Legózni jó.

apróhirdet

apróhirdet

Megveszed. Eladod. Cseréled. Beréled. Apróhirdeted.

Hasznosságok

Itt megveheted, eladhatod, elcserélheted! Kockagyári apróhirdetés. (utolsó frissítés: 2012. május 14.)

Olcsón legót? Ne menjen a gatyád is rá! Kattints inkább, a jó olvasók megosztják a tutit veled! (utolsó frissítés: 2012. május 15.)

8683, 8684, 8803, 8804, 8805, 8827, 8831 - ha tudod mi ez az hét szám, nyilván cserélgetni is akarsz. Nyilván. Vagy csak hozzászólni. Vagy csak megnézni mi ez. Akármit. Bármit.

Follow Me on Pinterest

Végigjátszás adatbázis:

Ha te is küldenél egy végigjátszást, csak nem tudod hogyan, hova, mikor, kivel és miért, akkor kattints!

Közösség

friss topikok

Címkék

10/10 (16) 2008 (18) 2009 (73) 2010 (148) 2011 (108) 2012 (43) 2824 (26) 6/10 (20) 675 (20) 7/10 (57) 7553 (23) 7958 (26) 8/10 (78) 8043 (16) 9/10 (72) ad (18) advent (55) advent 2011 (26) anikó (21) architecture (18) autó (26) batman (15) blog (29) calendar (24) castle (51) city (185) collectable minifigures (23) creator (37) design (15) duplo (17) építészet (15) fabuland (20) film (20) greg36 (21) gyár (32) gyárlátogatás (20) hajó (15) hammer (28) haynau (44) hírek (75) ikarus (24) indiana jones (18) kamion (31) karácsony (47) képek (36) klón (17) kritika (292) lego (1259) legoblog visszavág (15) legoland (26) linkek (57) magyar (27) mindstorms (16) minifig (50) moc (253) napi advent (24) nyíregyháza (16) olvasó ír (28) olvasó játszik (184) orangyal007 (15) pirates of the caribbean (16) police (39) reklám (23) rendőrség (15) retro (50) röviden (79) snack bar (17) space (28) star wars (109) star wars hétvége (15) szavazás (22) szerdai szelektív (30) technic (86) tier (15) történet (21) town (101) train (23) trains (25) vásárlás (26) végigjátszás (116) verseny (52) video (66) vintage (16) vonat (16) zene (18) Címkefelhő

Mindent észreveszünk: ahány csontváz, annyi kéz

2011.01.13. 14:30 - pragmaP

Jó tudni: a NinjaGo pörgettyűkben és "rendes" készletekben másféle keze van a csontvázaknak. Mindkettő új forma, de míg a pörgettyűknél a régi droidkarokhoz hasonlóan a figura vízszintesen tudja csak tartani a fegyvert, addig a készletekben az újabb fajta csontvázkarokhoz hasonlóan csak függőlegesen. Máshogy fogalmazva: a pörgettyűk esetében a csukló ugyanolyan, mint a vállizület, ezzel szemben a készletekben 90°-kal elfordul a csukló. (Egyéb tekintetben a kétféle kar megegyezik, könyékben mindkettő enyhén hajlított.)

Ha valaki (hozzám hasonlóan) az újfajta csontváz-test és kéz miatt szeretne beszerezni egy vagy két NinjaGo készletet, annak nem árt ezt az információt is megfontolnia. A pörgettyűk olcsóbbak ugyan, mint a legtöbb készlet, de a bennük lévő csontváz kevésbé használható, hiszen bármilyen tárgy "furán áll" a kezében.

A NinjaGo a Lego új, 2011-es sorozata, amelyben ninják küzdenek csontvázak ellen. A hagyományos készletek mellett úgynevezett "pörgettyűs" készletek is lesznek a sorozatban, amelyekkel egy Spinjitsu nevű (két személyes) társasjátékot lehet majd játszani. A játék lényege, hogy a játékosok a pörgettyűk segítségével egymással szemben megpörgetnek egy-egy figurát, és ezzel igyekeznek lelökni a másik figuráját annak pörgettyűjéről. Emellett különböző harci kártyák segítségével is lehet támadásokat/védekezéseket végrehajtani, a hagyományás kártyás szerepjátékokhoz (Hatalom Kártyái, Pokémon, stb.) hasonlóan.

A Spinjitsu szabálykönyve itt elérhető.

