Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Látjuk a jövőt?!

2011.10.04. 08:19 - tutuka

Tartottunk már ötletbörzét a távoli jövőről. Ilyesmire gondoltatok?

Csak szólok, hogy ez nem 2035-ben, de pár éven belül az asztalunkon lesz. És szerintem ez így van/lesz jól. 

Címkék: jövő lego oasis future

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr453276688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord Ickenham 2011.10.04. 08:33:07

Technikailag klassz, de tök felesleges. A gyerekek fantáziájában eddig is tökéletesen "égett", "szirénázott", stb. a Lego.

Rékocs 2011.10.04. 08:39:44

Csatlakozom az előttem szólóhoz.
Ez szerintem inkább a felnőttek kiégett fantáziájának kell.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.10.04. 08:45:12

minek ehhez lego?
Bár az a határozott előnye megvan, hogy nincs közelharc az összepakolás-rendrakással kapcsolatban. Még, ha esetleg a gyerek maga is csak vetítve lenne! Ha már fárasztó, egyszerűen kikapcs.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.04. 08:55:18

egy újabb eszköz a képzelet kiváltására... nem kell már könyv meg mese, mert ott a DVD, nem kell kockadobálós RPG mert ott a warcraft. ez a cucc egy tipikus példája felnőtt gondolkodásnak. de lehet h tényleg erre megy a világ, nincs szükség arra hogy képzelegjenek a gyerekek.

rixman 2011.10.04. 08:57:09

Hát azért én szeretnék egy háromdimenziós vetített hátteret a modellezéskor (kevesebb kocka kellene)
Azt hiszem a lényeg itt a vezérelt vetítésen van.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.04. 09:08:03

Örülök, h időben voltam gyerek...

És amúgy ez most mit jelent? A vasútállomást nem megvesszük majd, hanem letöltjük a netről?

Neuromancer 2011.10.04. 09:21:54

Arthurt, britek királyát idézve: bámulatos, hol tart már a tudomány.
Nem is a vetítés a lényeg, az "sima" AR technológia, hanem az alakfelismerés (pattern recognition) szintje. Bár valószínűleg ezért használtak legót, mert szabvány elemeket kombinál.

Égből pottyant mesék high-tech változatához tökéletes :)))

melee sc 2011.10.04. 09:59:51

Csatlakozom Lord Ickenham-hez.

Petíciót kellene írni, hogy ez mindennek ellentmond amit a LEGO képvisel.

A számítógépes játékok elveszik egy gyerek gyerekkorát. Unokaöcsém 5 évesen ült először gép elé azóta nincs legó nincs playmobil, nincs távirányítós autó csak a játékfüggőség.

A LEGO azzal is felbosszantott, hogy beszált a számítógépes játékok világába... dehát a pénz diktál. Most még egy cucc ami kiváltja a gyerek fantáziáját. Kerülni fogok minden olyan set-et aminek bármi köze van ehhez!!!

Abban reménykedek, hogy a gyerekem már felnő mire ezek piacra kerülnek.

Kissebbik gyerekem egy éves kora óta Duplozik, most lassan 3 évesen már olyan emeletes házakat és kertes házakat épít minden kis kiegészítőre gondolva, hogy teljesen elképedek és a nagyfiús legoba is egész szépen beszáll.
Ez kell, nem a vetített világ.

(bocs nagyon kiakadtam)

Longeye 2011.10.04. 10:20:38

Én mindig azt szoktam ilyenkor mondani, hogy a lehetőségekkel tudni kell élni és nem visszaélni.

