Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Olvasó játszik: 7939 Cargo Train

2011.04.25. 10:00 - tutuka

Egy 4 éves gyerek már rettentő sok mindenre képes: profi módon húzza az időt vacsoránál, a gól előtti pillanatban DiCaprio fagyott fejére vált a TV-n, hétvégén fél hétkor, hétközben fél tízkor kel és hasonló nyalánkságok. További általános jellemző lehet még az állhatatosság: augusztustól karácsonyig (majd aztán a köztes időben változatlanul tovább) minden játékszerű képződmény láttán elmondani legalább kétszer, hogy... 

Apuka a bű és báj hatása alatt egy ideig réveteg mosollyal és bősz tempóban hordja haza a pályájukat titokban tonna aluként a vasas cigányok hol dobozos, hol platós, de ugyanazzal a rendszámmal zötyögő Zsukjában végző kisebb-nagyobb autókat, egyebeket. Majd ezt a mosolyt felváltja egy enyhe, de megadó, morgó hang, miközben lassul az iram. Aztán apuka alkudozni kezd magában, aminek a vége pedig az lesz, hogy azt kapja a büdös kölke, amire ő hajdan csak vágyott.
Szerencsés esetben ekkor eldől, hogy valóban apa-fia kapcsolatról van-e szó a delikvensek között, szerencsétlenebb végkifejletnél jön a sakk-készlet (persze, ettől még fennállhat a vérrokonság).

Nálunk azért ez már rég eldőlt, a legóőrület egy éve csak fokozódik, ha ő nem bánja, én nem bánom (á la Európa Kiadó) alapon hozom haza a dobozokat, és persze, ráfogom a gyerekre. Anyuka talán csak a Snack Bar-versenyre való készülődés révén húzta fel először a szemöldökét, de hál’istennek, a régi legóhalomban akadnak virágok, mama a helyén marad.
A karácsonyt tehát izgatottan vártuk, én azért, mert tudtam, mi lesz a fa alatt, fiam pont azért, mert nem tudta.

I. Alapadatok

Neve: Tehervonat (Cargo Train)
Sorozatszám:  7939
Témakör:  City
Altéma: Trains
Kiadás éve: 2010
Kockaszám: 839
Józsi/Minifigura: 4
Ára: 130€ körül, itthon 45eFt-tól. Amikor én rendeltem, itthon még 57e-ért írták.

II. Mi van a dobozban?

A jó nagy dobozban, ami a bontás után rögtön az eddig felgyülemlett többi doboz raktárává lett, sok-sok, mind újabb zacskózott legóelemeket tartalmazó sok zacskónyi, előre szortírozott legó található. Kezem ügyébe akadt egy perforált pakett s ezzel az apró, de régmúlt érzéseket keltő hülyeséggel meg is nyert a készlet magának. Némelyik tasakban a vontatmányok tengelyeit rejtő kis hullámpapír doboz lapult.
Képeket a bontás utáni állapotokról, sajnos, nem tudok prezentálni, arra kellett felügyelnem, hogy a kis dúvad kezdésként össze ne borítsa az egészet (újabb bizonyíték, apja fia), mert teljes mértékben rá akartam hagyni az összeépítést, és ily’ módon ezt már soknak találtam volna neki. Azért örültem, hogy a helyes csapáson indul . Kíváncsi voltam, a 6 füzet melyikével nyitja a sort (a számokat még nem ismeri).

III. A játékmenet

Természetesen nyert a mozdony, amit azóta már vagy ötször rakott össze a semmiről, felhőtlen élvezettel.


Homoksárga ó-egyiptomi fáraóverda, egykorú ábrázolásmód

Ez a jószág teljesen agyonveri nála népszerűségben a készlet resztlijét, no, meg a mezőny nagyját. Bonyolult darabként nem jellemezném, annak ellenére, hogy legóból motort nem láttunk még eddig, s hát a homlokfalak egyforma kiképzéséből fakadóan elég repetitív az építése. Ennek révén azonban egy 4 éves több sikerélményhez jut, így nem gond. A 6db (anyám, borogass) AAA elem tartóba helyezésével volt a legnagyobb problémája ill. a matricázást hagyta rám, amit viszont én szívesen kihagytam volna, annak ellenére, hogy az igazi mozdonnyá alakuláshoz jelen esetben tényleg szükségesek - gondolok itt elsősorban pl. erre:


