Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 6398 Central Preinct HQ

2011.10.13. 13:00 - Brickfan

Amikor ennek a készletnek a boldog tulajdonosa lettem, annyira hatalmába kerített, hogy eldöntöttem, akár így, akár úgy, megírom a végigjátszást, és megosztom veletek. Mikor a blogon bemutatásra került a legó-rendőrségek képes története (és kiderült, hogy a 6398 a negyedik legmenőbb rendőrség), épp félúton voltam egy végigjátszás megírásában. A cikket olvasva belelkesedtem, és villámgyorsan (nem, de legalább jó lassan) befejeztem a leírást. Abban biztos vagyok, hogy kap ez a készlet majd hideget-meleget, amit nem bánok, nincs azzal gond szerintem, hogy a blogon különböző vélemények is helyet kapnak.

A leírásból majd kiderül, de én sem vagyok a készlet minden részével maradéktalanul elégedett. Ezen túlmenően jómagam gyermekként amúgy sem találkoztam ezzel a rendőrséggel, a megjelenésekor már jobban lekötött a biciklizés és a C64/C plus 4/286XT, mint a lego. Most, hogy felnőtt fejjel újrakezdtem a legozást, találkoztam ezzel a készlettel; mielőtt megvettem, élőben sosem láttam, a képek alapján viszont nagyon tetszett. 

Dőljetek hátra, és olvassátok.

I. Alapadatok

Neve: Central Preinct HQ
Sorozatszám: 6398
Témakör: Town
Altéma:Police
Kiadás éve: 1993
Kockaszám: 594
Minifig: 5
Ára: Magyar aukciós oldalakon 10.000 HUF körül szokott lenni használtan, én ezt a szettet 13.900 HUF-ért vettem. Bricklinken 9,5-25.000 HUF közötti árakat látok használtan, újat 40.000 HUF körüli összegért vett valaki az elmúlt fél évben.
 
 
 
II. Mi van a dobozban?
 
A doboz a 1993-as kiadás ellenére nem használt, nem újszerű, hanem tökéletes, tényleg vadonatúj állapotban van. Hozzáteszem, a készletet ki lehet varázsolni a dobozából roncsolás-mentesen, mert szépen nyitható az oldalán. A doboz elég nagy, de egyáltalán nem túlméretezett, mint a mai készletek dobozainak egy része. Szükség is van az alkatrészek nagy száma miatt. A display-es doboz tetejét felnyitva nagyszerű látvány tárul elénk – és ismét működött a lego marketing gépezete: nem hinném, hogy anno volt gyermek, aki nem hisztizett volna igen komolyan a játékbolt közepén a rendőrségért, látva a felnyitott dobozon a fényképeket, illetve a külön műanyag tálcára kiemelt speciális alkatrészeket (amiket nem tudtam konkrétan beazonosítani, hogy mik voltak ott eredetileg). A displayes részen a rendőrőrs feature-jei, a doboz hátulján pedig az alternatív építési lehetőségek garmadája látható.
 
 
Az általam megvásárolt példányban – most figyeljetek - még az eredeti lyukacsos zacskók is megvoltak, méghozzá hiánytalanul (9db), ráadásul csak a sarkuk van levágva, így a kockákat nagy nehezen lehet csak kiszórni belőlük. A kedvesem első megjegyzése az volt, hogy „te jó ég, szegény gyerek, akié ez a készlet volt, nem irigylem, mert még a zacskókat se szakíthatta szét”. Gonosz vigyorral az arcomon helyeseltem, de ennek én most nagyon örülök. Mit nekem fluxuskondenzátor és DeLorean, ez itt az időutazás maga: Gyakorlatilag egy 1993-as vadonatúj rendőrségi készlethez jutottam, és majdhogynem én bontottam ki. J Azért végiggondolva elég beteg dolog ez, hogy egy játékban az (is) az élvezet számomra, hogy BONTATLAN, a CSOMAGOLÁS szinte sértetlen. Mondta is a kedvesem, hogy engem pont ugyanúgy sajnál, mint a készlet eredeti tulajdonosát… J
 
Display, műanyag tálca a speciális alkatrészeknek, szinte bontatlan zacskók a kockákkal, de lássuk, mit rejt még a doboz? Az építési útmutató A4-es méretben, mondanom sem kell, hogy újszerű állapotban. Ezen túlmenően egy A2 méretű posztert, amin ez a készlet is látható, továbbá a 2 alaplapot, illetve egy alkatrészrendelő katalógust. Amit hiányoltam, az a promo prospektus a többi készletről. Nem tudom, hogy eredetileg sem volt benne, vagy csak hiányzik, de megvagyok nélküle.
 
