Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Kispályás MOC-olás...

2011.01.23. 06:12 - ainex

...avagy egy átlag MOC anatómiája

Mióta újrakezdtem a MOC-olást, sokat tünődtem azon: vajon ma ügyesebb, okosabb, sikeresebb, kreatívabb leszek-e MOC-jaimban, mint voltam anno gyerekként? A poént itt és most lelövöm: nem, csöppet sem. Viszont legalább második MOC-om, az alább látható Ferrarghini Imprezant, pont jó lesz, hogy végignézzem, mi is a baj egy átlagosnak mondható MOC-kal. Gyanítom, az anatómiai leltár számos eleme másoknál is előfordul - ha mégsem, akkor még annál is bénább vagyok, mint goondoltam.


Ferrarghini Imprezant, retro sepia à la ainex

Szóval az egész - általában - úgy kezdődik, hogy "na most nekiülök, és egy olyat MOC-olok, hogy nem térsz magadhoz!" Aztán jön a "jó, de mit is?" Mivel az elképzelés annyiban kimerül, hogy "nem tudom, mi lesz, de odaver, az tuti!", az építés is úgy kezdődik, hogy eldöntjük, legyen autó. Na most milyen az az autó, ami odaver? Ez persze izlésfüggő, de az esetek többségében az ilyen autó vagány, szigorú tekintetű, mint pl. egy régi BMW, egy Ford Mustang vagy egy Honda Accord. Nos még nem tudni, hogy mi lesz a vége, de az ember jól belepakol apait-anyait, így lebiggyesztett slope, úgy lejtő sík, általános komor morc, mintha Michael Knight épp összeráncolt szemöldökkel nézné, hogy nem épp most barmolom-e el K.I.T.T.-et. A végeredmény mindenre akar hasonlítani, de semmi sem határozottan felismerhető benne. Ezért is kereszteltem el saját MOComat a Ferrari, Lamborghini, Impreza és Galant öszvérének - bár a fenti kép alapján Polonez is lehetett volna. Mentségemre szóljon, hogy ebben az esetben direkt nem is akartam semmi konkrét modellt alapul venni.

Na de hogy is néz ki ez a MOC pontosan? Hát így:


Főbb moduljaira bontva.


Az alváz, hátulról - fekszik az aszfalton.


Az orra - vérbeli ragadozó.


A motorháztető - szinte hallom alatta a karburátort.


A szélvédő - trükkösen elfektetve megoldja a túl meredek dőlésszög gondját.


A tető és a kocsi fara - már innen látom, hogy ez tényleg odaver majd.

Csakhogy az ember itt összerakja, és valahogy hiába állat minden darabja, az öszvér valahogy mégsem olyan, mint az ember gondolná. Nézd csak meg:


Szemből még csak-csak hozza a baljós tekintet.


De itt azért már látszik, hogy nem tökéletes eresztés.


Ebből a szögből még csak-csak elmegy.


De itt már kilóg az öszvér alól pár lóláb.

Nos akkor makrózzuk meg egy kicsit, és mindjárt kiderül, hogy hol van(nak) a baj(ok).


Először is huzatos.

Ennek az az oka, hogy az a tetves geometria a Lego mérnököknek bejön, engem viszont nem szeret. Próbálok leleményes lenni a megoldásaimban, de ha valami hosszas próbálkozás után végre jól simul, akkor három másik helyen viszont tuti, hogy eláll. Itt például a szélvédő szépen belesimul a motorháztetőbe, ellenben mindenhol máshol minifig-ökölnyi rés tátong.


Aztán meg veszettül orrnehéz.

Persze hogy az: mondtam, be van itt építve apai-anyai.


Végül pedig rohadtul farnehéz is.

Miért is lenne másképp, hiszen ha már az elejét megcsináltuk, akkor a hátát nem lehet csak úgy elbarmolni, illik azt is megpakolni anyaggal. Hát tessék.

Akkor most vonjuk le a tanulságokat:

1. Teljesen tuti a MOC-om, de akkor miért olyan nehéz előnyös képet készíteni róla? Úgy tűnik, nem tökéletes, de ennél jobban nem tudtam megcsinálni.

2. Azt mondtad, belső berendezés? Nem lehet: a műszerfal helyén van a szélvédő tartóoszlopa, ami azért került oda, mert nem lehetett a motorháztetőre rögzíteni. Tudom, nem tökéletes, de ennél diszkrétebben nem tudtam megcsinálni.