 


Készletbeli csontváz (és ninja)

 


Pörgettyűs csontváz

Címkék: lego 2011 csontváz ninjago

A bejegyzés trackback címe:

https://kockagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr62568340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anak 2011.01.13. 14:45:48

Ha a régi, '90-s évekbeli figurát használnák manapság is, nem lenne ilyen gond.
Az ok amiért leválthatták, az pont maga a gömbcsuklós végződés, valószínűleg könnyen törhetett:
www.bricklink.com/ML/gen001.jpg

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.13. 14:49:02

Nem tudja valaki, lehet még valamelyik Matchben kapni az Almafa Házat?

Köszi, és bocs az OFFért!

Anak 2011.01.13. 14:51:17

Mellesleg ritka randa figurák ezek az új csontvázak.
Ráadásképp, rengeteg témát elleptek, valamint mindenhol teljes értékű figurának akarják eladni. Egy csontvázat!? Miért akarna egy gyerek/akárki egy csontvázzal játszani? Vagy csak én nem értem?

hatvannyolckilencvennégyeske · http://www.flickr.com/photos/granada_turnier/ 2011.01.13. 15:06:58

@Anak: szerintem összejátszanak hollywooddal és ezek ilyen előkészítő szettek a múmia meg hasonló zs-kategóriás filmek későbbi, pénzt nem kímélő szórakozás képében történő kritikátlan befogadására és fogyasztására

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.13. 15:20:53

A pörgettyűnél gondolom fontos, hogy oldalra tudjon csalapálni, de tényleg lehetne forgatható. Vagy egyik kéz ilyen, másik olyan.

Sputtid 2011.01.13. 15:26:23

Bizonyára szörnyű alulképzettségemnek tudható be, de vagy hatszor elolvastam mire megértettem az első bekezdést. Pedig sejtettem, hogy miről szól a bejegyzés.

pragmaP 2011.01.13. 16:06:16

@Sputtid: Pedig igyekeztem. :-( Mitől nem volt érthető?

pragmaP 2011.01.13. 16:11:12

@Anak: A régivel az volt a baj, hogy nem lehetett a kezébe adni semmit sem rendesen, mert nem tudta megtartani (a kéz hátrafelé állt, a kard hegye meg a földet súrolta). A régi droidkézből meg oldalra állnak a fegyverek, az hülyén néz ki. (Ld. régi SW készletek.) Ezekre jó megoldás lett volna a Fantasy Era-s csontitest + 59230-s kéz, de az meg egyenes, és emiatt nem áll "természetesen", ha mondjuk egy pisztolyt adsz a kezébe. Ezért jó a "készletes" új kéz, mert végre van mit a droidokra/csontikra szerelni.

pragmaP 2011.01.13. 16:12:46

@Yooha: Ez nem lenne rossz ötlet, de sajnos a játékban van, hogy mindkét kézbe kerül fegyver. Akkor meg kell az oldalra álló kéz. Én el tudtam volna képzelni, hogy minden csontihoz négy kéz jár, de mostanában nem ebbe az irányba megy a cég. (A 3. szériás figekben sincs pótalkatrész...)

Tájfájter 2011.01.13. 16:36:51

ezek a csontik és az SW-s droidok csak "másodrendű" lények, legalábbis így vannak kezelve szerintem.
És nem kicsit spórolás szaga van annak, hogy nem kapnak normális kezet, így csak egyfajta kar elemet kell gyártani, amúgy minimum hármat kéne.

Amúgy szerintem ez a "merev" kar, akár egyenes, akár merőleges a csuklója sokkal sérülékenyebb, mintha el tudna forogni.

B Tomi 2011.01.13. 16:49:30

@Anak: A 7952-1: Kingdoms Advent Calendar készletben is a gömbcsuklós csontvázkar van, tényleg nem tűnik nagyon masszívnak. Annyira nem régi konstrukció, még 2005-ös készletben is láttam, plusz itt is feltűnik: 10217-1: Diagon Alley (2011)

pragmaP 2011.01.13. 16:50:21

@Tájfájter: Én nem érzem őket másodrendűnek, szerintem "normálisan" vannak kezelve.
Szerintem nincs spórolásszaga, így is öt-hatfélét gyártanak: rendes droidkéz; elfordult egyenes droidkéz; bizonyos készletekben még van régi csontvázkéz; van kétféle NinjaGo-s kéz; van az ExoForce/Bionicle-ben lévő kétrészes, forgócsuklós kéz és van a Super Battle Droidok keze.
Sőt, van még egy nagyon jó: a Clone Warsos Grievous keze (bb462pb01L). Mellesleg ez szerintem a legjobb kéz: merőleges csukló, behajlított kar, és a kar felső része hengeres, így rácsippenthetők egyéb dolgok (pl. még két kar). Én tuti ilyet adnék minden csontinak/droidnak.
Jah, és nekem még egy sem sérült meg, semelyik droidkar-típusból. :-)