1993-ban készült zacsik, a sarkuknál kinyitva
 
Szokásomtól eltérően a zacskókból nem borítottam egybe a kockákat, mert olyan szinten újak voltak, hogy egészen egyszerűen jobban féltettem ezeket a régi-új alkatrészeket, mintsem hogy összekarcolódjanak. Szánalmas, komolyan, kb., mint az arab olajsejk, akinek 150 oldtimer autója áll a garázsban, de nem használja egyiket sem, nehogy bajuk essen. J A készletben a fehér, fekete és kisebb részben a szürke szín dominál, a kiegészítők (lámpák, székek, számítógép stb.) mindenféle színekben pompáznak. Majdnem 600 elem, tekintélyes mennyiség.
 
Az eredeti matricaív maradéka is a dobozban volt, de nincs már semmi használható rajta. Az eredeti tulajdonos minden matricát pontosan és szépen, zsíros kéz érintése nélkül, gyönyörűen ragasztott fel, tisztelet neki. A mintás kockák egy része viszont tamponnyomott, sosem volt világos számomra, mi alapján dönt a lego egyik, illetve másik megoldás mellett.
 
Leírás és egy menő poszter
 
III. Játékmenet
 
Előbb a figek, majd a járművek, és az épület. Az építési sorrendben a leírás szerint semmi meglepő nincs. 4 járműből áll a rendőrség flottája: 1 motor, 2 autó, és a helikopter, a készlet talán legellentmondásosabb darabjai.
  
A motor számomra ideális, semmi extra, bár néhány tartozék-doboz lehetne rajta. Villogó, antenna, police felirat. A mostanában használt motorok kétségtelenül vagányabb kinézetűek, de egy minifiget melléjük állítva kicsit vicces, hogy a kormányuk a fejük tetejéig ér. Mindegy, nem fikázom, nekem ezek a lego motorok 'A' lego motorok.
 
 
Az autók: a terepjáró autó rugós kerék megoldása hihetetlenül ötletes, más készletekben is megjelenik, nekem nagyon tetszik. Az nem teljesen világos, hogy egy városi rendőrségben mi szükség terepjáró rendőrautóra, de nekem mégis elnyerte a tetszésem ez az autó: a gallytörő szerintem ötletes a rajta levő lámpákkal. A vízszintesen rögzített csákány is jópofa, a máshol egyébként hátizsákként funkcionáló tartozék táska zseniális. Tipikusan egy kisvárosi-hegyvidéki rendőrség járműveként tudnám elképzelni. A másik autóról néhány gondolat: ugyan nem értem a fekete ajtót, amikor az egész autó fehér, mégsem tudok semmi igazán negatívat írni róla. A villogó fényhíd ötletes, a ferde motorháztető újdonság a ’80-as évek megoldásaihoz képest, mégsem tudom azt mondani, hogy önmagában csúnya lenne. A szélvédő is illik az autó vonalához, és a hátuljával sincs gond. Az egész együtt viszont, nem tudok rá jobbat mondani, borzalmas, magam sem tudom megindokolni, miért.
 
Végül, de nem utolsó sorban a helikopter. A készlet doboza alapján nem derült ki, rendkívül pozitív meglepetés volt számomra: szerintem az egyik legjobban eltalált lego helikopter (a másik pedig a 6597 teherszállító helikoptere, minden ormótlanságával együtt: hihetetlenül ötletes annak a kialakítása, ha lesz rá hangulatom egyszer, talán megírom). Próbáltam úgy fényképezni, hogy látszódjon, nem tudom, mennyire jön át. Egy igazi vagány gép, látszik, hogy üldözésre lett tervezve: lapos, hosszú és kecses, a felső rotor lapátjai a szokásosnál hosszabbak, az egész fülkeszerkezet kellően lapos, a formája hihetetlenül jól eltalált. A hátsó részében ajtóval ellátott rakodórekesz félbevágott bűnözők (mint a Die hard 3 hajós jelentében, ahol a rosszfiút kettévágja egy drótkötél…) is szállíthatóak benne akár J
 
Mi a manót csinál az a pilóta?
 
