Bizonyára sokan emlékeztek még, mihez kezdett magával az ex-szocialista autóipar közvetlenül a 89-91-es rendszerváltások után. A kommunizmust jól felépített járműgyárak többsége olykor enyhén kevésbé elavult műszaki tartalommal, de a legtöbb esetben egyszerű kozmetikai ráncfelvarrás után próbálta ugyanazokat a kocsikat eladni, mint az előző tíz, húsz, negyven évben. Abban az időben, amikor a csúcsmodernitást a Lada Samara és a Skoda Favorit (via Rékocs) képviselték, sok képzelőerő és jóindulat kellett ahhoz, hogy az ember meglássa az újdonságot a korai 90-es évek Daciajában, Trabantjában, Wartburgjában... Mellesleg ugyanez vonatkozott a mi Ikarus buszainkra is, amelyek "Classic" néven, új lámpatestekkel és ülésekkel, de lényegében minimális változtatásokkal őrizték az egyébként egykoron igenis nagyszerű 200-as buszcsalád hagyományait.
Most tegyük fel egy pillanatra, hogy a LEGOnál is hasonló szemlélet uralkodott az elmúlt harminc évben. Hogy nézne ki a mai City autó, ha a néhai Town ráncfelvarrott újrakiadása lenne csupán, imitt-amott új idomokkal és lámpatestekkel, de lényegében változatlan alapokkal és tartalommal? Hát, gondolom, valahogy így:
Szerintem ehhez még mindig dukálna a prémszervó (aka szőrmekormány):
Full extrás export darab: még mindene nyílik!
Mit ugyanolyan? Nem látod ezt a csúcsmodern lökhárítót???
A háta meg mennyira hásít már!!!
Akár hiszed, akár nem, a spoilerekkel és igényes színválasztással optikailag lejebb ültetett kocsinak igenis dinamikusabb lett a profilja:
EPS GT kivitel (Exclusive Premium Super Grand Turismo): barnára füstölt üveg!!!!
Persze a turpisság gyorsan kiderül, ha melléállítjuk az 1984-es elődöt (6655):
Tulajdonképpen ez is csak azt bizonyítja, hogy a régi autóban az a legjobb, ha autentikus, azaz régi. Nem csak olyan vagy hasonló, hanem tényleg régi, eredeti. Nem is csoda, hogy egy-egy kivételtől eltekintve a klasszikus autógyűjtők összeröffenésein nem a fazonra nyírt álújdonságok, hanem az echte őskövületek tarolnak:
Ezeken a kocsikon az látszik, szeretik őket, vigyáznak rájuk:
Kopasz Jóska a 25 éves 6634-gyel
Shell Dani és a 6371-es, 1983-ból
Radiál Béla és a 6655, 27 éve rendületlenül
Na persze akad kakukktojás is. MC LADA valószínűleg valamikor 1990 körül született, és habár eredeti alapokból indult ki, kétségtelenül egy mai húszéves fejével és szemével tuningolta a kocsiját:
MC LADA ezzel az egyedi átalakítással jár gyorsulni meg driftelni
A mai jó családapák 2035-ben milyen kocsikkal járnak majd klasszikus autóbörzére? Rettegek a gondolattól, hogy valami ilyesmivel:
8402, 2009-ből
Bár akkorra ez is biztos megszépül...
Kérlek ne írjatok arról kommentet, mit gondoltok a legó jövőjéről, holnap teljes posztot szentelünk a témának! Tartogassátok oda a puskaport!