Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Elfeledett készletek nyomában - 4. rész Adventurers (Egyitpomtól az őserdőkig)

2011.02.06. 06:30 - Scorpicore

Sajnos hazánkban most nincs valami kellemes idő, így inkább elkalauzollak benneteket Egyiptomba, majd később a trópusi esőerdőkbe.

Adventurers - Egyiptom

A kalandorok sorozat 1998ban indult útjára. A készletek célja a világ egzotikus tájainak bemutatása volt. Ezeknek első állomása Egyiptom volt. (Igen, aki azt hitte, hogy a 2011-es Pharaoh’s Quest volt a lego első egyiptomi témájú készlet, az most tévedett.)


| Sphinx Secret Surprise |

Az egyiptomi kalandokat egy rövidke történet szálra fűzték, amit most elmesélek. A kalandoroknak Egyiptomba kell utazniuk, hogy megtalálják a legendás Re-Gou rubint, amiről úgy hírlik varázslatos ereje van. A kincset az élőholt Hotep Fáraó őrzi.
Na igen. Nem valami részletes, és mélységében megrendítő háttér sztori azt kell, hogy mondjam.

A készletek főszereplője Johnny Thunder, aki egy ausztrál archeológus.
Hozzá csatlakozik Dr. Charles Lightning a professzor, akire Johnny úgy tekint, mint az apjára. Végezetül egy nővel egészül ki a csapat, akit Miss Gail Stormnak hívnak. (Néha csatlakozik hozzájuk egy Harry Cane nevű figura, aki pilóta.)

A csapat legfőbb ellensége Baron Von Barron, aki ellopja a drága kincseket és a saját céljaira használja fel. Jellegzetessége, hogy kampókeze van. Ő hozzá társul a sorozat másik gonosza Sam Sinister, aki mindig fekete ruhában van és cilindert hord.

 

Nos, a készletek jól tükrözték az egyiptomi építmények formavilágát és stílusát, no meg valljuk be, egyszerűen jól mutattak. A kalandorok sokféle járművet kaptak, amit még csak ebben a sorozatban mutattak be.
Nekem nem volt készletem ebből a szériából, mert ekkora már (sajnos) szunnyadó legozó voltam. De így visszanézve, véleményem szerint nem tűntek rossz készleteknek . Kalandosak és változatosak voltak, szívesen elfogadnék most is egyet. Viszont, a maga terén, túl sokat már nem tudott kínálni.

| Temple of Anubis - Az egyiptomi készletek legnagyobbja. 711 elem. |

És most, jönne az a rész, hogy elmesélem, miért törölték. Ám az a helyzet, hogy nem így történt, áthelyezték az egészet más környezetbe, és folytatták a sorozatot.



Adventurers - Dzsungel

Kisvártatva 1999ben folytatódtak a kalandok. A sorozat által elért sikereket nem akarták feladni avval, hogy folytatják az Egyiptomi történeteket, így új helyszínt vezettek be, teljesen új készletekkel. A kalandorok feladat most az volt, hogy megtalálják a Nap tányért. Útnak indultak a dzsungelbe, ám a csapat összerúgta a port a dél-amerikai műkincsrabló kartellel így a főgonosz immár Senor Palomar, és segéde Max Villano. A kincsek őrzője a rút múmia helyett Achu lett.


| River Expedition - Achu az építmény tetejéről, kígyókkal rémisztgeti a rosszfiúkat. |

Csakúgy, mint az Egyiptomi rész, az őserdei is szerepelt a Lego Racers című számítógépes játékban, ahol néhány karakter előbb ellenfélként, később akár saját versenyzőként játszható volt.


| Expedition Ballon |

Véleményem szerint nem voltak még ezek se rossz készletek, és korrekt folytatása volt az egyiptomi kalandoknak.
Ám a képeket elnézve, sokan mordulhatnak fel, hogy: „Na ne már, megint ugyanazt adják el?” és valahol igazuk van, hisz a készletek jellege és felépítése igencsak hasonlatos az előzőekhez, csak a sivatagi homokot(és a tan alapelemeket) zöld fűre (és szürkére) cserélték. Egy kicsit több a kék és piros dekor szín. A járművek csoportja is kibővült egy csak itt fellelhető léghajóval.
Végül a vérfrissítés amin átesett a készlet nem sült el rosszul, bár az egyiptomi rész eladásait nem szárnyalta túl (meg sem közelítette). Ám a ez elég volt a Legonak, hogy folytassa a projektet.


| Amazonas Ancient Ruins - A Dzsungel készletek legnagyobbja. 458 elem. |

Ez volt a legkevesebb szettel rendelkező altémája az Adventurersnek. Sajnos a már oly sokszor említett Lego hanyatlásának a szele megérintette az Adventurers témát is, és nem álltak meg itt... A sorozat folytatódik.
 

A készletek listáját megtaláljátok itt valamint itt.

