Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Könyvek elé jó a polcra

2011.02.08. 06:31 - Scorpicore

Mindenkinek megvan a 35., 36. és 37. parancsolat? Tartani is akarod? Akkor figyelj!

A blogon egyre másra jelennek meg nagyszerű alkotásaitok, amik nagyszerűen mutatják, hogy nem kell messzire menni egy jó MOC-ért. Tutuka már sokszor ösztönzött titeket, hogy építs, alkoss, gyarapíts, és Ainex sem volt rest megépíteni a klassz kis járműveit.

Én magam, utoljára talán szeptember tájékában építettem, akkor egy törp kunyhót. Azóta volt egy kis kihagyásom MOC terén, ám most új építménnyel jelentkezem. Tervbe van egy nagyobb volumenű (kb. 1500 elem nagyságú) MOC, de előtte valami kisebbet akartam, valamit ami ötletes, és nem igazán volt még a blogon.

Beyond words 4

Így jutott eszembe az, hogy építhetnék egy könyvtámaszt.

Ám ekkor felmerült a kérdés: Na de milyen témájút?

Gondolkodtam, és leszűkítettem a kört a Castle témára. Mivel sok ilyen készletem van, és sok idevágó elemem, kézenfekvő volt, hogy középkori beütésű könyvtámaszt készítsek. Már csak azt kellett kitalálnom, milyen csoport diorámája legyen a támasz témája?

Számításba kellett vennem, hogy egy könyvtámaszról van szó, így két részből tevődik össze. Dioráma, amit fal választ el. Jött is az ötlet:

Orkok Trollok ostromolnak, másik oldalon a katonák feszülnek a kapuknak nehogy betörjenek? Nem volt rossz ötlet, de nem voltam megelégedve ezzel az ötlettel.

Beyond words 7

Ekkor jött az ötlet, hogy a törpök bányász tevékenységét örökítem meg. A fal maga a szikla, amit áttörnek, hogy a túloldalon felfedezzék az ismeretlent. Így jött az, hogy az egyik oldal a törpök által berendezett rész, sörös hordóval, eszközökkel, ládával, és még több sörös hordóval. A gerendákkal megerősített részek a kiépítettség érzését kelti, hogy bizony itt már komoly munkálatok folynak.

Beyond words 6

A másik oldal, ha úgy tetszik a vadon. Háborítatlan rész, aminek érzését a növényzet sűrűsége erősíti. Itt több szürke anyag lett felhasználva, mivel itt mással kellett kitölteni a „teret” így több szikla került ide. A törp akinek sikerült elsőként átjutni, lerakta a lámpását, megpróbál kimászni, és körül tekinteni, hova lyukadt ki.

Beyond words 5

Így lett hát kész a barlangász törpök kalandja, és ha címet kéne adnom neki, akkor:
„A szavakon túl” lenne az.

Mikor kész lett, rájöttem, hogy ez nem csak könyvtámasznak lehet jó, de a lakás két pontjában a falhoz téve, az egész úgy mutat, mintha a törpök a falakban már járatokat építettek volna, és ez az egyik kijáratuk (valamint bejáratuk). De persze bárminek a két oldalára helyezve azt az érzés kelti, hogy már átfúrták magukat.

És most, szavak helyett következzen még néhány kép.

Beyond words 2

Beyond words 3

Beyond words 1

A könyvtámasz megalkotása 2-2 órát vett igénybe, ám a két rész között kb. 2 hét volt mert szürke elem rendelése miatt elcsúszott a második fele. A támaszok nagyjából 6-700 elemből áll.

Remélem tetszett nektek. Korábbi alkotásaimat itt megtekinthetitek.

MOCorogjatok!

Címkék: könyv lego moc könyvtámasz

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr652644184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.02.08. 07:00:40

tök jó! :) de komoly használatakor kb megőrülnék a portól. próbáltam a múltkor ajánlott leporszívózást harisnyán keresztül az elembeszívódás ellen, de siralmas az eredmény. igaz egy fél éve a szekrény tetején álló kalózhajó volt a tesztpéldány. :)

Almaspite 2011.02.08. 07:43:39

@rrroka: Vettem majd' négyezer forintért egy viszonylag nagy átmérőjű, lehelletfinom mókusszőr ecsetet, ami tutti nem karistolja meg a csempék felszínét. Én azzal portalanítok.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.02.08. 08:13:08

@Almaspite: Minden száraz portörlés/ecsetelés karcol, erre majd pár év múlva magad is rájössz.

Longeye 2011.02.08. 08:25:48

Hűha! De klassz!
MOC-nak első osztályú, de könyvtámasznak...? Szerintem nem tudja megtartani a könyveket. A lego jól csúszik és súlya se nagyon van. Ha megindul pár vaskos könyv... és valóban még porosodik is.
A rendes könyvtámaszoknak egyik része becsúszik a könyvek alá, így tulajdonképpen önmagukat tartják.

De ötletnek jó és az alkotás is remek!

