Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Joystick vs. LEGO

2011.03.29. 06:12 - tutuka

Bármilyen furcsának is tűnik, már egészen kicsi gyerekkoromban is foglalkoztam a legózással kapcsolatos teoretikus kérdésekkel. Egész pontosan egy dolog izgatott nagyon – nem is értem, miért csak most kerül ki ez a kérdés a blogra –, hogy van-e összefüggés a számítógépes játékokkal nyomulás (értsd: nem-nyomulás) és a legózás között.

12 éves korom körül mindenáron magyarázatot próbáltam lelni arra a kérdésre, hogy amíg az összes kis barátom sikítva élvezett el egy-egy új commodore 64-es játék feltünésekor, addig engem miért hagynak a számítógépes játékok ha nem is tökéletesen, de hidegen. Otthon volt ugyan gépünk, néha játszottam is vele, de se nem érdekelt, se nem voltam ügyes, így a Quickshot joystickok pusztítása inkább a tesómra maradt, az ő legóit meg én koptattam. Természetesen abban láttam a jelenség magyarázatát, hogy én legós csávó vagyok, a legós csávók pedig nem kompjútereznek sokat egyéb elfoglaltságaik okán. A tapasztalataim szerint ez fordítva is igaz volt, hiszen a körülöttem élő nagy gémereknek alig volt legójuk, az is többnyire Technik.


My childhood version of GTA | via 9gag.com via Kiss Karcsi |

Hogy igazam volt-e, azt igazából nem tudom megítélni, mert könnyen lehet, hogy már akkor a (pre-)koncepcióim igazolásához igazítgattam a tényeket.

Egyébként felnőtt koromra sem váltam játékossá, továbbra is maximum olvasni szeretek az új megjelenésekről. Ez alól csak a SimCity-sorozat a kivétel, de abban azért nem nehéz észrevenni a rokonságot a legós városépítéssel. Ami érdekes, hogy a legós platformjátékok sem kötnek le igazából. Az újrakezdésem előtt próbálkoztam virtuális építéssel, de mivel a legózás hangulatából az semmit nem ad át, hamar hagytam az egészet a francba. Talán ha megjelenne egy legós városépítő program, amely nem cad-képességeket igényel, akkor rá lehetne venni a játékra. 

Kihasználva a helyet és a lehetőségeimet arra kérlek titeket, hogy kommentben és/vagy hajtás után szavazással erősítsetek meg abbéli hitemben, hogy a legózás kizárja a megszállott gémerséget. Vagy épp ellenkezőleg: döngöljetek földbe az ostobaságom miatt. (Nekem tökmindegy.)

 

 

Címkék: pc szavazás lego simcity video games quickshot

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr972778415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longeye 2011.03.29. 07:54:36

Ma igen gyakori "betegség" a fiatalok körében a "gépfüggőség", vagy még inkább a "netfüggőség".
Ezért úgy gondolom rossz a kérdés felvetése, mert nem konkrétan a legóval függ össze a dolog.
Egyébként szerintem ha hagyja az ember, akkor bármi okozhat függőséget.
No, ez most megint egy olyan téma, amiről ingen hosszan és komolyan lehet eszmecserét folytatni...

misran 2011.03.29. 08:01:30

Ált. isk. hatodikban kaptam egy XT-t, onnantól megszűnt minden más létezni :). Na nem teljesen, de ez tarolt. Előtte rengeteget Legoztam, utána már kevesebbet, de igen, végül gimiben már csak Technic-et gyúrtam néha, egyetemen pedig nem legoztam (koleszos lévén nem is volt rá alkalom). Aztán felnőtt fejjel újra kezdtem és most a gyerekekkel nyomom. A számítógép őrület hatodiktól egyetem végéig tartott. A Lego egész kicsi koromtól a mai napig.
Az idő miatt egymés rovására mentek, de ezt inkább a kornak tudom be. Azt hiszem a többségnek van egy "sötét" korszaka, amikor a gyerekjátéknak titulált dolgoktól elfordul.
Aztán persze rádöbbenünk sokan, hogy az nem is gyerekjáték :).

