Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 6054 Forestmen Hideout

2011.06.25. 14:30 - tutuka

"Szüleim szerint kinőttem a legóból" – így kezdődik Darth Brick végigjátszása. Persze ez csak újabb igazolása annak, hogy a szülők mind hülyék, ezen még a múló évek sem segítenek (:D), hiszen hogy lehetne kinőni a legóból!? Ti például kinőttetek már? Naugye. 

Szüleim szerint kinőttem a legóból, mire kijött ez a készlet. Prospektusban nézegetve vágyakoztam utána sokáig, már elsőre megfogott a kék tető, nagyon ment volna a Holló frakció katonáihoz. A 6066-os rejtekhely blogbéli végigjátszásától a sárga irigységtől rázkódtam, amire persze rátett a Forestmen gyűjthető figurás remake-je. Az nem tudom meglesz-e a 6066, de szívem vágya teljesült midőn szert tettem-e remek állapotú szettre.

I. Alapadatok

Neve: Forestmen Hideout (Forestmen rejtekhelye)
Sorozatszám: 6054
Témakör: Castle
Altéma:
 Forestmen
Kiadás éve: 1988
Kockaszám: 190
Minifig: 2
Ára: 5500Ft-ért vettem használtan, doboz és leírás nélkül. ebay-on 280dollár bontott dobozzal, bontatlan zacskókkal.


| Kép: Brickset |

II. Mi van a dobozban?

A doboz… nekem nem volt, képeken kellemes méretűnek tetszik.


| Fotó: Samik |

III. Játékmenet

Figurák: egyben, ráadásul összes tartalék tollat is mellékelve kaptam, külön zacskózva. Eladó egy isten.
Ugyan összerakva érkezett, és szét nem szedem (ha véletlen megjön még a M fórumos BL rendelés, akkor nagyjából másodszor is meg tudom építeni.)

5 nagy sarok plate adja a törzs formáját, az apró, meg kerekké teszi a mutatványt. 2db 6x12 zöld az alap, ez kár, hogy nem egyben van, de akkor meggátolná a készlet poénját adó szétnyithatóságot.


 

Az alap kellemesen ki van használva, mégsincs zsúfolt érzete, pedig + két fenyő, céltábla és kincseshordó? is kerül rá. Sok fekete slope, sajna nem lesz másra jó, mert ez egyben marad.
A fa törzse fekete, ami azt hiszem a 6066-nál felmerült, ám: E rejteknek otthont adó jóféle angol tölgy, melynek színét századok érlelték, nem holmi pudvás puhafa, ezért az érett aromás szín.

Ami talán lehetne más, azok a szürke falrészek. Ettől olyan érzésem van, mintha a fára kőből építkeztek volna, ez kissé furcsa, inkább barnának örülnék, de majd ha megépül megmondom tetszik-e.
Ami még furcsa, az ablakos rész a hengerekkel, elöl boltívvel, ez nem az igazi, majd kap a klónja egy másik ablakot. A műre a lombozat teszi fel a koronát, no meg a kék tető. Zászló felrakása után összehajtva a törzset: hű de jól néz ki. Szétnyitva: úgy is! Szerelem ez nem vitás.

IV. Értékelés

9/ 10 a minifigekre. Figurák egyszerűen nagyszerűek, nincsenek túldíszítve, a gyűjthető festése sokkal szebb. Nem ildomos 22 év távlatából hasonlítgatni. Akkor ez nagy szám volt. A kettő nem éppen sok, de hát nem egy nagy készlet, háromnak jobban örültem volna (így is három van a gyűjthetővel). Korhoz méltóan mosolygós egyen fej, bennük még volt spiritusz, ők a hóhér keze alá is mosolyogva mentek. Ma már ez nem divat. Lábak sima zöld, test szintén zöld, egyik piros nyakbavalós (ezt nem tudom minek nevezik, legyen vállterítő, esetleg cakkosabrosz, nem kívánt törlendő), mindkét torzó övvel és csattal ékített, de a vállkendő nélküli rendelkezik egy pénzes bugyellárissal is. Neki egyébként férfias mellkivágásos, madzaggal megkötött felsőruházatát zöld, míg haverját barna fejfedő védi az élet viszontagságaitól.