Ha valaki nem foglalkozik a saját gyermeke nevelésével és csak odaülteti a számítógép/TV elé, hogy szórakozzon (csak őt hagyja már békén), akkor természetes, hogy a gyerek függővé válik és más nem érdekli. És ez ugyanúgy igaz a legóra is. Ha kiönt elé az ember egy rakás elemet és otthagyja, az se jó.
Egy gyereket még nevelni kell, irányítani és foglalkozni vele.
Az én kislányom 6 éves és egészséges arányban tévézik, számítógépezik, legózik, babázik, stb...
Este pedig kihagyhatatlan program a meseolvasás.
Persze ez mind rengeteg energiát igényel....akinek van gyermeke az tudja, akinek meg még nincs...csak előre szólok ;o)
Nem félek tőle, hogy egy ilyen eszköz megjelenésével elveszítené a fantáziáját. Meg lesz ennek is a helye.
Azt minden esetre látni kell, hogy a világ változik (fejlődik?) és szerintem a Lego is ezért lépett el abba az irányba, hogy egyre részletesebb, egyre több speciális elemet tartalmazó készleteket ad ki. (Szerintem egy kicsit playmobilosodik.) De erre van igény. A csutkababákra meg egyre inkább nincs...

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.04. 10:47:38

@Lord Ickenham: @Rékocs: @hatvannyolckilencvennégyeske: @rrroka: @melee sc: srácok, nem túlozzátok kicsit el? amikor én elkezdtem legózni, nagyságrendileg nem volt út alaplap. azt odaképzeltem. mikor lett út alaplap, akkor nem az történt, hogy onnantól halottá vált a képzeletem, egy zombi lettem, sőt, még sokkal több lehetőséget rejtett a játék. szerintem ez a cucc senkitől nem vesz el semmit. a játék játék marad. (ráadásul azt se felejtsük el, hogy 2011 van. más kor, más igények, más játékok. úgysem tudod visszafújni a vihart.)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.04. 11:19:45

@Longeye: "De erre van igény."

Most már csak az a kérdés, hogy először van az igény és arra válaszol a LEGO, vagy ő gondolja úgy, hogy gyártja a nagy elemeket, aztán gyakorlatilag igényt gerjeszt?

Nekem sanda a gyanúm, hogy az utóbbiról lehet szó, amit abból gondolok, hogy nekem gyerekkoromban nem jutott eszembe az, hogy milyen jó lenne, ha a 6691-es helikopterem orra egy nagy darab lenne, hanem szépen raktam kockákból, mert azt hittem, h ez a természetes.

Ma meg? Nézd meg a 3658-as rendőrhelikoptert. Katasztrófa...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.10.04. 11:36:34

@tutuka: 2011 van, de az emberi agy evolúciós szempontból nem változott a 10-30-100 évvel ezelőttihez képest. Már a felügyelet nélküli, túl sok tévézés sem tesz jót a gyereknek.

Ez a cucc meg nagyon szép, tök jó objektumfelismerés, kiterjesztett valóság, de nem pótólja a fizikailag képzbevehető játékot.
A videóból nekem nem tiszta, hogy ezt valóban játékra szánják (akár legóval, akár bármi mással), vagy csak demó célra választottak egy sokoldalú, mindenki által ismert játékot.

Szóval én is az első pár kommenthez csatlakozok. Ne!

Rékocs 2011.10.04. 11:36:53

@tutuka: Olyan klassz tüzeket, vízsugarat, síneket, erdőt lehet építeni legóból, akkor miért is kell ez???
Nem ez lenne a LEGO lényege?

Longeye 2011.10.04. 12:18:47

@klarky: Szerintem ezt nem lehet egyértelműen megállapítani. Nyilván a gyártók próbálnak elébe menni az "igényeknek" és valami újat mutatni, hogy jobban fogyjon a cucc. Másrészt nyilván kitalálta ezt a rendszer valaki, aki fogyasztó is egyben.
Ez olyan mint a tyúk és a tojás kérdése...

De ez szerintem inkább egy demo-film az új Intel technológiákról (OASIS):

software.intel.com/en-us/videos/oasis-object-aware-situated-interactive-system/

Nincs ilyen értelemben kapcsolat a Lego és e között. Szóval nem hinném, hogy ebből valamiféle termék lesz belátható időn belül.

Longeye 2011.10.04. 12:40:21

Eszetekbe jutott már, hogy most mi vagyunk a "bezzegelők"? ;o)
Legalább is ha visszaolvasom ezeket a hozzászólásokat...
Bezzeg az én időmben...