@pman: Finom ecsettel jó pár év lesz az...legalább is ha nem naponta porolgatja. Én a notebook kijelzőjét szoktam ecsettel "törölgetni" heti egy alkalommal. Három év alatt még semmi sem látszik rajta. Kikapcsolt állapotban sem (ilyenkor jobban tükröződik).
Másik lehetőség a sűrített levegős spray, de ha jól emlékszem az elég drága.

ZOlien 2011.02.08. 08:30:34

Gratula ! Ötletes, nagyon jól néz ki.
Nekem is Tolkien ugrott be először, mint flickr-es kommentelőnek. Tudnál csinálni képet? Persze, ha megvan....Ha meg valamelyik 4lemezes digipackot, NEADJISTEN a 12 lemezest örökítenéd meg, maga lenne a tökély :)

Izzycsek 2011.02.08. 08:31:37

Ha akar, szerintem is jól csúszik, de mindenképpen remek a téma.

Scorpicore 2011.02.08. 08:44:39

@Longeye: Egész jó súlyuk van, főleg a méretükhöz képest. Egyenként 420g súlyuk van. A csúszással sajnos sok mindent nem lehet kezdeni. De egyébként hasonló méretű könyveket simán megtartja, de egy Révai összest már biztos nem :D

@ZOlien: Sry, nincs Tolkien.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.02.08. 08:48:42

@Almaspite: hát a hajót már esélytelen ecsettel megtisztítani, annak már csak az segít, ha betölti funkcióját és úszik kicsit a vízben! :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.08. 08:55:12

Itt nem jön be a flickr, de megelőlegezek egy "tyű, ez tök jó!"-t.

Tájfájter 2011.02.08. 09:12:59

A könyvek háta mögé el kellene rejteni pár hosszú technic elemből összerakott merevítőt, amik megfogják szétcsúszás ellen és csapok áthelyezésével még állítható is lenne.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.02.08. 09:29:38

Szép munka, nagyon tetszik!

A porhoz csak annyit, h én hetente 1x mókusszőr ecsettel áttörlöm őket. Ennyi idő alatt olyan sok por nem kerül rá, még leszedhető. Sajna, előbb-utóbb úgyis el kell rakni őket, mert nem tudom folyton kerülgetni sem az asztalon, sem a földön...

A zacskó/doboz meg majd megvédi őket.

Rékocs 2011.02.08. 10:29:10

Irtózatosan jó az ötlet, igényes a kivitelezés, gratula! Most már tudom, mi van a szavakon túl...

Llew 2011.02.08. 10:35:26

Grat, marha jó lett. Van valami különösebb oka, hogy fektetve van? Én nem látok olyan megoldást benne, amit normál álló helyzetben nem lehetett volna megoldani, és úgy még talán kevésbé is csúszik.

A törp kunyhó is, egyedül a törp nő nem autentikus. (nincs szakála :D)

ph34rb0t 2011.02.08. 11:00:38

hm, ha állítva lenne, akkor alá lehetett volna tenni egy 16*32-es alaplapot, aminek a felét be lehetne csúsztatni a könyvek alá, hogy a könyvek ne tudják odébbtolni (hasonló elven működnek a tüntetéseken alkalmatott korlátok is, de elsősorban feldöntés ellen :))

Scorpicore 2011.02.08. 11:15:54

@Llew: Több okból is így készült.
Az első, talán a legfontosabb, hogy így még nem építettem, és kihívásnak tekintettem (vagy gyakorlásnak).

Második ok az, hogy a szikla falra így könnyebb dekorálni, alulra meg nem olyan fontos. Az állvány sincs pl. rögzítve, csak oda van rakva.

A harmadik ok az, hogy korábban volt egy tervem, az hogy rakok be "ál-oldalakat" amikbe szakadásokat teszek. Ez már majdnem bűvésztrükk szintjén van, mert úgy nézett volna ki, mintha már ténylegesen a könyvben vájkálnának. És ezeknek az ál-oldalaknak a befogására jobbnak láttam a plateket. Végül az ötletet elvetettem.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.02.08. 13:31:54

Scorpicore, ez nagyon jó lett, pöpec nagyon.

És azt is hozzá kell tennem, hogy a bejegyzéseid közül ez volt az első, amit anélkül el tudtam olvasni, hogy felállt volna a szőr a hátamon, hiányzott belőle a rém idegesítő modororsság és körülményesség.

Ha a saját termékről így tudsz írni, akkor más témákban is igyekezhetnél felvenni ezt az írásstílust.

Llew 2011.02.08. 16:54:37

@Scorpicore: az ötlet, mármint maga a könyvtámasz honnan jött? Saját, vagy láttál ilyet valahol?

Scorpicore 2011.02.08. 17:29:42

@Llew: Hát láttam már pár Lego könyvtámaszt(a blogon is volt már), így ezen a szinten nem eredeti az ötlet, de amúgy ezenkívül minden saját ötlet. (Témaválasztás, megvalósítás, ... )
Ha így értetted a kérdést.

misran 2011.02.08. 19:44:43

Baromi jó, hangulatos! A fordított T-alak segíthetne, csak az megemeli a könyveket, ill. ez az elfordítás sem segít a dolognak. De azt hiszem nem is ez a lényeg - nagyon jó lett. Valami Tolkien könyvekkel tényleg csinálhatnál pár képet. Ezekhez a könyvekhez meg betehetnél a barlang feltáratlan oldalára egy pókot, esetleg egy minifig bohócot :).

