettesítettem az acélsodronyt (mondjuk nem volt túl tartós: a 6-8 személykocsis vonat alatt, állandóan leszakadt a híd)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.01.18. 18:42:38

@Legomano80: hasonló élményem nekem is volt! egész addig a napig azt hittem, hogy a hidakon a lánc/sodrony az csak dísz :D

ainex 2012.01.18. 18:44:02

@Legomano80: Szegény modellvonatok... BTTB cuccok voltak? Én meg trolibuszt építettem, és cérnából volt az állólámpa és a szekrényajtó közé feszített felsővezeték... egészen addig, míg bele nem akadtam, aztán jól magamra döntöttem az állólámpát, amelynek az üvegbúrája gyengébbnek bizonyult az enyémnél, amelyik viszont jobban vérzett (és még ez volt a szerencse, máskülönben anyám haragudott volna marhára, de így inkább sajnált).

ainex 2012.01.18. 18:48:58

@tutuka: Hiába, az ember vagy mérnöknek születik, vagy nem lesz az... Én valószínűleg ezért lettem jogász. A mai napig tartja magát, hogy nem tudok például Technic MOCot, és azon belül meghajtást és áttételeket úgy méretezni, hogy a motor elbírja. Még Nico71 egyébként nagyszerű céleszközével sem ( www.nico71.fr/otherpages/ttools.html ).

Legomano80 2012.01.18. 18:51:18

@ainex: ha a Berliner TT Bahn-ra gondolsz, akkor igen, de nem estek nagyot, csak kb 10 centit, mai napig megvannak és egész szép az állapotuk. Mondjuk én nehezebben viseltem a balesetet, mert rettentően kétségbe voltam esve... A vasút volt a másik nagy hobbim, de az még a LEGO-nál is sokkal drágább és több hely is kell neki.
A trolivezetékes történet se semmi :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2012.01.18. 18:57:12

@ainex: mi lenne, ha megpróbálnál magyarul beszélni??? :D

ainex 2012.01.18. 19:07:02

@tutuka: Ja igen! Szóval hiába a matek, ha motort rakok abba, amit építek, akkor vagy nem megy, vagy elszáll.

ainex 2012.01.18. 20:01:32

@Haynau: Én, kérlek szépen, hatványosan, és nem csak technikai! Egyik irányba az a "fogpiszkálót, ha el nem rontom ezt is" típusú, a másik irányba meg az a fajta, aki ha félre ver egy szöget és megpróbálja kijavítani a hibát, akkor előbb-utóbb mesterembert kell hívni, hogy újra rakja a falat.

Megvan persze a dolognak az előnye is: még harminc fölött is újra és újra olyan lelkesen rácsodálkozom egy differenciálműre (egy-egy sebváltóról nem is beszélve), mint kicsi Harry Potter az első csokibékára.

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.01.18. 20:13:40

@ainex: A "papírlappal is elvágom a kezem, hogy vérzik" remélem szintén a repertoárodba tartozik? Ha nem, meg tudlak rá tanítani, nekem többször sikerült már...

Izzycsek 2012.01.18. 21:44:23

@Legomano80: Nem ellenőriztem le pontosan a számításaidat, de ami egyből feltűnt: Egy minifig kb. 4 stud és nem pedig 6,15 stud magas. Így a személyautók szélessége (figyelembe véve, hogy a stud magassága 1,2-szerese a szélességénél) 4-5 stud körül kell lennie, azaz a 4-es szélességű autó tök oké. A 6 studos szélesség csak teherautóknál vagy buszoknál jöhet szóba, ha arányosak akarunk maradni.

ainex 2012.01.18. 21:46:15

@Haynau: Ó, abszolút! Múlt éjjel kislányom lázcsillapító kúpjának az alumíniumcsomagolásával sikerült felszúrnom az ujjbegyemet úgy, hogy tényleg vérzett!

lipilee · http://lipilee.hu 2012.01.19. 06:42:09

Legoék ezzel (is) egyébként remekül modellezik a világot. nézz meg egy alsó-középkategóriás autót a hatvanas évekből, és nézz meg egyet máról, majdhogynem ugyanazt a "beteszem a csomagtartóba" képet meg lehetne csinálni! :)

Haynau (Sons of Monarchy) 2012.01.19. 09:46:00

Gratula, ez a poszt Index-főoldalas lett!

Legomano80 2012.01.19. 09:56:46

@Posi: Mivel a jármű hosszúságát és szélességét akartam lemérni, ezért nem a kocka magasságát, hanem annak szélességét vettem alapul. Tehát a minifig 6,15-ös magasságát úgy értettem, hogy ha lefekszik egy lapra, akkor ilyen hosszú. De úgy is nézhettük volna, hogy a minifig 4 cm hosszú, az autó 13 cm, akkor ugyanezt az aránypárt felállítva 175 cm - 568 cm-t kapunk.

Izzycsek 2012.01.19. 10:28:57

@Legomano80: Értem én, hogy mit számoltál, csak a minifig nem 6,15 stud hosszú/magas, hanem kopaszon 4 kocka magas, azaz fekve 4x1,2=4,8 stud hosszú/magas. Nem 5,15 stud (sapkával/hajjal) akar lenni az a 6,15 stud véletlenül? :)

Izzycsek 2012.01.19. 10:34:43

@Legomano80: A lényeg, hogy 4 cm nem 6,15 fekvő stud, hanem csak 5. Egy 1x1-es kocka alapterülete 0,8x0,8 cm, magassága 1,2x0,8=0,96 cm.

Kniight 2012.01.19. 10:38:57

@Posi: egy valós autóban elfér egymás mellett 2 ember, ha két minifiget egymás mellé raksz, akkor kell a 6 stud.
És ugyanígy egymás mögött is elfér 2 ember....
A régi autó nagyon pici volt!

Legomano80 2012.01.19. 10:51:53

@Posi: akkor megvan a hiba. Én egy minifig lábának szélességét mértem le és az csak 6,5mm volt, ezt vettem egy stud szélességnek. Ezzel osztottam le a 4 cm magasságot, és így jött ki a 6,15 stud. :)
Szóval igazad van, de ettől még szerintem is a régi kocsik voltak aránytalanul kicsik, de lényegtelen, hiszen ez építőjáték, nem modellezés.

Izzycsek 2012.01.19. 14:45:51

@Kniight: Nyilván a 4 stud széles autó kicsi, sőt az 5 studos is, de a minifig magasságával arányos autószélesség 4-5 stud. A minifig testalkatából és mozgathatóságából adódóan ugyanígy nem lehet az autó magassága sem arányos a minifighez (a minifig ha ül, majdnem akkora, mint egy álló minifig, míg a valós autóban ülő ember jóval alacsonyabb az állónál).
Sajnos ez az autó-kérdés felold(hat)atlan probléma Legónál.

@Legomano80: OK :)

Ozzman 2012.01.21. 00:55:45

Eleve ott bukik meg az egész számolgatás, hogy a minifig önmagában aránytalan. A szélességéhez képest messze nem elég magas. Innentől kezdve nem is lehet hozzá tökéletes arányú járművet építeni, mert vagy nem lesz elég széles, vagy túl magas lesz, vagy az autó is aránytalanul össze lesz nyomva. A Technic minifig sokkal közelebb áll a valós emberi arányokhoz, ott jobban élethűbb is volt a minifig-jármű kapcsolat.

koppány1111 2012.03.31. 13:06:51

egyébként a mai személyautók is 4 stud szélesek,csak a kerekek lógnak ki
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...