10/ 10 a kockákért. Kocka, bár méretéhez képest soknak mondható 5 panellel bír, de az ágak ívét adó boltívek kárpótolnak ezért így én nem érzem becsapottnak magam, agyaltam már a bejárat álcázásán, eddig nincs ötletem ízléses megoldásra, de majd talán lesz valami. A zöld lomb mindig jól jön, bár nem sok, mondhatni éppen elég darabot kapunk (sőt inkább majdnem keveset, feltétlenül hiányolok a kék tetőről egy kicsi zöldet). Íj, tegez, kard, két lándzsa, két szarvasos pajzs alkotja az arzenált + a kincses hordó, és egy szép festett 2x2 round céltábla, ami azt hiszem nem egy sűrű elem. Nem spóroltak a lián szerepét betöltő ostoron, mely két darabot számlál, ebből egyik szerintem hiányérzet nélkül levehető lenne.

Játékélmény 10/10. Bár nem játszom vele, de nagy örömömben jó párszor nyitottam-csuktam gyönyörködés közepette, nagyon jó a kék tető, mivel felnyitható, így nagyon könnyen pakolható az amúgy kis helyre egy figura. Építése a panelek miatt elég gyors, elég sok 1x1x1 kockát tartalmaz, kicsit furcsa a fogóelemek 1x1 plate, fogóelem 1x1 plate összerakása, azóta ezt egy kockában megoldották. Tarzankodni is jó lesz később, állatkertben lehet a gorilla otthona is akár, és hát megint eggyel több fánk van.

9/10 az áráért. Ezen lehet vitatkozni, nekem ez megérte... a 280 dollár uh, az kemény.

Összességében 10/10. Korát állapotát, a romantikát figyelembe véve, nem tudok rá mást adni. Csukva kellemes, ez esetben a liánok jobban érvényesülve dobják fel a látványt, szétnyitva viszont határozottan impozáns látvány.
Azt hiszem akkoriban még nagyon nem létezett a fekete rácsos, íves tetejű ablak, amit én inkább látnék az 1x1-es hengeres boltívek helyett, így ezért én nem vonok le. Nagyon kellemes hiánypótló, a Medieval market erdészének őrhelye a végeken.
-Immár két fős Elf kompániám szomszédsága.
-Egyéb esetben Robin Hood rejteke, bár nem annak szánták, de szerintem ez mindenkinek a sherwoodi erdő lakóinak otthona. (Valami liszenc miatt nem az lett?) Nálam szegény Robinnak sok esélye nem lenne a varázslóval megtámogatott Crown sereg ellen. Ez itt nem Nottingham.

V. lásd még:

-elemlista
-építési útmutató
-a termékcsalád további készletei
-a Dark Forest, a téma újragondolása csak Egyesült Államokban volt kapható

| A posztot Anak pofozta végleges formájába. |

Címkék: kritika lego 1988 castle 10/10 olvasó játszik forestmen darth brick 6054 forestmen hideout

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr132657977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.06.25. 16:44:20

Ez a készlet sosem volt meg, de pl. a 6066-os igen, és a brickset/peeron kominálással megtudtam, hogy ehhez milyen alkatrészeim vannak. Majdnem mind megvolt, csak 1-2, nemlétfontosságú hiányzott (céltábla, zöld lián, néhány fekete slope elem) ezért összraktam, hát nagyon menő!

crusaderman 2011.06.25. 19:44:03

Tévedés: A Dark Forest téma Európában is kapható volt annak idején...A 6054-es nekem is megvan dobozzal,leírással,eredeti zacskókkal,a kalapdíszek egy része az eredeti kör ,,sablon"-on van meg,az egész 1 szer összerakott állapotban van,igaz drágábban is vettem,az AT-ST-m árából ..:)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.06.25. 23:09:19

pofás, és azt kell mondjam, amennyiért a fákat osztogatják egyenként, nem is vészes az ára...
Ez a "Forestmen rejtekhelye" nekem kissé lejterjakabos :) Fuss, Forrest, vagy mi? :)

Anak 2011.06.27. 13:59:52

@crusaderman: Lehet, hogy tévedés de amikor a Dark Forest téma megjelent (1996) még aktív legózó voltam, sokat néztem a kirakatokat és a meglévő prospektusaimat is és nem emlékszem rá, hogy valaha is láttam volna őket.
Átfutottam a katalógusokat, de ma sem találom sehol ezeket a készleteket bennük. Legalábbis az európaiakban nem.

crusaderman 2011.06.27. 16:19:39

Magyarországra nem hoztak belőle,de például Angliában lehetett kapni...

Spielberg 2011.07.01. 18:57:29

KELL NEKEM!!! 20 ÉVE....

Murderface 2011.08.18. 16:38:38

Ómájfákingád! Életem első LEGO-készlete :D
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...