A kérdés pedig a szokásos, volt-e nektek Adventurers készletetek? Tervezitek a beszerzését, vagy a hiánypótló Paharaoh's Quest készletekből vásároltok inkább?

Elfeledett készletek nyomában:
1. Rész
Time Travels
2. Rész Islanders
3. Rész Arctic

| Forrás: Brickipedia, Brickset |

Címkék: 1999 1998 egypt 4. rész jungle sphinx elfeledett készletek nyomában adventurers egyitpomtól az őserdőkig achu baron von barron johnny thunder sam sinister temple of anubis

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr792618488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.06. 07:14:32

Már én sem voltam aktív legózó, amikor ezek a készletek megjelentek, ezért nekem egy sincs. A sivatagos készletek tetszenek, de a dzsungel színkavalkádja már nem jön be.

Izzycsek 2011.02.06. 08:28:45

Már kifelé nőttem a LEGO-ból, amikor '98-ban a windsori LEGOLAND-ből hoztam két kis készletet: az 5900-ast és az 5918-ast. Máig sem értem, akkor miért ugyanolyan minifiges (Johnny Thunder) készletet választottam a két öcsémnek... :)

ZOlien 2011.02.06. 09:01:19

Annyira elfeledett, hogy a szavazáson sem lehetett kiválasztani :P
Nekem kisebb készletek vannak innen, inkább az Orient altéma tetszik, azt be is fogom szerezni teljes egészében.

holko 2011.02.06. 09:23:51

Szerintem az Adventurers a valaha volt egyik legjobb téma. Sajnos ebből a két sorozatól egy készlet sincs meg (1, ill.2 éves voltam mikor megjelentek), de az Orient Expeditionból elég sok készletem van.

dominika-9 2011.02.06. 09:35:41

Én '98 ban születtem. De amúgy nagyon klassz készletek. Ha akkor már nagyobb lettem volna, és legóztam volna tuti meglennének. :)

ph34rb0t 2011.02.06. 10:06:32

en is mar ujrakezdve ismertem meg kizarolag neten, de a temak bejonnek es a keszletek zome is tetszik. persze eggyel sem rendelkezem, de jo lenne. foleg a leghajo :D

a beszedes nevek meg fergetegesek :)
(ertitek, storm, thunder, hurricane, fergeteg... :D bocsanat)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.02.06. 10:39:10

Nekem a járművek tetszenek belőle, amúgy csak Lego Racers 2-ből ismertem..

Scorpicore 2011.02.06. 10:43:28

@SomyTomy: Én először a Lego Racers 1-ben találkoztam ezekkel.

Nekem az egyiptomi készletek eléggé tetszenek, és emiatt örülök a Pharaoh's Questnek, mert ez a sivatagos téma ez tetszik. Meg általában jó kis járművek kerülnek a készletekbe.

Anak 2011.02.06. 11:33:33

No ezekből egy darab sincs.
Szintén azon ok miatt, hogy már nagynak tartottak a legóhoz.
Egy Johnny T. figurának azért nagyon örülnék, az az ausztrál módon viselt kalap nagyon tetszik.
Ugye a dinó-szigetes kalandok is tárgyalva lesznek a folytatásban?

Scorpicore 2011.02.06. 12:06:36

@Anak: Persze. A következő rész a Dino Island + Orient Expedition.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.02.06. 12:44:34

a cikkben az egyik legfontosabb járművekkel kapcsolatos dolog nincs kiemelve: egymás mellett ülnek a minifigek! :O

Llew 2011.02.06. 13:29:07

Gyerekként lehet bejöttek volna, most nem annyira tetszenek. Viszont ahogy nézem a Pharao's Quest az kvázi ennek a felélesztése, de minimum tovább vitele más név alatt.
Érdekes, hogy ezekkel a témákkal a LEGO a licenszelés beindulása előtt gyakorlatilag megteremtett a maga Indiana Jones vonalát.

Kit_fisto · http://klikk.blog.hu 2011.02.06. 16:29:02

Hogy lehetett ezt a sorozatot elfeledettnek nyilvánítani? Hiszen ez az egyik legjobb sorozat amit valaha kiadtak!

Darth Brick 2011.02.06. 17:01:06

Egyik sem jön be. Valahogy szedett-vedett jellege van mindnek.

szakacsa 2011.02.06. 17:05:09

Nekem tetszenek. Mind.
Az általatok említett Pharaoh's Quest készletek mikortól és hol lesznek elérhetők?

Konstans 2011.02.06. 18:45:01

www.1000steine.com/brickset/images/5938-1.jpg Nekem meg van ez a szett. Az egyik kedvenc téma köröm volt és ezzel a készlettel sok emlékem van. Majd egy végigjátszás erejéig le is írom. kár, hogy vége. Amúgy a jó fiút mindig Indinek hívtam, vajon miért? Nem is tudtam, hogy a mellette álló cilinderes hapsi rossz, én mindig jónak állítottam be és a repülőgépes fazonokat pedig a rossznak. :)

rozsamarci 2011.02.06. 22:35:45

Nekem kissé depisnek tűnnek ezek a szettek (lehet, hogy már megint a sok fekete-vér-narancs színű sivatagi háttértől), valószínűleg a legó nem hanyatlani kezdett csak úgy magától és utána jelentek meg ilyen készletek, hanem ezektől (is) kezdett hanyatlani!