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.10.04. 12:42:35

Amúgy tök jó lenne, ha a sakkfigurákban is lenne egy-egy változtatható színű led, már unalmas ez a fekete meg fehér. Nagyon bitlisz, több ezer éve ez megy. Nem beszélve arról, hogy így lehetnének dezertőr figurák is, ami nagyban növelné a játékélményt.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.10.04. 12:55:13

@tutuka: esetleg egy ici-picit túloztunk. :)

Longeye 2011.10.04. 13:04:07

@hatvannyolckilencvennégyeske: Mondjuk úgy, mint egy stratégiai játékban? ;o)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.10.04. 13:08:59

@Longeye: konkrétan a sakkban. Nem is értem ezeket a retrográd hülyéket, polgár, lékó, almási meg a többi. Túlhaladt már rajtuk a világ.
Ahelyett, hogy a civ218-ban nyomnák.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.10.04. 13:21:49

de nem is hülyeség
ha mész kirándulni, nem kell cipelni a sakktáblát, egyéb társasjáték-kartonokat, csak egy ilyen világító bizgentyűt meg egy ilyen asztalt meg egy generátort és kész is.
Még jobb, ha ezt otthon letudod, a hologramgyerekkel, hologramerdőben, a hologramtisztáson.

Longeye 2011.10.04. 13:28:19

@hatvannyolckilencvennégyeske: Érdekes meglátás. Számodra nincs csak fekete és fehér...?
Nem lehet hogy vannak egyéb színárnyalatok is?
Az szégyen, ha vannak olyan emberek akiket nem köt le a sakk, de más igen?
Nem hiszem, hogy mindenhová gyalog jársz és ne lenne mobilod...
Szerintem elég sarkosan nézed a világot, vagy én értek valamit félre.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.10.04. 13:31:52

@Longeye: Én nem érzem magam bezzegelőnek. Vannak az életnek olyan területei (hadd ne mondjam, ami _igazán_ fontos, az mind ilyen), amelyek nem fejlődnek a technikai fejlődéssel együtt. És ezek közé tartozik szerintem az is, mi az ami jó a gyereknek.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.10.04. 13:32:54

@Longeye: pont éjjel vettem egy nokia 6210-est...már a 6310i-t is túl modernnek éreztem a kocsimhoz.
Mindezt a 9 éves notebookommal "menedzseltem" :) (1600x1200px, IPS-paneles. Kell jobb? www.geeks.hu/technologiak/090629_tft_paneltechnologiak)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.10.04. 13:35:42

bocs a link végén lévő zárójelért

Le a haladással! Ami modern, az rossz!

Longeye 2011.10.04. 14:20:54

@hatvannyolckilencvennégyeske: Akkor most elszégyeltem magam, mert nekem még csak 6 éves a notim, de a mobilom pár napos...ja, és nem szeretek sakkozni ;o)

@Hammer: Ezzel csak részben tudok egyetérteni, mert ez nem mindenre igaz. Elég ha csak az étkezésre gondolsz, amiben szerepet játszik az aktuális trend is.
De amikor megszületett a kislányom, akkor beszélgettünk a védőnővel, aki nyugdíjba készült és elmondta, hogy napjainkban már a kisbabák is gyorsabban fejlődnek. Hamarabb nyitják ki a szemüket, hamarabb kezdenek kommunikálni, hamarabb alakul ki a látásuk, stb. Tehát a világ felgyorsulása így is hatott rájuk, pedig ez csak kb. 50 év.
Tehát már ebben a korban változnak az igények, a későbbiekről nem is szólva....

Mnarko 2011.10.04. 14:51:55

Szerintem ez nagyon klassz cucc, és azoknak való, akik a LEGO-t modellezésre használják. Ők azok, akik a különféle speciális elemeket is előnyben részesítik a hagyományos plate-brick-slope kombóval szemben, hogy el tudják kápráztatni a halandókat.
Azok, akik a LEGO-t játékra használják, ezt a kütyüt nem fogják szeretni (ha lesz ilyen), a sok egyéb egybeöntött elemmel együtt.