Sputtid 2011.01.13. 17:22:10

@pragmaP: Talán kicsit hosszúak voltak a mondatok. És azt hiszem, hogy a bekezdés utolsó mondata csak bonyolította. Egyébként biztos számít, hogy nem vagyok éppen üde, mint a hrmat.

Dödi · http://hunmocgaleria.blog.hu/ 2011.01.13. 17:47:35

Én sem szeretem annyira a droid kezeket, mert nem alkalmasak folytonos hajlásos elemként pl.: pilótafülke teteje, és nekem már 2 ilyesféle kezem kopott el így, továbbá könnyen letörik a fogó része !

szakacsa 2011.01.13. 17:47:44

Nekem ezek nagyon nem tetszenek. Meglátásom szerint ez már olyan távol áll a LEGO-tól és a kreatív építéstől, hogy az csak na.... Láttam pár ilyen NinjaGo kreációt (értsd készletet) is, hát azok is elég furák. Persze én a 80-as évek LEGO-ján nőttem fel és hát hol van az már. :)

Konstans 2011.01.13. 18:30:40

Szerintem már nagyon elcsépelt és erőltetett ez a csontváz hadsereg téma. A Cast-lénél még tetszett újdonság volt ,jó volt most már inkább unalmas. Meg az agyónra maszkírozott fejű "csontik" se tetszenek. A Ninják tetszenek és biztos, hogy venni is fogok ilyen készlet, de a csontvázak nem lesznek a kedvenceim.

Konstans 2011.01.13. 18:34:27

+ a készletek. motor+ sárkány (ami jól néz ki csak más színe lehetne) + ninják+ lánctalpas + dojó= enyhén hülye történet!

Scorpicore 2011.01.13. 19:31:38

Azért szerintem a fehér ninja ruhája szépen festett. Sztem.

Desmond.Tiny 2011.01.13. 22:16:36

@Konstans: Lesz piros és barna sárkány is. :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.01.14. 15:29:22

Már lehet őket kapni, ahogy sok más 2011-es készletet is.
Láttam az új rendőrségi járműveket, SW és NinjaGo készleteket játékboltban.

pragmaP 2011.01.14. 21:29:09

@Konstans: No várj, csak ezt hallgasd meg! Idézek a 2011-es katalógusból:

"Veszélyben a világ! A gonosz Lord Garmadon erős csontvázhadseregével saját elképzelése szerint akarja átrendezni a világot. Egyetlen dolog állhatja útját, Wu Szenszei, aki Lord Garmadon jó testvére, és az ő négy tanítványa: Jay, Zane, Kai és Cole.
A tanítványoknak el kell sajátítaniuk a Spinjitsu művészetét; egy ősi és hatásos harcművészetet, amelyben egy nindzsa olyan gyorsan képes cselekedni, hogy tornádóvá változik át, elemi erői pedig a tűz, a jég, a föld és a villám. Vajon legyőzhet ez a négy fiatal Spinjitsu tanítvány Lord Garmadont mielőtt túl késő lenne?"

Öööö...?

Konstans 2011.01.15. 13:05:33

@pragmaP: Szép történet! Ehhez képest a magyar népmesék elmehetnek a ... és még tovább is!
Igen gondoltam, hogy beszerzem, de az nem most lesz, bocsi. KB. nyáron-nyár felé szeretném az új készleteket beszerezni. Ha addig esetleg nem tudsz várni a legoáruház.hu oldalon szoktak lenni minifiggek készletekből, onnan is beszerezhetsz egyet vagy még többet. www.legoaruhaz.hu/lego-6/lego-minifigura-56/hun/ Most másra gyűjtők ,bocsi :)

Darth Brick 2011.01.30. 23:43:06

Végignyálaztam a ninjago kínálatot(series 1 ninja, series 3 samurai, series 4 geisa miatt) ninja ügyben. Kellene a spanok mellé egy-két kolléga, oltári nagy disznósággal szembesültem: minden "tápos" fegyvert a csontvázakhoz adnak!?! legolcsóbb ninjához olyan katanát, meg lándzsát adnak... kardom nincs sok, talán ha 6db, de lándzsa :( kilóra...
fájó, de csontvázért én pénzt nem adok, előre röhögnék, ha csak a csontit akarnám eladni, talán még 150Ft-ot is megadnának értük.
-apropó series 1 ninjához 2 kard járt,vagy mákom volt?