Összegezve: Nagyon szerettem/szeretem a Legot, és a számítógépekbe is bele voltam őrülve. Ma már csak munkaeszköz, a Lego viszont ÖRÖK :).

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2011.03.29. 08:09:23

Nekem is volt C64-em, játszottam is vele eleget. Nem hiszem, hogy ez a lego rovásársa ment. Annak idején nekem tökéletesen megfértek egymás mellett, a többi játékkal együtt. A mai kor gyerekei, meg egészen mást képviselnek. Karácsonyra a menyasszonyom unokaöccse, kapott Lego-t, és X-boxot, a lego addig tartott amíg összeraktuk, azóta sem játszott vele.

Tájfájter 2011.03.29. 08:40:27

szerintem erősen van olyan metszete a két halmaznak, ahol mindkét tevékenyég résztvevői előfordulnak. És én külön szeretem, poénosnak tartom a LEGO számítógépes sorozatokat (STAR WARS, Indiana Jones), najó, ehhez lehet hogy kapcsolódik, hogy a filmeket is kedvelem:-)

ainex 2011.03.29. 10:10:17

Érdekes módon mind öcsém, mind jómagam nagyon kimerítően foglalkoz(t)unk egyszerre a kockákkal és a joystickokkal is. A hangsúlyok itt-ott változtak, de tény, hogy egyetlen számítógép volt, és aki nem annál ült, az legózott. Aztán fordítva. De mindketten saját képességeink legtöbbjét adtuk bele mindkét játékba.

Ez annyit jelentett, hogy amíg én megépítettem egy-egy kisebb buszt meg kamiont, addig öcsém intergalaktikusan földbe gyalázta az összes Sid Meyer játék legelvetemültebb hőseit. Aztán helyet cseréltünk, és mire végigtoltam a Doom2-t meg a Rivent, öcsém épített egy akkora repülőgéphordozó anyahajót, hogy nem fért ki a szoba ajtaján. Én mindent kicsiben nyomtam, ő mindent nagyban, de összegészében biztos, hogy nagyjából ugyanannyi időt töltöttünk mindkét szórakozással.

Megjegyzem, a helyzet ma sem sokat változott: nekem még mindig kedves szórakozásom a tizenakárhány évvel ezelőtti Need for Speed 5, s közben a 80-as éves Town kisautói iránt nosztalgiázom, öcsém pedig valami országnyi alapterületű repteret épít nem tudom melyik legmodernebb szimulációs játékban, ha meg legóról van szó, akkor a 10210-es Imperial Flagshipnál alább nem adja.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.03.29. 10:17:00

@ainex: nyilván kamion ment már akkor is :DDD

Izzycsek 2011.03.29. 10:38:58

Nálunk a C64-nek nem volt állandó helye (a TV-t használtuk monitornak) és sokáig nem volt floppy-meghajtónk, csak magnó, így a LEGO verte. Aztán jött a PC, az verte a LEGO-t. Aztán a LEGO most kezd visszahódítani. Egy biztos, békésen megfért egymás mellett a kettő, legfeljebb mi nem, ha a számítógépről volt szó. :)
Sokan szerintem is elfordulnak a gyerekjátékoktól, nyilván a felnőttesebb elfoglaltságok a "gizdák". Persze ha a LEGO később újra előkerül (pl. a szerény mélyéről), sokaknak megdobogtatja a szívét.

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.03.29. 10:43:24

@Posi: ha lennének szponzoraink, akkor a "gizda" kifejezés használatáért biztosan neked adnám a nap kommentje díjat :D

ss26 2011.03.29. 10:59:04

LEGO racers rulez! :)

Kiss Karcsi · http://www.klikk.info.hu/ 2011.03.29. 12:52:28

Valószínűleg lehet némi igazság abban, hogy a számítógépes játékokat szeretők kevesebbet LEGOznak. Ez meglátszik a LEGO üzleti stratégiáján is. Ma már minden licenszes téma PC játékot is kap. A LEGO Universe hatalmas befektetés. Az NXT-ről meg már nem is beszélek, a robot a "kockák" fellegvára (jaj, micsoda szójáték... :D).
Amúgy nekem a szintén építgetős Sims és a RollerCoaster Tycoon volt a kedvenc nem-LEGO játékom. LEGO játékok közül az abszolút kedvenc a Racers, kicsiként napokat töltöttem el ezelőtt, a játék dallamát és a pályákat még ma is tudom. A mostani, licenszes témák játékait is szeretem, aranyosak, jópofák, élvezetesek. Sajnos elég drágák, de mikor lejjebb megy az áruk, meg szoktam őket vásárolni.