Én azon a párton vagyok, hogy inkább szenvedjünk egy IKARUS hátsó lámpájával, minthogy egszerűen felhelyezzük a gyári háromszínűre nyomott elemet. És jobban örülnék, ha inkább csak mindenféle színben elérhetőek lennének a hagyományos elemek. Nem arról van szó szerintem, hogy rosszak ezek a megoldások vagy nem, hanem csak feleslegesek egy jó legózáshoz. Mint az útalapok is :P

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.10.04. 15:47:45

@Longeye: Sziasztok, Péter vagyok, nincs laptopom, a mobilom 1 éves és nem szeretek sakkozni. Én melyik sorba álljak?
A két oldal "sötét" és "világos", nem fekete és fehér.

Longeye 2011.10.04. 17:30:21

@Yooha: Szerintem ezen a blogon nincsenek sorok, táborok, meg hasonlók (legalább is én így érzem), csak mindenkinek kicsit vagy jobban más a szemlélete. De szerintem számos dologban hasonlítunk, vagy egyetértünk. Pl mindannyian szeretünk legózni ;o)
De még azt is megkockáztatnám, hogy számos élettapasztalatunk is közel azonos.
Ennek ellenére nem sokra haladna a világ, ha mindig mindenki mindenben egyetértene...még ha rágondolok is borsódzik a hátam tőle.

Egyébként ez a technika így ebben a formában nekem sem tetszik, kicsit gagyinak tűnik felhasználói szemmel (még akkor is, ha tudom - gondolom rengeteg fejlesztői munka van benne és nem a látvány a lényeg). De ha pl 3D-s virtuális vízsugarakkal lehetne 3D-s virtuális lángokat oltani, az már tetszene. Vagy az is tetszene, ha az EN virtuális 3D-s füstöt eregetne.
Tehát ez a technika nem a legót helyettesítené, hanem inkább kiegészítené.
Végül is a Lego is elmozdult ebbe az irányba, amikor elkezdte a készletekhez kiadni a különböző fény- és hangkockákat...

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.10.04. 17:48:28

én már csak annyit tennék hozzá, hogy a per pill 29 like a poszt végén igencsak jelent valamit, ez a nagy szám elég ritka a blogon. ez az Oasis cucc csak egy ötletelés, ha egyáltalán lesz belőle _egyszer_ valami, az egész biztosan kifinomultabb lesz.

a régen minden jobb voltról csak annyit: 1980-ban nekem volt olyan rokonom, aki szerint a drága legót felesleges megvenni, ő anno milyen jól eljátszott fakockákkal, meg kukoricacsuhéjjal.

Brickfan 2011.10.04. 18:18:38

jujj de jó kis flame-t kavar a téma... :) tutu, ennyi komment alig érkezik egy poszthoz általában :D

Épp Tari Annamária Y Generáció c. könyvét olvasom (nyomtatott, papír alapú könyvet, bizony ám! :), egyetértek Tutuval, itt már mi vagyunk az öregek, az új generációkat nem értjük...

@Hammer: viszont egyetértek veled abban, hogy vannak dolgok, amik nem változnak, mert biológiai értelemben nem változtunk pár évszázad alatt.

Ettől függetlenül érdekes kérdés, hogy 100 éve el tudta volna valaki képzelni, ohgy sugárhajtás gépekkel repülünk, maikor még a lovaskocsi volt az alap, az autó ksebességéről pedig azt gondolták, hogy képtelenség?
Ki dönt aról, hogy mi a fejlődés jó iránya, és mi a kevésbé jó? Van közületek bárki, aki kézzel mos, nem automata mosógéppel? Én még mosogatógép nélküli világban nőttem fel, a gyerekemnek a mosogatógép is alap lesz... akkor ezt most hogy?

messzire vezető beszélgetés ez, de én ahhoz kevésbé vagyok okos, hogy ítélkezzek, inkább csak kérdezni tudok, de azt nagyon :)

Egyébként pedig... Nem lehet, hogy ez itt nem a Legoról, hanem az alakfelismerésről szól, és ahogy előttem is írták, a Lego "csak" azért jó ehhez, mert véges számú alakzata létezik, aminek felismerését könnyebb leprogramozni?