Pneumatika, olaj, elektronika, víz, metafizikus csodabogár kozmetikus

Úgy látom, külön élvezet neki a nem motoros zsámolyt összeszerelni, aminek azért örülök, mert az - ugyan én inkább preferálom a klasszikus vonalat, de nem baj, ha nem akad fenn rajta – alapszintű Technic. Az áramszedőt nyugodt szívvel elhagyhatták volna, ha a masinát már úgyis elemek hajtják. Ezek a használatba vétel pillanatában még képesek olyan sebességre gyorsítani a gépet, hogy az leugorjon a sínekről - de szép benne, akár az elmúlásban, hogy ez is elmúlik egyszer (á la Bizottság), és egy 20 perc elteltével már nem kell feszült figyelemmel várni a világ azonnali igazítását követelő gyermeki kérésre.
Egy hattengelyes, piros dízel-elektromos  számomra nagyobb élményt jelentene, de ízlések és pofonok, és különben is, majd teszünk róla :). A gumigyűrűs kerekek, úgy tudom, újdonságnak számítanak legó-világban, nem tudom, korábbról mik a tapasztalatok, egy határozottabb nulláról induláskor, terhelten, így is simán kipörögnek.
Amúgy remek téglagyár, örülök a tetőn végigfutó ferde síkot megtörő rácsok alatt lévő csuklóknak, illetve, ha felbukkannak olyan régi ismerősök, mint a kis kerítés az oldalfal tetején.

A mozdony elkészültével, természetesen, megtörve a listát, a külön megénekelt 7896 kiegészítővel megvadított pályát raktuk össze. Ekkor mérhettük le igazán a készlet vigyorfaktorát, és nyugodhattam meg, hogy a 7938 és a szóban forgó szett közötti dilemma (gondolván, hogy ebben az építés után szerteágazóbbnak tűnik a játékélmény) eredményre vezetett. Persze, ez sem ment meg attól, hogy ne halljam a fentebb idézett mondatot a személyszállítóval kapcsolatban minden egyes alkalommal, ha látjuk azt. A távirányító modulon nem fog múlni, az biztos, nyolc szerelvényt tud lekezelni.


Esetleg meg lehetne rendelni egy graffitistől valami tájképet, eső, napfény nem károsítaná.

A vontatmányok sora a majdnem kikezdhetetlen tankerrel kezdődik, és konstatálhattam, hogy vele megint kaptunk egy autóalvázat a meglévő istentuggya, hány mellé. Ezt viszont magamtól matricáztam volna, ha nem is kérnek rá: nekem az Octan simán besorol a hetvenes évek versenysportjára jellemző Shell, Gulf meg Elf-logok jelentette vizuális élmények mellé. Ugyanúgy rendben van a tájékoztató tábla is, mind matricaügyileg, mind megoldásában: plusz alkatrész meglétén esetleg cserélhető. Viszont, mint a képen is látható, sehogy sem lehet résmentesen ráilleszteni a tankra a két végét…


Ha benzined fogytán, gondolkodj el: Octan

A konténeres kocsiról sokat nem lehet szólni, örülünk neki, gyorsan összeállt, azóta is van. Persze, egyértelmű, hogy a vagonok tervezésénél fontos szempont a tömegcsökkentés. Érdekesebb darabok talán az igen patent korlátok illetve az alvázként funkcionáló szárny, még a kilencvenes évek közepéről. Maga a konténer egy, a daru tudásához igazított könnyű kis doboz, a gyakorlat szerint egy plüss bohóchal éppen belegyömöszölhető. A kocsihoz nem fogja bütyök, így, elméletileg, nem gond szabályszerűen leemelni róla.


Csak az ÁNTSZ meg ne lássa. Nem hűtőkocsi.

Az autószállító kocsi annyival enged több játékot, hogy a birtoklott kis racer-autókat is - szűken - rá lehet hajigálni, így aztán variálható, hogy melyik éppen szabad kis jármű szenvedjen figyelmetlen vasúti sínekre hajtás következtében balesetet. Mert hát ez a legizgalmasabb, ugye :). A készlet két kis autója technikailag és esztétikailag érdektelen, tényleg abba a kategóriába számíthatók, hogy különösebb sajnálkozás nélkül kisiklik, felrobban, leesik, nekimegy, tűz van, babám.

