Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 6608 Tractor

2011.05.19. 08:00 - tutuka

Az úgy volt… hogy kirámoltam régi Lego-dobozaimat, hogy színek szerint szétválogassam az elemeket. Ez meg is lett, de közben rábukkantam kisebb készleteim eredeti dobozaira. Jellemzően kiesebb szetteket kaptam, ékes jeléül annak, hogy a pedagógusokat (=szüleim) az „átkosban“ sem fizették túl. Felbuzdulva a szépen szétválogatott elemeken belevágtam abba a feladatba, hogy néhány készletet újra összerakjak, életre keltsek.

Ezerkilencszáznyolcvankettőt írunk. Véget ér a falklandi válság. Ez évben lép hivatalba Helmut Kohl német kancellár valamint Jurij Vladimirovics Andropov, az SZKP első titkára. Mubarak lemond a miniszterelnöki tisztségről és megelégszik államelnöki funkciójával (haha, már ő is a múlté). Honduras új alkotmányt kap; Bhutan, Belize, Antigua és Barbuda az UNESCO tagjai lesznek. Megjelenik a C-64-es számítógép. Mozikba kerül az „E.T.“. Keke Rosberg az első finn Forma-1-világbajnok. Feloszlik az ABBA.

Ehhez képest aprócska dolog, ami velem történt: apró Lego-dobozt kapok, benne pici traktor. Minden idők legkisebb készletei közé tartozhatott (Brickset szerint nem, de a kisebb szettek közt sok a „promó“ készlet, mondjuk müzlis dobozhoz adva), de egyik kedvencemmé vált – talán épp „cukisága“ miatt.

I. Alapadatok

Név: Tractor (Traktor)
Sorozatszám: 6608
Témakör: Town (Legoland – Town)
Altéma: Maintenance (karbantartár, bár ez a besorolás később“születhetett“)
Kiadás éve: 1982
Kockaszám: 21
Minifig: 1
Ára: 59,- Ft (1982-ben) – ma Vaterán 4.500,- Ft, Ebay-en 3,50 Euro.

II. Mi van a dobozban?

Pöttöm doboz, igaz ennyi elemhez nem is kell több: ha csak a traktort nézem (és a kerekeket felszerelt gumikkal egynek veszem), össz-vissz 13 darab. Plusz egy minifig, akkori idők divatos Lego-férfifrizurájával. Mivel a minifig-felsőtestet már nem találtam, hasonlóval pótoltam. Szintén nem találtam a leírást, de eme pici modellnél még online-segítségre sem volt szükség: egy pillantás a dobozra elég volt. A doboz hátoldalán három B-modell-javaslat, ezek mindegyike nemhogy megépíthető, de egyenesen tetszetős.

III. Játék

Pillanatok alatt összedobható kis modell, a játékélményt így legfeljebb a már összerakott modellel való játszás (esetleg berregő hangokat hallatva), valamint a B-modellek megépítése adhatja.

IV. Értékelés

Minifig: 8/10. Nyolcvanas évek mosolygós fig-arca, kék-fekete ruha, barna „jófiús“ frizura. Az eredeti felsőtestet sajnos nem találtam (ott a karok is kékek voltak, mint a „nadrág“), úgyhogy egy hasonlóval pótoltam.

Mai szemmel nézve semmi extra (viszont talán épp ezért univerzálisan bevethető).

Kockák: 8/10. Kevés elem, de van kis és nagy kerék, lámpatest, két lámpabúra, kormány, ülés – ilyen kis készlethez képest nagy választék, univerzálisan felhasználható elemek! Mai szemmel nézve dettó. Ja, és még valami: fém tengelyek, öcsém! FÉM TENGELYEK!!!

Játékélmény: 7/10. Jellemzően kisebb gyerekeknek kis ajándékként, hamar összedobható kis modell. Viszont kis helyen (akár zsebben!) elfér, és a B-modellek építése is sok örömöt okozhat (nekem annak idején nagyon bejött).

Ár: 10/10. Verhetetlen ár: „59,- Ft“ – így írták a doboz oldalára, golyóstollal. Persze 1982-ben jóval többet ért a forint, kis ajándékként viszont akkor is nyerő volt. Mai áron, Ebay-en 3,50 Euro-ért szintén nem drága. A randa mai „pufi-kerekeket“ nézve már a két kerékért (fém tengely, öcsém!) megérné.

Összesen: 8/10. Pofás kis szett, apró kedves ajándékként príma. És nem is gond, hogy modern készletekhez képest nem hiperr- elemlistaeális a kinézete – elvégre a Lego elsősorban a FANTÁZIÁRA épül.

