Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Végigjátszás: 7733 Truck and Forklift

2010.05.26. 06:46 - tutuka

A mai végigjátszást talán az utolsó pillanatban teszem ki: pár boltban és a nagyobb áruházakban még kapható, a shop@home-ban már nem, ez a klassz teherautó, amire nagyon régóta fájt a fogam. (Nem is értem miért nem vettem meg korábban.)

I. Alapadatok

Neve: Truck & Forklift (Teherautó és targonca)
Sorozatszám: 7733
Témakör: City
Altéma: Transport
Kiadás éve: 2008
Kockaszám: 343
Minifig: 2
Ára: 6.500,- Ft. körül


| fotó: Brickset.com |

II. Mi van a dobozban?

A szépen fotózott dobozt kinyitva négy zacskót, 2 különálló elemet, 2 leírást és eegy matricalapot találunk. A matrica mennyisége már első ránézésre is riasztó, hát még működés közben.  



 

III. Játékmenet

Az élvezeteket fokozandó, illetve a játékidőt nyújtandó minden zacskót egybeöntöttem, majd jól össze is kevertem, hogy aztán az útmutatók sorrendjében haladjak.

Elsőként a rakomány egyik felét, majd a targoncát kell összerakni. A dobozos rakomány építési nehézséggel nem, ám annál annál több matricázással jár. Sokszor jeleztem már, nekem ez egyenlő a borzalmas stresszel – most sem volt másként. Egyszer majd szervezek egy nagy tüntetést a nyíregyházi gyár elé és "Több tamponálást!" feliratú táblácskával járkálok majd körbe-körbe körbe.

A targonca kis mérete ellenére kifejezetten jól végiggondolt darab, a bukócső megoldása levett a lábamról. A végeredmény lehetne szebb is, a két piros slope felesleges kabinhoz illesztésével véleményem szerint a gép túldíszitetté vált. (ilyen kicsin is múlhat: vele/nélküle). 

Az első füzet tartalmazza a második raklapot is, ami valamiféle olajipari berendezés lehet a tervezők szándékai szerint, de ettől még simán nézhető időzített bombának is, ezért maradjunk is ennyiben, hogy izgalmasabb legyen a készlet.

A teherautó és utánfutója megépítése egyszerű, komolyabb odafigyelést szinte csak (és újból!) a matricázás igényel. Jótanács: a Cargo felirat függőleges illesztése során érdemes az utánfutóra hagyatkozni, mert ott egy zöld kocka segít a tájolásban (én persze nem így jártam el, szedhettem le és tehettem újra).


A hűtőmaszk rögzítésének technikája nekem tanulnivaló darab

Az utánfutó építése közben áll össze az utolsó raklap is, a három gyanús kinézetű hordó. Minimum étolajat, de legalábbis mérget szállít, vagy ha nem, köze van a bombához.

A fényképezést is beleértve körülbelül 1 órás játék végén álltam fel, ami a méretekhez és az árhoz képest kielégítőnek mondható.

IV. Értékelés

5/10 a minifignek. A targoncás közepesen szép, ám sok célra és jól használható, főként a kezeslábasa végett, a kamionsofőr viszont kifejezetten csúnya, a feje számomra értékelhetetlen. A figek száma korrekt, ekkora készlethez ennyi jár.

9/10 a kockákért. Apró-elem aranybánya a készlet. Sokféle, ráadásul sokszínű a szortiment. A zöld elemeknek mint mindig, most is nagyon örültem. Levonás csupán azért jár, mert a matricázott panelek újrahsználhatósága erősen korlátozott.

6/10 az árért. Az ára saját szempontjaim szerint a határon mozog, tekintettel arra, hogy én ezt nem tartom közepes méretű készletnek (vagy ha igen, akkor alsóközép). Feltétlenül pozitív irányba billenti a mérleget, hogy az árért cserébe klassz kockaválaszték jár.