AtomTej 2011.10.04. 20:07:41

Hogy egy új szempontot is behozzak a "vitába":
A technológián van itt hangsúly, mégpedig az alak és helyzet felismerésen. Itt azért láthatóan előre beprogramozott alakzatokat ismert fel a progi.
De azért még elég messze van a mesterséges intelligencia attól, hogy felismerje, hogy "az egy vonat".
Vagyis első kiadásban, ez úgy jönne be, hogy megadod az LDD fájlt a modellhez, és megadod, hogy milyen viselkedést vársz tőle.
Különben is, még a hiperfejlett felnőtt agy sem mindig ismeri fel a gyerek csodás alkotásait. És milyen sértődés tud abból lenni... Na most ez a buta gép véletlenül összekeverné a kategóriákat, és a kreatívan épített autómentő felgyújtaná a házat, mikor elmegy mellette... ajaj... :D

AtomTej 2011.10.04. 20:15:09

Amúgy ennek egy "régebbi" változatát már láttam két plázában is. Interaktív vetítőgép. A Corvin plázában van egy vetített focilabda, amibe bele lehet ütni, és akkor elpattan. Illetve halacskák, akiket el lehet zavarni, meg etetni. Ugyanígy Bécs alatt az SCS-ben vannak halacskák vagy buborékok, amit a játszószőnyegre vetítenek, és lehet terelgetni őket a futkosással. Van olyan gyerek, aki elvan vele. :)
Persze, tudom, amikor mi voltunk gyerekek:
- a nagytesó a falra világított a zseblámpával, és mi el akartuk kapni.
- az osztálytársakkal a vonalzóról tükröződő napfénnyel csatáztunk a terem plafonján.

Seamanbandi 2011.10.04. 20:23:18

ez tökre felesleges, mert szerintem a LEGO-ban az
építés a lényeg és így az egésznek nincs értelme ;)

Lord Ickenham 2011.10.04. 20:47:44

Én nem azt mondtam, hogy hülyeség, vagy káros, hanem, hogy felesleges. Szerintem pedig aki a régi legókat jobban szereti, az nem feltétlenül retrográd, csak az tetszik neki. Például a mai playmobil jobban tetszik, mint a húsz évvel ezelőtti.

Darth Brick 2011.10.04. 20:47:45

xar ez a projektor..... persze ha a 3d holovetítő ott az asztal alatt, az érdekelne. Micsoda csatákat lehetne nyomni multiban a holotankban... izé a LEGO kimaradt a játékélmény miatt.

ss26 2011.10.04. 21:15:27

Fantasztikus technológia, csak akkor lesz az igazi, ha magától kombinálja össze a funkciókat miután megadta az ember, hogy mivel játszik, nem felprogramozza, hogy mit tudjon.
Saját mobil 5 éves, céges 3 napos, a lapos meg már ovis. :) Céges lapos is van vagy 3 éves. :)

Longeye 2011.10.04. 21:22:49

@tutuka: @AtomTej: @Brickfan: Na pont erre gondoltam, amikor a közel azonos élettapasztalatokra utaltam.

Had mondjak el egy a témához kapcsolódó rövid történetet:
A múlt hét végén kitaláltam, hogy olyan jó idő van, mennyünk ki a Nagyerdőre gesztenyét, makkot, tobozt és más hasonló terméseket gyűjteni.
Amikor hazamentünk nekiláttunk figurákat készíteni. Lovat, emut, sünit, emberkét, ... stb. Ott volt a szomszéd kislány is. A készítést még csak-csak élvezte, de amikor el kezdtünk játszani az elkészített figurákkal, az már nem érdekelte, sőt a végén haza sem vitte azokat a dolgokat, amiket Ő készített. Az én kislányom meg jól el volt.
Ami igaz, az igaz, ezek nem barbi lovak...
Végigkérdezgettem ismerősöket, hogy szoktak-e ilyet csinálni. Hát a többség csak zavartan mosolygott. Minek, mikor ezeket készen is meg lehet venni a boltban.
Nálunk meg ez rendszeres őszi elfoglaltság és amikor én gyerek voltam, akkor is az volt.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...