AtomTej 2011.03.29. 13:53:13

Szerintem ez szülőtípustól függ, mennyire engedi gép előtt ülni. Nálunk is gond volt, hogy kezdődik a Dallas, és akkor hiába van új rekord. A legó meg inkább a rumli-faktor miatt volt néha tiltva. :D Mentek ezek párhuzamosan is.

Mehley 2011.03.29. 16:30:43

@tutuka: Nem veszekedni akarok, de nem a mögöttes tartalomról van szó, hanem arról, hogy ez egy trágár és gusztustalan mondat. Nem emlékszem arra, hogy valaha is elhangzott volna itt ehhez hasonló. Azért kölykök is tévedhetnek ide a sok Afol mellett...

rozsamarci 2011.03.29. 19:04:02

Szerintem a pc-s és a legós között akkora szakadék van/volt, mint a pc-s és a konzolos gémerek között. A voltot azért írtam, mert mióta van ntx és tervezhetsz is pc-n, azóta biztos kisebb a távolság.
Úgy érzem, a pc-sek kicsit lenézően kezel(het)ték a legózókat, hogy "ugyan hagyjál már a gyerekes hülyeségeddel, itt komoly dolgokról van szó" pl. another world, medal of honor...
Szerencsére (én legalábbis örülök ennek), inkább vagyok konzolos és legós, mint pc-s. Talán mindkettő lazább, "gyerekesebb" felfogást követel (bár tisztában vagyok vele, hogy van a legón belül is keménymag, de nekem az már sok, hogy finom legyek :)), mint a pc, de azért nyomultam én is street rod-dal és wing of fury-van junoszton és töltöttem be kaziról progit :)
Engem viszont tutukával ellentétben, sokkal inkább mozgatott a fps és társai, sőt, még a kutyaszimulátorok és hasonló gyökér programok tucatjai is, mint mondjuk a simcity.
Jelenleg egy (második) ps2, gb, gba, ds lite tulaja is vagyok és minden vonalon próbálom a maximumot kihozni, legalább idő ügyileg, ha máshogy nem is megy, az új generációs konzolokkal viszont még csak elvi síkon barátkozom.

Attys 2011.03.29. 21:32:41

bezony :o)
én láttam én láttam :o) (egy helyen dolgoztunk)

szerintem nem lehet ennyire éles határ vonalat húzni a kettő közé.már csak azért sem mert nem a gyerek dönti el, legalábbis legtöbb esetben, hogy mit szeretne, hanem a szülő.
azt kap amit vesznek neki, a szülő meg...
emiatt a mai világban már tényleg tőbb a "gépfüggő" mint az aki valamilyen kreativ fizikálisan megfogható játékkal játszik, de ez is csak amiatt hogy ma már lenézett dolog bármilyen kétkezi "munka".
akkor vagy valaki ha irodában penészedsz (bocs Tutuka :o) ezt sulykolják a gyerekek fejébe.emiatt pedig akkor vagy valaki ha a pajtikákat át tudod hívni "péesezni" vagy "ikszbokszozni" ha meg "víííd" van akkor Te vagy az istenmegacsászár.
kocka?fémépítő?legó?ugyanmáááá'
Persze a szülőket sem lehet hibáztatni hiszen nem akarják hogy a csemetéjük lemaradjon,hátrányos helyzetbe kerüljön a többiekhez képest.

szerintem.

amúgy én is játszok mindennel ami itthon fellehető pc ps és persze most már (újra) LEGO.
és fizikai kreatív munkát végzek.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.03.29. 21:53:41

Nekem gyerekkoromban volt Commodore plus 4-em, de volt mellette LEGO-m, Matchbox-om, lemezépítőm meg minden egyéb. Nem hiszem, hogy bármelyikkel kevesebbet/többet játszottam volna.