Bocsánat mindenkitől, akit érzékenyen érint, de kiadás éve alapján talán az első a leírások között, ahol megjelenik a segítség az építéshez, ugyanis az épület kezdő lépéseinél összeszedték, hogy milyen alkatrészek használatosak. Személy szerint én ezt nem szeretem. Nem folyattam kutatásokat, de emlékeim szerint korábbi készleteknél maximum a nem látható helyeknél volt segítségként felrajzolva, hogy milyen alkatrészt rakjunk oda. Lehet, hogy csak számomra nem világos a koncepció, de tényleg nem értem, miért kell ennyire leegyszerűsíteni az építést, persze biztos megvan az oka. Számomra az is a játék része volt, hogy minden lépésnél felfedezzem az építési útmutató alapján, hogy milyen alkatrészek, és hova kell, hogy kerüljenek, sőt, még azt sem bántam soha, ha egy-egy lépésnél benéztem/kihagytam valamit, és egy kicsit vissza kellett bontani a korrekcióhoz. Ha ezzel nem akarnék foglalkozni, akkor playmobilt vagy makettet vennék, de azt köszönöm, meghagyom másnak.
 
Épülgetünk, épülgetünk...
 
Maga az épület elég nagy alapterületen helyezkedik el az, és a sok ablak/ajtó csak később kerül a helyére, bizony számolgatni kell a studokat, hogy hova is kerüljenek az építőelemek. Bevallom, még gyakorlott építőként is elszámoltam egy-egy helyen, de később könnyűszerrel korrigálni lehetett. Minden épületrész egy ütemben épül, a fő és melléképület ugyanolyan tempóban nyeri el a végleges formáját. A sokak által utált „panelek” itt leginkább 2X1X5-ös fehér oszlopok formájában jelentkeznek, nekem ezzel nincs semmi bajom, lehetett volna 1 brick magas brickekből is összerakni az épület tartóelemeit, de teljesen jó így szerintem.
 
Teljeskörű funkcionalitás
 
Az elkészült épület számomra nagyon tetszetős: az akkori időszaknak teljesen megfelelő irodaházi stílusban épült, nagy üvegfelületek, világos helyiségek. Véleményem szerint gyermekek számára a játszhatóság nagyon jó: sok helység, sok funkció, bár ezen funkciók egy részével nem teljesen vagyok tisztában – öregszem? Az alsó szinten érdekes felépítésű, zárható börtön a csirkefogóknak, mellette egy helységnek nem nevezhető ablakkal elválasztott terület, különböző szerszámok, fémkereső és cb rádió számára. A földszint előterében egyszerű, de nagyon bájos „virágláda”. Az épület előtti füves részen heliport található. Az úttest túloldalán a sorompó gépházát lehet megközelíteni.
 
Impozáns látvány, nem?
 
Az első szinten étkezőhelység a bevetés utáni energia pótlására, nagyon ötletes kávé/tea automatával. Külön szeparált helység a nyomozónak, aki előtt rabosítási adatlap és ujjlenyomat vizsgáló asztal található, a falon különböző képek körözött bűnözőkről, az épületről illetve a helikopterről. Nagyon menő, én szívesen dolgoznék ebben a rendőrségi irodában. Az épület másik részébe egy híd vezet át, de annak érdekében, hogy a járművek elférjenek az úton, meg kellett emelni a hídszerkezetet, és ügyes megoldással lépcsőt varázsoltak a híd mindkét oldalára. A hidat középen egy tartópillér támasztja, rajta egy tilos/zöld jelzőlámpával és police felirattal. Jópofa megoldás szerintem. Az átjáró másik végén a sorompó kezelőfülkéje található, számomra újszerűen megoldott asztalkával.
 