Llew 2011.01.31. 11:05:11

@Darth Brick: viszont a csontvázak fegyverei inkább fantasy cuccok, míg a nindzsák többnyire autentikusakat kapnak. Szóval ha a japán jelleg, meg hangulat a lényeg, akkor azok a jobbak. Plusz a kiszivárgott képek alapján a Ninjagoban lesz pár szép japán stílusú épület is (remélhetőleg csontváz nélkül), így ha valaki lemaradt anno a Ninja témáról, vagy japán környezetben MOC-kol az örülhet.
Igen, az első szériás nindzsához még járt egy tartalék kard. A szamurájhoz sajnos már nem. Pedig ez a pearl dark gray nagyon jól eltalált fegyver szín.

Darth Brick 2011.01.31. 12:58:27

@Llew: Ebből az aspektusból nem szemléltem a kérdést, a ninja filmeken amiken felnevelkedtem... péklapát méretű bárdok stb... :) Érdekes egyveleg a hű, és a kitaláltat szembeállítani. Szamuráj kardja valóban remek, a páncél miatt én elnézem, hogy nem adtak tartalék kardot. Az viszont ránézésre látszik, hogy anyag egyedül a sisakban van. Valójában nekem csak az egyik csontváz fegyvere tetszik. Az orkjaimhoz nem volt olyan(csorba szabja szerűség).
- a naginata azért körhű, én azt gondolom, de amit én láttam, azokban nem volt az sem.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.31. 13:09:47

@Darth Brick: Azt már máshol is olvastam, hogy a szamuráj páncélja nem első osztályú anyag. És mivel a torzó festése a legszebb, amit én minifigen láttam, szerintem vétek elrejteni. A "strandkorlátkék ninja harcol az óriáschopperes csontvázzal" témát meg nem tudom hogy mehetett gyártásba, de biztos csak én vagyok túl öreg és konzervatív :)

Llew 2011.01.31. 13:28:20

@Darth Brick: ebben az ismertetőben az 5. képen ott van a témában megjelenő összes fegyver:
www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=50040
naginata szerintem nincs köztük, azt úgy kell összehozni magadnak, pl így:
www.flickr.com/photos/dunechaser/232267551/

Darth Brick 2011.01.31. 16:06:30

@Llew: Eza naginata de jópofa, kár, hogy nincs rövid kard, azzal lenne az igazi, mert így kicsit hosszsallom, de azért egyet összelomizok valahogy, bár a színekkel lehet bajban leszek. Létezik fekete fénykardmarkolat? Kiváncsi vagyok a ninja építményekre, de azt hiszem kihagyom a beszerzését.
A fegyverek az én lego prospektusomba miért nincsenek benn? Megint a mi levesünk vékonyabb.

@Yooha: Talán az egykori magyar fröccsöntött playmobil utánzatok még gagyibb kiegészítőihez tudnám hasonlítani a szamuráj páncélt.
-Kövezzetek meg, nekem a kék ninja tetszik, a piros is, fehér volt pl.: a ninja színre lépben Franko Nero-n, így az még valósághű is :D

Llew 2011.01.31. 16:56:50

@Yooha: a szamuráj páncélra én is panaszkodtam a cserélgetős topikban, sajnos a régiekkel nincs összehasonlítási alapom.

@Darth Brick: mivel nincs gyári, vagy pl brickarms féle naganita, így tökéletes megoldás sincs.
fénykardmarkolat tudtommal csak ez a szürkés meg a króm verzió van. Valahol láttam a napokban olyan MOC naganitát, hogy a rövid botra az új(?) látcső/lépcsőkorlát/fákja tartó elem:
www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=64644
volt rátűzve, abba meg egy kés. így rövidebb a penge, viszont alatta van egy nagy bumszli. Akkor már inkább a korábbi verzió szerintem.

A fegyverlista nem a prospektusban van, hanem a sárkányos készlete füzetében.

Darth Brick 2011.01.31. 18:06:37

@Llew: Aha, az első verzió tényleg jobb.
süti beállítások módosítása
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...