Mellesleg a kék tkp. csak kékségében tér el 3177 Small Car-tól, a fehér meg… A többségünk által a kisautókat illetően sikertelennek ítélt Town-City evolúció mélylélektani vizsgálata kapcsán fedeztem fel, hogy ezek tervezője valószínűleg maga is nagyon unhatta őket. „Jó, jó, de valami variát bele kéne vinni…hm…toljuk a fehérnek egy sorral hátrébb a szélvédőjét…na, frankó.”
Ezzel az új járművel pedig a LEGO bátran egy eddig fel nem vállalt szubkultúrát célzott meg: a ritmikus sportgimnasztikának hódoló hölgyeket. Talán ez az első olyan B-oszlop nélküli autó a Föld kerekén, aminek oldalablaka az ajtó csukott vagy nyitott állapotától függetlenül mindig zárt állapotban marad, így alulról-hátulról kerülve azt lehet a volánhoz jutni. Van hát ajtó, mégsincs ajtó, Mátyás köztársasági elnökünkhöz ezzel menne egy modern lány.


A fehér a jelek szerint rosszban sántikál, a kék már utólag kapott egy pár ködlámpát


A nap utolsó konténere lehet, a háttérben már nagyon vége a műszaknak

A mozdony után a darutól vártam a legtöbbet. Az építés során nem is csalódtam benne – ennél a darabnál kellett a leginkább kéznél lennem. Sokféle, változatos elem, kifejezetten érdekes volt összerakni. Viszont masszívnak nem mondhatom - elkelne a lábai alá egy nagy-nagy alap, amire az alá futó sínpárt is fixen lehetne fektetni, hogy egymáshoz képest ne másszanak el. De a nagyobb gond, hogy csak oldalról fogják bütykök magát az emelőszerkezetet. Sok fogja, de nem elég, simán alá kellett volna támasztani, vagy fent a kifordulás ellen valami kapoccsal megfogatni, mert ha megakad (ami az alaplap hiányából is fakadóan a daru lábazatához csapódó, pörgő-forgó konténerrel igen könnyen megesik), esik le az egész. Így három sikertelen próba után már csak álldigál magában, ahhoz pedig azért túl jól néz ki. Csúszósínen mozgó állás, forgatható (túl mélyen lévő) ülés, nyitható (szűk)fedél, ereszthető-emelhető horog. És valószínűleg távirányítható, mert a kezelőnek se liftje, se létrája, kénytelen hát a horgot igénybe venni a fel- és lejutáshoz.

A közös nagycsaládi karácsony után nálunk este ugrott ki a fa alól a doboz, és a köztes játék meg a 4 éves lét hozadékának tekinthető rácsodálkozások, lassabb tempó következtében apuka itt kidőlt, ½ 2 már, atyavilág, elég legyen, tente van, aztán folytatjuk. Némi kézitusa, és maradt a kamion alvás utánra.
Igen, mint sejthető, reggel nyolckor már álltunk a vártán.


A morcos és a böszme

Egy kamionon a blog közönsége már nem ámul el, gondolom. Az adott példány, sajnos, nem csőrös, de lehet, jobb így, gyanúm szerint úgyis valami hasonlóan lányos verziót kaptunk volna kézhez, mint amilyen a 3221 City Truck. Jelen van a mostanság obligát, szélvédő feletti eső- vagy árnyékvető, és, figyelem, konzervatívok: van ajtó! Ezen felül még örülök, hogy elmaradt a pofájáról a nekem ott nem bejövős háromszögletű lapka (ld. a 7733 teherautóját), így lekerekítettsége ellenére is inkább passzol a meglévő 7890 mentőautóhoz, aminek a mifelénk egyre sűrűbb vasúti balesetek miatt lassan slickre kopnak a gumijai. Gagyinak tartom az utánfutó kitámasztó talpának megoldását, és különösnek a kerekek rögzítését: ha nem lenne a tengelyek fölé pakolva 4db a fogódzókból, elmenne forgózsámolynak. Csöppet túlpörögte a témát a tervező, ha azt a minden irányban 1-1 foknyi dőlést az élethűbb mozgás kedvéért gondolta elhagyhatatlannak. A kerek hátsó lámpák viszont vagányak.