A por ellen egy plexi sapka védene a legjobban, kár, hogy elrondítja a képet. Ezt bizony üveges szekrénybe kell tenni a könyvekkel együtt.

Nagyon jó lett, gratulálok!

fragmented__figure 2011.02.09. 19:21:20

szép lett. nagyon dekoratív. minden tiszteletem a tiéd.
viszont az ötletek kitálalásával csak csínján.

fragmented__figure 2011.02.10. 11:32:45

@Scorpicore: szerintem nem néznéd jó szemmel, ha valaki a te tolladdal ékeskedne. és ez a könyvtámasz pont olyan, hogy nagyon egyedi és jó. remélem érthető voltam :)

Llew 2011.02.10. 16:29:51

@fragmented__figure: most arra gondolsz, hogy más is csinált már törpös lego könyvtámaszt? Mert mondjuk a millió rajongói oldal, brickshelf és flickr képtár leellenőrzését elvárni elég lehetetlen dolog. Az meg, hogy két embernek egymástól függetlenül hasonló, vagy majdnem azonos gondolata támad, nem volna egyedülálló dolog a történelemben.
Én fent azért kérdeztem, hogy honnan az ötlet, hátha kapok egy linket az altémában.

fragmented__figure 2011.02.10. 23:33:30

@Llew: személyes sérelmet vélsz felfedezni? mert ne haragudj, de rád nem céloztam semmilyen formában.
és igen, elképzelhető, hogy vannak könyvtámaszok, és lehet, hogy törpösek is, de azért ilyen minőség munka nem hiszem.
na mindegy, elképzelhető, hogy csak én paranoiázom túl.

Llew 2011.02.10. 23:57:22

@fragmented__figure:
nem, csak scorpicorehoz hasonlóan én sem értem a kommented és felvetetem egy megközelítést.
A saját kérdésemet csak mellékesen hoztam fel.ű
Viszont most a reagálásod után még kevésbé értem mit akartál először.

kopeszkugelu 2011.02.11. 14:22:08

@Scorpicore: @Llew: én azt olvasom ki a hsz-ából, hogy nem szerencsés leírogatni az ötleteidet, mert valaki más megvalósítja és besöpri az elismeréseket. Tehát nem ellened szólt, sőt elismeréssel nyilatkozott a munkádról (szerintem is remek), nem "kitALÁlásával" hanem "kitÁLAlásával" kell vigyázni...
Bár azt nem értem mi a baj azzal, hogy esetleg valaki lenyúlja, én inkább büszke lennék rá, hogy valakinek ihletet/ötletet adtam. Másolni csak a nagyokat szokták, a padawan pedig ritkán emelkedhet felül a mesteren...

Scorpicore 2011.02.11. 14:54:48

@kopeszkugelu: Ebben egyetértünk, már ami a mások megihletését illeti.
Azok az ötletek, amiket leírok, de nem valósítok meg, azokat felőlem megcsinálhatja más, hisz én már nem fogom. (pl.: a könyvimitáció platek közé fogatása.)

Llew 2011.02.11. 15:29:22

@kopeszkugelu: @Scorpicore: Én sem értem mi értelme az ötlet védelemnek, hisz a MOC már magával a megjelenésével is ötleteket adhat (általános kialakítás, színhasználat, egy-egy részlet építési technikája, stb.), márpedig az alkotó nyiván azért teszi közszemlére, mert ha nem is kimondottan az elismerés az alkotás mozgatórugója, azért jól esik neki. Innentől fogva nem tudom miről beszélünk.

Ráadásul a zseniális MOC-oc szerintem nem egy-egy részlettől jók, hanem összhatásukban, így a titkolózásnak nem nagyon látom értelmét. A másolás gyakorlatilag nem igazolható, de még ha nyilvánvaló, akkor sem tud mit tenni ez eredeti gazdája. Ha meg még fel is háborodna, akkor csak magából csinál hülyét. Szerintem.

lelhető fel, hogy technika

Longeye 2011.02.11. 18:41:47

Emlékezzetek csak, még magát a lego technikát sem tudta a cég törvényesen megvédeni...akkor meg miről beszélünk?

Ha valaki le akarna védetni egy építési technikát, az olyan lenne, mintha hangjegyek bizonyos kombinációja után akarnának jogdíjat szedni, vagy valaki mondjuk az előltesztelő ciklusokat akarná levédetni. Egyiknek sincs semmi értelme, ráadásul lehetetlen ellenőrizni.

Minden estre az alkotás szuper jó lett és ha valaki jobbat tud, hát építse meg...

Konstans 2011.02.11. 19:35:31

@Scorpicore: Ez nagyon jó lett! Gratulálok, kellemest a hasznossal! :)
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...