Aztán a PC-s kor nekem sokat késett, az első 386 DX40-et első éves egyetemistaként kaptam a szüleimtől, mert majdnem megbuktam informatikából. 8-)

Addigra meg már gondolom mondanom sem kell minden játék a dobozban volt így a LEGO-k is.

Hogy van-e az általad említett összefüggés én nem tudom, ma már biztos, hisz a kölykök - sajnos - inkább a gép előtt ülnek, tisztelet a kivételnek de rendszeresen semmit nem csinálnak csak FB, twitter, chat, stb.

off

Tutuka tegnap megkaptad a levelem?

BorZol 2011.03.29. 22:05:40

Éppen ez a gond, hogy mindenkinek igaza van.
Van olyan aki leteszi a LEGO-t mikor gépet kapott a régi szép időkben. Akkor az ÚJ készlet boltból újonnan (és annak varázsa) kemény pénz volt. A PC-ken vagy C64-en egy "copy" és oda is adta a legjobb haver a legújabb szerzeményét !ingyen!! Az élményt pedig mindkettő nyújtotta. Több játékprogram volt nekem is mint készlet dobozszámra. Hiába a digi technika nyolmult.
MA viszont az előttem hozzászólóknak teljesen igaza van, viszont ma a jó játékhoz drága jó gép kell míg azért van olcsón LEGO.
A játszva tanulást pedig akkor is a LEGO viszi nem a PC....
A digi-játékok köré gyártott háttértörténet is mindíg sokat dobott a népszerűségen. Pont a LEGO-nak is ami licenszelt téma vagy "háttértörténetes" az jobban nyomul.

Így harminconéves fejjel a gyerekeim mellett jobb a LEGO mint a pc-zés. A LEGO-hoz meg én találok ki háttértörténetet a gyerekeknek de van úgy hogy fordítva és akkor játszani meg kell!

rozsamarci 2011.03.29. 23:08:27

Szeretnék mondjuk a japánok felfogásából kiindulni, ahol nem gáz akár életnagyságú anime figurákat gyűjteni, modellezni, makettezni, gémelni és legózni sem. Ja és főzőcskézni, plusz bonsait vagy akváriumot is tartani párhuzamosan. Pedig egy nap ott is 24 órából áll... Azt még hagy fűzzem hozzá, hogy az AFOL-ok körében a lego talán úgy népszerű, mint a háromcsíkos adidas, SW, a klasszik converse cipő és az ipod vagy a rubikkocka (lásd legó ékszer). Tehát inkább szimbólikus jelentőségű... vagy csak egyszerűen rajtamaradt valaki :)
A mai gyerekek körében dedós egy bizonyos kor után a legó, ez régen is így volt, nincs ezzel baj, csak a full chat-en fölnövés magával vonzza a magatehetetlenséget, főleg fiatal korban. Szüksége van az embernek tapintható dolgokra, azért szeretne mindenki fogdosódni a múzeumokban és azért nem tervezek gépen én sem, mert az már nem ugyanaz. Viszont a három betű, ami sírba tesz az az MSN.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.03.30. 05:31:33

( @tutuka: most tényleg kimoderáltad a hsz-em? :D )

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2011.03.30. 13:04:59

Komoly teoretikus kérdés... Én eléggé nyomtam a C64-et és a Legózást is, bár lehet, hogy nem egyszerre, hanem egymás után :)

Anno kb. az volt a stratégiám, hogy létezett a fejemben egy "na mivel üssük el az időt" dolgok halmaza: Legó, számítógép, vasútmodell, stb. Amelyik pillanatyilag a legkevésbé tűnt unalmasnak, azzal foglalkoztam, aztán nyergeltem a következőre.

Ez ma is így van valamennyire, csak most hosszabbak a ciklusok. Most éppen egy Lego-mélyponton vagyok, de nemsokára átlendülök :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...