A téma nem lenne rossz, akár tomb raider vonalon is elbírnám viselni (egy Lara-t :D), de a "folytatás" időzítését most sem értem a pharao's quest-nél pl. sem mondjuk a ninjago-nál, szerintem évekkel le van maradva mindkettő.

Viszont az autó utastér egybe elem a kedvencem, van is egy szép homokszínű darabom
és szeretnék olyan puskát újfajta sötétszürkében, kettőt de nagyon! :)

DANNYhun 2011.02.07. 08:43:23

Nekem is tetszettek a készletek, nagyon hajaztak az Indiana Jones témára (persze akkor még nem is sejtettem, hogy valaha is lesz ilyen). A brickset.com/detail/?Set=5928-1 készlet volt az utolsó készlet, amit vettem, gyerekként. Akkor az nagyon tetszett, és nem is bántam meg a vásárlást. A megvétel célja egyrészt az volt, hogy legyen egy frankó repülőm, meg hát a készlethez járt négy szürke puska is, amire nagyon vágytam... a western témából ugyanis valahogy kimaradt a gyűjtögetés, legalábbis puskám nem volt.

jezebel 2011.02.07. 11:32:51

Tetszenek, főleg a fáraós. Nekünk az 5918-as volt/van meg, szerintem az egyik legklasszabb autó, amit valaha a LEGO alkotott:)

devDavid · http://blog.hu 2011.02.07. 16:44:14

Nem mondom, hogy mindegyik tetszik, de van pár amit elfogadnék! Zeppelin nem az.

üdv,
kisPocok

siófoki35 2011.02.07. 22:14:00

Az egyiptomi készletek autói nagyon jól néznek ki, bár kissé nagyok a régi City autókhoz képest. Önmagában is kiadtak egy autót, az meg is volt (van) nekem.

2011.02.08. 13:47:35

5938 és 5948 jelentem megvolt :)
innen van az egyetlen múmiám. Az 5938-as készlet erőssége, hogy amikor meghúztátok a láncot és felnyílt a fedő, oldalt kiömlöttek a mérges kígyók. Implementáltam az akkoriban épült váram vészkijáratához a megoldást.

Zovits 2011.02.09. 03:12:18

@HUN_Sector: "Az 5938-as készlet erőssége, hogy amikor meghúztátok a láncot és felnyílt a fedő, oldalt kiömlöttek a mérges kígyók."

Biztos? Nekem úgy rémlik (és egy összerakási útmutató is megerősítette), hogy az 5938 alja tömör "medence" volt, a lándzsa meghúzásával csak a fedél emelkedett fel, oldalt nem nyílt ki semmi. Ráadásul nem is járt kígyó a készlethez.

Viszont az 5978 is nagyszerű készlet (volt), mert eszméletlen sok kiegészítő apróság jár(t) hozzá. Nagyító, térkép, tábortűz, üvegbura, drágakő (akkoriban még ritka!), vászon sátor, balta, lapát, poharak, lábos, szarkofág, stb. Funkció is sok volt benne, a hátizsákban elfért egy-két apróság, az obeliszket le lehetett dönteni, így hozzá lehetett férni egy rejtett rekeszhez, a múmiát ki lehetett lőni a falon keresztül, kőlapok alatt volt rejtekhely a földben, stb.

Szóval kis fantáziával szinte bármit el lehetett vele játszani.

2011.02.09. 09:37:30

@Zovits: pedig ilyen volt. Ámbátor valahonnan van egy szarkofágom is. Nah... ezek szerint lehetett még egy készlet? Egész biztos hogy oldalt jöttek ki a kígyók, sphinx volt az építmény tetején, emlékeim szerint benne volt a szarkofág.

Zovits 2011.02.10. 02:09:33

@HUN_Sector: Átnézve a Brickseten található készleteket, az egyetlen, ami erre a leírásra illik, az ez: www.brickset.com/detail/?Set=5919-1

Ezen ugyan nincs szfinx, de szarkofág és oldalt kicsúszó kígyók igen.

2011.02.10. 08:05:20

@Zovits: hinnye, igazad van, az általad linkelt volt az

Shreds 2012.01.12. 20:34:24

Az 5978 mai napig hiánytalanul megvan, az egyik utolsó legónk volt öcsémmel, nagyon impozáns, játszható készlet, nagyon jó elemekkel.

koppány1111 2012.02.14. 08:20:24

a legnagyobb dzsungeles épület olyan,mint amit egy 3 éves gyerek egy vödör legoból 10 perc alatt összedob
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...