Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Még Ikarust bárkinek?

2011.08.29. 07:15 - ainex

Nem az Ikarus volt az egyetlen gépjárműgyár a KGST piacon, amely úgy húzta ki a rendszerváltásig, hogy évtizedek óta szinte változatlan formában ontotta termékeit, valymi kevés energiát fektetve olyan imperialista passiókba, mint a kutatás-fejlesztés. Ugyanolyan Trabantot, Wartburgot, Barkast, Daciát, Skodát, Ladát, Polski Fiatot, Moszkvicsot, Zaporozsecet, Zastavát, IFÁt, Zukot, Nysát, Kamazt, Tatrát, Zilt, Karosát vagy Roburt láthattunk a hetvenes évek elején, mint a nyolcvanas évek végén. És persze 200-as Ikarust is ugyanígy.

 

The original since 1966

Igen ám, de kezicsókolom, 1990 után ezzel már nemhogy a világpiacra, de még az ex-KGST országok felé sem illett kacsintgatni, mert a 20 éve lelakott német Setra, Neoplan vagy Mercedes busz is kelendőbb (sőt nemcsak olcsóbb, de olykor jobb is) volt, mint egy vadonat új 200-as Ikarus. Mit volt mit tenni, megváltó modernitás nemhogy kéznél, de még a láthatáron se volt, így hát jöhetett a jellegzetes posztkommunista innováció: az optikai tuning, a.k.a. fészlift.

A lényeg nem sokat fejlődött, de ráhazudták, hogy jobban néz ki. A Trabant nagyobb és szögletesebb hátsó lámpát, meg fél évszázaddal modernebb és kétszer annyi ütemmel megáldott VW motort kapott, a 200-as Ikarus meg új homlok- és farlemezekbe LEDes lámpákat, valamint sötétebbre füstölt üvegeket. Na bumm! (Jó oké, némi elektronika, meg időnként újabb motor is akadt, de ezeket úgyse legózom bele). Ha már a 200-as családot kiveséztem, adott volt a kocsiszekrény, csak az új arcot és feneket kellett rászerkeszteni. A busz orra kicsit macerás volt, de nem bizonyult megoldhatatlannak. Így hát következzék a hanyatlás előtti Classic renenánsz hat pötty szélességben:


Balra az elavultság csimboraszója, jobbra meg a brutális innováció.


Nem, nem, ez a kettő nem ugyanaz!

Ja és mivel a 200-as típusjelzés már ótvarosan hangzott, lett nekünk magasztos, hagyománytisztelő Ikarus Classic buszcsaládunk, sok-sok kis csemetével, szám szerint öttel: C56, C60 (készült egy, azaz egy példányban) és C63 szóló, valamint C80 és C83 csuklós. 

Ikarus C56 távolsági busz

Igazából ez a farmotoros busz a típusjelzés ellenére nem a 11 méter hosszú 256-os, hanem a 12 méter hosszú 250-es ráncfelvarrott változata, módosított ajtókiosztással (a második ajtó a hátsó tengely elé került).


Ez ám a modern busz!


Jól látszik, hogy ez valójában a hosszú derekú és farú 250-es, nem pedig a tömpe 256-os.


De bizony, ez a fenék szebb, mert csak!

Ikarus C60 városi busz

Ebből a 11 méter hosszú, padlómotoros változatból viszonylag sokat vél látni az ember, de igazából csak egyetlen egy példány létezik belőle, amely HAE-195 rendszámon fut. Az összes többi átépített 260-as (ezzel is igazolva, hogy ez a fejlesztés nem is volt igazán fejlesztés).


Ezt Nyugaton is meg fogják irigyelni, olyan szép!


És praktikus! Ha városi busz, akkor sok ajtó! Igen, pont mint a 260-as.


Mondtam már: gyö-nyö-rű! De igen, csak azért is!

Szóval hát íme egymás mögött az új termékpaletta legjava. Van a rövidebb, meg a hosszabb. Melyiket parancsolja? Naaaa! Legalább az egyikből tessék már venni! Csak pár darabot! És esetleg egy darabot elfogadna, ingyen?


Hosszút? Esetleg rövidet? Mit iszol?

Jó, akkor teszem azt, összegyúrom a kettőt, és lesz belőle egy három ajtós, hosszú (12m) C66-os városi busz, bónusz ködfényszórókkal és színre fújt lökhárítókkal:

Ha ez se kell, akkor itt a vége, fuss el véle!

Illetve még nem egészen, mert az összehasonlíthatóság kedvéért itt van még egy-egy kép az eredeti járművekről is:


|C56, forrás|


|C60, forrás|


|C63, forrás|

Címkék: busz lego ikarus 250 classic c60 c56

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr643146457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.08.29. 07:35:50

Én nem mondanám azt, hogy az Ikarus nem fejlesztett, az persze már más kérdés, h abban az időben mi volt az a fejlesztést amire rábólintott a vezetés, vagy egyáltalán hagyták, hogy kikerüljön a fiókból:

Itt van pl. ez:

designeast.eu/2008/04/ikarus-bus-concept/

Szerintem nagyon komolyan néz ki, kár, h nem lett belőle semmi. :-(

Amúgy ilyeneket láttatok már?

Lego:

www.mocpages.com/moc.php/14563

Duplacsuklós klasszikus:

www.autobusovenoviny.cz/image/1200/ikarus-282.jpg

Longeye 2011.08.29. 08:50:33

Bár engem ennyire már nem érdekelnek az Ikarus-ok, de ezek a buszok megint zseniálisak.
Ha esetleg több szabadidőd lenne...nekem mindig ez a modell volt a kedvencem:

totalcar.hu/magazin/szerelem/ikarus55

Még volt szerencsém utazni rajtuk pl. rokonokhoz "Leninvárosba" ;o)))) Én persze mindig leghátul szerettem ülni....

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.08.29. 10:38:09

Új kihívásom van: csuklós buszt tudsz? Abból vennék. :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.08.29. 11:32:33

@klarky: jujj, a legóból készült az nagyon csúnya :DD de érdekességnként sztem meg fogjuk említeni :)

Darth Brick 2011.08.29. 12:35:29

@klarky: a concept-től majdnem összecsináltam magam.

rozsamarci 2011.08.29. 20:03:50

A későbbi generációs buszaink nem bírtak annyi kilométert, mint ezek, az ergonómia és kényelem egy más kérdés, e mellett az Ikarus úgy ment el, mintha egy másik dimenzió lenne. Még annyit, hogy az egykori Ikarusban (ma már Nabi) készült az a Sirius, amit nemrég mutattak be az arra fogékonyaknak és talán utazhatunk is rajta a közeljövőben. Némi infó és képek itt: iho.hu/hir/nabi-sirius-helykoziben-is

ainex 2011.09.01. 10:37:47

@safiati: Húúú a mindenségit! A 260-as sínbuszt ismertem, de a Bzmot 601-est most látom először. Imádom! Ahogy az ütközők és a vonóhorog vasúti szabvány szerinti magassága miatt a rátákolt mellgerenda belelóg a hűtőmaszkba és kitakarja a lámpákat, az egyszerűen felbecsülhetetlen priceless.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.09.02. 09:33:11

@safiati: A képek ékes bizonyítékai annak, hogy régen a magyar ember a sz@rból is várat tudott építeni, ma meg?

Az igaz gyöngyből is csak a szemét lesz.

Szomorú, de vhogy nagyon azt érzem, h visszafelé fejlődünk! :-(

Isteniek a képeid!!!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...