3. Nem bírom úgy megfogni, hogy valami le ne essen róla. Tudom, nem tökéletes, de ennél stabilabbra nem tudtam megcsinálni.

4. Így is annyi anyag van benne, hogy kockaszáma és súlya alapján minimum egy Model Team készlet árába kerülne, minőségében viszont még egy közepes Creatornak se ér a nyomába. Tudom, nem tökéletes, de ennél egyszerűbbre nem tudtam megcsinálni.

5. Annyi a légbeömlő rajta, mintha orr-, közép- és farmotoros lenne egyszerre. Tudom, nem tökéletes, de ennél látványosabbra nem tudtam megcsinálni.

6. Ha igazából is ennyi lámpája lenne, külön aggregátor kéne csak a kivilágításához. Tudom, nem tökéletes, de ennél menőbbre nem tudtam megcsinálni.

7. Nincs igazán működő funciója, vagy ami mégis működik (mozog, lifeg, csuklik), az nem funkció, hanem véletlen, vagy éppen kiküszöbölheten illesztési gond. Tudom, nem tökéletes, de ennél ötletesebben nem tudtam megcsinálni.

8. Mikor messziről hunyorítva nézem, akkor se az jut eszembe róla, hogy "hú, ha az utcán meglátnám, akkor eldobnám az agyam". Sokkal inkább olyan "hát ilyen állat nincs is" érzést sugall. Tudom, nem tökéletes, de ennél valószerűbbre nem tudtam megcsinálni.

9. Vitrinmodellnek nem igazán jó, mert csúnyácska, játszani viszont nem nagyon lehet vele, mert törékeny is. Tudom, nem tökéletes, de ennél jobb kompromisszumot nem tudtam találni.

10. Összességében odaver? Nem. Inkább én őt a falhoz. Tudom, nem tökéletes, de a következő sokkal jobb lesz!

Na? Nagyon egyedül vagyok a bénázásaimmal?

Ha valakit érdekel, erről is és a Trabiról is van LDD fájlom, szívesen elküldöm okulás végett!

Címkék: autó lego moc

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr192569886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szakacsa 2011.01.23. 06:50:47

Nekem tetszik az összkép, mindazok ellenére amiket hibaként róttál fel.

1, kapcsán: ezt magam is többször tapasztaltam. Egyes MOC-okat nagyon nehéz előnyösen fotózni. Nem elég fotogének, vagy mifene... :)

4, kapcsán: na ez egy külön művészet, amit a LEGO mostanra igen magas szintre emelt (kevés kocka, mutatós modell)

A magam részéről 7/10-et adnék ennek a MOC-nak (a Trabi azért jobban tetszett)

szakacsa 2011.01.23. 06:53:52

BTW hány kockból áll? (kb.)

uniqm 2011.01.23. 08:50:41

Eloszor is: szerintem nem rossz, de ahogy magad is irtad valahogy nem az igazi.
Az az erzesem te hasonlo problemaval kuzdesz, mint en:
a lego mostanra mar olyan sokfele elemet gyart, a variaciok szama szinte vegtelen es mi ezzel vagyunk gondban. Amikor mi gyerekek voltunk, az akkori szettekbol konnyebben csinaltunk akkori mercevel merheto szep moc-okat.
Te most csinaltal egy nem rossz moc-ot, de a mai gyari szettek mellett elbujhat.
Kb. 1 eve kezdtem el ujra legozni, epitozni, moc-olni. Osszeraktam jo par keszletet, de ahogy elnezem a mai city szetteket a regiekhez kepest, hat akkora a kulonbseg, mint egy trabant es bmw kozott.
Tulajdonkeppen nem rossz ez, csak manapsag maskepp kell a moc-hoz allni, mashogy kell nekikezdeni.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.23. 09:02:54

az a baj, hogy ez egy mini creator setre emlékeztet, de ahhoz túl részletes, a részletességhez viszont kicsi. engem meglep a moduláris építés és vízszintes építkezés, nekem ez még nem jutott eszembe. én mindig olyan dolgokat szeretnék építeni, ami illene a gyári készletekbe, ez is rohadt nehéz. a másik nehéz dolog, ha bármi mást épít az ember (én exosuit robotruhákat szoktam, vagy négy személyes kocsikat, ez vmi gyerekkori bekattanás), akkor ne legyen szétesős és biztonságosan mozogjon. na ezt vmi írtó nehéz elérni.
ráadásul sokszor határt szab a rendelkezésre álló készlet is.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.01.23. 09:05:02

ja és az újabb elemekkel sokkal könnyebb az építés! a mostaniakban van egy pár olyan dolog, ami egy lépésben megold vmit, amit régebbiekből csak 2-3 lépésből lehetett, pl a nálad is látható orr rész 90 fokos váltásához régen csak lámpa volt, az meg sülyesztett, így nem lehet mögé/mellé egy egész elemet berakni.