7/10 a játékélményért. Élvezetes és megfelelően hosszú játékot ad, főleg nekem, a valóságban ritkán játszónak. Lehet, hogy az általam fent kiemelt technikák egy gyakorlott játékost nem nyűgöznek le, nálam viszont felfelé hajtják a pontokat. Ebben a körben értékelem azt is, hogy a végeredmény két kifejezetten szép jármű (a fránya piros slopeokat leszámítva), perceken át gyönyörködtem bennük.

Összesen: 7/10. Kifejezetten reális képet mutat az összpontszám. CITY-gyűjtőknek, várost építőknek gyakorlatilag kötelező példány, hisz feladata fontos része a CITY-mindennapoknak, ráadásul szép készlet. Hosszú idő, és sok végigjátszott, végignézett készlet után ez még továbbgondolásra is sarkallt: a 7744 baseplateje alapulvételével egy jófajta depó körvonalazódik a fejemben. (Amit aztán vagy megépítek, vagy nem. Inkább ez utóbbi.) A készlet jó választás, még nincs későn újonnan beszerezni.

V. lásd még

- a posztapokaliptikus verzió 
- elemlista
- összerakási útmutató
- még több kritika

Címkék: kritika lego 2008 city transport végigjátszás 7/10 truck and forklift 7733

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr672015073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2010.05.26. 09:58:25

Érdekes a megoldás, ahogyan a hűtőrács és a lámpák rögzítve vannak a kasztnira. MOC-okban már láttam ilyet, de nem gondoltam, hogy hivatalos Lego termékekben is használják.

kisPocok 2010.05.26. 13:51:39

Megvan ez a szett és tetszik is, de kicsit bánt, hogy nem 100%-osan csukódik a platók oldalfala. Targonca űberkúl, régen is volt de ez jobban meglett csinálva! Életszerű!

the little stormtrooper 2010.05.26. 18:47:48

az video és a kockalista alapján ez sokkal jobb mint gondoltam. Köszi a posztot Tutu!

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2010.05.26. 20:32:09

és az a rugós emelő....
álom, és rémálom:
álom mert: tök élethű, és nagyon kúl
rémálom mert: egyik haverom leszedte a rugót, és fél óra bajlódás után küzdöttem vissza

Anak 2010.05.26. 20:46:05

Én még mindig nem értem miért bajlódtok a matricákkal! Én egyáltalán nem foglalkozom velük, ki azért nem dobom.

Greg36 2010.05.26. 21:00:27

@Anak:
Azért mondjuk nézd meg a jelenlegi rendőrmotort csupasz fehéren, vagy a választható kék-zöld illetve régebben fekete-zöld matrica lehetőségekkel. Sokat dob rajta.

Greg36 2010.05.26. 21:31:40

@Anak:
Abban viszont egyetértek veled, hogy a festett elem tartósabb, könnyebb összerakni, és matrica nélkül jobban használható saját építésekhez.
De ettől is jó a lego, más-más ízléshez is passzol :)

2010.05.26. 22:39:11

@Dornbi: nekem is ez jutott az eszembe.

érdekes téma lenne egyszer boncolgatni, hogy vajon a MOC-os megoldások hogyan és mennyire, és melyik, és miért és miért nem sziváraogtak vissza a hivatalos LEGO tervezőkhöz

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.05.26. 22:40:59

@Gibbons: @Dornbi: valaki írja meg, sírva könyörgöm. nagyon érdekelne.

Anak 2010.05.27. 15:28:39

Sokat morfondíroztam, hogy megszerezzem-e ezt a készletet, végül a nem mellett döntöttem, pedig többnyire tetszik. Muszáj határt szabnom magamnak, City vonalról csak a farmos tematikát szeretném gyűjteni. Végül e helyett egy csodaszép minifigurákkal és tevével megpakolt PoP készlet mellett döntöttem.
Csak 2 dolog nem jön be ebben a készletben: 1 nincs ajtó, 2 nem pöttyös a raktért képező lapos elemek teteje.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...