Én a vizilovakkal vagyok-típusú támasztó láb; hátsó nézet

A feles konténer az, ami. Szépen felül, és stabilan megáll a vagonon bütyök nélkül is, akár a korábban említett nagyobbik. A plusz újabb autóalváz - meglepő módon az utánfutóhoz - már nem okoz érzelmi kilengéseket, ellenben a vontató elején található 87609-es alkatrésszel eddig nem találkoztam.

IV. Értékelés

Először a józsikról:

A mozdonyvezető egy igazi mondén, mosolygós figura, előbb mondanám olasz olyat-sose-szagolt-mégis-harcos kommunista ügyvédnek, vagy, ha már vasutas, tuti helyiérdekű szakszervezetis góré és aktív sztrájkbizottsági tag. Mindenesetre a mi tájékunkon teljes mértékben idegen típus képviselője, a Keleti-Nyugati-Déli-szentháromságban és egyéb vidéki pályaudvarokon mozgó fiam ennek folyományaképpen mindig megszabadítja őt vörös kendőjétől – hasonszőrűen szocializált magamban pedig azt az érzést erősíti minden találkozásunkkor, hogy Magyarország megint nem Nyugat.
Mosolya amúgy indokolt (és ez mindjárt testsza…akarom mondani, életszagúvá teszi a történetet Közép- és Kelet Európában is): kapott egy poharat a vezetőállásba. De iszik itt, kérem, a kamion kabinjának komfortját erősítendő, a másik sofőr is, szintén pohártulajdonos. Neki jobb híján állandó kísérője a Szentlélek, ő igyekszik a fején tartani a sisakot (számomra szokatlan baki a Lego-tól, mintha valami klónkalapja lenne, annyira lazán ül rajta). Törtem a fejem, vajon a darukezelő (akinek a magasan kvalifikált munkaerőt sugalló kályhaezüst napszemüvegét ki nem állhatom) miért esett ki a pixisből a poharazgatást illetően, de aztán megépült a Snack Bar verzióm és megvilágosodtam: ő a pályamunkással együtt helyben meg tudja oldani alkoholproblémáit, míg az előző kettő általában úton van.


Daru József számára van az a pénz, hogy
munkába menet mosolyogjon. Fentről tekint a világra

Joschka Cargo portugál anya és olasz apa egyéjszakás kalandjából született. Tudja, kinek mi kell a boldog élethez, és ennek hangot is ad.


Tefu Józsefnek nem kell sok az elégedettséghez.
Mottója: adjatok még egy villáskulcsot, s kifordítom sarkából a világot!
Kuli József, aki szomorú állami gondozottból lett vidám Humán Tolatás Manager

Némi szájbiggyesztésre okot adó tapasztalat a darut érintőeken túl:

- ezt az infra-dolgot át lehetne gondolni, a gyerekek nem külsősként, 2-3 méterről játszanak, hanem a készlet közepén, vagy közvetlen mellette. Sokkal célszerűbb lenne rádiójelekkel operálni, ha már elhagyjuk a számomra komolyabbnak tűnő „trafó + delej a sínben” felállást. Így most gyakran nem fogad szót a mozdony, mert nem látja egymást adó és vevő, szerencsére van a jármű kobakján is kapcsoló.
- 9 AAA elem, abból 3 a távirányítót szolgálja. Ha nem is egyszerre fogynak ki, a hat (józan ész szerint) újratölthető elem logisztikája még így sem egyszerű. Nem is értem, nem hallottak még a 9 voltos elemről? A ballaszt ez utóbbi használata esetén mehetne klasszikus módon a zsámolyok közé: alacsonyabb súlypont, jobb futási teljesítmény, ahogyan azt a régi TT-prospektusokból megtanulhattuk. Ha már mindenképpen elemezünk, akkor ez a megoldás ráadásul kisebb, könnyebb elemtartót-meghajtást eredményezne, tágabb felhasználhatósági körrel.
- beleférhetett volna igazán legalább az elülsőnek szánt homlokfali lámpák kapcsolhatósága.
- a távirányítón a sebességért felelős kis lapos tárcsa kezelhetősége alapból kissé bajos. Szerencsére találtam itthon fölös technic tengelyt meg egy kereket valami ezeréves készlet maradványaiként. Spúr dolog volt valami hasonlót nem mellékelni, ha már a designer és/vagy az anyagköltségért felelős szaki lelopott a tárcsa magasságából fél centit. Amúgy jó dolog rajta viszont a vészleállító gomb.