Egy emelettel feljebb kihallgató szoba – hangfelvevővel és – mai szemmel elég vicces megoldású – számítógéppel, a falon várostérképpel. Aki eddig nem számolta, most járunk a harmadik szinten, de nincs még vége, adott egy negyedik szint is, melyben egy hálóhelység található, gondolom, több műszakban váltják egymást a kollégák.
 
Rugózik!
 
Két épületrészen is találkozunk ferde tetőablakkal, ez az egyik kedvenc alkatrészem. A kész épületen egyébként 2 további antenna és 2 radar is megtalálható, továbbá egy hangosbemondó/sziréna is jár hozzá. Virágok, világítótest, székek stb., kiegészítőkben tehát nincs hiány. A két alaplapot egyébként elég jól összetartja az épület, nem akar szétesni akkor sem, ha mozgatom, de az egész épületre jellemző a stabilitás, amit azért említek meg külön, mert van jó néhány készlet, amiről ez nem mondható el. A különböző alkatrészek sem potyognak le az épületről, egyben van, no, ehhez nem fér kétség.
 
Nem igazán tudtam rájönni az út alaplap funkciójára, de akár kétféleképp is tudom értelmezni: Ha akarom, akkor a város közepébe illesztett épület, ahol a rendőrség az utca két oldalán helyezkedik el. Ez esetben az utca egyirányú lesz, mert a nagyobb épülethez közelebb eső térfele az útnak szabadon átjárható, a másik oldal viszont sorompóval lezárt. Csak riasztás esetén nyitja fel a kezelő személyzet, hogy a csapat bevetésre indulhasson. Viszont ha másképp akarom, akkor ez csak egy, a rendőrség számára használt terület, a sorompó hivatott biztosítani, hogy kifele csak kellő kontrollal lehessen haladni, a belső rész pedig szigorúan magánterület, ahogy pl. a 6384 esetében is, de ott ez sokkal jobban egyértelmű. Zseniális megoldás, vagy csak spóroltak a baseplate megoldással? Ki tudja?
Talán csak a figek száma árnyalja a játékot egy kicsit, de erről majd az értékelésnél.
 
 
Maga az építés elég hosszú ideig tartott, bár kétségtelenül közrejátszott, hogy közben fényképeztem és gyönyörködtem az épülő rendőrségben, illetve a hozzá tartozó járművekben. A nettó játékidő biztosan volt legalább másfél óra, mire minden összeállt.
 
IV. Értékelés
 
Minfigek: 6/10, szigorúan a számuk miatt, nem a meglévő figekkel van gondom. 5 minifig található a készletben: az egyik egyértelműen egy rab, négyen a rendőrség kötelékéből kerültek ki. Itt már megjelentek a különböző festéssel rendelkező minifig fejek, engem ez sosem hatott meg különösebben. A klasszikus sárga, mosolygós fej nekem tökéletes, de ha festve van, az is rendben van bizonyos korlátokon belül. A 4 rendőrből kettő egyforma ruhát visel, ők talán a motor és helikopter személyzete, különösen a fekete kesztyű utal erre. A lazább ruhás szerintem a terepjárós, a negyedik zsaru pedig gondolom a főnök a tányérsapkában. Az összkép amúgy szerintem jó, az egyenruhák és a rabruha is rendben van. Ekkora készlethez viszont szerintem kevés ennyi fig, ha minden rendőr járműre pattan, a székházat senki nem védi. Még legalább 1-2 fig elkelne, de 3 az, amivel komfortosan érezném magam. 8 fig az, ami illene egy ekkora készlethez az én véleményem szerint. Persze tudom, ne legyek elégedetlen.
 
Kockák: 10/10 közel 600 kocka, 2 alaplap elég sok ablak, ajtó, tetőablak. platek, brickek, gerendák, slope elemek kiegészítők, még a sokak által utált 2X1X5-ös panellel sincs gondom. A jármű alkatrészei, lámpák, eszközök, többféle kerék, virágok. Nem tudok rá negatívat mondani, egy ilyen készletnél teljesen rendben van. Épületek, járművek egyaránt építhetőek, a rendőrség jellegéből adódó színek persze meghatározóak, de ez számomra semmiképp nem negatívum. Festett elemek, speciális és általános elemek egyaránt megtalálhatóak a készletben, jó arányban. Próbálok keresni valamit, amiért levonhatnék pontot, de nem tudok, pedig én elég kritikus tudok ám lenni!
 