V. lásd még

- elemlista
- építési útmutató

Címkék: kritika 1982 lego 8/10 town tractor haynau olvasó játszik 6608

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr352906888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Desmond.Tiny 2011.05.19. 10:21:52

Tényleg aranyos kis készlet. De az egész csúcspontja: Fém tengely, öcsém!!! XD

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2011.05.19. 11:56:29

Ez volt életem első készlete, ami duplán volt meg. :) Rokonok felháborító módon nem egyeztettek egymással ajándék ügyben. Tudom akkor ennek a ténynek annyira nem örültem, de mára talán sikerült megbékélni vele.

Más: Vaterás muhaha árat nézve jutott eszembe, hogy a jövőben nem lehetne valahogy standardizálni a régi készletek feltüntetett árait? Pl. bricklink.com elmúlt hat hónap használt értékesítéseinek átlagát venni. Ez jelen esetben 1.746 Ft (www.bricklink.com/catalogPG.asp?S=6608-1)
Ez se tökéletes (lehet hiányos készlet is bele van számolva), de orientációnak mindenképp jobb.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.19. 12:42:59

@tío: amikor van időm, szoktam ellenörizni, és akkor a bricklinkes színvonalat szoktam kiírni. sajnos ez nem mindig jön össze :(

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.19. 13:51:29

Ez nekem is megvan és én is imádom. Szerintem nekem is Ő volt az első.

Azt hiszem jó, h kiírjátok a vaterás árat, hisz sokan elsősorban ott keresgélünk régi játékok után.

Nekem se az eBay, se a Bricklink nem játszik, úgyhogy maradjon csak ha lehet a vatera.

Ráadásul irtó nagy a választék (vmelyik este 109 oldalt néztem át a vaterán és 57-et a teszveszen) úgyhogy jól be lehet lőni az árakat.

Mondjuk aki ezt 4500-ért kitette ez biztos álmodozott, vagy jó anyagot szívott, néha van akivel elszalad a ló.

Általában normális árakat lehet találni.

A kerékhez: nekem ez "A" LEGO kerék, csak ezt a korszakot keresgélem. Se a színes műanyag közepű, se a műanyag tengelyű nekem nem kell. Ezt szerintem anno nagyon eltalálták.

Apropó kis promó szettek. Ha valaki tud valami helyet (mindegy h benzinkút, kindertojás vagy műzli) amihez LEGO-t adnak légyszi szóljon.

Egyszer volt egy kis helikopterem (vmi chipshez kaptam) de elkunyerálta a kollégám kisfia, meg egy kis hajóm, ami kinder tojásban volt. Ha van elérhető szóljatok!

Anak 2011.05.19. 14:31:47

A karbantartár az egy olyan mártásféleség? :)

adidigaga 2011.05.19. 15:49:45

Pont a legózós korszakban kezdtek aktívan hazajárni az ámerikai rokonok, én persze nagy naivan különleges és "senkinek sincs" LEGO-król ábrándoztam, ők viszont még magyar mércével mérve is szegényesen oldották meg az ajándékozást, ez a repülőgépre felvitt csomaggal és a pénzzel való spórolás 50-50 %-os elegye okozta. :-p
Végül nagynénjémet meghívták magukhoz , vele küldtek (effektíve határozott kérésemre) egy használt
20-as készletet,vagyis a dobozában részben annak elemeit, részben más elemeket.
Nagynénjém viszont rendes volt és a maradék dolcsijából a miskolci "Dollár-boltban" nekem meg az öcsémnek vett 1-1 kis dobozos LEGO-t, én a fekete Convertible-t kaptam, a tesóm ezt a trakit.
Pont 1982 nyara volt, jólesett az akció, mert előtte nem kaptunk az aktuális évből származó készletet, ráadásul a nyár akkoriban uborkaszezon volt két szempontból is, se alkalom nem volt ajándékozásra, se választék nem volt a magyar játékboltokban.

ui: én ezeket a '80-as évek vége felé futó altémákat már nem figyeltem, nálam valamiért a saját osztályozásomban a "01 - Privát" kategóriába került, mint "Kerti traktor" :-)

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2011.05.19. 16:12:03

@tutuka: ja, oké. Azt hittem ezt a lelkes kollégák végzik, akik a végigjátszást megírják/beküldik. Esetleg rakd be az "Így írj végigjátszást" végére, hogy szépen keressék ki maguk :)

Anak 2011.05.19. 16:19:19

Off:
@tío: Nem. Ezt valóban a lelkes kollégák végzik. Ha Tutukának van ideje, vagy eszébe jut, akkor utánanéz maga is és bizonyos esetekben korrigál.
Amúgymeg az író/olvasók többsége korrekt árakat tesz közzé.