A távröcögtető, játékra alkalmasított formában

A cikkben sorolt apróbb figyelmetlenségek kissé a 6894-hez írt dolgozatomban felhozott nullrevíziós élményeket elevenítették fel bennem, amit nem vettem jónéven. Ezekkel együtt is jó és nagy szett, nagy elvárásokkal, ugye, de végeredményben nagy jóság. A sok és változatos tégla az alapból hosszú játékidőn túl is bő lehetőséggel kecsegtet. A különálló darabok többsége (a két kisautón kívül) szép, játék-mivoltjukhoz képest élethűek, talán túlságosan is; egymáshoz képest, de magukban is arányosak. Mindenképpen egy beszerzendő doboznak tartom, annak ellenére, hogy kissé sokallom az (itthoni) árát. Aki megteheti, hogy kiadjon rá annyit, amennyit, ha hanyatt esni ugyan nem is, ám csalódni sem fog.

Összpontszám: 7/10

V. lásd még:

- az építési útmutatók letölthetőek a brickset instructions füléről, innen
- ezekből áll össze
- vidijó
- vasparipák a kezdetektől
 

| A bejegyzést Anak állította össze. 6894eske a részpontszámokat nem küldte meg, sajnos azokkal nem szolgálhatunk. |

Címkék: kritika lego city 2010 7/10 trains olvasó játszik 7939 cargo train 6894eske

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr792562854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.04.25. 20:43:40

Akkor pótolom:
Elemek: 7/10, sok-sok egyforma darab.
Játékélmény: 6/10 a szövegben is jelöltem, van kivetnivaló bőven, ami a felhőtlen szórakozás rovására is tud menni
Ár: 4/10, erősen túl volt árazva, mostani árát nem tudom
Minifigek: 9/10, pofásak, egy olyan semmitmondóbb van közöttük, a napszemüveg megítélése szubjektív dolog, a sisak nem paszentos

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.04.26. 08:12:02

"Ha benzined fogytán, gondolkodj el: Octan"
Ezért szeretném átadni a Geszti emlékérmet :)

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.04.26. 09:45:41

@tutuka: 26/40=0,65+ kerekítve a jóindulattal :)
@Yooha: legközelebb az egész posztot rímbe szedem :)

Almaspite 2011.04.26. 12:05:24

@Yooha: Dzsízosz! Eddig azt hittem, hogy nincs lejjebb az informatikusok mondókájánál, miszerint:

"Hogyha nem vagy ánusz, alaplapod ASUS..."

De ez az Octanos szösszenet még az én Krupp-acél szervezetemnek is sok volt így, ebéd előtt!

:-)

Konstans 2011.05.22. 06:51:27

A végén minden figet Józsinak hívnak? :D

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.05.22. 17:33:18

@Konstans: ugye, nem is értettem, mire ez a szavazósdi, hogy minifig vagy legóember.

Kiegészítésként a poszthoz:
Azt hittem, csak bénaságunk az oka, hogy az ütköző mindig leesik a mozdonyról, de nem...a pf vonatmotor végein található két-két pöcök (mire jók azok egyáltalán? építésnél is csak bezavarnak) miatt nem passzol teljesen a hókotró, és idővel lenyomja magáról...

pf motor:
www.peeron.com/inv/parts/x1688a

hókotrós ütköző:
www.peeron.com/inv/parts/64415c01

Forestman 2011.11.06. 11:56:51

"Ha benzined fogytán, gondolkodj el: Octan"

Ez ütős :)

Amúgy a kis fehér autónak fordítva van a rendszáma :D

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.11.07. 10:14:18

@Forestman: jaja, ezért gondoltam, hogy rosszban sántikál
akkoriban a fiam még nem ismerte a számokat, neki mindegy volt, hogyan áll a rendszámtábla
bár lassan azt gondolom, direkt csinálja, mert mostanában is mindig fejreállítva rakosgatja őket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...