Alternatív model lehetőségek is segítik a játékot
 
Játékélmény: 9/10. Az építés sokáig tartott, de nem lehet utcalánynak is lenni és szűznek is maradni egyszerre. 4 jármű, 5 fig, 1 hatalmas épület összeállítása sokáig tart. Ha jól számoltam, a híd és heliport nélkül összesen 9 helység, 4 szint, mégsem tűnik zsúfoltnak, túlzónak. Valahogy az egész nagyon egyben van, szerintem sikerült harmonikus külsőt kölcsönözni az épületnek. Kétségtelenül nincs benne a 6384 bája (amelyik szettnek szintén boldog tulajdonosa vagyok) de összességében nagyon rendben van. Mindenesetre a gyerkőcök szerintem órákig tudnak játszani: bevetésre menni, rabokat behozni, kihallgatni-bebörtönözni; a rendőrök esznek, kávéznak, nyomoznak, keresnek a számítógépes adatbázisban, vizsgálják az újlenyomatot és a dns-t, pihennek, ha elfáradnak; kezelik a sorompót; fogadják/karbantartják az érkező helikoptert vagy a szárazföldi járműveket. Endless possibilities… Akárhogy is, az én városomnak most már a része, és egyáltalán nem bánom, sőt. Sosem játszottam vele korábban, sosem láttam, rendkívül pozitív csalódás ért. Kíváncsi vagyok, a blogolvasók hogyan vélekednek erről a szettről. Legoland bűnözői, rettegjetek!
 
Ár: 8/10. Ha azt nézném, hogy 13.900 HUF-ért egy 18 éves, de gyakorlatilag egy új, teljes szettet kaptam, akkor 10/10. Használtan 10.000 Ft körüli ár szerintem elfogadható, reális, de nyilván nem kevés pénz ez így sem. Ha megnézzük, mennyi egy mostani új rendőrség (20.000+ HUF) , és mennyibe kerülnek a ’80-as évek rendőrségi szettjei használtan (5-10.000 HUF között általában), akkor ez reális ár. Az említett szetteknél több alkatrész, több jármű található ebben a készletben, de lehet, hogy sokaknak ez kevésbé tetszik (ahogy ki is jött ez Tutuka felméréséből korábban)
 
 
Összesen: 8/10 A kevés fig és a borzalmas autó miatt nem tudok több pontot adni rá. Ettől eltekintve remek készlet, nagy játékélmény, jó felhasználhatóság, sok alkatrész.
 
V. lásd még
 
Február végén, a legnagyobb magyar aukciós oldalon bukkantam erre a szettre. Többen is kínálnak ilyet, ráadsul ez drágább is volt, mint a általában, miért licitáltam mégis erre? A hirdetés szövege és a mellékelt fotók alapján egy újszerű állapotban levő – de majdnem 20 éves - teljes készlet volt az aukció tárgya. Dobozzal, leírással, hiánytalanul. Lesz, ami lesz, licitáltam és végül el is hoztam a készletet. Gyermeki izgalommal vártam az átvételt, ami majdnem úgy történt, ahogy a filmekben szokott gazdát cserélni a „szajré” és a pénz: egy bevásárlóközpont félreeső területén kaptam meg hatalmas nejlon táskában a dobozt, és csúsztattam az eladó markába az ellenértékét. Lehet, hogy naivitás, de bízom az emberekben, és abban, hogy nem mindenki akar átverni, így nem akartam a helyszínen nagyon nézegetni. Az eladó egy szimpatikus úriember volt, mondta is, hogy talán, ha egyszer össze volt rakva a készlet. A táskába pillantva ott volt doboz, benne a kockák; megköszöntem a terméket, és irány Horány. Hazaérve cipő ledob, és rohantam a nappaliba, nekiestem mint egy hatéves gyerek. Nem csalódtam, sőt: a kapott termék minden várakozásomat felülmúlta.
 