Konstans 2011.05.19. 21:52:47

Tetszik nagyon a készlet, főleg, hogy nem az eredeti torzó minta van a figgen. Amíg a dobozba egy pulcsis visszafogott fiatal ember látható, addig itt a végigjátszásba egy ujjatlan felsőbe vagy atlétába gyurómen feszíti falucskájának utcáit/szántó földjeit.

Medoro 2011.05.20. 00:21:53

@klarky: Szerintem sem hülyeség kiírni a vaterás árakat. Ha másnak nem is, de elrettentésnek. Ha nekem megmagyarázzátok, hogy boltban éppen 3ezer körül futó készlet miként lel gazdára 5ezerért a vaterán, akkor kezet csókolok! :) Mert láttam ilyenre példát nem rég.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.20. 08:04:43

@Medoro: Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy aki megvette az vagy szerette volna az adott készletet, de a környékén nem volt elérhető (és nem talált más megoldást, vagy fogalma sincs hogy kell egy netes áruházból rendelni) vagy egyszerűen tájékozatlan volt.

Amúgy meg nem kell megvenni. Én vettem olyan bontatlan készletet, ami a bolti ár felétől alig volt több még postával együtt is.

Nem mellesleg jobban belegondolva van olyan készlet, amit én se tudnék megvenni boltban, pedig itt a nagyvárosban már nagyjából tudom, h mi hol és egy két kivételtől eltekintve nagyon nincs választék.

Pl. 8293-as PF szettet én még boltban nem láttam, azt nyomozom a vaterán, még a teljes árat is megadnám esetleg érte ha úgy alakulna.

Amúgy amit mondasz jelenség az megvan. Én adtam úgy el bontatlan autóhangszórót a vaterán, h többe volt az új gazdinak, mintha boltba vette volna meg. De hát ez legyen az ő baja, a döntés minden vevő kezében ott van. Nincs kényszer, nem kell megvenni ha drága...

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2011.05.20. 08:38:47

OFF
@klarky: Csak hogy lásd boltban :) www.220lego.hu/Power+Functions+motorkeszlet+8293 + 500 Ft-ért átveheted pikk-pakk pontban

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.20. 12:02:14

@tío: A boltbant úgy értettem, h lemegyek vmelyik játékboltba vagy hipermarketbe és ott leveszem a polcról.

Rendelni tudom, hogy lehet, fogok is egyszer, de bízom benne hátha felbukkan a vaterán is.

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.05.20. 16:27:45

@Anak: Igen, olyan mustárféle, csak savanykás. ;-)

@tío: Klassz a bricklink-es átlagolás. Oszt millen árfolyammal számítsa át az ember? A forint-euró-árfolyam hullámvasutat játszik, nem lenne akkor értelmesebb a bricklink-árat euróban feltüntetni? Egyébként kösz a linket, eddig nem tudtam, hogy ilyen egyáltalán létezik...

Gino 2011.05.21. 12:35:39

A vaterán a 4500 annak szólt, hogy a dobozt is adta a tulaj, ha jól emlékszem... Amúgy többször láttam már, hogy bontott dolgokat többért árulnak, mint a boltban a vadi újat. Néhányan nagyon el vannak varázsolva.
Most éppen egy 1000-ért meg lehet kapni egy másik kis készlettel együtt is (6607).

tío · http://legozz.tumblr.com/ 2011.05.22. 10:27:10

@Haynau: csak egy továbbgondolható javaslat volt az átlagolt bricklink ár felvetés. Nyilván az se tökéletes, de orientációnak szerintem megbízhatóbb (akár euróban, akár dollárban).
Amúgy valóban korrekt árak szoktak legtöbbször szerepelni a végigjátszásokban.

Haynau (Sons of Monarchy) 2011.05.22. 18:27:33

@tío: Nem rossz az ötlet, kösz a linket, még nem ismertem, ha legközelebb végigjátszást írok valamelyik régi készletemről, használni is fogom - legfeljebb nem számítom át az árat forintra, így kiküszöbölve az árfolyam-ingadozást

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.22. 21:22:45

@Haynau: @tío: ha jót akartok, akkor forint árat küdtök (kevesebb munkám van vele, mert a blogra Ft-ban megy úgyis ki)

Longeye 2011.05.23. 10:19:44

@klarky: Valószínüleg nem debreceni vagy, de ha mégis... a Régióban éppen pénteken láttam ezt a Pf készletet. Ott leveheted és megveheted, de több volt 8200-nél, olyan 8700 körül rémlik az ára.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.23. 11:00:31

@Longeye: Nem vagyok debreceni, de itt Miskolcon is van Régió, azt hiszem megnézem majd.

Köszi szépen az infot!!!!!
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...