Drakolder 2011.01.23. 09:54:06

Bár nem MOC-olok ilyen környezetben szerintem az a baj, hogy túl sok cool dolgot akartál egy modellbe beleépítene, annyi ötlet van benne hogy akár 3 autót is építhettél volna a segítségükkel amik sokkal letisztultabb képet mutattak volna. Ha mégis ennyi mindent szeretnél összezsúfolni nagyobb méretarányban építs legközelebb.

IИDOMITUS · http://www.mocpages.com/mocs.php?id=68817 2011.01.23. 10:55:32

Szerintem is az a gond, hogy túl sokat akartál egyszerre megmutatni. Részleteiben egész jó, külünösen a motorháztető, és a tetőablak tetszik.

Dödi · http://hunmocgaleria.blog.hu/ 2011.01.23. 12:10:59

Én személy szerint kocsit még nem nagyon építettem én inkább a Mech-eket szeretem Íme a fő művem :
www.flickr.com/photos/dj-ocsike/5111821600/

A jó kép titka a megfelelő statikus háttér és a megfelelő fények beállítása személy szerint én ezt használom a képek elkészítéséhez :
www.netenvegyen.hu/termek.465.hordozhato_foto_studio

Nagyon praktikus, jók a hozzá adott lámpák, és 4 különböző színű háttere van : Piros, Kék, Fekete, Fehér, És össze lehet hajtani egy aktatáskányi helyre tehát jó kis stúdió !

Egy jó M.O.C. megépítéséhez az alapkoncepció kell aztán egy egyszerűbb figurát kell létrehozni amit lehet fejleszteni :
www.flickr.com/photos/dj-ocsike/4801930036/in/set-72157624717075879/
Ez volt az a nagy gép amit az első link megnyitásakor láthattatok csak ez még bő fél évvel korábbi verzió !

Tehát ami egy jó M.O.C.os képhez kell az :
-1 Jó kamera
-1 Megfelelő háttér
-1 Alapmodell amit hosszú törődéses munkával majdhogynem tökélyre fejlesztesz !

HelloJozsi 2011.01.23. 16:12:19

Nekem alapvetően tetszik, mondjuk tényleg kicsit agyon van pakolva itt-ott. Az viszont számomra teljesen egyértelmű volt, hogy ez egy DMC. Azt hittem az is akart lenni :)

Én csak igen ritkán építgetek, de alapvetően mindig úgy indul hogy van egy ötlet, már úgy értem, hogy pl ha "ezt" és "ezt" "így" összerakom, akkor olyan mint egy .....
Aztán ezt az ötletet próbálom kibontani. Pl legutóbb a dízelmozdony homloklámpája és a teteje.

twitpic.com/3ip5gy

Az gondolom látszik, hogy a fotózással nem vergődök különösebben :)

Longeye 2011.01.23. 19:50:03

IИDOMITUS-sal tudok egyetérteni. Részleteiben nagyon is dögös járgány, csak az összkép valahogy nem az igazi.
Szerintem a leges legelején rontottad el. Nem tudtad mit is akarsz igazából kihozni belőle. Szerintem a MOCorgáshoz kell egy jó ötlet, egy valamilyen szinten határozott elképzelés és csak ezután érdemes hozzáfogni. Később meg lehet fejlesztgetni, hisz erről szól a lego...bármi, bármivé átalakulhat.

Gábor H · http://www.flickr.com/photos/gabor_horvath/ 2011.01.23. 21:45:46

Tegnapelőtt akartam csinálni egy Smartot minifig méretben, de aztán egy 7 stud széles Suzuki Swift lett belőle kicsit nagyobban.

Gábor H · http://www.flickr.com/photos/gabor_horvath/ 2011.01.25. 18:09:35

@rrroka: Ez kétszemélyes lett volna. Csak aztán túl magasra és szélesre sikerült.

gerberus 2012.02.20. 05:11:11

Nos a hézagokat a kép alapján ki lehetne pótolni vékony elemekkel, mivel úgy látszik pont annyi hely van. A külső tehát még fejleszthető lenne szerintem, az elemösszetétel miatti tömegelosztás már más tészta.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...