 
Nem akarok senkit rábeszélni erre a készletre, de bízom abban, hogy a részletes bemutatással egy kicsit közelebb vihettem mindenkihez. Jómagam is idegenkedtem tőle egy ideig, így utólag fogalmam sincs, hogy miért.
 
 

 

Címkék: kritika rendőrség 1993 rendőr police 8/10 town olvasó játszik 6398 central preinct hq

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr82758996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misran 2011.10.13. 14:21:35

Fú de tuti! Nagy gratula a készlethez, szép álapotban van. Köszi, hogy megosztottad. A fiam rágja a fülemet egy rendőrségért, de én is valami régebbiben gondolkodom, vagy a legújabban. A pár korábbi készlet elég gyenge lett. Ez viszont pl. tök jó. Köszi.

Longeye 2011.10.13. 19:44:25

Igazán jó a végigjátszás és a készlet is, szerintem teljesen jó áron vetted és a mai rendőrség se jobb ennél. Az meg hogy ilyen állapotban van, csak a hab a tortán. Szívből gratulálok és jó játékot!
Ja! A helikopter nagyon tetszik, egyből kiszúrtam a dobozképen. Nekünk a 7741-es van meg, szerintem az is nagyon jó:

brickset.com/detail/?Set=7741-1

Összerakva nagyon masszív és pofás darab.

Konstans 2011.10.15. 11:10:12

Kivül állóként nézve az alap készletet, nem tetszik. De hogy a belülrőr nézve az épületett, hát... nem gondoltam volna, hogy ennyi jó kiegészítő van benne. Igazából még ez sem fogott meg, de az alternatív tovább gondolásokból már szívesen megépítgetném az összeset. Jó végigjátszás, Köszi! :)

adidigaga 2011.10.16. 16:42:12

Sziasztok!

Grat a tulajnak a beszerzéshez, nagyon "szépen-ügyesen" vette! Abszolút jónak tartom az árat is, szerintem bárki közülünk megadná az előforduló legolcsóbbhoz képesti 4ezres felárat ilyen állapotért!

Konstans véleménye szinte egyezik az enyémmel, én
1993-ban már főiskolásként ignoráltam az aktuális Lego-kat , felnőttkori "gyűjtőmunkám " során találkoztam vele.

Elsőre nem tetszett, mivel nem egyszerűen nagynak, hanem ellenszenvesen megalománnak tartottam és a járműparkkal sem voltam kibékülve. Utóbbival amiatt, hogy nem tükrözi a kiadás évét, más készleteknél a járművek egy-egy alkatrésze alapján évre pontosan megmondható a megjelenés dátuma, erről szerintem nem derül ki, hogy 1993-as.

Mikor a "tematikus mezgerelések" sorában a "Mi van a LEGOLAND-épületekben?" következett, már sokkal pozitívabb véleménnyel voltam róla, konkrétan engem is lenyűgöztek a benne fellelhető tér-és helyiségkapcsolatok , no meg a berendezések is!

Van ezen felül még egy dícsérnivalóm, ezt viszont csak most, a végigjátszásból ismertem fel. Mondhatni nagy meglepetésemre - ugyanis eddig szinte minden leírásnál fintorogtam a "remek alternatív készletek" kijelentéseket olvasva. Idegesítően kritikátlannak tűntek számomra ezek a vélemények, nekem ugyanis ezek a "dobozháti" építmények elég szedett-vedettnek tűntek mindig is.

Ennél viszont abszolút rendben vannak, bármelyiket el tudnám képzelni "bótiba"' , az egyikben alkalmazott megoldás - a tetőablak keretből készített védőtető-konzolra gondolok - egyenesen zseniális! :-)

Brickfan 2011.10.16. 18:17:45

Örülök, ha tetszik néhányotoknak. Elsőre nekem is nagyon ambivalens készlet volt, sőt, egyáltalán nem tetszett, de aztán "megértettem" a készletet, és mostmár nem válnék meg tőle semmi pénzért.

Az alternatív készleteket szinte soha nem építem meg, valahogy sosem érdekelt, de mindig megnézem, és egyetértek, hogy néhány kivételtől eltekintve nagyon gáz B modellek szerepelnek. Itt viszont tényleg eltalálták, teljesen rendben van
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...